ET STED MÅ MAN STARTE

Hei! Jeg er så frekk at jeg ikke en gang gidder å nevne mitt lille fravær. Kommentarfeltet tilsier uansett at dere er blitt vante med at jeg er litt on and off, og jeg er glad for at jeg ikke får så mange sinte kommentarer mot meg. Hører nok kjeft innenfra, så slapp av. 

Vi mennesker liker å ha kontroll på ting. Mister man grepet på de få tingene man mestrer, da rakner alt rundt. Å ta tak i treningen og kostholdet igjen er i alle fall en start, for meg, og ja – plutselig fant jeg overskudd til å skrive et lite blogginnlegg også. Forrige uke kom jeg meg til legen. I går vasket jeg kjøkkenet. Små hverdagslige ting som burde være en selvfølge, men som frustrerende nok ikke er det. For alle. 

SATS-appen fortalte meg nettopp at jeg har besøkt senteret 4 ganger de siste 3 månedene. Trening kan ikke løse all verdens problemer i et menneskes liv, men det kan definitivt utgjøre en forskjell. En vesentlig forskjell! Tro meg, jeg er et prakteksemplar på nettopp det. Noen kjenner seg kanskje igjen i det. Trening gjør at jeg klarer å holde hodet over vann. Appen fortalte meg også hvor lenge jeg har vært nede i hullet mitt. 

TreningstightsVincere 
SkoAdidas 
Topp – H&M 

​Nå gjelder det bare å fortsette! For dette mestrer jeg. 
 

28 kommentarer
    1. Du er dritflink, Tuva! Håper du tar det til deg, det er faktisk ikke bare-bare å komme seg på trening og vaske kjøkkenet når ting er dritt. Har alltid ansett deg som en sterk person, det viser du igjen og igjen. Dette varer ikke for alltid <3

    2. Du inspirerer meg! Alle kan ha dårlige dager og det kjenenr æ meg veldig igjen i når du skriver kor lang tid du har brukt på bare å få vasket kjøkkenet… Her hos meg kan det uker mellom hver gang æ STØVSUGER liksom 🙁 Har tenkt i flere dager at NÅ skal æ trene, NÅ skal æ ut å gå masse på tur. Men æ finner meg stadig liggende i sofaen med et stort glass cola :/
      Men du e skikkelig flink så stå på!
      Klem <3

    3. <3 stå på!! trening hjelper meg også veeldig, likevel er jeg så dårlig på å få det gjort... burde liksom ikke være så vanskelig når du vet hva det gjør med psyken, men det er liksom bare det å komme seg bort på senteret..

    4. Håper det går bedre med deg etter hvert! Det er i hvert fall utrolig inspirerende om du blogger litt om treningen din. Gjerne litt kosthold også 🙂 Klem til deg

    5. Hei!
      Vet det er et litt rart spørsmål, men har ingen å snakke med dette om, så håper du vil ta deg tid til å lytte.
      Det har seg slik at jeg har en storesøster som har vært rusavhengig. Det har vært veldig tøft for meg, og aldri vite hva som skjer, og hvordan man kan hjelpe. Jeg husker du skrev et innlegg for en god stund tilbake om din bror, og tenkte derfor at du har litt “erfaring” med dette temaet. Jeg er selv veldig redd for henne, og hva hun skal finne på. Per dags dato er hun ikke på noen rus, men alle vet at man blir ødelagt etter å ha vært avnengig. Selvmordsforsøk, selvskading, dårlig selvtillit osv. Er redd for henne hver dag. Vil hjelpe best mulig, men føler jeg bare maser. Merker at vi mister mer og mer kontakt. Kjenner dette er en stor belastning for meg også, i og med at jeg hele tiden må passe på. Har lenge tenkt at jeg bare må glemme, men kjennes feil å skal glemme sin søster, om du forstår.
      Lurte derfor på hvordan det har vært hos deg? Om du kan skrive litt rundt det? Hun er mitt eneste søsken, og føler meg veldig alene rundt dette. Ingen av vennene mine vet det, så har ingen å snakke med. Hadde satt uendelig stor pris på et svar fra deg <3

    6. Hei Tuva!
      Jeg har sett for en god stund siden at du var plaget med mellomrom mellom tennene og at du ikke ble å ta tannregulering, men det var noe annet? Så det jeg lurer på er:
      – Fikk du gjort noe med det?
      – Hvis så, hvordan ble resultatet?
      – Er du fornøyd?
      – Hva slags “behandling” var det?
      – Kostet det mye?
      – Hvor lenge varer det?
      Hadde hjulpet meg utrolig mye om du kunne svart på dette. Jeg sliter selv med et mellomrom mellom fortennene mine, og har så lyst til å få fikset det. Har søkt på masse rart, men får liksom ikke de direkte spm (ovenfor) besvart.

    7. Anonym: Kjære deg! Jeg forstår din frustrasjon og situasjons så utrolig godt. Jeg sitter midt oppi det selv. En dag, veldig snart, skal jeg sette meg ned å svare utfyllende på denne kommentaren i et eget blogginnlegg. Håper det er ok for deg <3 Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg