4 år og nesten 10 kg senere

Aldri før har jeg vært mer selvsikker og komfortabel rundt min egen kropp, til tross for at jeg de siste 2-3 årene gradvis har lagt på meg nesten 10 kilo. Jeg vil påstå at jeg har et sunt forhold til kropp, trening og mat. lkke misforstå, jeg har som alle andre dårlige perioder hvor jeg har følt meg lubben og dvask – men da rister jeg enten av meg de teite tankene eller så går jeg inn for å gjøre endringer. Jeg er ikke misfornøyd, hvis jeg kan velge å være fornøyd. Er du ute på byen hver helg og ellers velger lettvint og usunn mat så synes det godt på kroppen – been there done that, many times. Generelt i hverdagen prøver jeg å spise nogenlunde sunt, men sier for all del ikke nei til en fest, masse is og ostekake om det tilbyr seg – uansett ukedag. Livet har mange usunne fristelser og man skal kose seg, bare ikke hver dag.

Siden jeg var 14 år har vekten min ligget på rundt 50 kg, men nå viser antall kilo mer enn hva det noensinne har gjort. Det er naturlig og helt greit, for jeg er ikke tenåring lengre og det er ikke meningen at jeg som 21 år skal veie det samme som jeg gjorde da jeg var 14 år!


Dette er 4 år og nesten 10 kg siden. Her var jeg 17 år gammel og veide 48 kg. Ingen silikonpupper, ingen hofter, ingen muskler og veldig lite ekstra kjøtt.

Her ser dere kroppen min i dag, rett oppned uten noe form for filter eller poseringer som gjør den mer flatterende å se på. 21 år gammel, og nesten 10 kg ekstra:

Det er riktignok ikke bare 10 kilo fett som har lagt seg på kroppen, det er litt muskler og ett kilo med pupper, men kvinnelige former, det har jeg fått! Jeg elsker det, og har som sagt ALDRI før vært mer komfortabel med egen kropp. Jenter, det er fullt lovlig å si høyt at man er fornøyd og stolt over kroppen sin! Jeg vil faktisk gå så langt som å si at jeg elsker kroppen min, den er sterk og veldig velfungerende. Sexy i bikini? Oh yes.

Jeg sier ikke at man bare skal la kiloene rase på og bruke at “man blir eldre” som en unnskyldning, men det er helt naturlig at kroppen endrer seg fra å være barn, til man blir tenåring og til slutt en voksen kvinne. Vær stolt!

41 kommentarer
    1. Jeg blir trist når jeg ser på rumpa di.
      Jeg har et problem med baksiden på høyre ben, som gjør at jeg får tatt knebøy, men hvis jeg går dypt nok til at rumpa kjenner det knekker benet sammen ( Det skjer uansett om jeg har vekter eller ikke, det gjør bare ekstra vondt om jeg knekker sammen med en stang og mange kilo over meg) , jeg får heller ikke tatt noen form for donkey kicks eller lignende på samme bein uten å få en smerte som går helt fra kneet og til nesten midten av ryggen.. Jeg kan jogge, men føler ikke at det hjelper på rumpemusklene. Har du noen tips?

    2. Celina: Oi, det hørtes utrolig kjedelig ut.. Det kan høres ut som at du har en svak kjernemuskulatur, men jeg tørr dessverre ikke å uttale meg for mye om det da jeg ikke er rette personen og spørre. Men hvis dette ikke går over av seg selv ville jeg helt klart snakket med en fysioterapaut! Om du Googler “hvordan trene kjernemuskulatur” finner du mange øvelser 🙂 Lykke til og håper det blir bedre <3

    3. Jeg synes du ser FLOTT ut! Jeg bare elsker at du kan være fornøyd med kroppen din, i en verden med sinnsykt kropphysteri! jeg vil si at jeg har aakkuratt lik kroppen din, og akuratt samme syn på kosthold! Det ER viktig å kose seg, bare ikke FOR mye:-)

    4. Du har en kjempefin kropp! og så godt at noen faktisk sier de er fornøyd med kroppen sin 🙂
      Virker som at for de fleste blir den aldri bra nok i det hele tatt… Og det er veldig synd å leve hele livet uten å like kroppen sin. Jeg har dager hvor jeg føler meg kjempefin i egen kropp, og neste dag kan jeg plutselig føle meg dvask og tjukk :p

    5. Du ser drit bra ut!
      Jeg er nå 18 år, og har hatt spiseforstyrrelse siden jeg var 13 år.
      Fra jeg var 13-17 år så har jeg veid rundt 33-40kg, og la ikke på meg i det hele tatt. Spiste bare drittmat og trente egentlig ikke så mye heller.
      Nå som jeg er 18 så har jeg begynt å spise sunnere(vil ikke kalle meg sunn enda, for spiser en del usunt), men jeg har endelig lagt på meg. Ligger nå på rundt 48 og syntes det er godt. Jeg trener også en del, og er veldig fornøyd med å ha lagt på meg. Har perioder hvor jeg spiser mye, og perioder hvor jeg spiser lite og går ned i vekt. Men ser nå at jeg har endelig begynt å få former, er veldig fornøyd med meg selv og gleder meg til å få lagt på meg mer og få en strammere kropp.
      Bra innlegg Tuva, du ser utrolig flott ut. Du er et godt forbilde:)

    6. Jeg må bare få sagt at jeg har pratet med flere venninner om deg ved et par anledninger, og alle har vært enige i at du har en helt fantastisk fin kropp! Spesielt i de periodene du er flink med treningen er du såå sexy! Ikke bare har du vært ekstremt heldig med puppeoperasjonen din, men du ser ut til å ha en sunn og trent kropp som ser helt stunning ut!

    7. Synes det er såå bra at du har et positivt syn på kropp! Du er ikke syltynn og spinkel(ikke at det er noe galt med det), men du er slank, sterkt og sunn! Det er og såå fint å se at du får frem at du elsker kroppen ikke minst fordi den er velfungerende og frisk, ikke bare fordi du ser bra ut, selv om du gjør det og! Bra med fokus på sunne kropper og sunne tanker om kropper! Ja, det er lov å kose seg, men det er også lov å ta gode valg! Synes du er et veldig godt forbilde Tuva!

    8. Åååå, du inspirerer sånn! Digger deg!! Har fulgt bloggen din hele veien fra da du blogget i 17års alderen, og jeg må si hvor fantastisk du har blitt: både mentalt og utseendemessig.
      Keep up the good word.
      <3<3<3

    9. Du har så rett i alt du sier her! Har ca gått samme vei selv,og nå er jeg også 21 år gammel i en sunn,sterk og veltrent kropp 😃 Jeg er ferdig som spinkel tenåring,det skal 17-åringene få være selv,her er det kvinnekroppen som gjelder! 😀

    10. Så utrolig bra skrevet! Det er sant at når man blir eldre legger man på seg litt, men det trenger ikke nødvendigvis være fett! Det kan like så godt være at kroppen forandre seg og at man får en mer kvinnlig sexy figur 🙂 Jeg er litt tynn og spinkel men velltrent, men føler jeg kommer til å føle meg mer komfortabel med kroppen min når jeg blir litt eldre og får mer kvinnlige former, det burde alle kvinner være stolte av! 🙂

    11. Det er såå sant det du sier! Man skal ikke veie 40 kg i en alder av 20+, da er det noe galt. Med veldig mange av oss hvertfall. Noen er jo bare sånn at de veier lite uansett hva de gjør, om de trener, prøver å legge om kostholdet eller hva som helst. Dessverre (eller heldigvis) legger man på seg og blir litt mer kvinnelig med årene. Jeg har i lang lang tid vært misfornøyd med meg selv, men innser etter et par runder med hodet mitt at det har jeg absolutt ingen grunn til. Jeg er i tillegg ganske lang (1,74cm), og dersom jeg hadde veid 40 kg ville det ikke vært bra. Er så utrolig glad for at du har begynt å blogge igjen og at du ytrer et sunnere bilde enn mange andre 😀

    12. Du ser rett og slett JÆVLIG BRA UT!
      Haha. Skulle gjerne hatt den kroppen. Før mistet jeg mye vekt med oppkast og farlige vaner, nå er jeg større men jobber heller hardt med trening. Er mye mer komfortabel i min egen hud enn jeg var for 2 år siden, 20 kg lettere da.

    13. For en fantastisk kropp du har 😀 stå på!
      Har foresten et spørsmål jeg ville spørre deg, har så lyst å begynne å trene selv! Har prøvd mange ganger, men jeg detter bare av rutinen min etter en ukes tid. Finner ikke motivasjonen, og har heller ikke råd til å begynne på treningsenter. Derfor lurte jeg på om du har noen råd til motivasjon, og hvordan du klarte å komme deg over dørståkkmila 🙂
      -Emilie

    14. Kommentere aldri, men her fortjene du en! Fantastisk bra innlegg, og en flott holdning til kropp og skjønnhet. Du ser aktiv, sterk og sunn ut, ingenting er flottere enn det. Stå på!

    15. Veldig godt skrevet, og godt å høre noen “si høyt” at de er fornøyd med kroppen sin! Du ser kjempeflott ut, sterk og sunn! Selv har jeg alltid veid lite (ooog ikke hatt hverken hofter, muskler eller rumpe) og i mine voksne år (fra jeg var 18-19) har vekta alltid ligget på 46-47 kg. Også etter to barnefødsler. Selv om jeg spiste masse junk og aldri trente, la jeg bare ikke på meg. Det var faktisk veldig frustrerende! Nå har jeg trent styrke i to år, og på de årene har jeg gått opp 10 kg. De kg har jeg jobba hardt for, og jeg føler, akkurat som deg, at jeg aldri har vært mer komfortabel i min egen kropp! Det er lov å være fornøyd! 🙂 Keep up the good work! 🙂

    16. Kristin Antiveros: Tusen takk for oppmuntrende ord, det setter jeg pris på 🙂

      Wow, det er bra jobbet! Jeg måtte inn å kike på bloggen din, og du ser utrolig sprek og flott ut 😀

    17. Du ser råflott ut! Deilig å høyre noken andre enn meg sjølv kunne sei høgt at enn er glad i kroppen sin. Er altfor få som har lært å elske seg sjølv først og fremst 🙂

    18. for en fantastisk flott kvinne kropp du har 🙂
      jeg lurte på om du kunne legge ut hvilket treningsprogram du brukte på ben og rumpe? hvilke øvelser, hvor mange rep, og hvor mange sett?

    19. så kjekt å komme over denne bloggen igjen! Fulgte deg på den tiden hvor de første bikini-bildene er fra og en god stund etter det. var innom bloggen din flere ganger om dagen, og syns du var så fantastisk. du både skrev utrolig bra og var så spennende -enda jeg er et par år eldre enn deg.
      Husker jeg syns det var så utrolig dumt når du ofte hadde så lange pauser og sluttet vell egentlig å besøke bloggen din etter en stund med håp om at det skulle komme nye innlegg, men siste innlegg var flere måneder siden. hehe. sluttet vell egentlig å lese det meste som heter blogg, så var ikke bare din.
      Utrolig glad for å se at du er back on track, og jeg blir igjen fast følger. Tross et hektisk liv med jobb og barn – tuva willassen sin blogg skal leses. håper du fortsetter og fortsetter denne gangen 😉
      blir så utrolig glad av å lese dette innlegget. at du kan si at du er fornøyd med kroppen din. det har du virkelig all grunn til å være – for herregud så bra du ser ut!!!!! er er så mange bloggere som hele veien legger ut at de ikke er fornøyd med det og det og vil endre det og det – så dette innlegget falt virkelig i god jord hos meg hvertfall. du er helt rå! og igjen – god damn for en kropp!!
      gleder meg til å følge deg videre tuva!!

    20. Line Åreskjold: Tusen takk for fine, motiverende ord <3 Gøy at du har fulgt meg så lenge, til tross for at jeg har vært så ustabil med oppdateringer. Det gjør meg veldig glad 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg