HELP ME OUT!

Processed with VSCOcam with t1 preset

Processed with VSCOcam with f2 preset

Tømte minnekortet akkurat, så hvorfor i faen kommer dette opp på skjermen da?? Tredje minnekortet dette skjer med. Kjøpte nylig nytt minnekort, det som står i kameraet nå, nettopp fordi akkurat det samme skjedde med det forrige. “Card full” selv om det er peise tomt. Kan noen smarte kamerafolk please forklare meg hva som er galt? Orker ikke kjøpe flere minnekort, har tre liggende som jeg ikke får brukt fordi de tydeligvis er “full”. 

11 kommentarer
    1. På mitt kamera formaterer jeg det via innstillinger/meny 🙂 ha det som en god huskeregel å formatere hver gang du legger over bilder, så slipper du problemet. Bildene legger igjen “spor” på minnebrikken, som fyller den opp. Disse blir borte ved en formatering 🙂

    2. Det samme skjer med meg om jeg sletter bildene fra kortet på macen. Enten må jeg slette bildene på kortet på selve kameraet eller på en windows pc, hvis ikke ligger de der fortsatt som skjulte filer

    3. Det går fort å formatere, bare gå på instillinger, og formater så tar det kun noen sekunder så er alt slettet!

    4. Hvis du bruker Mac, så må du slette bildene også fra papirkurven på Macen etter at du har slettet de fra minnekortet 🙂 Det enkleste er jo å gjøre dette hver gang du fjerner de fra minnekortet, om ikke må du formatere minnekortet slik som noen over her nevnte.

    5. Er bare å gå inn på innstillinger på kamera og trykk “formater”. Da slettes alt “smårusk” fra minnekortet, og det er helt tomt igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg