Trening funker ikke, sa hun som gikk idrettslinja

“Du er LAT hvis du må operere deg til en stor rumpe”, skrev jeg i går og det står jeg for. Her ser man hva ÈN liten måned med seriøs trening og riktig kosthold kan gjøre med en rumpe. Og med mage, rygg og kropp generelt! På dette tidspunktet gikk jeg hardt inn for å bygge muskler, og det ser man at jeg fikk til. 


Rumpa ble både bredere og fyldigere, og “hengerumpe-streken” (eller hva man skal kalle det) mindre synlig. Mindre fett på hoftene og en mer V-form, gir også en illusjon av tynnere midje og større rumpe. 

Genetisk har jeg en helt “vanlig” rumpe, ikke stor men heller ikke den minste. Rumpa mi blir flat hvis jeg trener nada og spiser lite og/eller usunt, akkurat som de fleste andre rumper. “Ta deg en tur på trening, du”, sier Vegard når rumpa mi begynner å bli flat. Og det samme sier jeg til han!! Pleier å se tilbake på disse bildene når jeg trenger treningsmotivasjon, for hvem er bedre å sammenligne seg selv med enn nettopp.. seg selv? Haha. Rumpa mi ser ikke sånn ut nå, men jeg vet i det minste at jeg kan hvis jeg vil 😀 Og det betyr vel bare at jeg ikke vil nok?

PS.. På dette tidspunktet fikk jeg hjelp med kostholds- og treningsplan av PT Lene Hansen. Lærte mye av henne underveis, og nå har jeg kunnskap nok til å trene opp rumpen på egenhånd. 

54 kommentarer
    1. Kan du legge ut ditt treningsprogram for å få “god” rumpe igjen? Har samme problemet og er litt lat, så er vanskelig å forstå at alle de forskjellige treningsøvelsene som ligger på nettet faktisk funker!

    2. Dette er grunnen til at din blogg blir lest til tross for at du har hatt dine pauser. Du kommer alltid tilbake med kvalitetsinnlegg etter kvalitetsinnlegg. I tillegg så gjør det meg helt sinnsykt glad at mitt oppi dette presset, så finnes det noen som går imot det. Jeg har lest bloggen din i så mange år, og er så glad for at den fortsatt eksisterer.
      Du er så flink, stå på! 🙂

    3. Kan du legge ut hvilke øvelser, og repetisjoner osv du brukte under denne perioden, på hele kroppen og ikke kun på rumpa?

    4. Du er flink. Hun er helt på trynet som skriver noe sånt “gikk på idrettslinja”, akkurat som idrettsfag på videregående er en så stor utdanning innen bare trening og bygging av muskler? Nei. Haha må le

    5. Amen! Isabel snakker om idrettslinjen som det er en høyere utdanning. Det er det ikke, og det må hun snart forstå! Hun kan uansett ille ha vært mye tilstede om hun mener at rumpa ikke kan trenes opp, for det kan alle rumper!

    6. Kunne du ha laget et innlegg med hvilke øvelser du bruker, en ukeplan for trening og en matplan eller lignende? Bare litt om hvordan du gjorde det i denne perioden generelt?
      Ble skikkelig motivert av å lese dette innlegget :))

    7. Dette innlegget likte jeg! Veldig gode poeng du får frem, i en reflektert tekst om et så viktig, og ikke minst interessant tema 🙂 Skal ikke utale meg noe om bloggingen Isabel driver med, men den tar jo veldig av til tider, på visse punkter..
      Også veldig gøy å se fremgangen du fikk på kun en måned, det var dagens motivasjon for min del 😀 Håper du kommer med mer Trening og kostholds innlegg, for du formulerer deg bra der, gøy å lese 😀

    8. Kjempebra innlegg! Du slutter aldri å imponere. Reagerte også på hennes kommentar “trening funker ikke for meg.” Altså, enten trener du ikke nok, eller så får du ikke i deg nok næring/proteiner. Kjenner jeg blir litt irritert :p Hvilket forbilde er du hvis du sier noe sånt? Trening FUNKER, hvis du gjør det RIKTIG.
      Stå på, Tuva! Du er råå. Håper du fortsette å blogge – MASSE 😀 <3

    9. Kan du legge ut treningsprogrammet du brukte under denne perioden? Samt kosthold? Hadde hjulpet veldig!!

    10. Og dette er en av grunnene til at du alltid har vært, og alltid vil være favorittbloggeren min. Elsker hvor reflektert og flink du er til å skrive. Stå på!

    11. Haha konge, er glad for at en blogger tørr stå imot istedet for å lage et innlegg om “denne rosa leppestiften liker jeg”. Kroppspress er ikke noe å tulle med.
      Jeg tenker enda på “stop making stupid people famous”. Altså eneste grunnen for at hun har råd til alle disse opperasjonene hun planlegger er pga. folk gidder klikke seg inn på henne.

    12. Skal selv begynne å trene med kjæresten min nå får å få litt fastere ræv. Ikke faen om jeg legger meg under kniven og betaler tusen for noe som ikke er fortjent. Den spretne ræven skal jeg tjene meg til selv! 🙂 Synes du er utrolig flink Tuva!!

    13. AMEN, TUVA! Digger at du er så ærlig og kaster deg ut i dette! Nå skal det sies at hvis man sammenligner rumpen din og Isabell sin rumpe, så hadde du et fantastisk utgangspunkt, mens hennes rumpe er litt mer … Slapp?
      Men point made – skal du ha bra rumpe, er det bare til å begynne å trene! Det eneste man ser på bloggen til Isabell er at hun er ute og spiser god mat, sover på hotell og ha sex med kjæresten. Hadde hun virkelig prøvd å trene opp rumpen, hadde hun vel skrevet det på sin “ærlige” blogg?
      Tusen takk for at du har bein i nesa og står opp for den ærlige sannheten!

    14. Jeg blir så glad av å lese din blogg, Tuva! Du har vært min favoritt gjennom tidene. Selv om du har hatt dine pauser så er det jo en grunn, slik som nevnt over her, hvorfor du holder deg på topp hele tiden! Du lager utrolig bra innlegg og slik som i dette tilfellet, hvor flere kanskje kan bli påvirket til å ønske operasjon, er det så utrolig flott at du heller kan motivere og inspirere folk til den andre veien! Stå på!

    15. Hva med folk med ME eller andre sykdommer som gjør at de ikke kan trene? Syntes det er så dumt med dette fokuset på kropp. Burde det virkelig bety så mye? Er det ikke litt sykt å tenke på at kropp betyr så mye når man ser tilbake på steinalderen da kroppen bare ble brukt som et verktøy for å komme seg fram og for å overleve? Blir litt trist av sånne innlegg, bare. Kropp og utseende burde ikke ha noe å si for noen, egentlig hadde det vært deilig om alle hadde gått med burka, eller at alle var blinde.
      Så er jeg egentlig litt imot plastiske operasjoner selv, ikke fordi jeg syntes folk som ikke har rumpe er late, men fordi jeg er imot at utseende skal ha noe med å gjøre hvordan man blir møtt av andre. Jeg føler du er imot plastiske operasjoner på feil grunnlag. Hvordan kan man egentlig noensinne vite hvordan det er for andre med mindre man er inne i en annens kropp og hode? Og selvom jeg er imot plastiske operasjoner, dømmer jeg ingen som har tatt det, for man vet ikke hvor mye folk kjenner på presset heller, og å gi etter for press er veldig menneskelig. Det er bare at det er så viktig å ikke kalle folk late bare fordi de har en flat rumpe. Det gjør bare kroppspresset verre.
      Men jeg har ingenting i mot deg altså, denne kommentaren er bare for å påpeke ditt synspunkt i akkurat denne sammenhengen, ikke i mot deg som person 🙂

    16. Er veldig nyskjerrig på hvor mye du tar i benkpress, og hvor mye du tok på sitt sterkeste. Holder på å trene på det selv. FLOTT kropp!!

    17. ^ ho mein vell ikke at alle med flat rompe e lat, men om man tyr til operasjon istedenfor å tren e man jo lat!
      æ digga dæ Tuva! bra du står litt opp førr operasjon/kroppspresse!

    18. Ser at flere har spurt om det samme, men kan du lage et innlegg med treningsplanen din og kostholdet du hadde under denne perioden?
      Dette innlegget inspirerte meg skikkelig til å komme meg opp og trene, og bli den beste versjonen av meg selv!

    19. Jeg blir så glad at det eksisterer mennesker som deg! Du viser at man kan om man bare vil, og det er viktig for oss jenter å forstå! 🙂

    20. Hei 🙂 liker bloggen! Du ville ikke laget et innlegg med de øvelsene du gjør for å få slike resultater på rompa da? Hadde vært topp :-D!

    21. haha, sykt bra!
      Husker også at denne personen du skrivere om, engang skrev på bloggen at da hun trente fast, så spiste hun ikke. Hun hadde jo spiseforstyrrelse.
      Så med riktig kosthold og hard trening, så ser jeg ikke at å forstørre rompa på en naturlig måte blir noe vanskelig.

    22. Fantastisk Tuva! Kunne ikke vært mer enig! Det er liksom blitt vanlig å fikse på hver eneste lille ting på kroppen sin, noe som irriterer meg noe sykt! Noen ganger må man faktisk bare jobbe med seg selv, se bort fra sine “komplekser” og prøve å heller vise fram andre fine sider av seg enn utseendet! Og prøv å lære å elske sin egen kropp, ja selv sine komplekser. Det er det som er unikt og gjør en til den man er.

    23. Du sier jo så mye rart Tuva. Du sier du opererte puppene fordi du ville ha det. Men så er det noe helt annet når hun vil operer rumpa? Bare fordi det kan man trene? Er ikke dette litt ironiskt, hvordan er dine ønsker gyldige men hennes ikke?
      Uansett hvordan du vender på det så vil du ha en bedre trent rumpe pga noe du føler. Det samme vil hun! Uansett om du trener eller operer så gjør det deg til en bedre eller dårlige person?

    24. Så inspirerende bilder! 🙂 Holder nettopp begynt med styrke selv, og merker forskjell på spesielt lår og armer etter kun 4 uker. Det jeg lurer på er egentlig hvor mye du lå i kalorioverskudd under denne perioden?

    25. Du er bare best, Tuva! Hahah, elsker hvordan du håndterte innlegget til Isabel, og at du virkelig står for det du sier. Heier på deg!

    26. De bildene der er virkelig en stor inspirasjon! Men du er såå fin du Tuva:)
      Jeg lurte på om du kunne dele litt treningstips som fikk deg til å bygge muskler og mattips kanskje?
      Jeg selv trener en del, men så er jeg veldig glad i sjokolade… Vet selv at jeg har bra utgangspunkt, men vil så gjerne stramme opp magen litt og få fettet fra hoftene vekk 😉
      Liker bloggen din veldig godt! Stå på <33

    27. Det var jo ikke akkurat SUPER forskjell der da.. Dessuten står du jo forskjellig på de øverste bildene.. Men rumpe kan man så absolutt trene seg til ja!

    28. Se på poseringene dine på de to øverste bildene så ser du jo hvorfor hengerynken på rumpen er mindre. 🙂 Du står jo og stikker den ut. Jeg ser også mye bedre ut når jeg vipper ræven litt ut. Og ryggen din er klin lik.
      Neste gang: Få deg en ordentlig PT og spis bedre, så skal jeg love deg minst det dobbelte på en mnd. Fitnessteam eller styrkeløftsklubber er de beste å få hjelp av.

    29. Kan du ikke legge ut en liten treningsguide på hvilke øvelser du brukte for å bygge rumpe?!
      Jobber utrolig hardt med det selv, men føler ikke jeg kommer noen vei….

    30. Ville bare si at på bildene øverst så ser man ikke akkurat så stor forskjell. Du står forskjellig. På den ene så dytter du rompen utover, mens på den andre står du helt rett. Å på de andre bildene ser man faktisk ikke så stor forskjell.

    31. Jeg husker denne tiden og man merket TYDELIG forskjell etter kun en måned både med og uten kjole/bukse. Alle kan trene opp rumpen sin, det er bare forskjell på hvem som gjør rett og galt. Hvis Isabel har tatt knebøy og det ikke har gitt noe effekt så har hun kanskje trent feil og lagt all vekt på beina istedenfor rumpa. Og dessuten så har hun ikke stygg rumpe heller. Så jeg skjønner virkelig ikke hvordan hun kan operere seg så mye og spesielt ikke rumpa.
      Skjønner heller ikke hvordan kjæresten eller familien kan la hun operere seg feilfri på denne måten her? eller feilfri og feilfri, du skjønner poenget. Det er så trist at hun viser oss gang på gang at operasjoner er noe som skjer hele tiden. Ja det skjer kanskje hele tiden, men hun normaliserer jo faktisk det å ta kosmetiske operasjoner. Det er så ille. Jeg ser unge jenter i en alder av 12-13 skrive at hun er så perfekt og vil se ut som hun. Jeg har så lyst til å skrike ut “du kommer ikke til å se sånn ut, hun er falsk. Hun har operert alle kroppsdeler på kroppen sin”. Tenk hvis barna hennes syns det er rart hun ikke får like stor rumpe som mor? eller like store pupper? eller moren har mindre rynker enn hun når hun blir eldre. hva skal isabel si da? “nei jeg tok operasjoner fordi jeg var så stygg lillevenn, men du er ikke stygg, du ser ut som meg, men du er ikke stygg”. bruker ordtaket “vet ikke om jeg skal le eller grine” en del, men nå er det faktisk helt seriøst. vet ikke helt om dette er trist eller latterlig.
      Som du sier, hun kan heller bruke penger på psykologtimer for det hadde hun fått mye bedre ut av. Rumpeforstørring kommer ikke til å bli den siste operasjonen til isabel.
      ellers vil jeg si tusan takk for ett fint innlegg. DU er ett forbilde, og det er du de 12-13 åringene burde se opp til. til tross for at du faktisk har ett normalt liv med jobb, viser en usminket tuva, viser dine feil og legger ikke skjul på at du tok brystoperasjon. Det som gjør deg så bra er at du understreker og viser veldig godt at brystoperasjonen ikke gjorde det lettere for deg. så tusen takk tuva!

    32. Hei!
      Jeg sliter veldig mye med selvtillit og har trent lenge uten å få resultater, så jeg lurte på om du kan sende meg treningsprogrammet ditt på mail og gi meg tips til sunn mat.

    33. Hei. Jeg blir kjempe inspirert av bildene dine. Personlig trener jeg 5-6 ganger i uken med både intervaller og styrke hver økt. Kunne du publisert eller sendt treningsprogrammet ditt på mail? Hadde vært morsomt å sett om det var noe jeg kunne legge til i mitt eget program. Og jeg er VELDIG enig i at Isabell bloggeren er utrolig SLAPP for at hun betaler flere ti tals tusen for å få større rumpe isteden for å trene den opp og få respekt for det. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg