Hva mørketiden gjør med meg

Jeg merker at mørketiden preger både trynet mitt, leiligheten og bloggen om dagen. Orker ikke å sminke meg eller ta bilder til bloggen, vippeextensionene mine har sett sine bedre dager (og jeg var dum nok til å avbestille vippetimen min, for å la vippene mine hvile..), og mensenkvisene popper opp en etter en. Dere vet de underjordiske kvisene som ligger under huden? Ja, de kvisene man ikke poppe, og er så jævlaaa vonde….

Jeg finner liksom ikke motivasjon til å gjøre noe som helst for tiden, vil helst bare ligge på sofaen å se på serie og spise popcorn hele dagen. Angrer allerede på at jeg sa ja til å være med på kino i kveld, haha – alt er bare et ORK! Men jeg må ta meg sammen og hente fram indre krefter. Jeg vet jo at jeg bor i Norge og at denne tiden kommer hvert bidige år, kan ikke gå i hi og gjømme meg unna det sosiale av den grunn. Det gjør det ikke noe bedre! Så i kveld skal jeg på kino å se The Hunger games (heter filmen det?). 



Deilig å unne seg litt solarium når det ellers er så mørkt og trist ute, spesielt når det er over to måneder siden sist jeg tok sol! Det er lenge til å være meg, og ansiktet mitt har blitt så blekt at jeg ikke har følt meg som “meg selv” på en stund. Trodde lenge at jeg var nødt å holde meg unna solarium, men siden jeg har fått klarsignal fra hun jeg gjør laserbehandling hos, har jeg allerede tatt sol to ganger denne uken… MED shorts! Tidligere ville jeg gitt blanke fa*en og tenkt “Er det så nøye egentlig?”, og solt meg helt truseløs. Mens nå er jeg livredd for at strålene skal treffe, for jeg vil jo ha best mulig resultat av den dyre behandlingen jeg holder på med.

Flere som blir påvirket av mørketiden? 

12 kommentarer
    1. Det er kanskje litt dumt å se den siste Hunger games filmen om du ikke har sett de andre 😉 filmene henger mye sammen

    2. Heldig som driver med laserbehandling! Jeg vil ooog. Men først spare opp BSU, haha.. Jeg kjenner meg så godt igjen i vinterhumøret ditt, men jeg har blitt flinkere å ta meg sammen og finne på ting, men skulle jo helst ha sovet i 6 måneder 😀

    3. Dra på en elbutikk å kjøp dæ ei vokneopp lampe som det hete på norsk. Har had mye kunda i det siste som har vert innom å handla før dem har vært så førnøyd at dem kjøpe før å je i julegave. Den dyreste vi har inne kåste 1999,- på expert 😄

    4. Jeg kjenner meg (så altfor) godt igjen. Jeg sliter også med å komme meg ut og gjøre ting, men det er mest på ettermiddagen/kvelden. Etter å ha vært ute på dagtid og drar hjem, så kommer jeg meg ikke ut igjen. “Skummelt” å dra hjem om jeg har ærend og ting jeg _egentlig_ har lyst til å gjøre senere på dagen. Det er vel ikke så mye annet enn å “ta seg sammen”, selv om det ikke er lett (jeg vet!!), og bare trosse de tankene som gjør at man ikke orker. Kroppen føles som regel også slapp og sliten, men det hjelper faktisk å komme seg ut, selv om det ikke føles sånn der og da.
      Håper du finner styrken til å komme deg litt mer ut. Når man først har kommet over dørstokkmila, så blir det lettere, tro det eller ei 🙂 Det er min motivasjonstanke.
      Ha en fin lørdagskveld 🙂

    5. Kunne du ha skrevet litt om hvordan familien din har det for tiden.? Du skriver jo aldri om dem lenger, har noe skjedd? Og jeg mener så klart fosterfamilien…likte alltid når du nevnte de på bloggen! Har du vært tilbake på den hytta f.eks?

    6. Hey Tuva how are you ? I would like to ask you something …:) I would like to live in Tromsø ( I’m from Belgium ). I read that buying a flat in Oslo is pretty hard and expensif is this the same for Tromsø ? Have a really nice day by, Marceline.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg