STOPP TIDEN LITT

For en deilig ferie dette har vært så langt! Så langt elsker jeg alt jeg har sett av Kroatia, og tenker at èn uke ikke er nok for min del av dette fine landet. Angrer på at jeg ikke leste meg litt opp på historien bak Kroatia før jeg reiste (noen er visst blitt glad i historie..), så jeg hadde forstått mer av bakgrunnen til de flotte, fredet bygningene i byen, f.eks. 

Jeg er her med hele fosterfamilien+Karen for å feire min kjære fosterfar sin 60-årsdag ♥ Jeg bruker sjeldent ordet “foster” først når jeg snakker om fosterfamilien min, men folk skjønner ikke alltid hvem jeg snakker om hvis jeg sier “jeg skal reise med familien”. “Fosterfamilie” høres så kaldt ut, så jeg liker egentlig ikke ordet. Uansett! Jeg koser meg sammen med hele gjengen, dagene går i ett med sol, bading, kos, mat og vin. Både store, mellomstore og små koser seg, og for meg er det veldig koselig å med Karen. Jeg er helt ferdig på kveldene, så utrolig utslitt, sovner av uten å tenke. Det er så godt. Jeg må nyte de siste dagene på ferie med familien, for store omveltninger skjer når jeg kommer hjem. Da flytter jeg til Oslo!

– FEIRING AV SNORRE SIN 60-ÅRSDAG –

Relationship goals! Å være så forelsket etter snart 30 års ekteskap er det fader ikke mange som er. 

Tar gjerne i mot tips om Kroatia, om du har! Er det noe jeg MÅ se eller gjøre mens jeg er her? 

 

19 kommentarer
    1. Er ikke sikker på hvor dere er, men hvis dere er i nærheten av noen av nasjonalparkene, enten Plitvice eller Krka, så ta turen! Var der selv for noen uker siden, og herregud så vakkert. Dra også gjerne inn til noen av de større byene, Split, Sibenik eller Dubronvik! Jeg la ihvertfall igjen hjertet mitt i vakre Sibenik.

    2. I split bør du absolutt ta turen på spa, få massasje, fiks på neglene eller andre behandlinger. Det er mye billigere med slike behandlinger i Kroatia enn i Norge og de fleste er veldig flinke! En restaurant jeg vil anbefale til lunsj/brunsj er Konoba Feral, en koslig liten restaurant som er drevet av en familie. Gamle byen i split er det også verdt å besøke med mange små butikker og mye historie! Bystranden vil jeg ikke anbefale, der er det trangt og veldig skittent vann. Fra havnen i split kan man ta ferge til øya hvar, eller andre øyer som er fine badestrender og verdt å besøke! Kos deg, reiser selv videre fra makarska til split på fredag 🙂 (ps; for shopping anbefaler jeg å ta taxi til noen av kjøpesenterene)

    3. Skal kjøre bil helt til Kroatia med kjæresten om 12 dager 😀 Blogg gjerne mer om turen, så vet jeg litt hva jeg har å glede meg til!
      Kos deg masse på ferie, fine Tuva <3 Håper du har det bra.

    4. Kroatia er desidert mitt favorittland. Kos deg og nyt dagene.
      Er det slutt mellom typen og deg, ettersom du flytter til Oslo? Og kan du skrive noe mer om planene videre der?

    5. Om du er i Split, kan jeg anbefale å dra over til Bol, på øya Brac! Såå nydelig liten by, men utrolig fin strand, Zlatni Rat! Er også mye historie på Brac øya!
      Ellers kan man leie seg type båt-taxier, som tar dere med på øyhopping, var iallefall mulig når vi bodde i Dubrovnik-området!
      Kos deg så masse, Kroatia er nydelig!:-)

    6. Skal til Kroatia selv og har tenkt å dra på en utflukt med båt til “the blue cave” hvor man også dykker og det ser veldig kult ut. Du kan Google det:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg