Slitte tupper, byebye

Tuppene mine begynte å bli tørre, som resulterte i at de som smått begynte å dele seg. Noe måtte gjøres før håret kom til å "spise" seg helt opp. Og siden jeg har angst for å gå til frisører fordi de alltid klipper mer enn jeg ønsker, så kjøpte jeg heller denne saksen på Clas Ohlson for 149 kr:

Så lenge man har ei venninne med stødig hånd, så ser jeg ingen problemer med å stusse seg hjemme. Saksen er forresten beregnet for å klippe hår!


Mitt beste tips for de som vil spare til langt hår er å passe på å stusse seg jevnlig. Er faktisk sant at håret spiser seg opp hvis man ikke tar vare på det. Er bedre med litt kortere, sunt, mykt og fint hår i stedefor langt, pistret og tynt hår.


Resultat: silkemykt hår igjen! Prøv å fokuser på håret selv om jeg har vrengt pizzatryne mitt. Ser forresten at hårfargen min har begynt å falme, så må vell få gjort noe med det og snart.

– Bruker du å klippe/stusse deg hjemme?

23 kommentarer
    1. utrolig fint det ble!
      er det sant at hvis du stusser håret en gang i måneden så våkser håret lenger? frisøren sier det siden jeg sparer til langt hår, men venninne mine sier det ikke er sant..

    2. Så langt hår du har ! :p
      jeg har også langt og veldig tjukt hår 🙁
      jeg har veldig lyst ¨å klippe det men får ikke lov og jeg er 13år !
      hva skal jeg gjøre da ? :O

    3. Har begynt med det nå faktisk. Etter at frisøren klipte så utrolig mye av håret mitt, når jeg sa hu bare skulle klippe noen cm -.-
      Men håret ditt ble fint!

    4. trenger litt tips, jeg overlever ikke uten min rettetang, altså jeg retter håre mitt vær seiøst dag.. og jeg er blitt helt hekta på det.. jeg trenger tips på å jeg kan gjøre? :S jeg har krøller men jeg HATER dem,, altså HATER dem .. og jeg vil ha langt hår!

    5. Anonym: Har en venninne som har akkurat samme “problemet”, hun slettet håre hele tiden, flere ganger om dagen. Så til slutt tok hun antipermanent (eller hvordan i alle dager det skrives). Det er veldig kostbart, men absolutt verdt det i følge henne 🙂

    6. Du sier jo imot deg selv, du synes en FRISØR tar for mye, men håret spiser seg opp. En frisør har kunnskap å ser hvos mye av håret som faktisk er slitt. Hvis man ikek tar det some r slitt spiser håret opp seg selv som du sier. Så hvis du selv mener du tar mindre enn en frisør så blir det jo abre mere slitt fortere. og håret vokser IKKE fortere hvis du stusser oftere. Men sparer du er det lurt fordi du får vekk det slitte ikke fordi det skal vokse fortere. Å ikke anbefal folk antipermanent er du GAL!? du aner ikke hvilken hårtype personen ahr og om det tåler antipermanenten. ANtipermanent og permanent er nemlig det verste du kan gjøre mot håre ditt, det er det som sliter og ødelegger mest. Så for guds skyld! ikke snakk om ting du ikek ahr peiling på. Bare fordi du ødelegger ditt eget hår trenger jo ikke alle leserne dine å gjøre det.
      Og ja, jeg er frisør så jeg vet hva jeg snakker om.

    7. Hei 🙂 lurte bare på hvordan farge du bruker når du farger håret? Du har kjempe fin farge på håret!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg