I år blir julen ekstra spesiell

Vanligvis synes jeg det er helt feil å spre jule-entusiasme allerede i november, men i år har det skjedd noe med meg. I år gleder jeg meg til jul mer enn noen sinne! Det å flytte “langt” hjemmefra gjør noe med deg, du setter større pris på høytider og all tid du får med familien din. Aldri har jeg skjønt meg på de overivrige menneskene som starter julefeiringen allerede i November – Synes for så vidt enda det er ALT for tidlig, men i år er jeg skremmende nok blitt en av dem slec.. Haha. Sånn smått i allefall, spiste julegrøt OG pinnekjøtt her om dagen, og det føltes helt naturlig. Og veldig godt. Julekaker og julebrus skal jeg enda klare og holde meg unna, for man kan ikke ødelegge alt av tradisjoner med å starte for tidlig heller. 

Julen i år blir ekstra spesiell av flere grunner enn at jeg er flyttet langt hjemmefra. Søsteren min Karen (min biologiske søster) skal feire jul sammen med oss i år ♥ Vi har ikke feiret jul sammen siden før vi flyttet i forskjellige fosterhjem, og det er så mange år siden at jeg faktisk ikke kan huske sist. Så i år blir julen ekstra fin!! Ååå, som jeg gleder meg – kjenner det kribler innvendig av tanken. 17. desember kan ikke komme fort nok i år, dagen jeg skal reise hjem. 

Denne søndagen har jeg brukt fornuftig og fått ryddet og vasket store deler av leiligheten. Føles bra å kunne starte en ny uke i morgen med ren og pen leilighet! Og så har jeg og Vegard gått tur ute i den friske vinterkulden. Noe vi egentlig aldri pleier å gjøre, men føltes helt fantastisk å komme inn i varmen igjen å drikke kakao, med smårød nese og kalde kinn. Å gå tur bare for å gå tur er kraftig undervurdert! Flere som gleder seg ekstra mye til jul i år?

7 kommentarer
    1. Så koselig 🙂 Jeg gleder meg helt greit. Egentlig gleder jeg meg aller mest til å spille julemusikk på jobb fra 1. desember, haha. Satser på å komme i julestemning da! Tror dette er den første julen jeg skal feire borte fra lillesøster, og det er litt kjipt, men det blir nok en fin julaften uansett, og så blir gleden ekstra stor neste gang jeg får se henne igjen 🙂

    2. Så koselig! Kan du fortelle litt om dette med fosterhjem? Hvorfor ble du og Karen splittet til to forskjellige fosterfamilier? Skjønner hvis dette blir for privat også.
      Du er fantastisk <3

    3. Det er noe rart med designet ditt. Det skjer ikke hele tiden, men det har likevel skjedd ganske mange ganger. Det dumme er at jeg ikke får til å forklare det som skjer, men det handler om det ikke går an å bla nedover bloggen på vanlig måte. Teksten forsvinner når jeg prøver å bla, og det er kun bildene som vises..

    4. Så godt å høre Tuva, håpe jula blir akkurat som du ønske dæ. E nån år eldre enn dæ, men har fulgt bloggen din i nån år, kanskje mest sia du e fra Tromsø, som mæ sjøl 🙂 Vi vet jo begge ka Tako-pizza fra Yonas e, fjellheisen, Alfheim, midnattsol, freskluft og Store Blåmann, det har vi i hvertfall til felles. Like bloggen din godt, du virke real og jordnær. Syns du e perfekt akkurat sånn som du e, og det e du, husk på det når live stange imot. Takke førr dine innlegg uten filter, spesielt når ting e vanskelig for dæ, eller bilda uten sminke, eller når du bare skriv uten mål og mening, det e dem som betyr mest. Æ HEIE PÅ DÆ Tuva! Klem klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg