NYTT TRENINGSPROGRAM

Nå som alt av obligatoriske festligheter er overstått og jeg skal på ferie med toppidrettsutøveren min om en drøy måned, er det virkelig dags for å legge inn sjettegiret på trening. MYE kan skje på en måned med riktig kost og hard trening, og der har jeg fått hjelp av nettopp toppidrettsutøveren min selv, som har satt opp program til meg. Jeg trenger noe håndfast å forholde meg til om jeg skal klare å komme meg på trening, da motivasjonen i det siste har vært på bånn. Skal få tatt helkroppsbilder i dag som jeg skal sammenligne med om en måned 😀 Gleder meg til å se hva jeg klarer å få til!

I går startet jeg og Magnus dagen med hotellfrokost (♥), før vi slo oss løs på dag èn av treningsprogrammet mitt. En superherlig og tuuung start på dagen, haha. Øvelsene vi kjørte kjennes på rumpa i dag skal jeg si dere, skriver de opp lengre ned hvis noen vil prøve ut samme økta. Kjøøøør på! 

Jeg ønsket fokus på ben og rumpe i programmet mitt, og har derfor 2 harde benøkter i uka av totalt 5 økter.
Feel free too try it out:

Knebøy 4 sett * 10 reps 
Strake markløft 4 sett * 12 reps 
Kabel squat 5 sett * 8 reps 
Hip thrust 5 sett * 12 reps 
Utspark fra maskin – Leg extension 4 sett * 10 reps 
Kickbacks 4 sett * 12-15 reps 

Hva er din absolutt favoritt-øvelse for ben/rumpe?
 

18 kommentarer
    1. Nå fikk jeg lyst til å trene!!
      Lurer bare på om du har noen tips til å komme “ut” av komfortsonen? Jeg har veldig lyst til å prøve meg på øvelser som knebøy og markløft med vektstang, men jeg synes det er litt skummelt å skulle stille meg med alle de sterke gutta som synes stangen er lett i seg selv. Klem!

    2. Hanne: Les deg opp/se youtube-videoer for hvordan utføre riktig teknikk, øv litt hjemme og ta med deg en venninne/venn på treningsstudio, kjør på og gi faen!! Husk på at sånn ca. alle på studioet er mer enn nok opptatt med seg selv og egen trening, så bare ta din plass du! Du betaler dessuten like mye for å være der som de største guttene, haha 🙂 Lykke til <3

    3. Digger at du legger ut treningsprogrammet ditt med kjempebra bilder!! Kan du ta med bilder av at du gjør alle øvelsene også, evt video? 🙂

    4. Min nummer 1 ben/rumpeøvelse er bulgarsk utfall, skikkelig elsk/hat forhold! Ellers kommer hipthrust på en god nummer 2!
      Vært gøy med flere treningsprogram eller en video der du viser en økt/flere økter!

    5. Hva er en typisk dag for deg mtp mat? Jeg er flink på det å trene styrke og cardio, men føler jeg ikke går ned i fettprosent og opp i muskelmasse. Spiser normalt, men vet ikke hva jeg gjør feil ettersom jeg ikke oppnår det jeg ønsker. Noen tips til kostholdet?

    6. Favoritt nå er myoreps hipthurst! Kjører 10-15 reps først, så 5+5+5 😀 brenner godt!
      Kan du legge ut de 4 andre øktene også?:D og kostholdet?

    7. Så gøy stå på. Digger at du har begynt å blogge igjen. Synes det er noe ekte og fint med bloggen din. Du virker som en “avslappet” person. Og det mener jeg på en bra måte.

    8. Hei! Dette satte jeg pris på! Trenger hjelp til hva jeg skal gjøre på treningsenteret. Kunne du skrive mer om de forskjellige øktene også? 🙂 Fint at du blogger igjen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg