Angrer jeg på at jeg tok silikon?

Stine spurte meg i går om hva som ville skjedd hvis jeg tok ut implantatene, og jeg svarte at puppene mine ville blitt seende ut som hengende, slappe lefser. Bokstavelig talt! Håper aldri det oppstår noe som gjør at jeg blir nødt til å fjerne implantatene. Jeg tenkte ikke mer over verken lefser eller pupper, men det gjorde jeg tydeligvis i underbevisstheten for i natt hadde jeg mareritt om akkurat det.. Det var godt å våkne opp og kjenne at alt var som normalt, haha!

Stadig får jeg spørsmål om temaet silikon, og om jeg noen gang har angret.. Personlig synes jeg temaet er litt kjedelig, for kosmetiske operasjoner som silikon er blitt så normalt i dag at det nesten er blitt “allmennkunnskap”. Har jeg litt rett, eller? Jeg hadde derfor egentlig ingen planer om å skrive et nytt innlegg om silikon i dag, men spørsmålet “om jeg angrer på at jeg tok silikon” vil jeg gjerne svare på. Det er et viktig spørsmål å formidle til veldig unge spesielt, som vurderer silikon. For jeg, som veldig mange andre unge, tenker ikke over eventuelle konsekvenser ved et slikt inngrep. Fordelene er jo som kjent at man får store, runde og fine pupper. Flere får også bedre selvtillit – spesielt som ung og usikker på egen kropp. Dette innlegget er ikke ment for å påvirke noen til verken å ta eller ikke ta silikon, for har man bestemt seg for å gjøre det, ja da har man bestemt seg! 18 år var jeg bare, og silikon skulle jeg ha. NÅ! Med en gang.


Det er over tre år siden, og jeg kan ikke si at jeg direkte angrer på at jeg tok silikon. Jeg hadde ganske små pupper og følte meg aldri helt vel naken eller i bikini på grunn av nettopp puppene mine. Men jeg tenker veldig, veldig ofte på hvordan puppene mine ville sett ut i dag om jeg ikke hadde tatt silikon. Jeg har merket at de er blitt større de siste årene, altså at jeg har fått mer brystvev i mine naturlige pupper. Jeg har blitt eldre, lagt på meg noen kilo og fått mer kvinnelige former. Kanskje jeg faktisk hadde vært fornøyd i dag, uten silikon? Det er et spørsmål jeg stiller meg selv stadig vekk.

Om jeg kunne valgt om igjen, og brukt mitt 21 år gamle hodet i stedet for mitt 18 år gamle – så hadde jeg kanskje ville ha ventet noen år! Både store og små pupper er kjempefint, størrelsen er langt ifra dødsviktig for meg på samme måte som det var før. Ja, man er myndig og alt det der når man er 18 år – men langt ifra ferdigutviklet verken i hodet eller kropp, og nå snakker jeg for meg selv som 18-åring og.. egentlig alle andre, vil jeg tørre og påstå! Motstridende mot min egen handling, men synes helt klart det burde vært 20 års aldersgrense for å operere puppene sine i Norge – slik som før.

Ærlig skal jeg være, for når det er sagt kan jeg ikke si at jeg angrer! Jeg er fornøyd med puppene mine altså, men jeg vil helst ikke tenke på hvordan de ser ut om 5 eller 10 år f.eks. Da vil de henge langt, langt mer enn hva mine naturlige bryster ville gjort – og det er litt deprimerende å tenke på, haha. Implantatene veier jo en del og tyngekraften vil gjøre sin del av jobben, samt at huden vår ikke alltid vil være like elastisk. Det er lett å tenke “den tid den sorg”, men om 10 år, kanskje jeg angrer helt grusomt på valget jeg tok som 18-åring? Men, den tid den sorg?

Konklusjon: Jeg angrer ikke, men skulle kaaanskje ventet!

29 kommentarer
    1. Helt enig i at det burde vært 20 årsgrense på silikon! Er veldig mange som tar også bare for å ta, eller for at andre de kjenner har tatt og ikke tenker så veldig mye lenger. Det er mange som tenker litt for umodent om dette, for det er ikke bare bare!

    2. Syns det er så bra at du er ærlig her! Føler at det er litt “tabu” å angre? Ikke det at du direkte angrer, men at du tørr å reflektere over at det kanskje ikke var det riktige å gjøre i alderen av 18 år 🙂 Er selv 19 år og hater virkelig puppene mine, men har bestemt meg for å vente litt til med å ta en avgjørelse!

    3. Tok selv silikon for 1 år siden, men hadde i alle år tenkt at jeg kom til å ha det. Jeg var 19 år da jeg bestemte meg, og var blitt 20 år da jeg opererte – fordi det heldigvis er 20års aldersgrense på denne klinikken.
      Jeg angrer ikke et eneste sekund på det valget jeg tok! Har også tenkt det du har tenkt, kanskje vil det se stygt ut når man er gammel og grå? Men jeg syns det er verdt det, når jeg har gått de fleste årene av livet mitt som fornøyd og selvsikker på min egen kropp, nettopp på grunn av denne operasjonen (:

    4. Jeg vurder det faktisk, nærmere sagt jeg har bestemt meg. Egentlig har jeg ikke tenkt så mye på konsekvensene av en slik operasjon, nettopp fordi jeg er så bestemt og for meg er det ingenting jeg ønsker meg mer. Men som du sier, kommer de en gang til å se “værre” ut enn de hadde blitt om de var naturlige.. men som Ingrid over her sier, er det jo bedre å være fornøyd og selvsikker de fleste årene av sitt liv!
      Foresten, hvor tok du det? 🙂

    5. Annie Elisabeth Sørensen: Du kommer helt sikkert til å bli kjempefornøyd!! 🙂 Er enig med både deg og Ingrid. Jeg tok hos Tromsø Private sykehus.

      Lykke til med operasjonen når den tid kommer <3

    6. Hei! Skal selv operere snart ved Fornebuklinikken i Oslo. Lurer på om du har lav eller høy profil, og har du runde eller anatomiske? 🙂

    7. Jeg har vurdert å ta silikon , og jeg har lyst på det. Fordi jeg har veldig små pupper, og jeg er 20 år. Tror ikke de kommer til å vokse noe mer. Men er veldig redd for at det skal gjøre vondt? Og om jeg får mye smerter etter jeg tar det? Hadde du noen smerter? Har lest skrekkhistorier om folk som har dødd av det og, så er veldig redd. Og det er veldig dyrt. Men kanskje jeg gjør det en dag!

    8. Hege Kristin: Det gjør vondt å ta silikon – men smertene er VELDIG individuelle. Personlig synes jeg smertene var overkommelige, men vet at mange synes det er helt forferdelig vondt. Umulig å si, med andre ord. Om du ønsker det nok så er smertene uansett “verdt” det slutt og noe man kommer seg gjennom 🙂 Masse lykke til!

    9. Synes det er så fint at du er ærlig. Jeg er nettopp fylt 20 år, og vurderer sterkt å ta silikon. Er faktisk kun konsekvensene etterpå som gjør meg liitt usikker. Hvordan de ser ut om 5-10 år, og hvordan de blir når jeg en gang skal bli mor og amme.
      Jeg har veldig små pupper naturlig, og føler meg ikke vel hverken naken eller i bikini. I tillegg er jeg veldig tynn. Så tynn at BMIen min nesten sier at jeg er sykelig tynn. Har bein som vises, lite former og små pupper. Min drøm er å gå opp 10 kg ved hjelp av trening og vekt + få større pupper. Først DA tror jeg at jeg vil føle meg helt komfortabel i egen kropp.
      Det ligger i slekta å være tynn, så har mistet litt håpet om at puppene vil bli større, og at formene vil komme. Dette er noe jeg er kjempefortvilet over – fordi jeg vet at det vil koste sitt å få den kroppen jeg drømmer om hvis ikke. Men det med silikon, synes jeg er vanskelig. Er noe jeg har VELDIG lyst på, samtidig som en del av meg er redd for å senere angre. Liksom – hva hvis jeg en gang kan bli fornøyd med puppene mine naturlig? Uff :p

    10. Forresten, hvor lenge kan du ha implantatene i? Har hørt så mye forskjellig om dette, at man må bytte etter så og så mange år osv. 🙂

    11. johnny: Hva med at du går å betaler bøtter med penger å får litt forstørrende plast inni den lille penisen din

    12. Til Anonym… du vil nok ikke få oppleve penisen min siden du er så vemmelig. Så ser ikke helt poenget ditt… klemz

    13. Jonny: hvordan vet du at jeg er vemmelig? Fordi du tror jeg ikke har fiksa puppene mine? Vell det har jeg, men jeg syns det var tåpelig å si av deg. Like tåpelig så å kalle meg vemmelig, noe jeg faktisk ikke er. å forresten så ville jeg aldri ha opplevd penisen din fordi jeg ikke liker deg.

    14. Hei! Har lenge vurdert å ta silikon, men som mange andre over her jeg redd for “konsekvensene”.
      Hørt at mange sliter med smerter i ettertid, altså resten av tiden med silikon, og at mange mister følelsen på brystene/brystvortene. Har du opplevd noe av dette? Eller er følelsen akkurat som før og ingen smerter?
      Jeg er også redd for at arrene ikke kommer til å gro fint, siden jeg har hatt problem med dette tidligere etter piercing i navlen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg