GRUNNEN TIL AT JEG REDIGERER BILDENE MINE

TAKK for at dere legger igjen tips til meg angående huden min, jeg setter enormt pris på å høre fra dere. Litt forvirret, men har notert meg et par gode råd. Vet jo at jeg ikke er det, men likevel er det godt å få bekreftet at man ikke er alene om å ha hud-komplekser. Unner ingen andre det, men likevel!! Også litt deilig for meg å være åpen om det, for å få litt forståelse, kanskje? Uansett – thank you babes ♥

At bloggere redigerer bildene sine, fjerner kviser/urenheter, glatter ut huden og slike ting, er ingen hemmelighet og jeg gjør det selv! Ofte også, faktisk. Ingen problem for meg å innrømme det, da kvisene mine ikke ser super delikate ut på bilder. Jeg vil ikke få kommentarer på det, derfor gjør jeg det! Du ville gjort akkurat det samme. Men nå har dere fått sett virkeligheten – ufiltrert og uten airbrushen på picmonkey.com. ​

Bortsett fra det, redigeres kun lys, kontrast og legger kanskje et fint filter på. Bruker enten picmonkey.com eller Adobe Lightroom – førstnevnte er gratis, Lightroom koster 90 kroner eller noe i måneden. Vel verdt pengene, Lightroom er sykt bra. Kan lage et innlegg om det, hvis noen bryr seg om sånt? 
 

24 kommentarer
    1. Det er ikke så ille, i forhold til at det ikke er så veldig mange av de! Hadde samme en periode selv. Vil anbefale deg å bruke epiduo som du får utskrevet av lege. Jeg brukte den sammen med noen piller, som jeg sluttet på etter som kremen egentlig fjernet mine byllekviser ganske Sjapt. Heldigvis ikke fått noe etter det.

    2. Jeg vet at du sikkert er selvbevisst på huden din her, men jeg ville bare si at jeg syns du er utrolig nydelig, og at dette er noen av de fineste bildene jeg har sett av deg 🙂

    3. Hei, når jeg blar nedover bloggen din skjer det noe tull med innleggene, et innlegg du skrev 02/12 kommer FØR et innlegg du skreiv 30/11. Oppdaterer jeg siden forandrer det seg til normalt igjen, men oppdaterer jeg ennå en gang kan det begynne å tulle igjen. Dette gjør at jeg ikke får med meg alle innleggene dine, for når jeg blar meg nedover for å lese nye innlegg stopper jeg når jeg kommer til det jeg leste sist jeg var inne. Skulle bare bla enda lengre ned idag for å se, og da ser jeg flere innlegg jeg ikke har sett før, som ligger ETTER innlegg jeg faktisk har sett, om det gir noe mening!
      Sykt rart at det er sånn, for slik skal det jo ikke være :/

    4. Anonym: Hei! Oi, det hørtes veldig merkelig ut. Alt ser normalt ut her hos meg :/ Har heller ikke fått flere kommentarer på det, kan det være noe tull med nettet ditt som gjør at bloggen ikke laster ordentlig inn?

    5. Synes ikke huden din er så ille, jeg hadde store vonde kviser i absolutt hele ansiktet, halsen og brystet en periode etter jeg sluttet med ppiller. Var helt forferdelig, måtte dekke meg til hele tiden. Gikk heldigvis over, slike kviseanfall varer som oftest bare i en periode. Husk å IKKE overvaske ansiktet ditt, vasket det selv hele tiden i et desperat forsøk på å bli kvitt dem, men det gjør det bare verre. Hudprodukter med unaturlige ingredienser generelt gjorde huden min verre. Eneste som hjalp var castor oil (Kjøpte min på blivakker), det skal til og med hjelpe på hormonproblemer. Håper huden din bedrer seg, vet veldig godt hvordan det er <3

    6. For litt siden skrev du at du var så mye på fylla. Alkohol er jo døden for huden din, samt melkeprodukter. Men med tanke på at alkoholinntaket er det som kanskje har forandret seg til det verre den siste tiden, så er nok det svaret. Litt mindre øl, vin og sprit, og litt mer vann, frukt og enda mer vann… Da skal det nok gå over. Ellers er det nok ikke helt feil å rense huden litt også. Husk at sminken forblir i huden hvis du ikke bruker et rensevann etter den vanlige sminkeservietten.

    7. Hi, I have been dealing with the same type of acne that you have. I have made significant progress in only a week of doing this twice a day:
      -Washing with Cetaphil
      -salicylic acid maximum strength pads – this has been key I believe combined with…
      -mometasone furoate which i massage into my skin the salicylic acid has dried
      I am from the United States but I assume these products can be found online or in stores in norway

    8. Hei
      Fikk ikke med meg sist innlegg men har et veldig bra tips til deg. bruk elixir hudpleieserie! Slet ekstremt med kviser og uren hud som ungdom. Begynte på dette og etter en stund så var alt så og si borte. De scanner huden din og finner de perfekte produktene til deg ( om du kjøper dem på hudpleiesalonger, selges også på parfymerier men da får du ikke samme oppfølging og veiledning) Superbra produkter!! huden din blir nok ikke bedre med en gang med disse produktene, vil ikke tro den blir noe verre men etter maks noen mnd vil den se mye bedre ut
      Klem

    9. Synes det er kjempebra at du viser dette! Har følt meg helt jævlig fordi jeg har hatt det sånn så lenge jeg kan huske. Det er første de siste månedene at huden min faktisk har begynt å bli myee bedre, og jeg føler meg også bedre! I tillegg når andre viser at de også sliter med det blir jeg ganske lettet. Mange retusjerer bilder og slikt i dag, så det er vanskelig å se at man ikke er alene om å slite med uren hud. Men takk for at du tar det opp 😀

    10. Fult forståelig! Synd at man må være redd for kommentarer og blikk, kviser er jo så menneskelig som det kan få blitt! Bryr meg selv så det er jo lettere sagt enn gjort, men.. Du ser hvertfall kanonbra ut uansett Tuva!
      Vil gjerne ha innlegg om lightroom!:)

    11. Isotretinoin, isotretinoin, isotretinoin!! Det gjør underverker, virkelig. Man ser resultater etter 1-2 uker, og det hjelper virkelig.
      Jeg sier ikke at du trenger det, du er nydelig uansett 🙂

    12. Hei fine du! Først må jeg bare få si: wow. du ser fantastisk ut! Du kler virkelig den lyse fine huden:) Ellers vil jeg bare dele en erfaring med deg. Jeg hadde mye verre hud enn deg i en periode da jeg var 18-20.. Jeg hadde tidligere hatt perfekt hud, og folk kommenterte det hele tiden, også plutselig fikk jeg masse utbrudd overalt. Jeg prøvde alt mulig rart, men ingenting funket. MEN så sluttet jeg med alt av melkeprodukter, og jeg har ikke hatt en eneste kvise siden. Huden min har blitt helt perfekt igjen. Melk inneholder MASSE hormoner som overhode ikke er bra å få i seg. Husk at melk er ment til kalver som skal vokse fort – ikke mennesker. Alle de gode næringsstoffene i melk kan lett erstattes fra andre produkter:) og tro meg, det er ikke noe vanskelig! finnes kjempe gode erstatninger for melk, rømme, fløte, yoghurt osv! Anbefaler virkelig oatly rømme og fløte – du vil ikke smake forskjell:) Masse lykke lykke til!

    13. Konstanse: Tusen takk, det varmer mer enn du aner <3 Har tildels blitt vant med å ha lys hud - før var jeg jo helt solariumsavhengig 🙂

      Ja, jeg har virkelig vurdert å kutte ut melkeprodukter. Men akkurat det, kan jeg alt for lite om. Er så glad i ost, finnes det gode erstatninger for det? Og kjøper du varene hvor som helst, eller må du på spesielle butikker for å få tak i dem? 🙂

      Så utrolig bra at det hjalp deg!

    14. Må bare få si at du er rett og slett NYDELIG! Urenheter eller ikke i huden, you look amazing 🙂 Forstår deg godt når du ønsker redigere enkelte områder, det tror jeg alle har prøvd gjennom tidene. Vil mer enn gjerne lese mer om redigeringen din! Har så lyst å lære litt mer om Lightroom, vurderer det selv 🙂
      Ha en nydelig uke!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg