Solariumsavhengig

Buss og kollektivtransport har bare aldri vært noe for meg. Jeg assosierer bussen med alt for mye negativt at jeg dør litt av tanken på å leve uten bil. Helt siden jeg fikk lappen for godt over to år siden har jeg kjørt en relativt ny BMW som jeg kjøpte for egne penger. Å ha muligheten til og bevege meg rundt på egenhånd er en luksus som er veldig viktig for meg. Vegard sier jeg er en diva og jeg kan innrømme på flekken at jeg er enig – i allefall på akkurat det området. Vi mennesker er noen vanedyr, så hvis man først har eid en bil så er det vanskelig å sette seg på bussen igjen.

Min fine bil ble stående igjen hjemme i Tromsø, fordi broren min skal selge den for meg. Jeg tenker på bilen min hver eneste dag, men så vet jeg også at bil er en helt vannvittig dyr kostand, så å selge er en fornuftig avgjørelse (jeg er så fornuftig). Jeg har egentlig ikke lov å klage, for Vegard har bil som jeg kan bruke – men han bruker bilen i forbindelse med jobb og han jobber mye, så ja, hehe.

Men det som er så fantastisk nå som jeg ikke har egen bil lengre, er at jeg har SCOOTER ♥ Den ble nettopp sendt fra Tromsø, og jeg gleder meg så mye at jeg følte for å blogge om det. Den vil gjøre livet mitt mye lettere! Kanskje noen husker da jeg vant scooteren i en konkurranse/kampanje, i forbindelse med kreftforeningen? Kampanjen gikk ut på at jeg og andre utvalgte solariumsavhengige bloggere ble invitert til Oslo for å lære mer om solvett og farene ved overdrevent bruk av solarium. Der møtte vi også Kristina Andersen og Lars Tangen som var “ambassadører” for kampanjen, noe som var veldig stas for meg på den tiden. Da var jeg ganske så fersk i bloggverdenen, så de var jo som kjendiser for meg da, haha.

– Bildet tatt på kickoffet for fem år siden, med scooteren jeg vant –


Jeg tok konkurransen på ramme alvor, holdt meg unna solarium, lærte utrolig mye og blogget ivrig om skadene ved bruk av solarium. Innsatsen førte til at jeg vant! For dere som er nysgjerrige finner dere alle solvett-innleggene under kategorien “Tuva med solvett”. Det er hele fem år siden, jeg var bare 16 år. Hadde ikke mopedlappen da og det ble aldri til at jeg tok den, så scooteren ble bare stående – nå er jeg derimot veldig glad for at jeg aldri solgte den.

Jeg skal svare før noen rekker og spørre: Jeg har et helt annet forhold til solarium nå enn jeg hadde da jeg var 15-16 år! Jeg ga blaffen i alt som het sunn fornuft og solte meg ofte 3-5 ganger i uken. Følte meg stygg hvis jeg ikke tok nok solarium. Jeg stjal penger fra foreldrene mine for å få råd til solarium og jeg gikk så langt som å sprøyte inn melanotan (også kalt barbiedop) i en alder av 15 år. Jeg og en venninne satt på doen på ungdomsskolen og sprøytet inn dette stoffet, som ingen aner hva egentlig inneholder. Brune ble vi og da var målet nådd.

Jeg tar sol i blant og liker fortsatt å ha farge på kroppen, men det kan gå flere måneder mellom hver gang. Jeg har flere skumle føflekker på kroppen som jeg skal få sjekket og huden min er preget av den overdrevne solariumsbruken. Lite kan jeg gjøre med det nå, annet enn å lære av egne feil.

9 kommentarer
    1. Kan du please gjøre noe med designet? Er så dritt at skriften blir så liten når man leser med iphone.. :-/ Må zoome helt inn,bla bortover,bla tilbake og ned på neste linje.. Nei,det blir for mye jobb fOr å lese en blogg!

    2. Hvis du allerede har et anstrengt forhold til buss og lignende, så bør du virkelig holde deg unna atb her i trondheim, haha.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg