Ikke helt som før

Nå viser datoen 24. desember, men julaften starter ikke før jeg har sovet og stått opp igjen, mener nå jeg. Så skal ikke si GOD JUL riktig enda!

Er jeg en “gledesdreper” hvis jeg forteller at det ikke finnes julestemning hos meg? Skulle ønske jeg hadde den samme gleden som jeg hadde for noen år siden. Blir selvfølgelig koselig med familien samlet, kjempegod mat, filmer på tv’n, godis og masse kos. Også gleder jeg meg jo selvfølgelig til å få gaver, og jeg setter pris og blir veldig takknemlig, men spenningen er ikke der lengre. Husker jeg alltid brukte å snike rundt i huset når foreldrene mine var borte, for å se om jeg fant julegaven min. Fant aldri gaven min da, og foreldrene mine klarte å lure meg hvert år: Nei, i år blir det ikke så dyre gava, så nåkka ******* får du ikke. Hihi, men hvert år har jeg fått det jeg har ønsket meg 😀 Foreldrene mine er virkelig gavmilde når det kommer til julen!

Men i år har jeg faktisk ikke peiling på hva jeg får, så sånn sett er det litt spennende! Har ønsket meg en Iphone 4 aller mest, pluss noe annet, men for èn gangs skyld tror jeg ikke at jeg får det jeg ønsker meg mest. Men jeg bryr meg ikke så mye, blir glad for det jeg får uansett. Er ikke krise heller, for i forhold til før, så tjener jeg egne penger nå. Så hvis jeg absolutt vil ha noe så kjøper jeg det selv. Liker å bruke pengene mine på “nyttige” ting istedenfor å sitte blakk i slutten av måneden og ikke ane hva jeg egentlig har brukt alle pengene på. Hva tror dere at dere får i julegave i år?

Vel, juletreèt vårt i år gir meg heller frysninger enn julestemnig. Det må nemlig være det styggeste juletreèt vi NOEN GANG har hatt!

Alt for langt, tynt og.. TYNT! Ingen greiner jo.. Her er det forresten ikke ferdigpyntet.

I morgen kommer broren min, kjæresten og tantungen min fra Stavanger. Gleder meg fryktelig til å se dem igjen! Jakob (tantungen min) må ha blitt så stor siden sist, skjønne lille gutten min. Hvert år har vi familien samlet fra alle kanter, så som eier av det største rommet i huset må jeg hvert år ofre meg, og det suger egentlig helt balle. Jeg må sove på gjesterommet som jeg synes er direkte utrivelig, stakkars gjestene våre som sover der.. Men så elsker jo jeg rommet mitt. Tilbringer selvsagt veldig mye tid på det, så det er litt sårt og ikke ha det i juletiden. Men men, sånn er det bare. Noen andre som også er nødt til å låne bort rommet sitt i jula?


Håret mitt er nydusjet, ikke fettete! Haha.

Så nå skal jeg shine rommet helt ferdig og reie opp senga til de kommer i morgen. Vi snakkes i morgen, dere. Håper alle har det kjempebra, selv om jeg vet at det dessverre ikke alle har det like godt som jeg skulle ønske 🙁 Jula skal være en koselig tid som man tilbringer med familien og dem man er glad i!

38 kommentarer
    1. Må ikke ofre rommet mitt akkurat i jula, men må ofte det når vi har besøk og noen ganger på nyttårsaften, siden jeg også har det største rommet i huset:-) Bra å ha størst da, men kjipt til tider, hihi:-* God jul til deg og håper du får litt mer julestemning da:D

    2. Æ har INGEN julestemning! : oo
      Shiit liksom! neida . men den kommer akkurat når æ ska åpne gavan : D

    3. sorry, men jeg måtte le høyt når jeg så det juletreet 😀 haha
      jaja, ikke det at mamma plukker det de fineste treene da, hehe, off
      god jul til deg da, når morgenen kommer da ofc :))

    4. Jeg har faktisk veldig julestemning i år, har hatt det siden vi var halvveis til julaften 😮
      Vi har snø ute, og inne har vi det pyntet. h-e-r-l-i-g 🙂
      Du får ha en RIKTIG god jul Tuva, håper du får en herlig kveld, kanskje litt julestemning kommer luskende rett før dere skal åpne gaver? 😉

    5. Æi må ofre rommet mitt hver jul siden broren min kommer hjem! Hater det, men så får jeg ikke julesteming av å være på rommet mitt så det gjør egentlig ingenting 🙂

    6. Jeg har heller ikke julestemning. en uke før julaften kom jeg på at jeg måtte handle julegaver. har veldig lyst på litt julestemning, men får det ikke til : / <3

    7. Har heller ikke julestemning, eller hvertfall ikke like mye som jeg hadde for noen år siden :-S
      Foreldrene mine gjør akkurat det samme, sier sånn “vi har ikke kjøpt så dyr gave i år” eller at de ikke fant det jeg ønsket meg…men så ligger det i pakken på julaften 😀

    8. Jeg må ha rommet mit som pakke romm, og jeg hvet bare at det er utrolig plagsomt ,, fordi det frister så syyykt og se nedi di posene som har pakker i men som ikke er pakket inn enda, men assa jeg gjør det ikke da!C:)
      Jeg vil bare ønnske deg en kjemmpe fin jul og gledelig nytt år og jeg elsker bloggen din :))

    9. Foreldrene mine er også slik at de kjøper de tingene jeg ønsker meg. I år aner jeg ikke hva jeg får, men har sett er par gaver det står navnet mitt på. Gleder meg til å se hva det er! 🙂

    10. Veldig bra skrevet Tuva 🙂 Digger bloggen din, du skriver å ærlig, og variert. Da blir det bedre, og mer gøy å lese den : – D. Digger stilen din :DD

    11. Heh, i jula (og egentlig alltid ellers når vi har besøk) er det mitt rom som må ofres ; / denne jula var det bestemor som fikk det, og da må jeg sove på MAMMA sitt rom… Og der døde litt av julestemningen<3 Så, du er ikke den eneste 😉

    12. HAHAHAHHAHA treet fikk meg til å dø av latter. sorry, men det var virkelig ikke pent. også så EVIIIG langt. jeg bare scrollet og scrollet og scrollet. HAHAHAHHAHA!!! men god jul tuva! ^^

    13. Søsteren min, kjæresten hennes og nevøen min er på besøk, og siden jeg har det største rommet må jeg også låne bort mitt. Har allerede sovet to netter i det forferdelig gjesterommet vårt, og gruer meg til flere x)

    14. Hahahahaha, så morsomt tre! Vi hadde også det styggeste treet, vi noensinne har hatt, i år! Pappa så ikke baksiden av det når han kjøpte det, så på baksiden er det bare den nedre delen som har grener…. Å det er formet som ett halvt timeglass…? (tykt nede å veldig tynt oppe) Jaja, bra det ikke bare er jeg som har et stygt tre i år!
      Bloggen din eier! Å du er sykt pen! Elsker magen din! 😀 skulle serriøst ønske jeg så ut som deg!

    15. Jeg synes at treet er stilig!!! Elsker det! Og alle gavene kommer jo til å virke mye større rundt det!<3

    16. HAHA. Det juletreet var jæla vittig! Den som har kjøpt det har nok ikke stått opp på riktig side av sengen.

    17. Ser den, du!! Har også søster, kjæresten hennes og tanteungan mine på besøk, så har også måtta ofra rommet mitt 🙁 Sykt irriteranes igrunn, spess. sia eg har ordna det litt ordentlig no i jula! Akkurat no glede eg meg nesten bare til å få det tilbake, uansett kor grusomt det egentlig høres ut – sia det tross alt e når dem drar. Men for all del, bedre å ofre rommet enn at dem ikke kommer i det hele. God jul, Tuva 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg