MINE FØRSTE LESEBRILLER

Visste du at jeg bruker lesebriller? Jeg blogget om det (her) i farta for ett års tid siden. La ut et par iPhone-bilder da jeg stod på Specsavers og grublet over hvilke briller jeg skulle velge, kanskje noen husker? Fikk mye spørsmål om brillene i ettertid, som jeg aldri besvarte, derfor tenkte jeg å vise og skrive litt om dem nå!


 

HARRY POTTER’S TWIN SISTER?
 

I april i fjor satt jeg 8-12 timer hver dag og leste til historie eksamen. Kroppen og hodet var tilstede, men øynene nektet å samarbeide. Øynene ville bare ikke! Etter kort tid ble de slitne, og ord og setninger begynte å “flyte” rundt på papiret. Jeg holdt på å bli klikke! Så sykt frustrerende og stressende med eksamen rett rundt hjørnet, så da var det bare å bestille synstest i all hast! Testen viste at synet mitt ikker er SÅ dårlig, men nok dårlig til at det ble lesebriller på meg! (u)heldigvis! 

Etter eksamensperioden ble brillene helt bortglemt, før jeg fant dem frem igjen nå nylig. Merket at øynene savnet dem, men syntes plutselig at styrken virket helt feil? Prøvde virkelig å vende øynene til brillene igjen, men ga til slutt opp og bestilte ny synstest for et par uker siden. Var helt sikker på at styrken hadde endret seg! Overraskende nok, stemte ikke det. Optikeren sa derimot at øynene mine var veldig tørre, og at det høyst sannsynlig påvirket synet mitt. Smuss og sånt som legger seg i vipperoten, spesielt når man har vippeextensions, kan også påvirke øynene, sa hun. Kjøpte øyedråper på flekken som hun anbefalte meg, som jeg nå tar to ganger daglig. Øyedråper, og grundigere skyll av vippene – har hjulpet veldig! Brillene føles gode å bruke nå. Bare et lite tips – hvis du sliter med det samme. 

Jeg kjøpte 2 par briller, da det var 2 for 1 på Specsavers. Det ene paret har jeg faktisk klart å miste i flyttingen, så nå har jeg bare disse Harry Potter-brillene som er fra Tiger of Sweden. De er dritkule, elsker dem, men trooor jeg må anskaffe meg ett til par for å bytte litt mellom ♥ Hihi! 

________

BRUKER DU BRILLER?

8 kommentarer
    1. Jeg vil ikke være slem nå.. Du er en nydelig jente, men jeg vet det er vanskelig å se det selv, derfor gir jeg beskjed.. Jeg har selv 1ml restylane i leppene, jeg vet ikke hvor mye du har, men det ser litt overdrevent ut 🙁 Litt for store.. Spesielt underleppen..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg