Når man vet man er trygge på hverandre

Svigermor er godt innlosjert i hus, og vi startet helgen med en god middag på Graffi før TV-titting resten av kvelden. Jeg føler meg plutselig eeekstremt voksen, som har helgebesøk av svigers. Man kan vel si “svigermor” selv om jeg og Vegard langt ifra er gift? Vi har tross alt vært sammen i 3 år, og vi er ikke akkurat nyforelsket lengre.

Armkroken til kjæresten er fortsatt like god, men vi ligger også gjerne på hver vår kant av sofaen og styrer med hvert vårt. Pjusker litt på hverandre og et blikk er nok til å vite at alt er bra. Når man er kommet til det stadiet av forholdet vet man at man er trygge på hverandre. Om Vegard er sur, vet jeg at det er fordi han enten er sulten, sliten eller at Manchester United har tapt en viktig kamp. Har lært at det i 97% av tilfellene ikke handler om meg, så da maser jeg heller ikke lengre om det. Man trenger ikke lengre hele tiden bekreftelse på at alt er bra, som før, og det er behagelig og trygt.

Vanligvis er det jo jeg og Vegard som er på besøk hjemme hos henne, men til en forandring er det VI som er “verter” i helgen. Da var det vår oppgave å stelle i stand god frokost i morgest – og jammen fikk vi bruk for de bortglemte serviettene og, haha..

Blogging vil bli tatt litt på sparket i helgen, føler ikke for å sitte timesvis med dataen når vi har besøk. Må jo være gode verter, sant? Ellers har jeg tenkt på å ha en spørsmålsrunde snart, får mye spørsmål om dagen som er ubesvart. Men hva tenker dere om å ha spørsmålsrunde hvor Vegard svarer på spørsmål om meg? Det er opp til dere! Spørsmålsrunde hvor Vegard svarer, eller jeg? Kanskje jeg til og med får han med på video, hoho..

21 kommentarer

Siste innlegg