Har jeg klart å oppnådd det jeg ønsket?

Hei! Beklager for dårlig blogging i helgen, men har jobbet en del. Og jeg har vært alt for lat og sliten til å blogge når jeg har hatt mulighet. Dere må slutte å drepe meg i kommentarfeltet for det 🙂

Grunnet dårlig tid har jeg ikke fått skrevet så mye om solvett – eller blogget noe generelt. Men i morgen avsluttes konkurransen, så jeg håper dere vil stemme på meg i dag for siste gang. Det kan dere gjøre HER

Nå har jeg vært solariumsfri i FIRE UKER folkens, og jeg har det utrolig bra med meg selv. Og dere må ikke tro at alt dette har handlet om konkurransen, for da tar dere veldig feil. Jeg er veldig stolt over meg selv over og ha klart å overgått solariumsavhengigheten min. Det er en uvant følelse jeg har nå, for jeg føler meg ikke lengre “stygg” som blekere. Jeg føler meg faktisk veldig fin, og ren! Jeg har bestemt meg for at jeg skal fortsette med å være solariumsfri! Og jeg vil fortsette i ny og ned med å minne dere også på at vi alle sammen må holde oss unna solarium.

Hele kampanjen har gått ut på at vi 8 finalister skulle holde oss solariumsfrie, blogge om det, og prøve å påvirke leserne våre til det samme. Så jeg lurer på om jeg har klart å oppnådd det jeg har ønsket? Er det noen av dere som har valgt å holde dere unna solarium etter at alt jeg har delt med dere?


Ett problem har jeg nå. Ingen av foundationene/puddrene mine passer til meg lengre, så jeg må gå til innkjøp av nye. Haha! Og ja, det vil komme et sminkeinnlegg/video snart 🙂

150 kommentarer
    1. jeg har ikke lest bloggen din så lenge … men har begynt å bli fast leser da! 😀
      Og selv har jeg kunn tatt solarium noen få ganger. Lånte solarium hjemme 1 mnd der jeg tok NESTEN hver dag men tar ikke nå. Hehe :-p
      men har ikke noen planer med å begynne med sol! 😛

    2. Jeg synes det er kjempebra at du har klart deg uten 🙂
      er stolt på dine veine! jeg personlig tar ikke sol for jeg er redd for å få kreft osv, er en del kreft i vår familie, så jeg holder meg bleik til sommeren kommer, haha.

    3. pga Deg er det en stund siden jeg har tatt solarium, og har funnet en selvbruning jeg liker kjempegodt! no more solarium for meg 🙂 takk!

    4. vi har aldri prøvd solarium. men må inrømme at det har frista mange ganger. du har på en måte fått oss til å innse at bare et par ganger er skadelig, og man kan jo fort bli avhengi slik som du ble. det er kjempe bra du har kommet ut av det!! lykke til videre:)

    5. ja, jeg skal ikke ta solarium mere etter alt jeg har lest av deg og de andre bloggerne! skal heller gå til innkjøp av en god selvbruning 🙂

    6. har nok ikke klart det :-/ jeg trenger solarium, det er både deilig og man blir brun! Kommer nok aldri til å klare å slutte helt dessverre,.. men du har jo vært kjempe flink! 🙂

    7. slutt med solarium! når du tar det, sånn som jeg har sett på bildene av deg, så så du rett og slett skitten ut.. er det ikke mye penere og ha et rent ansikt med en naturlig brunfarge? du er jo så utrolig pen, ikke ødelegg utseende ditt med å steke deg i solarium! og btw: NÅ er du IKKE BLEIK, du er fortsatt brun.. så bare slapp av tuva, du er vakker;)

    8. Sminke er jo dyrt, men det er faktisk verdt det så lenge du slipper solarium. Solarium er jo egentlig litt sånn .. vet ikke hvordan jeg skal si det, men farlig.
      Vell, skal stemme på deg, men linken funker ikke så du må nok prøve igjen, heheh.
      Vet du hva? Jeg bruker ikke solarium fordi det skader, koster noe enormt med penger og heh, jeg trenger ikke det.

    9. Du er utrolig flink, Tuva, som har klart å holde deg solariumsfri i fire uker og som har tenkt å fortsette med det etter konkurransen er over. Du fortjener å vinne, helt klart!

    10. Jeg tok ikke veldig mye sol før, og har hvertfall ikke tenkt å ta mer enn jeg allerede gjør nå etter jeg har lest alt du har skrevet. Men du har vert med på å få meg mye mer positiv til selvbruning, og det er jo bra 🙂
      Jeg syns hvertfall du har vert utrolig flink å holde deg unna sol, og informere oss lesere. Stå på!

    11. Du har klart å få meg til å ta det mye sjeldnere! jeg er fortsatt blek, men tok solarium en del ganger før. Men nå som du har blogget så mye om skadene man kan få har jeg sluttet helt. Fantastisk. Takk for hjelpen 🙂

    12. Jeg har ikke pleid å ta sol, men etter å ha lest det du har skrevet – så er jeg fast bestemt på å ikke gjøre det heller!
      Så du har klart å få meg hvertfall til å la være. 🙂
      Stå på, og du burde være stolt av deg selv som har klart å la være. 😀

    13. Kine: Det er veldig bra! Selvbruning er en bra ting for oss som vil være litt brune av og til. Det er mye billigere, og i tillegg skader vi ikke oss selv da 🙂

      Tusen takk 🙂

    14. ja, faktisk 🙂 Har ikke tatt solarium så veldig ofte, men når jeg plutselig får lyst, kommer jeg til å huske på det du har skrevet, og da ombestemmer jeg meg :p

    15. Jeg har aldri tatt solarium , jeg kommer til å gjøre det uken før juleballet, men jeg skal ALDRI ta så mye solarium som du gjorde før !:)

    16. Jeg har aldri brukt solarium, men jeg kommer nok ikke til å gjøre det heller etter alt jeg har lært fra deg! Super bra at du har gjort oss lesere opmerksom=) Håper du vinner konkuranssen!!:)

    17. – Jeg hadde lenge tengt på å ta solarium, men etter det du har fortalt meg og hvordan DU ble avhengi av det, gjør at jeg ikke vil ta solarium lenge 🙂
      – Du er utrolig pen! 😀

    18. ja, jeg har faktisk innsett selv at solarium rett og slett er dumt etter at jeg har lest bloggen din. Jeg har ikke vært fult så avhengig, men jeg vet ihvertfall at selvbruning er et så mye bedre valg. – fast leser <3

    19. Har blitt mer bevvist på hva jeg utsetter meg selv for når jeg tar sol ihvertfall. Helt solariumsfri har jeg nok ikke blitt, dessverre 🙁 men nå tar jeg solarium veldig sjeldent, ikke noe mer enn 3 ganger i mnd til vanlig, og kanskje mindre også. Men det er superbra at du har greid disse 4 ukene, og vil fortsette uten solarium! STÅ PÅ! 🙂

    20. Jeg pleier egentlig ikke å ta solarium så ofte. Men tipsene dine er kjempe gode for folk som er avhengige!! Jeg vil også si at du er kjempe pen! Jeg har ikke lagt så mye merke til at du har blitt mindre brun. Du kler godt din naturlige farge! Bra at du overbeviser folk om at det faktisk er pent med deres naturlige farge! Jeg har stemt på deg flere ganger. Og selv om ikke premien i konkurransen betyr alt, så har du jo klart noe veldig viktig: Å slutte å ta sol, og hindre andre i å ta det også. Kjempebra jobbet! 😀

    21. Har aldri tatt noe særlig solarium, bare 3 eller 4 ganger i løpet av livet mitt, men etter at du har begynt å blogge om det har jeg faktisk bestemt at jeg aldri skal ta det mer 😀 Hadde tenkt på ta det fast etter sommeren, men gjorde det ikke likevel (egentlig mye pga. deg) 😀

    22. Jeg har aldri tatt solarium før, men hadde tenkt å begynne – så leste jeg om solarium på bloggen din, og da ombestemte jeg meg tvert! Bruker heller solpudder, istede for kanskje på hudkreft. Du har vært veldig flink, og jeg elsker bloggen din mer og mer! : D <3

    23. Jeg har veldig mange ganger tenkt å ta solarium ogsånt, siden jeg er den bleikeste av nesten alle vennen mine.. og siden jeg såvidt klarer å bli brun i sola, aldri klart det! Og den uka da jeg hadde bestemt meg for å ta solarium, så hadde du skrivd det første innlegget ditt om det, og nå har jeg ombestemt meg helt! Bedre å være hvit, enn å få kreft. Du er kjempe flink som har klart deg i fire uker! 🙂

    24. tar vanligvis ikke sol . Hadde tenkt å begynne med det helt til jeg leste alt du skrev om det på bloggen. Utrulig bra!! er så utrulig mange unge som ødelegger huden sin pga av solarium. Stå på videre, og jeg håper virkelig du vinner konkuransen. Du fortjener det 🙂

    25. Så bra 🙂 synes det er flott at du har klart å vinne over den fæle maskinen 😀 grattis!
      Jeg tar solarium innimellom, men det er bare en veldig sjelden gang i ny og ne! Orker aldri å bruke på penger på det, så nøyer med godt med noen uker i syden hver sommer og selvbruning.

    26. Gratulerer med 4 uker, hehe 😀 vær stolt av deg selv!
      Jeg hadde faktisk tenkt til å begynne å ta sol igjen nå på vinteren,m men dette fikk jeg fra meg (heter det, det?). Skal faktisk bestille denne selvbruningen du har snakket om, håper den funker like bra som du sier! Lykke til videre med solariumsfri

    27. Du er så sinnsykt kul, Tuva! Og forresten så har jeg aldri tatt solarium, og nå som du har skrevet så utrolig mye om hvor farlig det er har jeg heller ikke tenkt og ta det heller! ;-)! 😀
      Forresten så har du en sykt bra blogg, og jeg er kjempe forståelsesfull for at du ikke har blogget.. skal ikke kritisere det for det :-)! Hahahahaha 🙂 -VOALLY

    28. Jeg har aldri brukt å tatt mye solarium, bare litt av og til, men nå etter å ha lest din blogg, vil jeg ikke nærme meg et solarium!
      Jeg synes du burde vinne konkurransen, fordi du har fått meg og mange andre til å ikke ta solarium 🙂

    29. for meg har du oppnådd noe! En ting til, har faktisk klart og holde meg unna solarium fortsatt.
      gjerne skriv mer om det etterpå! 🙂

    30. Jeg er bare 13 år, men hade alltid tenkt å ta solarium når jeg blir eldre å kan betale for det selv osv. Siden det tar tid før jeg blir brun, å vil føle meg fin jeg også. Men så fikk du meg til å tenke meg om 2 ganger, og har egentlig ikke tenkt å ta solarium i nærmeste framtid. Kanskje bare en gang før sommeren starter for å bygge opp litt pigmenter får og så bli brun av sola og ikke solarium.

    31. Stemmer selfølgelig på deg.. Du har skrevet kjempe bra om hvor farlig solarium faktisk er, så du fortjener å vinne 🙂

    32. jeg er en fast leser på bloggen din og synes du gjør en utrolig bra jobb ! jeg har stemt på deg vær dag , håper det er til hjelp 🙂
      stå på ! 🙂

    33. før så pleide jeg å ta sol noen ganger, ikke fast, men sånn i ny og ne da jeg følte for det 🙂 etter at du begynte å skrive om det har jeg sluttet å ta sol helt, og jeg føler meg også ganske ok som bleikere

    34. Jeg har faktisk aldri tatt sol, men det er fordi det ikke er så veldig populært her hvor jeg bor.
      Jeg er skikkelig stolt på dine vegne, du tok jo tross alt sol mange ganger i måneden før, og nå har du greid deg en måned UTEN! Jeg synes det er bra at du meldte deg på denne konkurransen og jeg har virkelig lært MYE av deg om solvett! 🙂 Jeg har stemt på deg nesten hver dag for du fortjener virkelig å vinne!

    35. Haha, du har all grund til å føle deg stolt, jeg tar ikke solarium. Men jeg lurer på en ting, jeg skal dra til Spania på onsdag og har hørt at man skader øynene ved å sole seg med øynene lukka, stemmer det? Hva skal jeg gjøre for å hindre det da? 🙂

    36. syns du er veldig flink tuva! tar ikke sol jeg og kommer heller ikke til å gjøre det etter alt jeg har lest som du har skrevet 🙂 , tuva du er drit pen akkurat som du er ( du trenger ikke å være sykt brun for å være pen ) skal stemme på deg nå med engang

    37. Mamma tok mye solarium før, vi hadde faktisk ett solarim i kjelleren, men etter at jeg har hvist henne det du har skrevet om solariumsskader har hun bestemt seg for å SLUTTE med sol, og vi har faktisk solgt solariumet vårt for nesten 4000 kr, og med de pengene skal på weekend-tur til Danmark :-))) DU HAR VIRKELIG KLART Å OPPNÅ DET DU VILLE!!

    38. Hva er det “pudderet” øverst til høyre ? ser mer ut som en rouge.. uannsett, fin farge 🙂 hvor har du kjøpt det? 😀

    39. jeg tok solarium sånn 1 gang i uka før (gjor det i 1 og en halv måned-2 måneder) , og jeg har kun lest de “tipsene” eller reglene som står på det skiltet på brun og blid solariumsenteret. men etter jeg så solvetttipsa dine, har jeg seriøst slutta. jeg vil ikke ha kreft! og iogmed at jeg er kun 14 år, og et av de tingene du sa at jo yngre man er jo større risiko er det, ja, da begynte jeg og bruke penga i butikker, og ikke på en solariumsautomat.
      så for meg, ja, du har oppnådd det ! 🙂

    40. Ja! har lest bloggen din veldig lenge nå, også når du har snakket om alt dette med hvor farlig det kan være å ta solarium. Har perioder jeg tar en del solarium, men det er i hvertfall 4-5 måneder siden jeg tok solarium nå, siden det har vært sommer og slikt. Men poenget mitt var at nå tørr jeg ikke å ta solarium lenger! 😮 Ser ikke bort i fra at jeg kommer til å ta solarium i ny og ned men ikke like mye som før!

    41. du har vært utrolig flink med å advare folk om solarium, jeg selv tar ikke sol. det hadde tatt seg ut om jeg gjorde det med tanken på at jeg ble født brun. hihi, så jeg trur at de fleste har nok begynt å tenke seg om når det gjelder sol.
      men håper ikke at du slutter å gir oss tips om sol osv når konk er slutt da, for de tipsene er ganske nyttige som du burde forsette med siden du har ganske “erfaring” på det ! :- D
      sier bare – KEEP GOING!

    42. Tuva Willassen
      10.okt.2010 kl.17:36 | http://tuvaw.blogg.no/
      marthe: Det er ikke bare stemmene som telles 🙂
      Umnh… eee… :p
      du har sagt mange ganger “stem på meg her <3" "du kan vinne dette om du stemmer på meg"
      ikke slemt meint -p-

    43. Du har virkelig påvirket meg, jeg har ikke tatt sol så ofte, men etter alt det du har skrevet vil jeg heller ikke ta flere ganger! Jeg prøver også å fortelle mine venner om hvor farlig det er, “videre formidler”,eller hva det nå heter, det du skriver på bloggen 🙂
      Stå på Tuva, om du ikke vinner konkurransen er jeg sikker på at du har vunnet over deg selv 🙂

    44. Ja, du har oppnådd det! Etter du begynte å blogge om det har jeg kuttet ut solarium totaltm å har virkelig innsett hvor farlig det er… nå bruker jeg bare selvbruning. Tusentakk Tuva..Du har reddet mange fra hudkreft, og kanskje døden! 🙂 Du er ett godt menneske:)

    45. Jeg har bare tatt solarium et par ganger, men nå er jeg enda sikrere på at jeg ikke skal ta det flere ganger. 🙂

    46. Jeg syns du har vært kjempeflink! 🙂
      Rett før kampanjen begynte, tok jeg sol. Da merka jeg noen skumle føflekker.
      Med det jeg har fått vite om solarium og farene det bringer med seg, og å faktisk ha fått merke det på kroppen selv – det har gjort at jeg har gitt opp solarium. Farene ved det er rett og slett for store.
      Stå på! Nå skal jeg stemme på deg. Heheh

    47. Jeg har vurdert og ta sol men etter at du advarte mot det har jeg ombestemt meg ! 100000000 % også ! Så TUUUUSEN TAKK TUVA ;*

    48. du har faktisk fått meg til å slutte å ta sol.. selv har jeg tatt sol daglig eller annen hver dag i 2-3, i og med at vi faktisk har solarium. fant ut at det ikke funket så bra som de på brun og blid, så jeg begynte å gå der med min mamma, som og var avhengig, før jeg leste dette! har heller ikke tatt sol på 3 uker jeg, på grunn av deg! Takker deg kjempemasse for dette, og jeg sprer budskapet ditt, Tuva 😉 stå på, er innom bloggen din daglig 🙂

    49. Jeg tenkte på å kanskje prøve å ta sol, for å se hvordan det var liksom. Men på grunn av det du skrev på bloggen var jeg redd for å bli avhengi, så jeg droppet det! Tusentakk! <3

    50. Jeg pleier ikke å ta sol , men det er veldig tydlig du har endret synet på solarium , nå har du fått andre til å se det , du er utrolig flink Tuva ! elsker tipsene dine , Tudentakk for du deler de med oss 🙂

    51. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg sluttet rett etter du opplyste oss om farene. Takk skal du ha! Ikke bare slipper jeg (kanskje) å få hudkreft senere i livet, men jeg sparer jo flere hundre kroner i uken! Du er en super blogger <3 Takk for hjelpen.

    52. jeg har helt klart tenkt over det å ta sol, og gjør det ikke like mye nå som før! hihi, har også stemt på deg i konkurransen :- DD

    53. Du har hvertfall fått meg til å aldri tenke på å ta sol, selvom jeg ikke tar fra før. Aldri! Heller selvbruning 🙂 Tuva, du er pen uansett om du er “bleik” du! Du var jo til og med brun når du sa at “åh, jeg er bleik”! Herregud, misunnelig til tusen :-DD Digger deg!

    54. Må bare si en ting: haha, du jobber mot solarium, så kommer Terese og gir bort gratis solkort på bloggen sin 😀
      Du har gjort en suuper jobb og jeg er sluttet å ta sol. Det er så sykt dyrt. Hvorfor ikke bare være blek? Stort sett alle modeller er bleke, og dessuten er det pent å være blek på vinteren. Da kan man heller bruke selvbruning og pudder. 🙂

    55. Nei du har nok ikke det desverre, tar fortsatt sol, men det finnes stor forskjell å ta mengder sol enn å ta en gang i uken. Om du tar det en gang i uken ER det faktisk sunt, har snakket med hudlegen min om det 🙂

    56. Jeg har aldri tatt solarium før, og det er fordi mamma ikke lar meg gjøre det. Før var jeg skikkelig sur pga. det, men etter å ha lest bloggen din de siste 4 ukene, er jeg rett og slett GLAD fordi hun har nektet meg det. Det er jo til mitt eget beste : ) Jeg skal i hvertfall ikke nærme meg et sol-senter før jeg er 35, minst. Go selvbruning!

    57. synes det er bra at du ikke tar solarium lenger !! vil ikke at du skal få hudkreft !!
      du er kjempepen uten all den “solariumen”

    58. Jeg har aldri tatt sol (er bare 13 år), men du har fått meg til å IKKE begynne. Jeg vil ikke begynne. Aldri. Begynte å lese bloggen din litt før du meldte deg på den konkurransen, og har fulgt deg siden da. Tusen, tusen, tusen takk for at du har sagt i fra! : – )

    59. Jeg skal aldri ta solarium etter det jeg har lest på bloggen din. Jeg var veldig skal-skal ikke for noen mnd siden, men nå er svaret enkelt: nei!
      Go bleikhet! 😀

    60. det er utrolig bra Tuva 🙂
      men selv om du sikkert har overbevist mange, er det fortsatt mange som fortsetter pga. andre bloggere og lignende. Se på bloggen til andre bloggere, jeg var nettopp på Therese sin, og der er det reklame for “miss brun og blid 2011”. Hun lager også konkuranser der vinnerne får solkort, mens du prøver og få folk til ikke å ta sol. weird ..

    61. har ikke tatt sol nå på over en mnd, og masse er pga deg, så ja du klarte å få meg til å ombestemme meg 🙂

    62. har aldri tatt solarium før, men nå er jeg sikker på at jeg aldri skal gjøre det heller! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg