For oss jenter med bart

Hei, og goood helg!! ♥ Den beste hjemmelagde pizzaen ligger godt plassert i magen, jeg sitter og venter på at Idol skal starte og sjokoladefondant-røra står klar på benken. Så snart pizzaen har sunket litt lengre ned i magen skal jeg fylle opp med sjokoladefondant og is. Nammiis! Snakk om perfekt fredagskveld med typen, hæ? Hilsen Tuva 48 år som nettopp avslo Anna om å bli med på byen, til fordel for Idol og sofasliting. Bare å innse at man ikke er 18 år lengre :/

Hva er det vi damer ikke må gjennomgå her i livet? Jeg kjøpte voksstrips tilegnet ansiktshår i sted på Vita, så i løpet av kvelden skal barten bort! Ansiktshår er helt naturlig å ha, noen damer mer enn andre. Om dunhårene blir for sjenerende er det heldigvis enkelt å fjerne dem med voksstrips. Makeup vil legge seg bedre på huden om man fjerner dunhårene. Men for all del: Aldri barber deg i ansiktet, ALDRI! Vi damer skal ikke ha stubber, og det får du av å barbere. Selv har jeg ikke den verste barten, hårene er ganske så lyse, men med sminke kommer den ganske tydelig fram. Det legger seg en slags skygge på overleppen som kan ligne en solid bart. Not so pretty!

Interessert i før-bilde og resultat? 🙂 

16 kommentarer
    1. Har samme problem som deg, men jeg anbefaler virkelig ikke de stripsene! Hadde en skrekkopplevelse for noen år siden, hvor voksen var umulig å fjerne. Oljewipesene ville ikke ta det, og ikke noe annet heller. Fikk tilslutt priket av voksen etter et par dager med en rosa flekk i ansiktet, men da kom huden med og. Endte med et grusomt kjøttsår og jeg har fortsatt arr. Etter det bleker jeg istedet, og tar de mest tydelige med pinsett. Mulig jeg var uheldig, men jeg skulle ønske noen advarte meg. Du er nydelig, Tuva! 🙂

    2. Hei!
      Først: Du er så pen, Tuva! Er en grunn til at du fortsatt har lesere fra da du starta som har fulgt deg i mange år nå; fordi du er ekte og 100% ærlig. Aldri forandre deg 🙂
      Jeg sliter også med denne “barten”. Har prøvd både de stripsene og barberingskremen fra Veet. Anbefaler ingen av de, like ille begge to. Huden min reagerte veldig på kremen, jeg fikk sår som gjorde huden på overleppen veldig tørr. Det gjorde vondt å snakke og spise de to første dagene. Det var helt grusomt.
      Enig med hun oppe her om stripsene, voksen sitter fast i huden og er ikke lett å fjerne. Men kanskje folk reagerer forskjellig? Jeg kommer ihvertfall aldri til å bruke Veet sine produkter igjen. Rævva kvalitet.

    3. Jeg sliter meg mye dun i ansiktet og har så lyst til å få bort den plagsomme “barten”… Har enda ikke turt , men hvis denne voksen funker så skal jeg kjøpe den med en gang! Ønsker tilbakemelding 😃😃😃 ha en fin helg!

    4. Jeg vokser vekk alt i ansiktet! Hater følelsen av ar solen skinner på ansiktet og alle ser hårene som er/ikke er tilstede….smooth like a babys bottom!

    5. Ser noen har skrevet over om dårlige erfaringer med denne voksen, så jeg ville bare si at jeg har brukt akkurat den du viser på bildet i flere år til å vokse imellom og rundt øyenbrynene mine, og har aldri hatt noe problemer med den, bruker den fortsatt fast! Hos meg går voksen lett av med de serviettene som følger med, eller så funker det faktisk superbra å fjerne med litt sånn blå flytende sminkefjerner på en bomullsdott 🙂

    6. Ansiktshuden min er ikke fan av hverken voks eller hårfjerningskrem, blir rød og får små nupper, lite pent! Har fjernet dunhårene i ansiktet mitt ved hjelp av øyebrynskniver fra Depend i lang tid, og at man får stubber stemmer ikke. Ikke så rart at mange tror på denne myten, men det er altså bare en myte 🙂 Hårene/dunene i ansiktet blir hverken stivere eller mørkere av å barbere, dette bestemmes nemlig av kjønnshormoner vi jenter mangler. Det er -utrolig nok- mer skånsomt for huden å skjære vekk dunhårene når det trengs, for meg er det ca en gang i mnd og jeg tar både “barten” og kinnene/kjeven.🙈😋

    7. Ja til før og etter bilder 😀
      Jeg sliter ikke noe særlig med ansikshår, men går av og til over barten med en barberhøvel. Jeg har aldri opplevd å få noe uheldig utvekst i form av stubber eller noe, så høvelen funker helt fint på meg, i tillegg sparer jeg mye tid 🙂

    8. Jeg har vurdert å vokse barten selv.. Har også endel dun på haken som jeg gjerne vil ha bort.. Har vurdert laser, men dessverre altfor dyrt 🙁
      Bare lurer på hvordan det er når hårene vokser ut igjen etter du har vokset? Det som holder meg litt tilbake er at jeg er redd for at det blir hardt/stikkete? Eller hvordan blir det?
      Takk for at du er så åpen om hårfjerning, tror de fleste/mange damer sliter med dette!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg