NY OSLO-BORGER!

Processed with VSCOcam with f2 preset

– VELKOMMEN TIL MITT NYE ROM I OSLO – 

Processed with VSCOcam with a6 preset
Utsikten fra vinduskarmen i mitt nye rom. Klager ikke på den altså.

Processed with VSCOcam with a5 preset

Ting gikk ikke etter planen og jeg ble rastløs, så da bestilte jeg en one way ticket. Det betyr vel at jeg er flytta til Oslo da? HJELP! Venter bare på sengen min og alle klærne mine som forhåpentligvis kommer på mandag – først da kommer vel følelsen av at jeg faktisk skal bo her. Nå sover jeg på sovesofa i stuen og er mest bare totalt forvirret og forstår ingenting. For meg som kun har vært turist i Oslo tidligere, er Karl Johan, Slottet og Aker brygge alt jeg kjenner til – men slapp av Oslo-borgere, jeg har allerede skjønt at Oslo har mye annet fint å by på. Men kommer ikke foruten at jeg føler meg helt “lost” og vettskremt, for jeg har jo “ingenting” her i Oslo. I Tromsø har jeg familie og venner, i Trondheim hadde jeg V å støtte meg på. I Oslo er jeg er kun meg. Hvilken skole skal jeg gå på og hvor skal jeg jobbe – de to store spørsmålene jeg må konsentrere meg om først og fremst. 

Det ordner seg nok. 

22 kommentarer
    1. Ser jo kjempe fint ut! Selv har jeg også nettopp flytta hit og prøver å gjøre meg litt kjent her. Kjenner ingen jeg heller

    2. Flytter også til Oslo til høsten og er reelativt lite kjent! Hadde vært koselig å funnet på noe en dag 🙂 Kanskje du skal på Findings i august?

    3. For en dårlig timing… Da du flyttet til Trondheim, flyttet jeg til Oslo. Jeg flyttet tilbake til Trondheim for en måneds tid siden, og nå flytter du til Oslo. Jeg ser til og med at du har flyttet inn like ved der jeg bodde i Oslo! Synes du virker som en så herlig person, og hadde kunnet tenkt meg å bli kjent med deg 🙂 Jaja. Området du har flyttet til er kjempefin, og en plass i Oslo iallefall jeg følte meg trygg i. Det er viktig for en person som ikke kommer fra en så stor by! Håper alt ordner seg for deg Tuva, det fortjener du <3

    4. Åå gled deg, oslo er helt fantastisk og så mye mer enn Karl Johan:-) last ned t bane appen og dra på sightseeing!!

    5. Åh, så koselig! Jeg flytter faktisk til Oslo til høsten også, men har enda ikke funnet meg boplass.. Hvor leier du og hva er månedsprisen?

    6. Åh, så fint! Skal flytte til Oslo selv til høsten og relativt spent haha. Er rimelig kjent i byen men blir rart å flytte vekk fra alt og starte på noe helt nytt. Håper du finner deg til rette og trives i Oslo! 😀

    7. Du er råtøff! Masse lykke til! Skulle aldri bo i Oslo jeg, men har virkelig elsket det de siste fire årene. Det er en flott by! Anbefales å ta t-bane sightseeing til alle endestasjonene, så får man en følelse av hele byen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg