• 24.05.2017 - 10:32
  • NYTT TRENINGSPROGRAM

    Nå som alt av obligatoriske festligheter er overstått og jeg skal på ferie med toppidrettsutøveren min om en drøy måned, er det virkelig dags for å legge inn sjettegiret på trening. MYE kan skje på en måned med riktig kost og hard trening, og der har jeg fått hjelp av nettopp toppidrettsutøveren min selv, som har satt opp program til meg. Jeg trenger noe håndfast å forholde meg til om jeg skal klare å komme meg på trening, da motivasjonen i det siste har vært på bånn. Skal få tatt helkroppsbilder i dag som jeg skal sammenligne med om en måned :-D Gleder meg til å se hva jeg klarer å få til!

    I går startet jeg og Magnus dagen med hotellfrokost (♥), før vi slo oss løs på dag èn av treningsprogrammet mitt. En superherlig og tuuung start på dagen, haha. Øvelsene vi kjørte kjennes på rumpa i dag skal jeg si dere, skriver de opp lengre ned hvis noen vil prøve ut samme økta. Kjøøøør på! 




    Jeg ønsket fokus på ben og rumpe i programmet mitt, og har derfor 2 harde benøkter i uka av totalt 5 økter.
    Feel free too try it out:

    Knebøy 4 sett * 10 reps 
    Strake markløft 4 sett * 12 reps 
    Kabel squat 5 sett * 8 reps 
    Hip thrust 5 sett * 12 reps 
    Utspark fra maskin - Leg extension 4 sett * 10 reps 
    Kickbacks 4 sett * 12-15 reps 




    Hva er din absolutt favoritt-øvelse for ben/rumpe?
     

  • 24.11.2016 - 20:02
  • RUMPEPRAT


    Nothing worth having comes easy! 


    Hvorfor operere inn implantater i rumpa, når du heller kan få en passe stor, sterk, deilig og langt mer funksjonell rumpe ved å trene den et par ganger i uken? Ikke minst vil den passe perfekt og se smashing ut til akkurat din kropp. En sterk rumpe ser jeg faktisk på som livsnødvendig, for alle vet vel at rumpa er en av de sterkeste og viktigste musklene vi har på kroppen vår(?). Kim Kardashian's kropp finnes ikke "riktig" proporsjonert. Etter min mening ser den ekstremt merkelig satt sammen ut. Det samme gjelder to av Norges toppbloggere's opererte bakender. Hun ene mer naturlig enn hun andre, men likevel.. Klart det, man kan operere til seg et naturlig resultat og det kan se dødsbra ut utseendemessig, men naturlig eller ikke - å fucke opp med rumpa mener jeg er idiotisk uansett. Rumpa skal sittes på å bære rundt på kroppsvekta vår til den dagen vi sitter på gamlehjemmet og tar våre siste skritt. Hvordan tørr folk det? 

    Dessuten spår jeg at "Kim Kardashian-rumpe" og all hysteriet om å ha størst mulig rumpe, vil dø ut om få år. På likt som trenden med å ha store "Pamela Andersson-pupper", døde ut. Hadde jeg ikke vært 18 år og naiv, hadde jeg aldri lagt inn like store implantater. Komplikasjoner, rippling osv er ikke helt det jeg så for meg.. Men det er en annen historie! 


    Tommel opp for sterke, naturlige og fine rumper! 
     

  • 22.02.2016 - 12:02
  • Trening funker ikke, sa hun som gikk idrettslinja

    "Du er LAT hvis du må operere deg til en stor rumpe", skrev jeg i går og det står jeg for. Her ser man hva ÈN liten måned med seriøs trening og riktig kosthold kan gjøre med en rumpe. Og med mage, rygg og kropp generelt! På dette tidspunktet gikk jeg hardt inn for å bygge muskler, og det ser man at jeg fikk til. 


    Rumpa ble både bredere og fyldigere, og "hengerumpe-streken" (eller hva man skal kalle det) mindre synlig. Mindre fett på hoftene og en mer V-form, gir også en illusjon av tynnere midje og større rumpe. 





    Genetisk har jeg en helt "vanlig" rumpe, ikke stor men heller ikke den minste. Rumpa mi blir flat hvis jeg trener nada og spiser lite og/eller usunt, akkurat som de fleste andre rumper. "Ta deg en tur på trening, du", sier Vegard når rumpa mi begynner å bli flat. Og det samme sier jeg til han!! Pleier å se tilbake på disse bildene når jeg trenger treningsmotivasjon, for hvem er bedre å sammenligne seg selv med enn nettopp.. seg selv? Haha. Rumpa mi ser ikke sånn ut nå, men jeg vet i det minste at jeg kan hvis jeg vil :D Og det betyr vel bare at jeg ikke vil nok?

    PS.. På dette tidspunktet fikk jeg hjelp med kostholds- og treningsplan av PT Lene Hansen. Lærte mye av henne underveis, og nå har jeg kunnskap nok til å trene opp rumpen på egenhånd. 

  • 18.11.2015 - 23:28
  • Hvor er rumpa mi blitt av?


    Hvor er rumpa mi blitt av?? NÅ må jeg begynne og spise mer og trene mer styrke. Trodde alle kakene og dessertene jeg hele tiden spiser på jobb skulle legge seg på rumpeballene, men nope. Stine kommenterte på trening i dag at jeg er blitt tynnere, og hun har helt rett. Jeg mistenker at det skyldes lite styrketrening (dermed også et mindre matinntak), og derfor har jeg sånn passe ubevisst gått ned 5-6 kg siden jeg flyttet til Trondheim. Liker ikke!! Merker at jeg har mye mindre å gi på trening også, jeg har blitt svakere i de aller fleste øvelser :(

    Vi har ikke hatt badevekt før jeg nå nylig fant fram min gamle i flyttelasset, og tallet visste 5 kg mindre enn sist jeg veide meg i sommer. Badevekt er egentlig noe jeg føler at man ikke trenger å ha i hus, men i dette tilfellet fikk jeg meg en skikkelig reality check. Nå skal det bli skjerpings! Rumpe er det fineste som finnes, så den SKAL jeg ha tilbake. 

  • 24.09.2015 - 12:08
  • Fire effektive mageøvelser

    Hello superstars! Er dere klare for en killer mageøkt? Det finnes uendelige mange måter å trene magen på, men nå skal jeg vise dere fire øvelser jeg bruker ofte selv. Sett og repetisjoner varierer veldig, men ofte tar jeg 3-4 sett og 10-15 repetisjoner.


    Stram mage og rygg gjennom hele øvelsen - det er ikke meningen at du skal ligge å slappe av på bilde på nr. 4 (selv om det kan friste). Magen skal jobbe hele veien! Øvelsen kan også gjøres effektivt uten ball, men armene skal fortsatt touche gulvet bak hodet og ved føttene framme.


    En effektiv øvelse som muligens er den jeg synes er tyngst av alle! Her er det viktig å stabilisere mage og rygg gjennom hele øvelsen, hvis ikke kan du risikere å skade korsryggen. Trekk til deg bena og hold i et par sekunder, før du kontrollert går tilbake til utgangsposisjon. Om du utfører øvelsen ved å gå helt bak som på bilde 4 vil du også trene bryst og rygg - men anbefales ikke dersom du har trent lite kjernemuskulatur tidligere. Da kan du heller stoppe i posisjonen som jeg viser på bilde 1 og 2 - som er litt lettere, men fortsatt veldig effektivt for magemusklene.


    Denne øvelsen er en favoritt for å trene magemusklene på siden! Stabiliser kroppen og husk og kjenn etter at du faktisk bruker magemusklene for å dra opp vektskiven, og ikke armene/kroppen. Her bruker jeg en 20 kg vektskive, men kjenn etter hvor stor belastning du klarer uten å bruke armene/kroppen som drahjelp.


    Hold overkroppen stabil, stram mage og rygg, mens du roterer ballen fra side til side. Ballen skal nesten touche gulvet før du bytter side igjen.

    Gjerne trykk på "liker" om du likte innlegget, så ser jeg hvor stor interessen er ♥

    Facebook / tuvaw.blogg.no

    Instagram @tuvaw

    hits