MIN MÅTE Å TAKLE KJÆRLIGETSSORG PÅ

Takk for snille og oppløftende tilbakemeldinger på forrige bloggpost ♥ Det gjør meg gladere enn dere sikkert tror! Det er godt å ha kommet til det punktet hvor man endelig innser at man ikke kan fortsette å håpe på at et forhold kan reddes. Man har egentlig skjønt det lenge, men så er det ikke så lett å innse og akseptere at sånn er det faktisk blitt. Nå er det bare meg! Jeg må bli min egen sjef og jeg må bli glad i å være “bare” meg.

Jeg er bra nok på egenhånd. Jeg klarer alt på egenhånd!

Hvordan har jeg så langt taklet kjærlighetssorgen? Hittil har jeg vært gjennom to “faser”, vil jeg si. I første fase var jeg helt gæren – jeg drakk og festet mange dager i uken rett etter at jeg kom til Oslo. Mye alkohol, jeg var ute på byen, moret meg, ble kjent med nye mennesker og flørtet litt. Bare fordi jeg kunne! Det var godt og det trengtes der og da, men nå kjenner jeg meg litt ferdig med all den festingen. Alkohol og festing gjør meg utslitt, og det er ikke en livsstil jeg trives med i store mengder. Den fasen jeg er inne i nå, er å ta vare på meg selv ♥ Både innvendig og utvendig. 

Jeg har trent mye de siste ukene. Spist sunt. Stått opp tidlig. Vært på skolen. Trening er for meg den mest effektive måten for å føle meg bra, og ikke minst for å få tankene over på noe annet. Huden, håret, neglene og generelt hele meg har vært preget av alt som har vært, både følelsesmessig og all festingen jeg har bedrevet med. Men nå er det nok!! Så denne uken har vært min “bli ny-uke”, og guriii så deilig det er. 
 


Uken min begynte i frisørstolen hos Hendrix Hair på Frogner, og en bedre start på uken kunne jeg umulig fått! Jeg gliser enda over det “nye” håret mitt, det er så deilig å føle seg litt fresh igjen. Alle screenshotene jeg fikk på snapchat(tuvaw) av håret mitt, tyder på at flere også likte det ♥

Håret mitt… var en katastrofe! Flaut å si, men sist jeg gjorde noe med fargen var i desember. En solid ettervekst hadde grodd frem og håret var mildt sagt solbleket og gult etter sommeren. Ikke særlig flatterende, og jeg har lenge gått med håret oppsatt konstant på grunn av det. Heldige meg har inngått samarbeid med Hendrix Hair (behandlingen er da altså sponset ja), og på mandag var det Anita som behandlet håret mitt. Sprudlende og søt dame som tok utfordringen med et smil! Jeg har ekstremt mye hår, og jeg vet at frisører blir litt slitne bare av å se på det, haha. 


 

⋅ HÅRET MITT FØR ⋅

Irriterende kunde som jeg er, visste jeg ikke egentlig hva jeg ville når jeg kom inn i salongen. Tviholde på det lyse og friske det opp, eller gå tilbake til mørkt hår?? Jeg tror jeg savner litt mørkere hår, men så har jeg jobbet så lenge med å få det lyst at jeg må jo bare kjøre på litt til! Det er ikke “bare” å gå fra mørk til lys – i hvert fall ikke hvis du bryr deg om håret ditt. Men Anita tok vel egentlig avgjørelsen for meg, og det passet meg ypperlig – ubesluttsom og vanskelig som jeg er.. Jeg valgte bare å stole på henne, og det gjorde jeg heldigvis rett i. Hun tynnet først ut håret masse, før hun satte i gang med striping i både lyse og litt mørkere farger. 


 


HENDRIX HAIR FROGNER 
Adresse: Oscars gate 32
Timebestilling: 22 55 49 08
Min frisør: Anita – instagram: @anita.hair


Jeg elsker håret mitt nå ♥ Nå har jeg oppnådd den blondfargen jeg har ønsket meg lenge. Jeg er liksom skikkelig blond, men samtidig ikke. Håret ser så “naturlig” blondt ut som det går an, altså med tanke på hvor mørk jeg faktisk er naturlig. Anita klarte å få til en fantastisk fin overgang fra den mørke etterveksten og til det lyse. Det var rene luksusen å dusje i dag, håret føltes så lett og deilig ut etter og fått tynnet det ut også. Nei assa.. jeg er så fornøyd! 

PS: Anita skal åpne Hendrix Hair i Drammen! Regner med noen ble glade nå? Etter planen skal dørene åpnes 1. november. Gøy, gøy!!
 

24 kommentarer
    1. Har lest bloggen din helt siden du og Therese var så mye sammen, og jeg har aldri sett deg så fin på håret som det du er nå! Du ser utrolig bra ut, og stå på videre!

    2. Du ble kjempefin på håret Tuva, men jeg må bare spørre; hvorfor ville du tynne ut håret ditt?? Du som hadde så flott og tykt hår. Det ser jo fortsatt like tykt ut da, men likevel? 🙂

    3. Så deilig da! Grunnen til jeg er så skeptisk til uttynning av hår, er fordi jeg har vært så uheldig når jeg har fått gjort det selv. Fikk bare masse småhår som gjorde håret ekstremt stort og fluffy, samtidig som det føltes veldig tynt når jeg samlet det. Vet du hvilken teknikk frisøren din brukte?

    4. Du e så utrulig flink å sette ord på følelsan dine, å æ håpe du fortsette me det! Står i samme situasjon som du gjør, å æ syns det e så fint å lese nokka som æ kjenne mæ så til de grader igjen i! 🙂 du virke som ei kjempe jenta, å æ blir så glad når æ kommer inn på bloggen din å ser et nytt innlegg Tuva! Du må for all del ikke slutte å blogge, for æ å ganske mange andre storkose oss når vi les bloggen din <3
      Æ e et parr år yngre en dæ, å det e flott å ha noen som e eldre å se opp til. Du har en så flott måte å formiddle ting på, uten at det på noen måte blir feil! Alt treff liksom så riktig, å æ må bare la dæ vite det 🙂
      Ønske dæ masse lykke til i oslo, å håpe du fortsette me å la oss leseran bli kjent me dæ!
      Klem fra mæ 🙂

    5. Hei, lurer på om du kan fortelle mer om laserbehandlingen du begynte på nedentil? er du hårfri nå eller funket det ikke?

    6. Må bare spørre, gjer du nåke spesielt med håret ditt med tanke på pleie og sånt? Syns håret ditt alltid ser så sunt og “glansfult” ut!

    7. Kjenner meg altfor godt igjen i historien din. Ble ufrivillig singel for nøyaktig et år siden. Vi hadde vært sammen i 4 år, var samboere.Elsket han over alt på jord. Så for meg hele framtiden sammen. Så plutselig ville han gjøre det slutt.
      Selv etter et helt år er det fortsatt dritvondt å tenke på. Elsker han fortsatt, på en måte. Det går nok ikke vekk før man får like sterke følelser for noen andre. Men man får heller være glad for at man klarer å elske noen så høyt. Også er jo singellivet litt spennende (sånn etterhvert når man er klar for det). Mye kjekke gutter her i Oslo. Men ja, du har en tøff tid foran deg. Masse lykke til <3 Bra du har fine venner rundt deg 🙂

    8. Det du må være nu e sterk! Klare å holde dæ tilbake(hvis exen tar kontakt), for går du tilbake så blir du knust igjen, igjen og igjen. Så ikke la folk behandle dæ som dritt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg