KADETTBALL – MIN DATE PÅ BALLET

Hello superstars!

I kveld er det Kadettball! Den store kvelden vi har ventet på, mens vi har danset oss gjennom 6 kurskvelder med dans. Jeg har allerede fortalt dere litt om ballet, men kan nevne det igjen – kadettball er altså det årlige ballet som arrangeres for kadettene ved Krigsskolen. I forkant har vi vært med på obligatorisk Takt & Tone-kurs, hvor vi har lært oss om “skikk og bruk”, og de mest viktige selskapsdansene som vals, swing og cha cha cha. Dansingen og kurset har vært utrolig gøy og stor stas og fått vært med på, absolutt ikke dumt å kunne de nevnte dansene heller. Både selve ballet og kurset ser jeg på som en ære å få være med på!

Hils på Trym! Trym er min date på ballet og grunnen til at jeg får komme dit. Eller, faktisk så kan jeg også takke Enja (min samboer) for det, for hun og venninnen hennes ble møtt av Trym og Einar (daten til Enja) i uniform på gata tidlig i høst. De spurte pent om jentene kunne tenke seg å være deres “følge” på ballet. Venninnen til Enja måtte takke nei på grunn av kjæreste, så der kom altså jeg inn i bildet i stedet for! Det er jeg veldig glad for, haha 😀 

Folkens! Jeg og Enja var så nære med å takke nei til tilbudet. Bare fordi vi ikke kjente guttene og ikke visste helt hva hele opplegget gikk ut på. Orker vi å bruke 6 kvelder på å være med på kurs da, tenkte vi. Altså, for noe tull?? Det er så typisk nordmenn å tenke slik. Faktisk så takket vi nei først, før vi ombestemte oss i siste liten rett før første kurskveld. Såå min oppfordring til dere jenter som er så heldige å bli invitert med på ball eller lignende; GÅ! Vi er bare unge en gang, og mest sannsynlig vil ikke muligheten by seg når vi er 30 år og rynkene begynner å spre seg. Haha!! 

Dagen i dag går med til forberedelser til kvelden! Viser dere antrekket mitt i morgen, mest sannsynlig.. ♥ I mellomtiden kan dere få et glimt av ballet utover kvelden på min snapchat; tuvaw. 

Ønsk meg lykke til! 

12 kommentarer
    1. Så utrolig artig! Kadett- eller gardeball er noe jeg absolutt hadde takket ja til hvis jeg fikk muligheten, ser utrolig hyggelig ut og har hørt mange bra historier fra venner som har vært med både som soldat og som følge! Kos deg!

    2. hvorfor blogger du egentlig? plutselig blir du borte i hel uke. Virker ikke som at du trives i å blogge, men gjør det kun for pengene skyld.

    3. Hvis du skal blogge sånn som du gjør kan du bare stoppe med det istedenfor..,blogger et innlegg per uke, og det om bare vas?!?

    4. Savner ordentlig blogging. I det siste har det vært lite innlegg og kjedelige innlegg. Håper du blogger fra kadettballet i det minste,som du lovet i innlegget ☺

    5. Haha ååh jeg synes Trym var skikkelig skjønn! Et vakkert par. Hvordan er forholdet ditt til han nå? 🙂 Har dere holdt kontakt i etterkant av kandettballet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg