Mitt viktigste nyttårsforsett i år

Processed with VSCOcam with a4 preset

Hei! Og godt nyttår til enhver av dere ♥ Jeg kom hjem til Trondheim i går etter en (litt for) lang juleferie, og en lang kjøretur hjem. Vegard har kjøpt seg ny bil, så han kjørte opp til Tromsø sammen med en kompis for å kunne ha bilen hjemme i ferien. Og så kjørte jeg og han hjem igjen i går. Strekningen Tromsø-Trondheim er litt for lang for min smak tilbringende i en bil, spesielt etter å ha kjørt den hele 3 ganger på 6 måneder. Men så er det så greit å ha bil hjemme når man skal være så “lenge” på ferie 🙂 

Det var utrolig godt å komme hjem igjen, selv om jeg føler meg mer forvirret enn noen gang. Tromsø setter i gang gamle følelser og tanker hos meg som jeg klarer å distansere meg fra når jeg er i Trondheim. Liker jeg å tro, da. I 2016 har jeg faktisk flere nyttårsforsetter som jeg har tenkt å fokusere på. Hodet mitt består bare av rot og mitt viktigste nyttårsforsett vil i år være å komme meg til en flink psykolog. Det har jeg sagt lenge, men 2016 skal være året hvor jeg skal hente fram onde minner og bearbeide dem. Det er på tide og komme seg videre, og det klarer jeg ikke helt på egenhånd. Håper jeg finner en god psykolog som jeg klarer å åpne meg for, for slik det er i dag klarer jeg ikke å åpne meg 100% til kjæresten min engang. Jeg ønsker 2016 hjertelig velkommen! 

18 kommentarer
    1. Ønsker deg masse lykke til med psykolog, Tuva! Det kan være vanskelig i starten, men det er veldig godt å få snakket med noen.
      Jeg har selv hatt stort utbytte av det, og er fortsatt i traume-behandling som vi så pent kaller det.
      Håper du får en fin start på året – det er så gøy å se du er tilbake på bloggen igjen (selv om du kom tilbake for en stund siden)!
      Stor klem!

    2. Det er bra at du tar tak i problemene dine, og tenker at du vil snakke med en psykolog 🙂 Er helt sikker på at ting vil bli bedre da! Godt nyttår <3

    3. Hei!
      Jeg vet om en psykolog som jeg tror er veldig flink. Jeg har aldri gått til han selv, men han har vært gjesteforeleser på skolen min (jeg går Vernepleien), og jeg fikk et et vanvittig godt inntrykk av han. Han har masse erfaring, og virker som en med mye empati og forståelse. Han heter Odd Harald Røkenes. Jeg har også vært gjennom endel, og vurdert å ta kontakt med han. Han er lett å Google siden han har skrevet en bok om komunikasjon som heter bære eller briste.
      Kanskje litt rart å skrive her, i kommentarfeltet, men hvis du har lyst til å prate med noen som er nøytral og som du ikke kjenner, men samtidig holder tett om det du sier, kan du også prate eller fortelle til meg. Har selv opplevd at det er enklere å prate med noen man ikke kjenner, eller å bare fortelle til noen som ikke vet noe om seg selv. Da man ofte får starte fra begynnelsen.

    4. Så fint at du vil til en psykolog for å ordne opp i problemene<3 Jeg går til en selv og det hjelper ubeskrivelig mye skal jeg si deg:) Det kan være litt vanskelig og hardt i starten men du har så utrolig mye igjen for det når du begynner å føle det komfortabelt,du merker hvor mye bedre hverdagen blir:) Masse masse lykke til<3

    5. Uff, jeg føler så med deg. Selv lever jeg enda i den tro at jeg kan fikse opp i rotet i hodet mitt selv, men vi får nå se… Lykke til, til deg, gleder meg til å følge med videre i 2016 🙂 Håper du har hatt en fin ferie!

    6. Snuppa mi♡ Håpe 2016 blir et fantastisk år for dæ♡ Ønske dæ alt godt, fineste Tuva♡
      Så bra du søke hjelp og tar tak i det som e vanskelig ♡
      Savne dæ og tenke på dæ masse ♡
      God klæm fra Tove E♡

    7. Hei, Tuva 🙂
      Ettersom du bor i Trondheim vil jeg anbefale deg å kontakte klinikken på psykologisk institutt på ntnu. Det er billigere, og du er sikret kun forskningssikret behandling! Har selv vært der og er veldig fornøyd. Ikke så lang ventetid som om du skal få det gjennom helsetjenestene heller 🙂 Lykke til!

    8. Utrolig kult at du skriver på bloggen at du skal til psykolog! Du er et forbilde for utrolig mange, og jeg tror du kan være til hjelp for noen som burde gå til psykolog.
      Jeg går til psykolog og det er kjempe vanskelig, men det er så utrolig viktig! Det kommer nok til å bli tøft, men om det er noe du tenker mye på, er det veldig lurt å snakke om det. Jeg tror alle mennesker har godt av å snakke med en psykolog av og til.
      Å ta kontakt med psykologen første gang, er noe av det vanskligste jeg har gjort. Det var helt forferdelig, men veldig verdt det i ettertid! Gi det til deg selv som en sen julegave å kontakt lege eller hvem du må snakke med, denne uken! Jeg har troen på deg! Husk, hvis du føler det er feil, så er det bare å slutte igjen. Du har ingenting å tape på det.
      Lykke til Tuva, du er SYKT BRA!

    9. Lykke til hos psykolog, Tuva! Det går nok kjempe fint! 🙂 Jeg går selv til psykolog, å har fått utrolig stort utbytte av det. Det er den beste investeringen jeg noen gang har gjort. Rydde opp, og få orden i tankene er så utrolig viktig, å man føler seg så mye lettere i hele kroppen etterpå 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg