Farsdag – en litt trist dag

Gratulerer til alle pappaer i verden, med farsdagen ♥ I dag skal man sette litt ekstra pris på pappaen sin, og det markerer jeg med å tenne ett lys for pappaen min. Ett lys for min pappa, og ett for Vegard sin pappa – som jeg liker å tenke er englevenner i himmelen, hehe.


ENGLEPAPPAEN MIN. FINESTE ENGELEN.. ♥

Farsdag (og morsdag..) er for meg en litt trist dag, innerst inne. Dagen blir for meg bare en påminnelse om hva man ikke lengre har. Jeg savner pappaen min så mye at det kan gjøre vondt, og jeg har felt en liten tåre i dag. Utenom det blir jeg ikke oversentimental, selv om det er farsdag. Det er blitt en del av hverdagen, å leve uten mine biologiske foreldre. Man klarer virkelig det mest utrolige og kommer seg gjennom de mest jævlige ting her i livet, når man ikke har annet valg. Om bare noen uker er det hele syv år siden pappa tapte kampen mot kreften, årene går så skremmende fort. Men ærlig skal jeg være, jeg kan kjenne det stikke litt ekstra av facebook og sosiale medier på fars- og morsdag. Alle de fine hilsningene og bildene som dukker opp i feeden er ikke til å unngå  – derfor holder jeg meg heller litt unna facebook/Instagram, akkurat i dag. Jeg blir faktisk sjalu. Sjalu på de som er så “heldige” å ha en pappa og mamma som lever. Det skulle ha vært en selvfølge, i en alder av 21 år. 

Sett litt ekstra pris på pappaen din i dag (og egentlig hver dag) ♥

49 kommentarer
    1. Jeg vet hvordan du føler det Tuva. Da min pappa forsvant fra livet mitt for 3,5 år siden, ble en hver høytid eller markering en påminnelse på at en stor del av livet mitt var borte. Håper dere tar vare på hverandre i kveld, du og Vegard. Du er en flott jente, og din far sitter og ser ned på deg med et smil, det er jeg sikker på!
      Tilslutt: noen opplever mye motgang og vonde ting i livet, fordi de er i stand til å takle det, og bli sterkere. Jeg tror du er et godt eksempel på dette.
      Puss!

    2. ååh, så fint skrevet. jeg mistet pappaen min for litt over en måned siden, så dette er den første farsdagen i livet mitt uten en. det stikker litt ekstra i brystet når jeg ser alle bildene og hilsnene fra andre som koser seg med pappaen sin i dag, det gjør det. “gleder” meg til jeg også kan vende meg til denne nye tilværelsen. ha en fin kveld videre <3

    3. Åå, klem til deg…<3 Jeg er en av de som tar det som en selvfølge at jeg har pappaen min her, men dette fikk meg til å tenke litt. Heldig, det er det jeg er.

    4. Kjenner meg igjen der, og du er absolutt ikke alene! Mistet faren min for snart 10 år siden, og for ett år siden gikk mamma også bort til kreften. Det kan gjøre så vondt til tider, men samtidig må man gjøre det beste ut av det. <3

    5. Åh Tuva <3 Pappaen min er også død, dessverre, så jeg har det akkurat på samme måte som deg 🙁 La oss bare håpe at de har det bra der hvor de er nå, og at vi én dag skal få treffe dem igjen <3

    6. <3 <3 <3
      Pappaen å mammaen din har nok feiret med kake idag der de er. De har nok sittet å tittet ned på dere barna å jeg er sikker på at de er veldig stolt over dere!
      Takk for at du deler dette med oss, setter litt ekstra pris på disse personlige innleggene selv om det nok var vondt for deg å skrive om det da det er et veldig sårt og trist tema. Mange gode klemmer til deg!

    7. Jeg er så lei meg på dine vegne, Tuva! Det må være helt jævlig for deg, jeg kan ikke se for meg livet mitt uten mammaen og pappaen min. Du er så tøff! De hadde vært så stolte av deg, Tuva! Det er jeg sikker på.

    8. Har mistet begge foreldrene mine til rus, begge lever, men jeg lever fortsatt uten de. Og det gjør kjempevondt

    9. <3
      Kjenner meg igjen i det du skriver. Du virker som en fantastisk jente, som har gått gjennom mye, og likevel klarer du deg bra! Fortsett med det, tror du kan komme langt med både bloggen og livet!

    10. Vet kordan du har det, eller kan fårestille mæ, svigerfarn min gikk bort i fjor så i dag har vi tilbrakt dagen oss familienn til samboeren min. Æ føle mæ så takknemelig at æ har mulighet til å plokke opp tlf å ringe pappa når æ vil, å ja æ har prata me pappa i dag 😊
      stå på vidre tuva ❤

    11. Mistet pappaen min i psykisk sykdom. Han lever fortsatt, men er ikke den samme som når jeg vokste opp. Så er sårt å se alle pappajentene som har verdens beste pappa, når jeg husker at min pappa også var den beste i verden før sykdommen tok han.

    12. Heisann!
      Nå er det ikke meningen å reklamere her, kun tipse! Vil bare fortelle deg at jeg har en konkurranse på bloggen min akkurat nå, dersom det kunne være interessant for nettopp deg 😀 Ellers vil jeg ønske deg en fantastisk fin søndag videre, og håper du har hatt ei strålende helg!
      Klem!

    13. Tenker på dæ Tuva <3
      Utrolig fantastisk mennesket er du inn og ut! Tenner et lys for deg og dine idag <3

    14. Mistet min pappa når jeg var 4 år gammel så jeg forstår hvordan du har det <3 har også tent et lys for ham og satt noen blomster på gravplassen....

    15. Kjenner meg veldig godt igjen, Tuva. Pappaen min er ikke død, men han er alkoholiker og har gjort mye vondt mot meg. Hadde det ikke vært for at jeg til slutt valgte å bryte kontakten for et par år siden, hadde jeg nok ikke vært her i dag. Men, selv om han er helt jævlig og ikke får til farsrollen, så savner jeg jo å ha en pappa. Jeg er også “sjalu” på alle som har fedre de ønsker å skryte av..
      Stå på Tuva, man kommer seg gjennom alt – det kan jeg skrive under på!
      <3

    16. M: En stor klem til deg <3 Jeg vet også hvordan det er å ha en alkoholisert far, det har gitt meg noen påkjenninger i oppveksten. Tøft av deg å bryte kontakten med faren din!

    17. Hei flotte du! Jeg ble nysgjerrig, siden du bruker ordene englevenner i himmelen – identifiserer du deg som kristen?

    18. Jeg føler med deg! Pappaen min ble borte når jeg var 10 år og jeg savner han hver dag fremdeles. Du er ikke alene om å ha det sånn på farsdag..

    19. Jeg vet akkuratt hvordan du har det.. Mistet selv faren min da jeg var 7 år gammel, men jeg har fremdeles moren min da 🙂 Farsdagen er koselig den, men det blir en litt smertefull påminning om det du har mistet.. Akkuratt som når de kun solgte store colaflasker hvor det stod “mamma” eller “pappa” på. Da tenker jeg spesielt på de som verken har en mor eller en far, for jeg kunne jo bare kjøpe de som stod mamma på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg