Et tips fra ei jente med bart

Haha, jeg kan bare opprette en ny kategori på bloggen kalt "Kroppshår" med en gang – for nå begynner det jammen å bli en del blogginnlegg som handler om det. Jeg vil snakke åpent om uønsket kroppshår, for jeg vet at mange, mange flere enn meg plages enormt mye med det. Folk (både gutter og jenter) kan slite ekstremt med selvtilliten, ikke tørre og dra på stranden, eller se andre i ansiktet ene og alene på grunn av sjenerende kroppshår. Lyshårede jenter med dunhår på leggene og generelt på kroppen aner ikke hva jeg snakker om, de har ikke lov å klage(!), de vet ikke hva PLAGSOM hårvekst er. – YES, nå fremstiller jeg meg selv som den mest hårete personen i landet, og det føles litt ubehagelig, spesielt siden jeg nå er så idiot og viser "hele" Norge barten min.   

Her om dagen knipset jeg bloggbilder av mine vippeextension, og tok derfor nære bilder for å fange opp vippene. Fokuset skulle være på vippene, men alt jeg klarte å se var BARTEN MIN! På tide å vokse barten da, kanskje? Jeg dro rett på Vita samme dag og kjøpte ansiktsvoks! Jeg har vokset barten et par ganger tidligere profesjonelt i salong, men litt stress og litt dyrt å dra innom en salong bare for å vokse barten. Derfor ble det Veet sin ansiktsvoks, og resultatet ble superbra! I morgen skal jeg vokse mellom brynene også. Et tips: Voks deg på kvelden eller i god tid før du skal noe! Huden blir litt rød rett etter.

PS: Ingen reklame, bare et lite "tips" fra ei jente med bart til ei annen. 


Pakken inneholder 20 strips, renseservietter for å fjerne rester av voksen og bruksanvisning. 85 kr betalte jeg for pakken. Synes stripsen var litt lang så jeg klipte den i to, så denne pakken vil altså vare lenge. 


Voksen tok med alt av dunhår, så da sier jeg meg meget fornøyd! Nå er jeg klar for fotoshoot i morgen – uten bart 🙂 Sparer fotografen for litt av retusjeringsjobben, vet dere. 

I fare for at det blir FOR mye hårsnakk fra meg så må jeg spørre: Vil dere ha en update på hvordan det går med laserbehandlingen? Nå har jeg vært på behandling nummer to! 

42 kommentarer
    1. Jaaa, vil høre mer om laserbehandlingen! Er veldig plaget med mye uønsket hår selv, så laserbehandling kan være en ide når jeg er gammel nok og har penger til det

    2. Herregud må bare si TAKK for at det er noen som belyser dette temaet haha.. Trodde omtrent jeg var alene om plagsom hårvekst da alle mine venner er superblonde og så vidt trenger å røre en barberhøvel. Sliter mest med mørke, tykke hår på ben, bikini og armer og bruker myyykkkje tid på fjerning av disse. Vi hårete jenter er dog “blessed” med tykkt, langt hår på hodet da – om vi skal se på den positive siden;-)
      Vuderer laserbehandling sterkt, og er med andre ord SVÆRT intressert i en update på den fronten!!

    3. Takk, tusen takk. Har for mye mannlige kjønnshormoner =mer hårvekst. Eneste uønskede/mindre vanlige plassen er barten og fra brynene til hårfestet. Bruker veet sin selv, fantastisk!

    4. Så glad for å høre at jeg ikke er den eneste.
      Ja til update!
      Forresten så har jeg også prøvd veet ansiktsvoks men hver gang jeg tar det får jeg “brannsår”/rødt merke etter at jeg har tatt det. Utrolig irriterende! Vet ikke om jeg kanskje bruker det feil.. Har du opplevd det?

    5. Skulle GJERNE hatt din hårvekst om det håret du har på hodet følger med. Hadde vært verdt det, selv om det er slitsomt å vokse. Har nesten ikke hår på kroppen, og håret på hodet henger sammen med det…
      Ha en fin dag<3 (natt?)

    6. Jeg er en av de blondinene uten kroppshår som du beskriver her, haha…. Er derimot kult at du er så ærlig som du er og blogger om noe som kanskje noen ville sett på som flaut og derfor ikke snakket så mye om. Creds! Med eller uten bart ser du uansett smashing ut hihi

    7. Tøft at du legger ut et innlegg med både innhold og bilder, men blir litt irritert over at du kaller DET DER bart..(???) Altså det der er noe av det lengste du kommer fra en synlig bart. Jeg VET at folk har det mye verre enn de usynlige dunhårene dine, så vær så snill og ikke la DETTE fremstilles som et helt grusomt og ekkelt lag av dunhår i form av “bart”… ugh..

    8. Ja, vil høre videre om laserbehandligen! Vurderer laserbehandling selv (når jeg har råd til det, hehe). SÅ bra at du er åpen om uønsket hårvekst, sliter med det samme selv 🙁

    9. Elsker å høre om uønsket kroppshår o.l.! Digger deg tuva, du er den eneste bloggeren jeg virkelig liker 😀

    10. Veldig interessert i nytt innlegg om laserbehandling! Tok behandling nummer to selv for to uker siden, og er så langt strålende fornøyd. Etter ca to uker har ca alt av hår som ble behandlet falt bort. Etter første behandling kom det selvsagt utigjen mye hår, men på langt nær så mye som før. Ellers fikk jeg beskjed om at inngrodde hår skulle forsvinne, men dette føler jeg har blitt være… Har du noe erfaring med dette?? Kan nevne at jeg tar lår, bikini og litt oppover mage.

    11. Jeg har hår opp mot navlen, såkalt veiviser! Det er dritflaut!! 🙁
      Jeg vokser det, for kan jo ikke akkurat barbere magen, da blir det nok bare verre.

    12. Haha, har egentlig aldri tenkt noe over dunet jeg har i fjeset.. I alle fall ikke de siste 7-8 årene. Når jeg tenker over det, var det faktisk noe som plaget meg de siste årene på barneskolen, for ei jente i klassen sa hele tiden at jeg hadde så og si mannebart… Jeg ble veldig lei meg, for jeg kunne egentlig ikke se det selv (for jeg hadde jo ikke mannebart?) men da var det en periode jeg fjernet “barten” slik som du viser her. Nå gjør jeg ikke det, for jeg føler ikke behov for det. Har ganske liten bart, egentlig. Haha! Liker at du skriver så åpent om det, da! Veldig fint for de som er flaue over å ha litt ekstra dun på overleppa!
      Ha en super dag 🙂

    13. Hei! Skjønner godt hva du sliter med! Men voksing har jeg sett gjør ting værre. Vondt er det også. Prøv heller bleking 😄 Det varer i en mnd- halvannen mnd tid så må du gjøre på nytt. Tar 5 min, og kan gå ut med en gang 🙂 bare lite tips 😄

    14. Lurt å bli sjekket for pcos / pco om man er plaget med kroppsbehåring. Går på medisin selv nå og problemet er blitt mye mindre.

    15. Ikke la hår eller noe annet påvirke din personlighet. For de fleste menn er en kvinne kropp og ansikt det vakreste som fins. Hår betyr ingenting – så lenge du er deg 100% Mannen vil i de fleste tilfeller ha mer enn nok med å bruke tid på å få din oppmerksomhet som kvinne. Vi beundrer dere!

    16. Det er dritt irriterende med folk som klager på lyse dunhår på leggene, jeg har mørke hår som vokser seg ganske lange, og jeg ser ut som en mann dersom jeg ikke barberer. Samme i bikinilinjen og under armene. På shave under armene og bikinilinjen hver gang jeg dysjer, og leggene må shavest minst en gang i uken.
      Jeg har til tross ikke mye tykt hår på hodet da, så det er ikke en sannhet.

    17. Vil veldig gjerne høre mer om laserbehandlingen 🙂
      Er veldig plaget selv med uønsket hårvekst, så alle tips mottas med stor takk.

    18. Hei, vil så gjerne høre flere metoder for å fjerne hår, hilsen tre gutter som sliter med hårvekst både i første og andre etasje.

    19. Jaaa til laserinnlegget. har selv hatt behandling nr 2 og føler ikke jeg har hatt så mye effekt, har mørke hår så trur de skulle ha forsvunnet mer. kan du si noe om hvor “mye“ det har forsvunnet hos deg per gang?

    20. Hvis du får så mye som en krone fra noen som tjener penger på produktet, håper jeg du får 100 år i fengsel.

    21. Jaaa til laserinnlegget! Har ventet på det helt siden du nevnte at du vurderte å begynne med det 🙂 Skal mest sannsynlig ta det ved bikinilinja selv når jeg blir 18 om noen måneder, så det hadde vært veldig greit å høre om flere erfaringer

    22. Supert at du skriver om dette temaet! Men lurer på et par ting når det kommer til voksing av overleppen; kommer håret tilbake? Og er det mere hår som kommer tilbake da? Hvor ofte vokser du overleppen? Har hørt at det er noen som får utslett/nupper av voksing, – gjelder dette deg? Blir du plaget med det når det kommer til overleppen? 🙂

    23. Takk for at du skriver om dette! Godt å høre at flere er i samme situasjon.. Vil gjerne ha en oppdatering på laserbehandlingen 🙂

    24. JA til innlegg om laserbehandling! Sliter selv med mye hår over alt, og at jeg fant ut i 12-13 års alderen at å ta det med barberhøvel var lurt, gjorde ikke saken noe bedre. Haha, huff…

    25. Hei Tuva!
      Må si jeg liker bloggen din veldig godt, du skriver så lett ledig og ærlig. Fortsett slik!
      Ja, vil gjerne høre mer om leserbehandlingen, gjerne priser inkludert 🙂
      Klem <3

    26. Da du skrev bart forventet jeg faktisk en mye mørkere sak enn den der…. Har selv ei venninne som er plaget med det og den er mye verre enn det stakkarslige dunet du har. Før tenkte jeg også på det, men de to siste årene har jeg nesten helt glemt det. Vises jo egentlig ikke.

    27. Takk for at du er ærlig om dette!! Og ikke minst for tips 🙂 Selv føler jeg at dunet på overleppen begynner å plage meg, så nå vet jeg hva jeg kan gjøre, hihi!

    28. Takk for tips,har tatt låser 9gang.men kom igjen etter bare ét halvt år,alt er det samme som før,dyrt å liten virkning.dessverre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg