Elsker jobben min

Nytt design på plass!! Jeg elsker det, jeg er så fornøyd! Det er flinke Rikke som skal ha all skryt for det fine designet. På hjemmesiden hennes selger hun design utrolig billig (kun 25 kr for de billigste), og der finner du til og med flere gratis design. Absolutt verdt en titt, om du trenger en makeover på bloggen din! 

I dag hadde jeg en skikkelig fin dag på jobb, tok meg selv i å smile på veien hjem – selv om jeg måtte gå (scooteren, kremt..). Jeg liker jobben min utrolig godt – må bare få sagt det nok en gang. Både på sykehjemmet og bloggen. Snakk om kontraster, forresten – en selvsentrert jobb, og en som går ut på å hjelpe andre. Eldre folk er så koselige, jeg elsker å høre på historier om “slik var det når jeg var ung..” og “sånn er det ikke nå lengre”. De har levd et langt liv og er proppfulle av livserfaringer vi aldri kommer til å oppleve. Selv om jeg ofte er kjempesliten etter jobb, sitter jeg igjen med en god følelse inni meg. Helsetilstanden er derimot utrolig individuell, jeg klarer liksom ikke å bestemme meg for om jeg har lyst til å bikke 80 år eller ikke.. 

Følte meg full av energi og livsglad på vei hjem fra jobb, men så fort man treffer sofaen er det gjort.. Åhh!! Jeg som hadde store planer om å være så produktiv og komme med ett kvalitetsinnlegg til dere i kveld.. Skuffer meg selv stadig vekk, men heldigvis er det en ny dag i morgen (så optimistisk sagt av meg, hehe). Men nå blogger jeg egentlig bare for å blogge, så runder av med å si god natt. Jeg er glad i dere ♥

12 kommentarer
    1. Så bra at du trives! Har selv jobbet på sykehjem i fem år som ferievikar og stortrives! Hyggeligere jobb skal du lete lenge etter 🙂

    2. Åhh, det er godt noen verdsetter å jobbe med eldre! Jeg var i praksis ifjord, og det virka som om at alle ansatte hata livet sitt der, og jeg ble rasende og holdt på å eksplodere når jeg så holdningen dems til ting!… Så godt at det er noen oppegående folk der ute som verdsetter å jobbe med de eldre 😀
      Ønsker deg en fin kveld/natt videre!
      – Bella

    3. Jeg har nettopp begyndt å jobbe på sykehjem, og det er koselig ja, forstår godt hva du mener med at du ikke vil bikke 80 år, men det er veldig hyggelig å prate med de eldre.
      Lurer på om når vi blir eldre, om det blir iphone og netflix vi snakker om, og ingen aner hva det er 🙂

    4. Personlig liker jeg bedre sånn litt “uplanlagte” innlegg hvor ikke ALT er oppstilt 🙂 For man blir på en måte kjent med bloggeren på en helt annen måte, og kommer litt mer på “innsiden”. Når alt er perfekt blir man jo bare deprimert.. Jeg liker bloggen din veldig godt nettopp på grunn av det 😀

    5. Enig med hun over. Alt trenger ikke alltid være perfekt, bloggen din er bra som den er. Ha en fin dag Tuva 🙂

    6. Den toppen kledde du utrolig godt! Av en eller annen grunn syntes jeg bare hele bildet var så fint – fargene, bevegelsen, bakgrunnen… Skikkelig høst og skikkelig trendy. Du er så vakker, og elsker forresten det tykke håret ditt. Heier på deg!

    7. Så godt å se at du trives i jobben din:) Jeg har tittet innom bloggen din titt og ofte helt siden du var 14-15 år, og det er gøy å se hvor voksen du har blitt. Må si at jeg er imponert over hvor sterk og tøff du er, etter alt du har vært gjennom! Kjenner meg igjen i veldig mye av det du har skrevet om hvordan oppveksten har vært, og vet hvor tøft livet som voksen kan være. Jeg har selv jobbet på aldershjem med eldre i noen år, og har nå tatt utdanning som sykepleier 🙂 Jobber nå på sykehus og kunne ikke hatt det bedre! Tror du hadde vært en fantastisk sykepleier, Tuva 🙂 all livserfaringen du har er gull verdt!!! Et lite tips; sjekk sykepleierutdanningen og vurder det når du er klar for det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg