NOEN ENKLE TIPS TIL HJEMMEFARGING

I går så farget jeg og Therese ettervekstene våre, og resultatet ble vellykket som alltid. Jeg både hører å leser over alt at hjemmefarging ikke er noe bra, men jeg farger alltid håret hjemme og jeg blir like fornøyd hver gang, så jeg ser ikke poenget da i å dra til frisøren å bruke masse penger.

Men nå snakker jo jeg om hvis man skal ta ettervekst, farge mørkere o.l. for det er så enkelt, og det skal mye til for at det blir misslykket. Men hvis man skal gå fra å være brunette til blondine MÅ man gå til frisøren mener jeg. Har sett mange vandrende gulroter som tror at det bare er å klæsje i litt blekemiddel så skal man bli en flott blondine.

Therese, kona mi.



HAHA! Jeg skulle farge øyenbrynene mine i samme slengen, og da bruker jeg bare å ha fargen i i maks 5 minutter. Men jeg satt meg på PCn å glemte heeelt av tiden, så jeg hadde det i i sikkert 15 minutter. Så nå har jeg DE svarte og tjukke øyenbrynene. Ser helt jævlig ut!

Litt farge i trynet må til.

Noen tips til hjemmefarging:

 Velg riktig farge

Fargenyanser
2- Svart
3- Mørk brun
4- Mellom brun – Denne bruker jeg
5- Lys brun
6- Mørk blond
7- Mellom blond
8- Lys Blond
9- Veldig lys blond
10- Lysest blond
11 ? Ekstra lys blond

 Velg alltid en farge som ligger nær din naturlige hårfarge. Om du vil ha en større fargeendring bør du dra til frisøren

 Når du skal velge farge, se på fargekartet som hører til merket og ikke på pakningen.

 Velg også en farge som er en nyanse lysere enn den du vil ha. Resultatet blir nesten alltid mørkere enn du tror, dette avhenger også av kvaliteten på håret ditt. Har du tørt og porøst hår, vil håret trekke mer farge enn et sunt hår.

 Hvis du skal farge hår som er bleket eller stripet, bør du i utgangspunktet dra til frisøren. Hvis du likevel vil gjøre dette hjemme, må du forpigmentere håret med en rød nyanse før du farger det, eller velge en veldig gylden hårfarge. Hvis ikke risikerer du å få grønt hår, siden blekingen trekker ut alle de røde fargepigmentene i håret.

 Kjøp to pakker hårfarge hvis du har langt eller tykt hår, så er du sikker på at du får dekket alt håret godt.

 Når du skal farge etterveksten må du Ikke farge hele håret hver gang, farg heller selve etterveksten, og fordel fargen i resten av håret i de siste ti minuttene. På denne måten blir håret jevnt og fint, uten at det blir for tørt.

 Bruk alltid
etterbehandlingen som følger med. Den vil pleie håret ditt og gjøre at fargen sitter bedre.

Bruker du å farge håret hjemme eller hos frisøren?
Har du noen gang hatt en skikkelig misslykket farging hjemme eller hos frisøren?

40 kommentarer

Siste innlegg