SUGER DEG FAEN IKKE FOR EN GRATIS KJØRETUR

Jeg har benyttet meg av Uber en del ganger siden jeg flyttet til Oslo. For de som enda ikke vet hva Uber er, så er det et billigere alternativ til taxi som er blitt veldig populært i Oslo. Det er privatpersoner som kjører egne private biler, man kan se bildet av sjåføren, nummer og bilskilt i appen når man bestiller. Alle sjåfører kan få tilbakemeldinger fra kundene sine, og dersom en over tid får dårlige anmeldelser blir sjåføren tatt av plattformen. Uber virker derfor ganske trygt, og det mener jeg fortsatt at det er – ubehagelige situasjoner kan oppstå uansett hva du foretar deg. Men i går opplevde jeg og venninnen min en litt spesiell hendelse etter å ha forlatt Uber’en vi tok: 


 

Kjøreturen var ikke ubehagelig på noe vis, og heller antydet vi ikke at vi ønsket noe mer enn å komme frem til destinasjonen. Vi hørte på musikk og hadde en overfladisk, hyggelig samtale underveis i bilen. Vi takket for turen, og gikk! Få minutter etterpå tikket meldingen inn på telefonen til venninnen min. 

Å få slike meldinger er ikke greit! Jeg og venninna mi lo bare av hele situasjonen i går, men når man tenker over det, så er det JÆVLA ekkelt! Og totalt uakseptabelt! Godt det var oss som ble “rammet”, og ikke noen andre mer sarte sjeler. Spørsmålet er hvem neste han sender meldinger til? 

Nei, kjære deg. Suger faen ikke kuken din for en gratis kjøretur! 

47 kommentarer
    1. Fy, så ekkel type! Takk gud det “bare” var melding, og ikke at det utartet seg på noe vis under kjøringen. Men som du sier, slikt kan skje uansett. Greit er det ikke uansett, men ikke alle eier de grensene, arg. Håper dere storkoste dere ellers! 🙂

    2. Han burde fått navnet sitt i artikkelen, hvorfor skal han skjermes? Dette bryter vel med reglementet til Über?

    3. Gå inn på “History” på Uber appen, og velg sjåføren der. Så kan du skrive inn tilbakemelding og sørge for at han får færre turer i fremtiden.

    4. Hvordan har han fått tak i deres mobilnummer da? Tenker at de hadde en deal om de skulle ringe ham når de ville hjem.
      Så sannsynligvis kjører da også denne personen “svart” ved siden av Uber. Så Uber burde ha dobbel interesse om å få tilbakemelding på ham.
      Neste gang kan jo venninen din bruk Uber slik den er ment til å brukes.

    5. Wow, går det an å være så low life? Hva får deg til å tro at en ukjent jente vil ha den skitne p***en din i munnen sin? Det er ikke sånn samfunnet fungerer, det har aldri gjort det.

    6. Ja dette var fælt !
      Du har gitt han nummeret ditt og det var vel egentlig ganske tydelig hva han var ute etter på de 2 første meldingene her. Men det kan jo kanskje brukes til din fordel? ja vi spør om han kan kjøre oss så smiler vi fint så trenger vi ikke å betale heller. Når han spør om det blir noen action, så svare man fint: nei det blir det ikke, men kan du kjøre oss hjem ? Han sa med en gang at han ville gjøre noe annet enn å kjøre og da forstår de fleste oppegående menneskene hva som foregår. Når man bare fr halvdifuse svar så må man jo faktisk spørre direkte. men istendefor å svare han og avblåst hele denne fæle situasjonen så legger vi det ut på bloggen. Det var jo tross alt det mest spennnende som skjedde denne helga.
      Med en gang dere blogg horer trenger litt publisitet så er det fint og vise frem at en random gutt faktisk ville ha deg til suge han, og at du er så lei av skitne gutter.
      skjerp dere !

    7. Hva er grunnen til at enkelte har den oppfattelsen at det er så enkelt å få seg litt?
      Kulturen fra hjemlandet deres? Neppe!

    8. Og man tenker “nok en meingsløs artikkel fra den spekulative delen av nettet. F.. at jeg klikket på våset. “

    9. Hadde vell funnet en annen sjåfør eller taxi allerede etter første upassende mld
      Mvh
      Steinar taxi

    10. Du må være godt vant med å betale for godsakene du da, ettersom du har så god peiling på hvordan prisen på jenter i Norge forholder seg til prisene andre steder.

    11. Jeg skal for all del ikke beskytte den idioten med de patetiske meldingene. Men Kjørte en del pirat i helgene for noe år tilbake, og når det kommer til at norske jenter ikke er billige er feil. Er norsk etnisk selv om noen skulle lure på det. Poenget mitt er at det er ganske så mange NORSKE jenter som har tilbudt seg å betale på annen måte enn kontanter under kjøreturene mine. Jeg har aldri hintet til eller foreslått noe slikt selv. Jeg har hatt for det meste en fast kundebase med mange jenter…og tilbudene har haglet i de sene nattestimer….Så å påstå at norske jenter ikke er slike….er feil…etter min erfaring

    12. Er ikke så veldig vanskelig å få seg noe i Norge gratis, første dag. Mulig du ikke har utseende med deg “torsken Tommy Lie”. Litt mere klasse på jentene i Italia og Spania f.eks.

    13. Når jenter velger å gi sex som betaling så eksisterer det muligheter for typer som han her. Problemet er ikkevar han spør ‘pent’ men at for mange jenter er villige til å tilbyde lignende mot betaling.

    14. Her er det tydelig at denne bloggeren trygler om
      Oppmerksomhet. Ikke misforstå meg, det han skrev(om det er sant) er selvfølgelig IKKE akseptabelt,men tenk om hver man som blir tett på rumpa av en ukjente dame skulle skrive det på bloggen.” Jeg ble ytt på rumpa” “han stirret på puppene mine”. Dritt lei av oppmerksomhetssyke tilbakestående damer svartmale alle menn!

    15. Her er det tydelig at denne bloggeren trygler om
      Oppmerksomhet. Ikke misforstå meg, det han skrev(om det er sant) er selvfølgelig IKKE akseptabelt, men tenk om hver man som blir tatt på rumpa av en ukjent dame skulle skrive det på bloggen.” Jeg ble tatt på rumpa” “han stirret på puppene mine”. Dritt lei av oppmerksomhetssyke tilbakestående damer som prøver å svartmale alle menn!

    16. Det mest interessante er vel du ikke vet hvor langt det er ifra Lørenskog til Oslo..
      At han syns du var digg er vel et kompliment.

    17. Gjør det deg noe at Uber er organisert pirattaxi og prisene basert på skattesnyteri? Her er eksempel fra rettsvesenet i dag:
      Uber-dom: En mann født 1987 har fått inndratt inntekt på 48.388 kroner etter å ha kjørt 403 oppdrag for piratselskapet Uber. I tillegg fikk ha inndratt førerkortet i seks måneder, bil i tre måneder og en bot på 8.000 kroner.
      Mannen ble stoppet av politiet 31. august i år. Han tilsto virksomheten og aksepterte straffen, unntatt inndragning av førerkortet. Heggen og Frøland tingrett ga han først medhold i at førerkortbeslag var for strengt, men nå har Borgarting lagmannsrett sagt det motsatte. ?Ved vurdering av forholdsmessighet legger lagmannsretten vekt på at det er tale om et forholdsvis alvorlig lovbrudd?, skriver retten i en dom som innebærer at førerretten kan inndras midlertidig i inntil seks måneder.
      Vedtakelsen av forelegget innebærer at mannen får to års utsettelse med retten til norsk statsborgerskap.(Se FB Taxi overalt, alltid. )

    18. Allerede første meldingene blitser varsellampene om å holde seg unna fyren. Skjønner ikke helt hvorfor du fortsatte å prøve å bli kjørt av fyren etter de første meldingene :S

    19. Ahhh du var deilig. Jeg vil ha den syndige tøytekroppen din. Og tror nok ikke d skal mye til for å få deg til å suge nei hehe

    20. Jeg kjørte taxi i studietiden, og dere aner ikke hvor mange meldinger jeg fikk av JENTER etter kjøreturer. Når drosjen blir sendt til et sted, så får de som har bestilt drosje nr til bilen. Jeg har fått tilbud om det aller meste fra jenter. Alt fra å få blowjob for å slippe å betale for seg eller sex. Dette skjedde ofte. Har også blitt kysset og tatt på i skrittet av tøyter som ville slippe å betale taxi turen. Dette skjedde stort sett hver helg, og en av grunnene til at jeg ikke gadd det mere. Ble rett og slett seksuelt trakassert på jobb hver helg av slibrige jenter. Dere jenter kan feie for deres egen dør først er det jeg har lyst å si om den saken. Kan tenkes at denne fyren var så vant til å få slibrige tilbud fra jenter at han brukte samme trikset tilbake? Syns ingen av delene er rett, men du prøver å fremstille menn som griser. Hva med alle dere jenter som smisker å prøver å få pris rabatt fordi dere er jenter? Det verste var når jentene sa at de fortjente gratis tur siden de var så pene, og ikke alle gutter fikk kjøre rundt med så fine jenter i bilen sin. De prøvde å prostituere seg for en taxi tur rett og slett. Ser på jenter i et helt annet lys etter tiden jeg kjørte taxi. Heldigvis var ikke alle sånn, men herregud det var mange. Hadde jeg vært kvinne i denne situasjonen, så hadde disse blitt straffet, men kvinner kan de gjøre som de vil. Drittlei forskjellsbehandlingen!! Tenk hvis jeg skulle gå ut å skrike i avisen eller blogg hver gang jeg opplevde dette av jenter.. Hadde blitt komisk!

    21. Uber lar sjåfører og passasjerer å kommunisere gjennom “dummy” nummer, et viderekoblingsnummer, designet for å blokkere den sanne innringers ID for både fører og passasjer. Dette betyr at ingen av partene reelle telefonnummer byttes ut. Passasjeren kan ringe deg på dette nummeret lenge etter turen er over, sjåføren kan bare kontakte gjeldende (ikke tidligere) passasjerer med dette nummeret. Etter at en tur er avsluttet, vil sjåføren og passasjeren fremdeles kunne kontakte hverandre i en kort periode. Men ingen av partene får noe personlig informasjon, utenom profilbilde av sjåføren.

    22. Jeg skjønner ikke problemet. Jeg kjører pirat og Über og jeg lar gjerne jenter betale “alternativt”, men jeg jeg ber aldri om annet enn penger. Alternativene må de komme opp med selv, og det er skjelden jeg kjører en kveld uten å få alternative tilbud…

    23. Syns du er lite takknemmelig for skyss.
      Du har jo i tillegg da 2 alternativ til betaling. Og du bestemmer jo selv. Meget lite å syte over for å si det sånn.

    24. Det er et stort hull her. Om man bruker Uber så skjer kommunikasjonen
      mellom partene via den appen. Det er også enkelt å rapportere folk
      som ikke oppfører seg.
      Her har tydligvis de som skal kjøre ha utvekslet telefon nummer eller lignende
      med sjåføren.
      Dette ble vel gjort for å kjøre enda billigere enn Uber??

    25. bare syting og gnål fra bloggere herrejesus er seksuelle tilbud det verste som skjer i livene deres? vi prøver å lese avisa i fre og ro men daglig så dukker sjit som dette opp. se heller og gjør no konstruktivt i samfunnet.
      vanligvis så ignorerr jeg sjit som dette men helvete av og til må man bare få sagt det

    26. Hei, som mann synes jeg historien er trist, og et eksempel på mangel på klasse. Det som er verre er en del av kommentarene på artikkelen. At folk kan være så krasse og nedlatende mot jenta i artikkelen og jenter generellt er jo skremmende. En ekte mann beskytter og respekter kvinner (og menn). Her bør flere gå skikkelig i skammekroken, deres meninger om kvinner hører ikke hjemme i et moderne sammfunn som Norge er i dag!

    27. Typisk menn å tenke slik, og biseksuelle. 🙂
      I det ene tilfellet tenker menn at kvinnelige passasjerer vil, og i det andre tilfellet tenker de biseksuelle at sjåføren vil

    28. Dette blir litt kleint, synes jeg. Hvorfor i alle dager vil dere at han skal hente dere når han skriver slike meldinger? Nei og nei!

    29. Snakket fra “Ken” over her om ekte menn og mangel på klasse er en smule bakstreversk. Ikke så altfor mye moderne over det. Med den kampen for likestilling og utjevning av klasseskiller samfunnet har vært gjennom, er ikke den type ordbruk så veldig aktuelt lenger. Like bakstreversk er sutringen fra «Tommy Lie» over her om at norske damer er så billige og at det er mer klasse på jentene i Italia og Spania.

    30. Øhhh… må jeg få anbefale at man ikke gjentatte ganger fortsetter å spørre om å bli hentet for returen, etter at det i første meldingen er klart at betalingen skal skje in natura? 🙂

    31. Litt rart at det ikke er noe tidspunkt-forskjeller på meldingene iom at et virker som dere skrev over et lite tidsrom. Virker fake..

    32. Kvinnfolk som ikke selger sex vil som regel at mannfolk ikke skal ha lov til å kjøpe sex fra dei som selge sex, så da er man like langt.

    33. Så du forventet at han skulle kjøre dere gratis uten å få noe som helst igjen for det?
      Attention-horing på høyt nivå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg