FERIEN ER OVER

Heeey! Stupte bare rett inn i feriemodus jeg, og er for såvidt enda der. Ble en brå start på dagen etter ferien å begynne 8 på skolen i dag morges, og ikke minst kveldsvakt på jobb om ett par timer.. Hadde sett for meg en roligere start, men hadde visst satt meg tilgjengelig på jobb så da er det bare å hive seg ut i det! Planen er å jobbe lite på sykehjemmet nå fram mot eksamen 18. april, så jeg kan ha fullt fokus på historie og kanskje litt blogg også. Det skal jeg klare!! Jeg er giret. 

Utenom skole, har jeg også vært og sjekket synet mitt i dag! For aller første gang, faktisk. Det var heldigvis ikke så aller verst, 0,25 på ene øyet og 0,50 på andre – ikke at det sier meg noe spesielt, men optikeren sa at jeg ikke trenger annet enn lesebriller. En veldig god nyhet! Kikket litt på briller etter synstesten, men i morgen skal jeg ha med en venninne for å finne briller. En så “stor” avgjørelse klarer jeg ikke å ta helt selv, haha – men det blir spennende og gøy. Faktisk så gleder jeg meg til å få lesebriller, skal nok bli en helt ny hverdag å sitte på skolen og lese fremover. 

Mye meningsløs babling her, kjenner jeg har lavt blodsukker så må få i meg kjapt mat før jobb. Ellers; DEILIG å være tilbake i Trondheim, kjenner jeg! Føles så rett å bo i Trondheim, det er ofte jeg tenker over hvor glad jeg er for at jeg flyttet hit. Likevel er det selvfølgelig mange mennesker jeg er glad i som bor i Tromsø, og drømmesituasjonen ville vært og hatt dem her. Det ville vært perfekt, det! 


Var innom Hairshop i Tromsø hos snuppa mi, hvor Therese klippet bort slitte tupper og gjorde fargen litt kaldere. Superdeilig for meg at hun orker (egentlig orker hun ikke, hun hater det tykke håret mitt) å pleie håret mitt ♥ 


Lenge siden jeg har hatt så “kort” hår som jeg har nå, men Gud.. Det er deilig!! Behovet for å ha lengst mulig hår er ikke der lengre. 

16 kommentarer
    1. Så bra du skal få deg briller da. Føler av og til jeg trenger det også, men jeg har også vært på en sånn synstest, og fikk vite at jeg har “perfekt syn”. Merkelig x)
      Så fint og friskt håret ble. Herlig å få stusset det ^^

    2. Noen ganger hørt at du ligner på Viktoria Eriksen? (Hun fra The Blacksheeps)
      Hvis du skal google henne må du søke på viktoria eriksen 2015, ellers kommer det bare gamle bilder..

    3. Minus, regner jeg med?
      jeg sjekket synet mitt i januar og hadde noe av det samme (husker ikke akkurat tallet..) herregud, var jo en helt ny verden med brillene på, HD liksom. Men jeg bruker de også bare når jeg leser/ser på skjerm og gjøre lekser, ellers er jeg slapp!

    4. Orker ikke lese bloggen din lengre, du er jo tidenes dårligste blogger……..
      Jeg sjekker hver dag, men du oppdaterer såufattelig uregelmessig. Du lovet å blogge (og dette spesifiserte du!) mens du var i Tromsø, men orket du det? Nei.
      Sånn er det å være Tuva-leser og Tuva-fan. Blogger bra i noen dager, etterfulgt av dårlig, ukonsisenst blogging i flere uker etterpå. Orker ikke mer.
      1 mindre leser. Du får BETALT for å blogge, og du har faste lesere (bl.a. meg). Men du orker ikke å bry deg. Du orker ikke å bry deg om folk som bruker tiden av sin egen dag for å lese din blogg. Du driter i det. Du har så lite respekt for oss som dine faste lesere og fans, at du driter å oppdatere oss. Hade, det har vært 6 fine år, men nok er nok 🙂 Skal fortsette å lese brae bloggere som Sophie Elise, Ida Wulff, osv. Ha det bra, syntes det er på tide du bare legger ned bloggen din.

    5. Synes det er koselig å følge bloggen din. Ikke helt likt alle disse rosabloggerne, som på liv og død skal kaste seg på alle protesttrender, uten å sjekke helt hva de selv har i sine skap og skuffer.
      Å protestere mot dyr i bur, for så å kjøpe skinnvesker/-jakker, vippeextension, veskehunder…. Å ikke spise kjøtt pga klima, men reise med fly hit og dit hele tiden…
      De dummer seg så ut at det er latterlig, Kinderegg kalles de.
      Og du Ida over her, det er vel bare å la være å lese bloggen? Viktig for deg å proklamere med brask og bram, samt gjenta det samme flere ganger?
      Synes Tuva har en flott blogg, men hun går på skole og jobber -JOBBER- i tillegg, hun lever ikke av bloggen. Kanskje ikke tid å oppdatere hele tiden da? Hun har vel et liv utenom bloggen, skaff deg et liv utenom blogglesing du.

    6. Jeg spurte under “Slik fikk jeg jobben”-innlegget, men fikk ikke noe svar, så jeg prøver her også 😇 Jeg lurer nemlig på om du ikke kan legge ut jobbsøknaden din? Eventuelt deler av den eller bare komme med noen tips til hvordan man kan skrive en god søknad som skiller seg ut? Jeg sliter veldig med akkurat det, skjønner du..
      Dersom du ikke orker å lage et innlegg, hadde jeg blitt superglad om du hadde tatt deg tid til å sende en mail meg en mail! Jeg skal nemlig søke på den 10. sommerjobben snart, og siden jeg har fått avslag eller ikke noe svar på de andre søknadene, vil jeg gjerne fornye søknaden min innen den tid.

    7. Hvilken optiker var du til? Har vært til optiker selv og sjekket synet og fikk tilbakemelding om at synet mitt var “perfekt”. Noe jeg vet det ikke er.

    8. Farg deg mørk igjen, tuva!! Du er så utrolig fin med mørkt hår. Det du kler aller best, og trekkene dine kommer veldig fint fram i en varm brunfarge 🙂

    9. Jeg fikk meg lesebriller for 2-3 år siden, og det gjorde alt så mye lettere! Ikke mer vondt i hode og øyne på skolen, og det er også fantastisk om du bruker mye tid foran pc eller mobil… Gled deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg