Sunnere pannekaker

Den store pannekakedagen var i går, og når Vegard sendte melding om at han hadde lyst på pannekaker dro jeg rett på butikken etter trening og kjøpte de manglende ingrediensene. Jeg liker å eksperimentere og sunnifisere enkelte matretter, og siden pannekaker er ca det beste i verden har jeg lenge hatt lyst til å prøve en sunnere variant. En variant som man blir mye mettere av og som magen ikke klikker totalt vinkel av – bra for meg som ganske plutselig har fått en sensitiv mage for gluten (tror jeg) :(</3 

Jeg fikk tips fra en venninne om oppskrift, og tipset var så bra at jeg vil dele videre. Til og med Vegard digget pannekakene – han som ellers ikke er så fan av at jeg driver å sunnifiserer ting, haha..  

♥ 2 egg ♥ 6-7 dl melk (alt ettersom hvor tykke du liker pannekakene) ♥ 3 dl byggmel 
♥ 1 dlSammalt rugmel ♥ 1 dl hvetemel ♥ Kardemomme ♥ Litt sukker/sukrin (litt søtt må det være) 

Bland ingrediensene sammen, reguler mengden melk etter hvor tykke du vil ha pannekakene og stek på middels varme. Kos deg med god samvittighet ♥

Nå skal jeg på skolen å lese historie! I dag er en sånn dag hvor jeg håper ingen kjenner meg igjen, håret mitt er helt krise. Håper dere har en bedre hårdag enn meg!

9 kommentarer
    1. Vær så snill, Tuva, ikke bli en trend-glutenallergiker. Det er helt normalt for magen å bli oppblåst av mye fint mel, derfor er det bedre å bytte det ut m,ed tyngre varianter med fiber. Sammalt hvete f eks. Et annet tips er jo å bake med havremel (hvis du ikke finner det i butikken kan du bare male havregryn selv), og masse frø!

    2. Bare lurte på om du kunne skrive mer om laserbehandlingen du tok en tid tilbake? En oppdatering på hva du synes og resultat?:-)

    3. heisann, kan du skrive ett innlegg om hvordan det går med laserbehandlingene ? har ventet i spenning siden sist innlegg du hadde om det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg