“Du ser ut som en mann”

Hey superstars! Jeg var en smule bekymret for hvordan jeg ville bli seende ut i ansiktet utover kvelden, siden jeg skal på middag med venner – men foreløpig ser jeg akseptabel ut for offentligheten. Leppene er naturligvis ganske hovne, men jeg liker ekstremt godt det jeg ser så langt! Fokuset i dag var ikke på volum, men å bygge opp og rette ut ujevnheter i leppene mine. Om en måneds tid skal jeg tilbake for en etterbehandling og bygge på litt volum. Det blir spennende! 

Utrolig gøy å fylle litt på igjen! Jeg mener selv at jeg kler å ha litt fylde på leppene, da jeg har så sterke trekk ellers i ansiktet. Litt ekstra trutmunn skader ikke da ;-* 

Ett av mine mange små komplekser er kjevepartiet mitt som er ganske kraftig og karakteristisk. Det hender at jeg blurrer ut kantene på enkelte av bildene på bloggen, selv om jeg vet innerst inne at det bare er idiotisk! Det er jeg ikke stolt over, men å lese at man ligner en mann hjelper ikke akkurat på selvtilliten. Derfor har det dessverre blitt sånn, noen ganger. Aldri før har jeg tenkt en eneste negativ tanke om kjeven min, før kommentarene om at jeg ligner en mann tikket inn. Trist? Veldig. 

Før jeg hadde sagt ett eneste ord om ansiktet eller kjeven min, kommenterte Elin (hos injeksjonsspesialisten, som gjorde leppene mine) at jeg var heldig som hadde så flotte linjer/kjeveparti, og at det var et slikt resultat hun ofte jobbet med for å oppnå. Hun fortalte også at med alderen vil kjeven bli svakere og man vil få et “heng” i ansiktet, og hun mente at med min sterke kjeve ville ikke det skje like tidlig hos meg. “Har du sett det flotte kjevepartiet til Angelina Jolie??” sa hun, og ga meg beskjed om at jeg ikke måtte finne på å røre kjevepartiet mitt. Vel, komplekset er ikke helt borte – men må si at det hjalp litt på selvtilliten og tankesettet å høre det! Kanskje ikke den markante kjeven min er så stygg likevel? Det er betryggende å komme til folk som vil deg ditt beste og ikke bare er ute etter pengeboken din. 


Ellers har jeg vært på Postnord og hentet det aller siste flyttelasset mitt fra Tromsø! Hadde en del bortglemt kjøkkenutstyr som er greit å ha. Nå er det bare bilen som gjenstår, men den skal jeg hente allerede på onsdag (wiiihii). 

Diggeste kjolegenseren fra Junkyard her (sponset)

Ønsker alle mine skjønne lesere en fin helg og fredagskveld ♥ Nå skal jeg å kose meg på middag med venner. 

31 kommentarer
    1. Du har så fin kjeveparti, jeg misunner deg virkelig. Skjønner ikke hvordan folk kan si det motsatte. Men såklart, man hakker ned på hva man ikke har selv. Og det er desverre så lett å gjøre over nett på noen som er lett å nå frem til.. Ikke bry deg om det! Du er kjempefin! 🙂

    2. Trist at du tenker sånn om deg selv. Du er en av de fineste jentene jeg vet om 🙂 Elsker blant annet håret ditt, haha.

    3. Nei du må ikkje forandre på dæ sjøl.. Du e jo nydelig sånn som du e! 🙂 btw.. Grunn te at æ like bloggen din, e at du virke så jordnær og du virke ikkje redd for å legge ut kosn virkeligheta e.. D syns æ e fantastisk! 🙂 Nei, flotte dame, bli som du er!

    4. Synes du er fin på alle måter jeg altså! Om folk har trang til å kommentere at du har et markant kjeveparti, vil jeg si at du kan ta det som et kompliment. Det at vedkommende ikke fant noe annet å “klage” på, sier jo litt. (Nå tror jeg alle som kommenterer negativt på blogger rundt utseendet må ha et eller annet forbanna problem, uansett. )
      Selv har jeg også et ganske markert kjeveparti, og alltid likt det ved ansiktet. Blir litt mindre dobbelthake på oss da, hehee 😉

    5. Du har verdens finaste kjeveparti! hadde gjort alt for og hatt slikt kjeveparti som deg. du ser så utrulig voksen og feminin ut!

    6. Jeg skulle ønske jeg hadde et mer markert kjeveparti, det er jo så fint! Du er kjempe fin Tuva, det MÅ du vite :))

    7. Jeg har alltid ønsket meg et kraftigere kjeveparti, da jeg selv har ganske “spiss” kjeve selv. Men så er det vel alltid sånn at man alltid ønsker seg noe som ikke har selv da.. Du ser kjempeflott ut! Utrolig synd at kommentarer på bloggen din skal gjør deg oppmerksom på slike ting!

    8. Jeg kjenner en sterk uro innvendig når jeg leser at folk mener du ligner på en mann, du er jo sååå utrolig vakker! ALDRI la noen andre få deg til å føle noe annet, Tuva! Ønsker deg en riktig god helg 😀
      – Bella

    9. Det er ikke trist at du får komplekser når folk driver å skriver slemme kommentarer. Det som faktisk er trist, er de menneskene som sitter hjemme bak en dataskjerm å skriver slemme kommentarer til folk de ikke kjenner, for gud vet hvilke grunner. Det er trist det!
      Det er egentlig litt morsomt, for jeg har alltid syntes at du har hatt så fint kjeveparti 🙂 Så hør på damen du var hos i dag, hun har sannelig rett! Klem

    10. Tuva! kjevepartiet ditt er virkelig noe jeg er veldig misunnelig på, og helt sikkert mange fler 🙂 du er utrolig vakker! at folk skriver at du ser ut som en mann er det ingen som virkelig mener, men de skriver det for å bringe deg ned.. u look fab <3

    11. Jeg skjønner akkurat hvordan du har det angående skjevepartiet, har komplekser med det selv :/ har også fått høre at jeg ser ut som en gutt og at jeg har mandige trekk i ansiktet :p har til og med blitt kalt for Svampebob firkant.. Haha! Så med mindre jeg bruker sminke for å se mer ut som en jente, så føler jeg bare at jeg ser ut som en gutt pga de kommentarene. Men prøver så godt jeg kan å drite i det negative folk har sagt, og tar heller til meg det positive jeg får høre! 🙂
      Jeg synes forresten du er kjempe pen! 😀

    12. Kjevepartiet ditt er skikkelig flott! Du har et spesielt utseende, men du er virkelig vakker! Du har all grunn til å være både fornøyd og stolt 🙂

    13. Hei Tuva! Var selv hos injeksjonsspesialisten og fylte på leppene for ikke så lenge siden, og må si meg enig med deg! De er utrolig flinke og opptatt av at kundene skal være fornøyde. Jeg var hos Elins kollega Stine, som kom med komplimenter til meg også. Den klinikken er jeg trofast til for resten av livet!!
      Må også si meg enig med Elin; du har virkelig et flott kjeveparti. En grunn til at alle konturerer kjevepartiet for at det skal synes bedre og være mer markert! Du ligner slett ikke en mann, men en vakker dame derimot (les: jeg er veldig kresen på hva jeg synes er vakkert, og jeg er absolutt helt ærlig.)! De som rakker ned på den, er nok bare veldig sjalue, for det har de grunn til!
      Kommenterer ALDRI på blogg, dette tror jeg er min første kommentar (siden jeg var 15 år) til tross for at jeg leser blogger hver dag, inkludert din. Nå følte jeg bare rett og slett at du fortjente å høre dette.

    14. Jeg husker du skrev om dette for noen år siden også, og da sa du at du hadde fått disse trekkene av din bortkomne pappa. Det syntes jeg du bare skal være stolt av <3 Personlig syntes jeg disse trekkene gjør at du ligner veldig på Kristin/Styleconnection, og hun er utrolig pen. Akkurat som du!

    15. Andre gangen jeg kommenterer bloggen din på rad, haha! Men må bare si: jeg har ALLTID syntes at håret og kjevepartiet er det mest unike ved utseende ditt. Du er jo så utrolig vakker, men tykt hår og kraftig kjeveparti får deg til å se så sterk ut og ikke minst slående vakker. Jeg synes overhodet ikke du har et maskulint ansikt, jeg synes du har trekk som er så spesielle på bare positive måter, at det ja – kan sammenlignes med Angelina Jolie 🙂

    16. Lol sier jeg bare, tenkte for noen dager siden hvor fint kjeveparti du hadde, så er det ditt største kompleks. Du er vakker og unik. Aldri tro annet.

    17. jeg synes du er nydelig. du har et sånt ansikt som man husker, og du ser absolutt ikke ut som en mann! men noe som er mye viktigere enn hvordan man ser ut tenker jeg er hvordan man oppfører seg og hvordan man er som menneske. det er såklart vanskelig å skulle “kjenne” noen gjennom bare å ha lest bloggen deres, men jeg synes du virker snill, reflektert og intelligent, og det synes jeg er kvaliteter som betyr mer enn at du er vakker! 🙂

    18. Hei Tuva! Jeg har lest bloggen din lenge, men tror aldri jeg har kommentert før. Jeg vil bare si til deg at jeg IKKE synes du ser ut som en mann. Jeg er fullstendig enig med Elin angående kjeven din. Helt fra begynnelsen, da du begynte å bli kjent i bloggverdenen, la jeg merke til de sterke trekkene i ansiktet ditt, og kjeven din er absolutt noe av det som bidrar til å gi deg et sterkt uttrykk. Så bra at du nå har fått et annet syn på det – du har all grunn til å være stolt av å ha akkurat de trekkene du har. Hvem sier at sterk ikke er forenelig med femininitet? Tenk på urkvinnene vi slektes på, de var ingenting annet enn sterk. Stå på videre, du er flink!

    19. Herregud, æ elske kjeven din! Du burde absolutt ikke ha kompleksa for den, hadde æ hatt din kjeve ville æ aldri ha klaga. Du e nydelig 😍

    20. Jeg kan bare si at du er dødsheldig. Jeg har motsatt problem og hater det. På alle bilder jeg legger ut av meg selv redigerer jeg kjeven min mer markant og mindre feit.. Hater det, og drømmer en gang om å få endret det permanent. Du er heldig

    21. TULLER DU!!! Kjevepartiet ditt må være noe av det fineste med hele ansiktet ditt, -jeg elsker det!!! Pluss at JEG syns du er utrolig vakker, om det har noe å si mot de dumme menneskene som er sjalu på deg.

    22. Hva?? Bladde akkurat nedover de nyeste innleggene dine og bildene. Satt og tenkte at du hadde så fint kjeveparti, også leste jeg dette innlegget. Du ser aldeles ikke ut som en mann!! Du er utrolig flott og ser helt smashing ut! Ikke hør på de som slenger dritt, det er så langt fra sannheten som det går an å komme! Du er flott, stå på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg