Ja, jeg bor i fosterhjem

Her kommer et ganske personlig innlegg, noe jeg aldri har hatt før på bloggen. Har fått veldig mange lesere den siste tiden, og jeg tenkte jeg skulle fortelle dere litt om meg selv, personlig. Vil ikke skrive så veldig detaljert, til hensyn for mine søsken. Vet egentlig ikke helt hvor jeg skal begynne, men tror jeg bare hopper i det. 

Det hele begynte en dag for åtte år siden, jeg var altså syv år gammel. Jeg var på skolen, så kom det en lærer inn å fortalte at jeg måtte komme opp på rektors kontor. Jeg tenkte bare "ååh, hva har jeg gjort galt nå?" (jeg var litt av en shitt kidd) Men oppe på rektors kontor satt resten av mine søsken. Og mine to eldste brødre som da var rundt tjue år, satt å gråt. Jeg skjønte ingenting. Vi ble fortalt at mamma var veldig syk og at hun lå på sykehus, og at det så veldig dårlig ut. Vi dro da til sykehuset. Hun døde da ikke mange timer etter. Husker ikke så veldig mange detaljer, for alt dette virker veldig fjernt for meg.

Jeg og mine tre søsken flyttet like etter på barnehjem, mens barnevernet jobbet for å finne fosterhjem til oss. Vi flyttet ikke til pappa pågrunn av personlige årsaker, men vi var på besøk hos han ofte. Jeg og mine søsken bodde på barnehjemmet i omtrent et år, før barnevernet fant fosterhjem til oss. Vi fire ble plassert i forskjellige fosterhjem, bortsett fra Karen og Raade som bor sammen. Så ja, jeg bor i fosterhjem og har bodd her i litt over syv år nå.

Jeg har en helt fantastisk fosterfamilie som har tatt utrolig gått vare på meg. Har vært så utrolig heldig som har kommet hit jeg bor nå. Liker ikke å omtale dem som fosterfamilie, for i mine øyne er de min ekte familie på lik linje som mine biologiske søsken. Så jeg har det veldig bra. Livet gikk videre uten mamma.

Men så snudde det seg litt opp ned igjen for snart tre år siden, da vi fikk vite at pappa hadde fått kreft. Jeg ville ikke tro det da jeg fikk høre det. Pappa som var den helten liksom. Han gikk på behandling og cellegift, og jeg tenkte hele tiden at pappa aldri kom til å død. Han som hadde så mye liv i seg kom til å overleve dette, tenkte jeg. Men han ble slappere og slappere med tiden og det så veldig dårlig ut. Men jeg trodde for det om aldri at han kom til å død.

I November 2008 ble pappa lagt inn på sykehuset, fordi han hadde fått lungebetennelse i tillegg, pågrunn av at immunforsvaret var blitt så dårlig. Jeg, mine søsken og fosterforeldrene våre var på sykehuset hele tiden. Pappa var ikke til å kjenne igjen, ikke bare fordi han var blitt så tynn, men han hadde mistet all gløden i ansiktet. Men jeg trodde fortsatt ikke at han skulle død, selv om legene gjorde det veldig klart for seg at tilstanden var dårlig. Men han døde 27. november. Det var på en måte en lettelse, for han hadde det ikke noe bra den siste tiden han levde. Selv om jeg skulle gjort alt i verden for å få både han og mamma tilbake.

Men bare så en ting er klart. Dette er ikke et sippeinnlegg for at jeg vil at alle skal synes synd på meg, men har fått så mange kommentarer om jeg bor i fosterhjem og hvorfor osv. Så jeg ville bare fortelle litt om det. Livet går videre, tro det eller ei. Jeg har det veldig bra den dag i dag. Orker ikke lese gjennom etter skrivefeil.

232 kommentarer
    1. Åh Tuva! Jeg ble faktisk veldig rørt av dette, og ærlig talt tror jeg det falt en tåre mens jeg leste gjennom det. Men supert og høre at du har det så fint ! <3 Ehm, vet ikke helt hva jeg skal si? Vet selv hvordan det er og miste en forelder, men du... Du er rett og slett en helt som går gjennom dette, men du er nå min helt, Tuva Willassen ! : D
      (er ikke en gal stalker)
      Fint at du har det fint ! 😀

    2. Har ALDRI “giddet” å lest et så langt innlegg før,men da jeg så overskriften teknte jeg:At jeg bare måtte lese dette..
      Dette hadde jeg IKKE trodd,men jeg synes du er veldig “sterk” hvis du skjønner hva jeg mener og jeg synes det er veldig fint at det gå bra med deg…..Wish you everything good…<'3

    3. åj.. er ikke du storesøsteren til Jorild(er ikke sikker på hvordan hun skriver navnet sitt) som bor i Harstad?:)

    4. Oi.. Jeg syns du er tøff som orker å skrive dette!
      Hadde ikke klart meg!…
      Du er egentlig ganske heldig, som har det så bra som nå, etter alt dette!
      Stå på, du er en ordentlig tøffing!

    5. Huff…Kjempetrist å lese dette..
      Jeg kan ikke forestille meg hvordan det føles..
      Men jeg syns det er kjempeflott at du trives i fosterhjemmet ditt og har det bra 🙂
      Stå på, du har en kjempebra blogg!
      Stoooor klem 🙂

    6. off, jeg hade aldri klart og gått igjennom alt det.
      du er utroli sterk og tøff. <3
      lykke til videre og håper du får et supert liv 🙂

    7. sende mange goe tanka til deg fordi du e ei sånn utruli sterk jenta. du bevise til mange at live går vidre uansett og at du sett pris på de tingan du har i live ditt! 🙂

    8. jeg ble skikkelig rørt!
      Du har virkelig vært i gjennom så forferdelig masse!
      Men nå skal ikke jeg dempe stemninga med stakkarskommentarer, da : )
      Flott at du trives i den nye familien !
      Du får kose deg videre : ) Klemmer <3

    9. Oi, du har nok hatt det utrolig tøft :/
      Det var en ganske trist historie, men det er bra at du har det bra den dagen idag.
      Kjempe modig gjort at du fortalte det <3

    10. fikk serriøst tårer i øynene, utrolig rørende.. jeg er glad for å høre at du har det bra nå : – )

    11. stakkers deg , du er veldig tøff , jeg hadde aldri klart meg uten mamma og pappa, jeg har mist hunden min og det syntes jeg var forferdeglig .. det er en stund siden nå , men jeg er fortsat ikke kommt helt over det enda ..

    12. oi, bra skrevet.
      Du har vært gjennom veldig masse, ble rørt jeg nå.
      skjønner at du ser på dem som ekte familie, du har bodd hos dem i mange år.
      Får kose deg videre i livet 🙂
      digger bloggen forresten!

    13. Utrolig bra skrevet tuva !
      Off jeg syntes saa synd på deg :/
      Elsker bloggen din , du fortjener å vere lengre opp på topp lista 😉

    14. jeg beundrer deg for at du er så åpen
      faren min døde når jeg var tre år men nå har amma ny kjæreste og vi har det kjempebra

    15. Tuva, som du sa så har du det bra men får klump i magen av å lese dette får tåra av tanken og av å lese detta, håpe du å dine søsken har det bra, kan ikkje tenke mæ kordan du hadde det håpe av all mitt hjerte at du å søskenan dine har det bra, virkelig. Ønske dæ alt godt i live Tuva(hørtes litt bestemor ut)<3

    16. Stakkars deg 🙁
      Jeg ble ganske rørt av å lese dette innlegget 😀 Du har gått gjennom masse tungt, og du er en *STERK* person :D<3
      Digger bloggen din Tuva <3

    17. trist og lese. kondolerer så masse! håper at det går bra videre med deg.Du virker som en sterk person,stå på!:)
      Har selv en mormor som døde av kreft for ikke så lenge siden,så vet hvordan det er…

    18. Shit! Stakkars dæ :/ Miste begge foreldran, æ hadde grått mæ til døden! Men fint at du har det bra nå da 🙂

    19. kondolerer.
      aner ikke hvordan det er å miste en forelder, og jeg vil aldri oppleve det heller.
      tøft av deg å skrive om det på bloggen.
      jeg ble nylig fast leser av bloggen din, liker den utrolig godt. stå på Tuva 🙂

    20. Huff så trist :'(
      Jeg syns du har den beste bloggen, og du skulle ha vært lengre opp på topp lista 😀
      Leser bloggen din hver dag 🙂 <3

    21. oi, jeg fikk litt sjokk. Ble litt lei meg.
      jeg ble veldig rørt.. Jeg vet selv hvordan det er å miste noen, og det må ha vært trist, iallefall når moren din gikk bort, du var jo bare sjuu ? Men det er bra at du er sterk, fortsett sånn <3

    22. Hei , tusen takk for at du deler det med oss. Jeg håper at det går bra med deg og selvsagt familien din. Jeg syntes det var kjempe tøfft av deg å dele det med oss som leser din blogg. Du skal vite at jeg elsker din blogg og jeg elsker på hvordann du blogger. Jeg syntes du og tcmn blogger på en spesiell måte, ikke det at jeg bare sier det siden dere er bestevenner men jeg syntes det. Dere gir meg insperasjon til å blogge så tusen takk :- )
      Fortsett sånn vidre Tuva.

    23. Jeg følger med på mange blogger, og bruker som oftest ikke å kommentere. Men dette traff meg virkelig. Jeg ble veldig rørt. Du virker som en sterk jente, særlig siden du deler dette på bloggen din. Bra at du har gått videre og at du har det bra der du bor nå. Du har er en av de beste bloggene jeg leser. 🙂
      Stå på, Tuva! 🙂

    24. Oi, Jeg fikk en stor klump i halsen og tror det trilte en tåre ned..
      Du er en helt Tuva! Du blogger utrolig bra! <3
      Jeg ble veldig rørt og. Jeg aner ikke hva jeg skal si. Men det er kjempe bra at du har det fint der du er nå!
      Håper det går fint med deg Tuva.
      En kjempe stor klem fra en som elsker deg og bloggen din!
      IDA

    25. Jeg synes det er helt utrolig flott at du snakker så åpent om det og det er veldig stort av deg å skrive om det på bloggen.
      Jeg vet akkurat hvordan det er å miste noen som står deg nær, selvom det ikke virker som du var så nær foreldrene dine.. Men det å miste begge foreldrene dine når du er så ung, må være helt forferdelig.
      Jeg synes det er kjempeflott at du har det fint sammen med fosterforeldrene dine, og jeg vil bare si at det er innmari modig av deg og ta alt dette så voksent, du er et stort forbilde for mange jenter tror jeg :)<3
      Klem 🙂

    26. Veldig rørende historie, vet ikke helt hva jeg skal kommentere, men jeg ville bare kommentere for å vise at jeg bryr meg og synes veldig synd på deg og din familie. Bra du trives der du bor nå, og at det går bra med deg allikevel 🙂 🙁

    27. Stakkars deg, men du er så utrolig modig og dele dette , det er kjempe bra at du trives i fosterhjemmet ditt : )
      Elsker forresten bloggen din <3

    28. ble litt trist når jeg leste dette … virker kjempe tøft ! men jeg ble glad når jeg leste at du hadde kjempe bra i den nye familien din !<3
      (eller egentlig ikke nye)

    29. Oi, det var sjokkerende, for dette visste jeg ikke noe om. Det virker som om du har det veldig bra nå, og det håper jeg også for det fortjener du. Jeg er et år yngre enn deg og har opplevd sykdom selv. Mamma hadde kreft i fjor, men ble heldigvis frisk igjen. Et halvt år senere fikk pappa også kreft og han døde i desember. Det er både vanskelig, trist og rart, men som du sier – livet går videre.
      Ønsker deg alt godt 🙂

    30. uff.. vart nesten heilt på gråten da eg leste det. du må verkele hatt det tøft. synst verkele synd i deg. men det er sant som du sier, livet går videre! og det er iallefall at du har det bra den dagen idag:-)

    31. Woow, for en historie! Vil påstå at du hadde uvanlig mye uflaks med at begge døde, og du skal ha mye respekt for at du forteller historien! 🙂
      merket jeg fikk litt frysninger!

    32. Uffda :/
      Jeg får klump i magen av å lese dette :’|
      Jeg blir på en måte lei meg .. D:
      Når jeg tenker på hvor bra jeg har det om hverdagen tenker
      jeg ikke over sånne ting som dette her :’O

    33. Huff så trist, men det lyser gjennom teksten at du er en sterk jente! Fikk til og med tårer i øynene da jeg leste dette. :/

    34. Dette var trist å høre! Synet mitt på deg forandret seg veldig! Du virker som en tøff jente, og fortsett med det! Du takler det bra, og du er veldig heldig som har det så bra med fosterfamilien din! Det er noen som ikke har det sånn, men du er heldigvis en av de heldige, og det fortjente du, siden du har opplevd mye tungt!
      Ønsker alt godt med deg!

    35. Kjempetrist innlegg. Du virker utrolig sterk, jeg tror ikke at jeg hadde klart det like bra som deg for å si det sånn. Så utrolig bra at du har det bra den dag i dag!

    36. fy søren for en sterk jente du er Tuva. Utrolig rørende å lese den historien. Jeg er veldig glad for at du har det bra og at du har noen som har tatt/tar vare på deg. Ønsker deg alt godt Tuva! 🙂

    37. oi, jeg fikk sjokk når jeg leste det! jeg vet selv hvordan det er å ha syk familie, min bror har vært syk i snart 5 år og blir nok aldri kvitt kreften. stå på videre, Tuva (: du er en tøff jente som deler det med alle

    38. for og være ærlig så ser det ikke ut som om du har en foster familie(positiv),
      jeg ble egentlig veldig sjokka når jeg leste dette: o
      p.s. jeg digger bloggen din

    39. huff en utrolig trist innlegg. du e utrolig sterk som klarer og gå igjenom noe sånt. og det er utrolig bra at du har det bra nu i din fosterfamilie.

    40. æ fikk bokstavelig talt tåra i øyan av å lese det her! utruli sterkt gjort av dæ å dele det.. må ha vært sykt tøft for dæ og søskenan dine! men utruli bra at dokker har det bra nu! du e nok et forbilde for mange, tuva!

    41. Hei! Syntes det er utrolig modig av deg å skrive denne sterke historien på bloggen din. Du skal ha utrolig mye creds for det! Du virker som en utrolig sterk person, og det synes virkelig på deg også. Utrolig trist det som skjedde med foreldrene dine, men jeg er sikker på at både moren og faren din hadde vært utrolig stolte av deg! Hadde de sett hvordan det går med deg nå, noe de helt sikkert gjør – ville de vært kjempe stolte!
      Kjenner deg ikke eller noe, men er fast leser av bloggen din. Stå på, og jeg ønsker deg alt godt videre!

    42. Jeg bor også i fosterhjem, men begge mine foreldre lever da. Det må være tøft at de er døde begge to ! Fosterhjem er bra det også 😀

    43. bra du trives hos fosterfamilien din! du virker som ei tøff og sterk jente.. Vet ikke åssen jeg hadde takla det.. Stå på søta!

    44. Du er kjempe tøff som forteller det på bloggen din.. kjempe fin historie. Du er en sterk dame du tuva 🙂 <3

    45. Æ kjænner dæi ikke, Tuva, men du framstår som ei stærk jente! Æ e utfattelig gla’ for at du kom til en så fin fosterfamilie, og at du har de’ bra til tross for alt du har vært ijænnom# Æ håper at de’ fortsætter å lyse på veien framfor dæi i framtida#
      Takk for at du ville dele historien din me oss læsera#
      Æ ser at de’ e mange, i tillægg til mæi sjøl, som sætter stor pris på de’!
      Sænder dæi en god klæm =) Stå på, Tuva!

    46. Å herregud, begynte nesten og gråte jeg (selvom det falt noen tårer). Du har tydelgivis gått igjen om mye, både deg og søsknene dine! Kjempebra at du har det bra nå da og har kommet deg videre! Nå vet jeg hvem mitt nye forbilde er<3 Rørende! You're strong Tuva!

    47. Huff, nå skal jeg inrømme at at jeg begynte å gråte litt:S
      Du er virkelig utrolig sterk som klarer deg så bra etter det som har skjedd i livet ditt, jeg kan ikke engang forestille meg noe lignende. Dette innlegget fikk meg til å innse at jeg virkelig må lære meg å sette mer pris på det jeg faktisk har og ikke være sur for det jeg ikke har 🙂

    48. respekt
      jeg har selv mistet begge foreldrene mine og jeg vet følelsen av å ikke helt høre til noen sted. jeg beundrer deg. stå på videre!

    49. Fikk tårer i øynene av å lese dette, du må være en utrolig sterk person!
      Og det var kjempe godt å høre at du har en bra fosterfamilie som tar vare på deg 🙂

    50. huffda veldig trist og høre: ( faren din døde på min 11års dag da, men bra at du har det så bra som du har det da!: )

    51. Du har vært gjennom så mye mer enn det veldig mange har, og jeg forstår ikke at andre kan syte og klage over at foreldrene f.eks er skilt. Mens du godtar det som har skjedd, og går videre i livet Det er slike personer jeg beundrer! håper du har hatt mange støttende rundt deg 🙂

    52. Åj, du er veldig tøff som tør å skrive dette pøå bloggen din! Det må jo ha vært forferdelig.. :/
      Håper du har mange som støtter deg <3 🙂

    53. Huff Tuva, jeg klarer ikke å ikke syns synd på deg. Men jeg skjønner jo at det ikke er for opmerksomhet at du skriver dette. Føler jeg på en måte kjenner deg sånn sett igjennom bloggen.
      Jeg føler meg ganske dum som trodde jeg hadde opplevd mye dritt. Jeg har kanskje det men å krangle med familien hver bidige dag og miste det du elsker høyest av alt er vell ikke så ille som dette, i og med at det jeg elsker høyest av alt er trening og dyra mine. Men jeg er veldig glad over å høre at du har det bra nå! Du er så vaker du Tuva! : ) Skulle gitt mye for å se ut som deg! Men det er også som du sa, når man mister noen man elsker er det tungt, men livet går videre. Min mammas mamma var for meg nesten en mamma. Den viktigste. Jeg mistet henne og ikke nok med det så var jeg ganske liten men jeg trodde det var min skyld, av grunner folk fortalte meg. Som at hu hele tia ville passe på meg. Et lite barn kan vri mye det hører. Jeg var så liten men enda husker jeg alt fra jeg var 1år og alt hun gjorde til hun døde da jeg var 3. Jeg trodde ikke det var mulig men det er vel slik at delv de minste barn husker ting som gjorde dem lykkelig. Jeg kan tenke meg at du har mange flotte minner med moren din! Og faren din! Og jeg skal ikke si ta vare på dem for det er jeg siker på at du gjør! Siste jeg vil si er at jeg kondolerer og at du er i allefall ei herlig jente søta så du har det beste fra begge/alle foreldre! : )<3

    54. åå jeg siter her med gråten i halsen og tenker tibake, min mamma har hatt kreft og faren min har hatt hjerte innfarkt. jeg har aldri tenkt på hvor heldig jeg er som fortsatt har dem hos meg.

    55. Du er en tøff jente som klarer og få livet til og gå videre !:)
      Og avotil så er ikke livet alltid perfekt , men jeg kondolerer så masse .
      Og så er det bra at du kan være glad til tider også !:)

    56. ÅH ! herregud !! tuva om jeg var deg kunne jeg aldri vert så stark som deg ! du er min helt og mitt forbilde du er fantastisk og dette mener jeg ! < 3

    57. Synes du er utrolig sterk som har klart å komme deg i gjennom dette. Har ikke opplevd noe lignende, men kan tenke meg hvor grusomme årene i usikkerhet og redsel var. Du er et levende bevis på livssglede, håp og at livet går bidere. Hadde aldri klart å komme meg i gjennom noe sånt, virkelig. Du er et stort forbilde. Stå på! You´re amazing.

    58. Synst utroolig synd på deg !
      Var på nettby profilen din å så at din mor var død. Men Visste ikke at faren din også var død. Når jeg las dette ble jeg helt sjokka og ble faktisk lei meg på dine vegne ! Håper du fortsjetter å ha det bra i foster hjemmet dit 🙂 Elsker bloggen din ;*

    59. En veldig fin/trist historie. Men det viser at du er strek og at du kan leve med den sorgen du værer inni deg. Jeg synes synd på deg, men du får ha lykke titl videre med livet ditt:)

    60. Veldig trist å høre dette… Pluss at du er en veldig god skriver, noe som gjør denne
      historien enda mer rørende… <,3 Håper du har all hell med deg videre i livet!

    61. Jordild gikk i klassen min når hun bodde i Harstad. Hun var en fantastisk flott jente og jeg ønsker henne, deg og alle søskene dine alt bra videre i livet! hvis du leser denne komentaren, hils jordild fra meg<3

    62. Det var sykt rørende å lese dette innlegget! fikk tårer i øynene. men jeg viste litt om dette fra før. Jeg var på leirskole med søsteren din, Jordild 😉 hun fortelte litt om det, da begynnte jeg og gråte !! synes du er tøff som skriver om dette!
      digger deg ! <3

    63. Jeg ligger her i senga og griner, greier ikke og begripe hvordan det går an og oppleve noe sånn uten og få store problemer selv. Det og miste en far eller mor må jo bare være helt forferdelig orker ikke tanken på det men og miste begge virker helt ubegripelig! Du må være utrolig sterk som greier deg så bra selv om du har fosterforeldrene dine. Du er utrolig tøff som klarer deg <3

    64. Du er tøff, Tuva! Det er godt gjort å klare å legge det tunge bak seg å gå videre, og jeg skal love deg at det ikke er alle som klarer det. Beundringsverdig av deg å skrive dette innlegget. Det kan ikke være lett å snakke om, og du står i stor respekt. STÅ PÅ!

    65. hei tuva. dette var en skikkelig rørende historie. fikk frysninger over hele meg. Håper virkelig du har det bra, jeg vet ikke hvordan det er å ikke ha de biologiske foreldrene sine, men er ble skikkelig fan av deg og over hvor sterk du er. stå på, du er en kjempesterk jente. <3

    66. Herregud, jeg hater kreft virkelig, siden jeg har mistet både tanter, onkler og andre familiemedlemmer og venner av det. Men huff, nå synts jeg virkelig synd i deg. Håper det går bra med deg, du fortjener alt bra. åh, skulle ikke vært lov..
      men elsker bloggen din Tuva, dagen er ikke den samme uten : ) <3

    67. Hei sann 🙂
      Syns det er veldig trist at dette har skjedd med deg, men er så utrolig glad for at du er en slik person som takler dette, du virker sterk.
      I fjor gikk jeg i 8 klasse med en gutt som mistet mammaen sin for bare noen få måneder siden. Pappaen han var alt for han, siden søsteren bodde i oslo å studerte der, hadde han liksom ingen andre. All familie bodde også i oslo. Han var en gutt som ikke var så sosial egentlig, han var på en måte litt “nerd” men en av verdens koseligste gutter (jeg bruker ikke nerd som skjells ord) Plutselig en dag kom han ikke på skolen, og han var vekke flerre dager, vi fikk vite at faren hans lå på sykehus av hjerteinnfarkt, og at han ville bli fin igjenn, men etter to dager døde han. Denne gutten fant faren sin liggende besiden av sengen med hvertinnfarkt når han kom hjem fra skolen…
      Når denne gutten kom på skolen igjenn var han helt normal, jeg viste at han var knust, begge foreldrene dødde under et års mellomrom.
      Men jeg beundrer på en måte han, selv om dette skjedde var han forsatt sterk, og ville ikke vise oss all smerte og sorg, for det var hans problem i følge han. Jeg begynte å gråte når jeg fikk vite dette for jeg syns det er så utrettferdig.
      Det er så bra at du tør å dele dette, du virker sterk og jeg tror det er mange som beundrer deg!

    68. sitter med tårer i øynene! du må være veldig sterk for å klare å tenke som du gjør, at livet går videre ogsånt! veldig glad for at du har det bra hvertfall:)

    69. Synes det er tøft av deg og være så åpent om dette.Men hvorfor ikke.Du har ingenting og skamme deg over.
      Synes at du har en flott blogg,stå på videre.Fordeldrene dine vil alltid passe på deg <3

    70. Hei=) veldig rørende historie, men jeg forstod ikke helt. Du sa noe om at du og dine tre søsken bor sammen og bla bla bla åsså er det seks folk på bilde ovenfor. Det står også lenger ned at du har elleve søsken eller noe…jeg skjønner virkelig ingenting:S
      Håper du ikke ble lei deg! Jeg skjønte bare ikke:S:S:S

    71. huff, æ huske den dagen i 2 kl så godt som det skulle vært igår. Du va en av mine beste venna på den tida, og æ syntes så synd på dæ 🙁 æ er utrulig gla på dine vegne for at du va så heldig med fosterfamilien din 🙂 Hils fostermordi fra mæ, æ huske ho kjempegodt 🙂

    72. Dette er noe av det tøffeste jeg noen gang har lest på en blogg før! Du må være en sterk person som har gått i gjennom så mye, for du virker utrolig selvstendig og bein hard!

    73. å huff, det må virkelig ha vert tøft å gå gjennom! Du er virkelig ein sterk jente! hadde ikkje klart å komme igjennom det eg .. <3

    74. Det var sykt trist innlegg. jeg ahdde tårer i øynene, jeg er en ny blogger og falt rett inpå din blogg… jeg syns det var tøft av deg å Drive å fortelle sånt, jeg syns at du virker som en kjempe sterk jente det er utrolig bra at du har det fint nå, jeg har selv mine to foreldre i behold, og er sterkt gla for at de er der for meg. jeg kunne aldri tenkt meg at de døde, det er en Grøss Tanke
      Love your Blogg. Klemmz fra Falco

    75. wooow det må være vanskelig før dæ. det e ikke så lett å bo hos fosterfamilie, og det vet æ mye om fordi æ gjør det selv.

    76. Det var sjukt trist å lese. Veldig bra at du har det bra no ! Du er ei super søt jente, med ein flott blogg! stå på:)

    77. Først må jeg bare si, Elsker bloggen din, den er super søt! 😀
      Men har et spørsmål jeg lurer på.
      Omtaler du dine fosterforeldre som mamma og pappa?

    78. sigrid: Tusen takk! Nei, det gjør jeg ikke. Det blir litt for rart, siden jeg alltid har hatt en pappa som jeg har kalt for pappa:)Selv om de er som en mamma og pappa for meg.

    79. Synd det der.
      Men jeg lurte på en ting, kunne du lagt ut bilder fra dine ekte søsken, også fra dine fostersøsken?? 🙂
      Også var det en ting til, har du kontakt med dine ekte søsken veldig mye?? 🙂
      Håper du svarer på et innlegg for jeg orker ikke å lese gjennom kommentarene :p
      <3

    80. hei! det var ett utrolig rørende innlegg, jeg begynte å gråte. Off , å pappan min har faktisk også lungebettenelse akkurat nå , men han har ikke kreft da ,men da jeg fikk høre at han hadde det , ble jeg redd , for oldemoren min døde faktisk også av lungebettelse.
      Men det er fint å høre at du har det bra igjen , da 🙂
      Jeg elsker bloggen din! , jeg leser den hver dag 😀 Stå på , søta 😀

    81. Bra att du blogger om sånne ting, du kan trøste deg med det att jeg også bor i fosterhjem selv om det sikkert ikke kommer til så mye hjelp når det gjelder deg Tuva. Søt blogg 🙂

    82. WOW, kan ikke forestille meg hvor vanskelig det hadde vært å miste begge foreldrene.. Jeg forguder deg for hvor sterk du er,og motet du har. Jeg håper virkelig du har og får et fantastisk liv, fordi det fortjener du! Hilsen Anita

    83. Jeg ble skikkelig rørt av din historie! Og jeg vil ikke kalle det noe sippeinnlegg, det er jo tøft det du måtte ha gått igjennom. Bra at du har taklet det så bra da 🙂

    84. hei hei, Tuva 🙂
      læste innlegge dett, å æg må sei at æg blei veldi rørt, med tanke på kor mange som ikkje har hadd det så bra, æg fløtta i fosterheim som 6 åring, å bodde dær tell æg va 15…verkelig godt at det e nåen som vil ta vare på åss som ikkje har nåen plass å bo 🙂
      men tørr æg å spørre kordan barnehjem du bodde på?
      håpe ailt går bra med dæg no 🙂
      -Miriam
      miriamjohansen.blogg.no

    85. Jeg synes det er så trist og høre om sånt. Fikk til og med tårer i øynene!
      Det er veldig modig av deg og poste personlige saker på bloggen!
      Stå på videre 🙂

    86. så heldig du er som har kommet i et godt hjem. jeg har blitt byttet på mellom instutisjon og forskjellige familier og beredskapshjem ofte. nå har jeg kommet til ro i en familie jeg skal bo til til jeg er myndig, og det er 4 år til. jeg trives ikke i min familie. selvom det er godt å ha noen som bryr seg om deg å sitter å venter på deg når du kommer inn om kvelden 🙂

    87. du har vært vældi heldi.. som har takla d så bra!!:) hadde æ aldri trudd.. altså, at du har vært igjænnom dette! leste d siste innlegget ditt, så måtte æ google førr å finn dette.. HUFF!! du har grunn tel å syntes synn på dæ sjøl selv om du ikke gjør d.. før d e ikke bære bære!:(
      <3

    88. Det var vondt å lese.. Men utrolig bra at du har vært så heldig med fosterfamilien din, og at du likevel er ei så flott jente (du virker hvert fall slik). Ønsker deg masse godt i livet 🙂

    89. Synes synd på deg, man kan iallefall ikke se det på deg hvor mye du har gjennomgåttt. Du er utrolig pen!

    90. utrolig trist å lese dette! har lest bloggen din en god stund nå, men hadde ingen aning om dette ! du og alle søskene dine er utrolig tøffe, helt sykt hva dere har gått igjennom.
      men det er utrolig bra å høre at du har det bra nå ! <3

    91. Utrolig trist å høre. Jeg har ikke visst noe om dette, selvom jeg har vært fast leser på bloggen din en god stund, og jeg elsker bloggen din! Du er sterk. så ung som du er og har muste begge foreldrene og bodd i fra søskene dine. Du er et av forbildene mine, både når det gjelder blogging og alt annet. Du er en fantastisk person, Tuva! Men det at du har det bra er godt å høre! <3

    92. du må være en av de sterkeste personene jeg noen gang har lest om/ møt. dette hørtes utrolig tøft ut, men du virker som du har insett fakta og kommet deg videre.. jeg blir helt inponert og faktisk utrolig glad for at det fins noen så unge jenter som virkelig tørr og vise/ tenke på sånt. jeg kondolerer masse og ønsker deg alt godt videre. 🙂 du kommer til og klare deg bra videre i livet du! og bra du har kommet til en familie som tar så utrolig godt vare på deg!

    93. Så tøft og være gjennom dette. så bra at du trives der du er nå:) begynte seriøst og gråte og fikk en diger klump i halsen.

    94. oj!! så trist å høre at du har mistet både moren og faren din, men bra at du trives der du bor nå!! fikk klump i halsen :'(

    95. Du er sterk Tuva, og jeg beundrer deg virkelig. Jeg er helt sikker på, eller nesten sikker på, at de våker godt over deg, og søsknene dine.
      Godt å se at du har det fint nå da, Tuva. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg