Hektisk i ny jobb


Kledde jeg dette da? Hihi

Hei! En sen oppdatering fra meg, men det har vært så mange nye inntrykk og så hektisk i den nye jobben at jeg har ligget halvdød etterpå. Men det vil helt klart komme seg etterhvert, i starten blir man naturligvis ekstra sliten når alt er så nytt – og jeg som ikke har jobbet på tre måneder trenger å få omstilt meg litt, hehe. Likevel har det vært to innholdsrike dager, lært mye nytt og jeg er veldig spent på fortsettelsen. Som dere skjønner har jeg taushetsplikt i jobben min, som vil si at jeg kan fortelle at jeg jobber i eldreomsorgen, men ikke så alt for mye mer. 

Jeg har riktignok bare gått to vakter, men jeg har allerede fått gjort meg opp noen tanker rundt det å bli gammel.. Jeg vil faktisk ikke si alt for mye om saken enda da jeg føler det er for tidlig for å uttale meg – men jeg vet definitivt at eldreomsorgen vil spille en sentral rolle politisk i forhold til hva jeg skal stemme ved neste valg. De eldre fortjener et verdig “siste stopp” i livet, og vi alle skal mest sannsynlig havne der en dag.. ♥ Nå har jeg ikke jobb før på mandag, så satser på noen gode oppdateringer på bloggen framover. God natt, dere ♥

11 kommentarer
    1. Hærlig!
      Eldreomsorg er viktig. Min far er sjef på et sykehjem, så jeg har vært med ham dit noen ganger. Det er veldig givende å ta seg av de eldre. De har så mange erfaringer og historier å dele! (Selv om mange minner dessverre har gått bort for noen). Håper du vil trives i jobben din! 🙂
      Du kledde forresten uniformen 🙂

    2. Flink du er, Tuva! Gøy at du har fått en jobb og nå ser det virkelig ut som du trives med å blogge, ikke kun gjør det for å gjøre det 🙂 Stå på!

    3. Masse lykke til i ny jobb 🙂 Jeg har også jobbet i eldreomsorgen noen år ved siden av studiene, og jeg synes det både har vært en krevende, fin og verdifull jobb 🙂

    4. Hei!
      Skjønne du har taushetsplikt, men lure på ka du gjør? e du som en hjelpe/ eller helse fagarbeider eller e du ansatt for å være ilamme de eldre og tilfredsstille deres behov? ka e arbeidsoppgavan dine? Kordan utdanning har du? 🙂

    5. Ta av deg ringene i første omgang 🙂 og selvom du har taushetsplikt har du lov til å si om du jobber i HT eller sykehjem og også hvilken stilling du har. Lykke til i ny jobb 🙂
      Hilsen sykepleier.

    6. Av me ringan når du e på jobb, husk også alltid kortklipte næggla å ikke næglelakk på:) håndhygene e vældi viktig, å d aller viktigste tiltake for å forebygge smitte. Får ikke snakke om kass smitte du vil ta me dæ hjæm, både på ringa å på telefon om du går me den i lomma.
      Lykke til i ny jobb, å håpe den vil inspirere dæ t å utdanne dæ innafor den hær fantastiske sektorn !
      Mvh Sykepleier i finnmark

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg