Blir sydentur på meg og, jipppiiii

Dere husker jeg drev og sutret over at jeg ikke skulle til syden i år/reise noen plass som helst? Vel, fikk verdens største og beste overraskelse her om dagen; VI REISER TIL TYRKIA 10. AUGUST!!!!!! Wiiii, har faktisk ikke ord for hvor mye jeg gleder meg! Har ikke vært i syden på 3 år nå, så det var virkelig på tide. En nordmann fortjener minst èn sydenreise hvert år, spør du meg! Må jo tine opp skrottene.

Vi reiser nærmere bestemt til Side, som i følge det jeg har lest og hørt er en ganske rolig plass. Ikke noe plass man reiser med jentegjengen på harrytur med andre ord. Men det gjør ingenting, for meg er det viktigste god mat og masse sol, og litt shopping selvfølgelig. Reiser med familien, gleder meg veldig til 2 uker i sydenland!

Hotellet vi skal bo på heter Side hill, og her er noen bilder:


Noen som har vært i Side før? Kanskje til og med har bodd på Side hill? Fortell gjerne om det er noe spesielt jeg burde vite eller oppleve når jeg er der! Noen som kanskje skal dit samtidig som meg? 😀 

309 kommentarer
    1. Var i Side for 2 år siden, men bodde på et annet hotell. Utrolig fin plass, med MASSE shoppigsmuligheter, hihi 🙂 Kos deg masse, også håper jeg du får det fint!

    2. Kos deg masse…, Helt enig i at en nordman fortjener minst 1 syden tur i året…, Personlig så er jeg til syden 1 gang i året…, og reiser 26 november til Thailand.., har vært der 4 ganger før og stor trives.. skal være i 14 dager!! 🙂
      BTW:;; Jeg elsker bloggen din…, og er fastleser av den hver dag!! 🙂

    3. Jeg var i Side i begynnelsen av Juni og det er kjempefint dær. Gamlebyen i Side er den mest koseligste og har mer fint i butikkene, enn i manavgat(??). Manavgat er en by som ligger rundt tjue minutter fra Side og de har et marked der sånn ca. hvær mandag(tror jeg). Men jeg syntes ikke det var noe bra, + at det er kjempevarmt inni de teltene.
      De har veldig fine strender, for de er veldig “barnevennlige” på en måte. Det er bølger, men ikke så store som i Antalya eller Alanya. Så du trenger ikke være redd for at du mister bikinien i bølgene! 😉

    4. Jeg var der for en uke siden !! Personene der som jobber på resturangen er verden hyggeligste.. Du kommer til å like deg der, asså 🙂 Men bare tips, hvis det står en mann litt borte fra hotellet på et hjørne som kan norsk og selger turer, dobbelskjekk alltid med prisene osv.. han lurte nemlig oss -.- Kos deg da !

    5. Jeg har vært i side, det er helt fantastisk der! Du burde virkelig glede deg kjempe masse, men vær litt obs på hva dere kjøper på resturanger! Det er en haug med shopping muligheter! Kjempe morsomt.

    6. så søtt hotell! Jeg (+family) reiser til tenerife (øy mellom spania og afrika) 2 august. Har vært der en del ganger før og det er definitivt verdens beste ferieparadis!! Dritvarmt og hotellet er enormt! (ving ving ving). Ikke at du bryr deg da, men gleder meg sånn haha. 🙂

    7. bodde på samme hotel når jeg var der, eneste du må huske er at alle sier at du er pen osv, å at de vil gå på dico me deg osv, men mange blir voldtatt på den måten 😉
      Be careful ! =)
      Goooo tur !

    8. jeg kom hjem der ifra senest idag 😀 tredje gangen jeg har vært der, og jeg elsker det! det er drit fint og for å ikke snakke om den herlige utsikten og de herlige menneskene der :p har blitt veldig godt kjent med de som jobber der, og de er helt geniale. komentarer du for høre ofte er : er du dum eller? ikke le. sove osv.. haha. pass på solsengene noen av dem er ganske ødlagte. du bør forresten også prøve risen på hotelle, helt magisk! masse bra show og kun 5 minutter til stranden. har tatt masse bilder derifra og har planer og en tur tilbake dit igjen i mai. du kan bare glede deg!!!!

    9. Jeg kom hjem derifra i går. Fra Side hill! Beste ferien på lenge. De som jobber der er de best eog mest sjarmerende guttene 🙂 Veldig deilig på stranda og!

    10. Bodde på det hotellet for 2 år siden, og storkoste meg!!! I r var vi på et annet hotell men vi dro fortsatt å besøkte Side Hill:) De som jobber der er kjempe hyggelige, og sjefen(tror jeg, hvertfall sjefen på resturanten) snakker kjempe bra norsk og er kjempe snill. Resten av de som jobber der er også kjempe snille, noen mer enn andre selvfølgelig;) Når vi dro dit i år kjente de oss faktisk igjen.
      Anbefaler dere å gå inn til side sentrum langs strand promenaden! Og når dere drar på stranda, burde dere ligge på solsengene til Garden Beach. Der er det gratise solsenger, god mat i caféen, og dere kan bare ligge på solsengene og bestille mat og drikke så kommer de å serverer til deg:) For 2 år siden jobbet Kaan som servitør der. Han var kjempe hyggelig og snakket flytende norsk (jobber på Bislett Kebab på vinteren), men i år så vi han bare en dag – og da så det litt ut som om han hadde blitt sjef i og med at han bare satt der og fikset med ting:)
      Tror nok ikke du får noe problem med å få kjøpt alkohol, for jeg er bare 15 – og fikk kjøpt lett for 2 år siden (13år).
      Hihi, lang kommentar. Men du får kose deg !!!

    11. Jeg har vært på Side Hill to ganger, utrolig kult folk som jobber der, ikke så langt fra stranda, god mat og ikke minst billig shopping, men husk å prut kjempe mye, de lurer meg !

    12. Ei veninne av meg er på akkurat det hotelle nå!:D det ser kjempe pent ut! og ikke minst hærlig! kos deg<3

    13. Jeg har vert i Side mangen ganger 🙂 har tilogme bodd på SideHill ! Side er en lite men veldig koslig by, det du må sjekke ut er gatene og de små resturantene på stranda 😉

    14. Har vært på samme hotell ja! Veldig fint, og hyggelige folk som jobber der. MEN ; pass deg litt, spesielt for de unge kelnerne, de vet hvordan de skal sjarmere, opp til 1000 forskjellige jenter hver ferie 😉 Men går helt greit altså, bare du ikke lar deg “lure” 🙂

    15. Jeg er i side hvert år, og har vel vært det 3 år på rad med i år!! Drar dit allerede på lørdag, og blir i to uker. Drar desverre noen få dager før du kommer, men hotellet ditt er ikke så langt unna der vi skal 🙂
      Du burde glede deg, for det er utrolig koselig der. Til tross for at det er en rolig plass, finnes det selvfølgelig utesteder med fart i. Om dere drar inn til side “sentrum” og tusler litt der, vil du helt klart finne et sted med mer fart i om du trenger det på en litt kjedelig dag! Er også kjempe mange fine butikker noen steder, blant annet en med kjeempe mange fine bukser, shortser og skjørt! Utrolig lett og finne dersom du går rett nedover gaten der taxien mest sannsynlig setter dere av. Kan ikke huske navnet, og er utrolig dårlig på og forklare – men du ser den klart å tydelig bare i butikkvinduet! 🙂

    16. Var i Side i fjor sommer! Fint sted med verdens beste kebab! Bra shoppingmuligheter i gamlebyen hvor det ikke bare er boder, men litt mer ordentlige butikker hvor ikke alle “kaster seg over en” og maser, men lar deg få gå i fred og kikke. Hvertfall opplevde vi det sånn. Anbefaler ikke å prøve parasailing der, da en mann falt ned og døde ettersom selen han satt i var solskadet. Hvertfall ble vi så skremt av å høre det at vi ikke nærmet oss en sånn en.
      God tur og kos deg masse!

    17. Jeg har vært i Side og skal dit på søndag for 2 gang! Jeg har vært i Belek, Alanya og Oba også, men jeg likte best Side! Du burde glede deg er mye butikker der til og med Cubus!
      Spørst hvor i Side du er også da, men bare gle deg!

    18. Jeg var i side første uken i sommerferien, og skall dit igjen i september, men ikke på det hotellet som du skal på: ) Det var kjempefint dær: )

    19. åhhh, din heldiggris!
      Var med familien til en vennine til Side for to år siden. Vi bodde til og med på Side Hill! Kjempefint hotell med et vennlig personal. Eneste minusene jeg fant på hotellet er at solen går veldig tidlig ned på hotellområdet så har du lyst på mye sol så burde du gå til stranda. Det er et lite stykke til stranda, men det er verd det! Det er ikke så mye å finne på heller på selve hotellet bortsett fra baren. Satt der hver kveld og spilte kort, kjempekoslig! Vi dro inn til selve byen to ganger, det var egentlig nok. Ble veldig mye mas i byen. Maten på hotellet er fantastisk så kan like gjerne spise der som ute i byen. Det er ei lita shoppinggate rett nedenfor hotellet hvor du finner akkurat det samme juggelet som i byen så du finner mye av det samme 🙂 Vi dro ut på en utflukt en av dagene, det anbefales! Vi dro på en aquapark som ligger mellom Side og Alanya, det var kjempegøy!
      Ha en fin tur Tuva, håper du får det like bra som jeg hadde det!

    20. Jeg var der 2.Juli til 9.Juli! eller, jeg var på et annet hotell i Side da. Men ja, jeg var i Side. Du/dere burde prøve noe som kalles “Hamam”, det er tyrkisk bad. Der får dere massasje, ansiktsmaske og skrubbing. VELDIG smart om du ønsker jevn og fin brunfarge, for du mister liksom “den gamle” huden under skrubbinga. Utrooolig deilig! 🙂 Også vil jeg anbefale å gå på markedet på Manavgat, der får du se Tyrkia fra en riktig vinkel på en måte. Hvordan tyrkere har det i hverdagslivet, hvis du skjønner. I tillegg burde dere besøke ruinene, det er gamle bygninger og museum som er verdt å se! Ellers kos deg, nyt dagene. Det er utrooolig fint der! 🙂

    21. Jeg har vært i side to ganger. Kom hjem for 3-4 uker siden og det er veldig fint der! Du bør virkelig glede deg! 🙂 Hvis dere skal ned til side sentrum så anbefaler jeg å gå på en restaurant helt nederst i gata som heter “fiesta”. Der har dem veldig god mat og ikke minst utrolig hyggelige mennesker! Det er også veldig fine ruiner der, ikke langt unna hovedgata.. Du finner det garantert! Kos dere masse! 🙂

    22. Har vært i Side fem år på rad, foreldrene mine har trivdes veldig godt der.
      Jeg vet ikke om du vil lese alt informasjonen og egen erfaringer vi har gjort der, men kanskje det vil være for nytte for andre, hvertfall.
      Byen er veldig fin og du kan finne mye fint der, ikke bare merkeklær, som de forresten har utallige av, men også er det noen butikker som det er kjempemasse fine klær i som du ikke finner overalt ellers.
      Merk deg også at merkeklærne sin kvalitet suger. Ikke bruk alle lommepenga på klær som bare overlever 3 vask.
      Du må huske å prute. Når de sier en pris skal du si halve av prisen de sa, så blir dere enige om en pris. Ikke la deg lure, det har de gjort med oss når vi var “ny” på plassen.
      Ellers er maten kjempegod! Anbefaler en resturant i Side som heter YLDIZ. Du blir ikke skuffet. Helt nydelig mat uansett hva du bestiller. (Vi har nesten spist alt de har der)
      Personene i byen JÆVLIG innpåsliten, jeg har enkelte ganger opplevd det veldig ubehagelig og noen har nærmest dratt meg inn på lukkede områder så de kunne .. ja gud vet hva. Så ikke gå alene eller noe, da kan du oppleve ekle hendelser. Jeg har vært SÅ close mange gang.
      Det er det eneste negative egentlig, personene der. Men ikke dra alle under en kam, for all del, hyggelige folk der. Men bare vær OBS på akkurat det.
      Håper du fikk noen nytte av informasjonen og ja, vil bare hjelpe deg. Vil ikke virke som en bedreviter eller noe 🙂
      Ønsker deg en kjempefin tur og at du blir brun!! Kos deg masse 🙂

    23. Jeg var i Tyrkia i fjor og det var utrolig gøy, Men pass på hva du spiser siden jeg fikk spysjuka og besvimte og havnet på sykehuset..
      Men kos deg ! 😀

    24. Hei !
      Jeg var i Side for 2 år siden , det var VELDIG fine strender og resturanter.
      Fester er det ikke så mye av …
      Kos deg 🙂

    25. Heldig! Elsker Tyrkia, var litt utenfor Side i fjord på ett hotell som heter pegasos world! Heelt fantastisk! Kos deg 🙂 Btw, 10.August skal faktisk jeg også ut og reise, som utvekslingsstudent til USA! 😀

    26. Åh, sånne overraskelser er alltid morro! Skal til Side selv faktisk, drar dit den 11.august! men skal bo på hotellet sun garden da, hehe! gleder meg som en liten unge, for er faktisk 3 år siden jeg også sist var på sydenreise! er enig med deg der at nordmenn fortjener sydentur en gang hvert år.

    27. Heldig du er! 🙂 Jeg er 18 år, blir 19 på slutten av året. Det nærmeste jeg har kommet til er Sverige og danskebåten. Vil så gjerne til syden!

    28. Var i Side i fjor, men bodde på et annet hotell! Det er ihvertfall en veldig fin plass, spesielt når du er i sentrum. Havnen der er utrolig fin, og det er mange plasser du kan shoppe og spise god mat 🙂 kos deg!

    29. Den 6 August reiser jeg for tredje gang til Side. På et hotell nært Side hill 🙂 Noe du bør gjøre når du er i Side, er rafting ! Noe av det morsomste jeg har vært med på, blir tatt med til idylliske steder.

    30. JA jeg har vært i side mange ganger, og jeg har vært på side hill. Du må glede deg. fordi det er sykt arti der. jeg har vært der 2 ganger 😀 kjempe god mat og skikkelig fin utsikt : D

    31. ååhh!! Heldig ♥ Du får kose deg masse! Kan du kanskje lage en video når du pakker? savner å se fjeset diitt på video og liker å se hva folker pakker xD <333 Haha!

    32. Har vært der, akk på samme hotell. men dusjene der suger helt heftig,utrolig vannskelig til å få det helt passe varmt vann,enten er det helt iskaldt eller glodvarmt,hihi. men kos deg!

    33. Gratz Tuva!! Sykt deilig å være i varmere strøk. Æ unne dæ det virkelig. Vet ikke ka du har gått igjennom men du e en flott person med sinnsykt utstråling, du e rett og slett nydelig. du virke no ganske lykkelig for ti aheldiggvis, så som sagt, æ unne dæ virkelig den her turen! <3

    34. Jeg har vert i tyrkia kjempe mange ganger.. En av gangene var jeg i Side. Det var en veldig fin plass med verdens fineste strand <3 Du må kose deg mye 🙂

    35. Hei, må bare si deg at det er kjempeflott i side.. du kan feste så mye du vil, hehe.. men kan jo ikke si at det kan sammenlignes med alanya da, men det er rolig flott by.. gå-avstand til shopping butikkene, og da går man langs strandpromenaden de har bygd.. kjempenydelig! Og enda bedre, masseee god mat og kjempefine hoteller! jeg vil heller reise tilbake dit enn å bo i alanya, dessuten er det billig å ta taxi til alanya eller antalya, og det er flotte store byer.. OPS: dersom dere bor på et stort hotell, så ha dine forhåndsregelen når det kommer til maten, mange plukker og tar i maten så pass på å ta tabeletter for magen, så slipper du å bli syk.. og ikke sov med air con.. på om nettene, heller ha den på før du skal sove, det er farlig for lungene ;P

    36. Jeg var i Side for noen uker siden! Helt utrolig fint der, og det er utrolig varmt der nå! Opp mot 40 varmegrader, deilig!

    37. vi har leilighet i side, så e der nesten hvert år :p e kjempe fint dær:) har faktisk også bodd på det hotelle du ska bo på!! kos dæ masse 🙂

    38. Var i side i 2008, det er en rolig plass, men en veldig fin plass når man ska slappe av å være med familien 😉

    39. Side er helt fantastisk. Mange synes det er kjedelig fordi det skjer så lite, men da jeg var der var jeg ute ett par ganger og de jeg var med var ute hele tiden, virket som det var en del liv. Eller mulig de lagde liv da, hehe. På bildene lignet det hotellet på der fetteren til min far og barna hannes var, sov over der en natt og det var herlig der. Dessuten er det ikke så langt fra Side til Alanya 🙂 Side er desidert en av mine favoritt steder. En ting vi gjorde som jeg synes var gøy, var å være på “safari” i sånn bil, og se masse fine steder. Du kan også dra på båttur, det er chill å ligge på båten og sole seg, men man blir foort lei! 🙂 Håper dette hjalp litt.

    40. maddepaddee.blogg.no er dær nå, å hun skriver masse om stedet på bloggen sin så du kan jo sjekke ut dær 🙂

    41. Var i side i fjor :)) det va veldig fint der, men dokk burde ikke dra til et vannland ( huske ikke ka det hete ) før der va det så dårlig. når vi kom hjem derifra så ble hele familien utenatt eg matforgifta eller nokka snæær sååehh :))

    42. Var i Side for ett par år tilbake. Det er utrolig fint der! Men, som alle andre plasser i Tyrkia er noen av tyrkerne litt for pågående, og shoppingen består mest av kopierte merkeklær. Dersom man skal ha “ekte” klær, må man nok innover til Istanbul.
      Kjør vannscooter, og ta en tur til ett av badelandene:) !

    43. Jeg har bodd på det hotellet! om dagen var det froskot, og resturang, om kvelden kunne du kjøpe drinker, og de gjorde det på en måte om til en bar.
      knall koslige folk som jobber der, bare at de er veldig innpåslitsomme!
      kos deg mye 😀

    44. så koselig , jeg var nesten nettop i tyrkia og det var nesten alt for varmt ;o kos deg , blir sikkert kjempe kjekt <3

    45. Har vært på side MANGE ganger! og trivdes veldig godt der ! 🙂 Har også faktisk bodd på Side Hill, men det er ganske mange år siden så jeg husker ikke så mye. Men jeg husker at det var veldig fint der! 🙂

    46. Har ikke vært der men skal til Tyrkia omtrent samme tid men jeg skal til Marmaris..
      Kan du gidde og stemme på kjolen min gå inn på bloggen min(puuzene.blogg.no) og trykk på kjolen og stem.. Har du en kjole legge igjen en kommentar og jeg stemmer på din også <3

    47. Så heldig du er Tuva, men det fortjener du synes jeg 🙂
      Må også innrømme at jeg er litt missunelig på deg, jeg er 13 og det “sydligste” stedet jeg har vært er Danmark, reiser heller aldri til utlandet. Så nyt det mens du kan <3

    48. dere har samme rom som vi hadde i Bulgaria i Burgas i år 😀 har vært der 1 gang i fjor 🙂 er veldig fint, men husk og ta med dere drikke vist dere skal og shoppe eller no . for i auguat kan det være varmt !
      GOD TUR TIL DEG ! <3
      hilsen:fridaakk.blogg.no

    49. Jeg kommer nettopp hjem fra Side. Er 18 år gammel og reiste med en venne gjeng. Kjemperolig sted. Men om du skal ut så er det verdt å ta taxi til en klubb som heter Lighthouse. Dødsbra liv der.
      Kelnerene er helt fantastiske, og du finner noen bra utesteder som er lokale. Men der er det kun tyrkere egentlig. IKKE kjøp turer osv av personer som står og selger de på gaten. Vi ble rundlurt!
      Var over 50 grader den første uken og :b

    50. Du er heldig, jeg er 15 år og har aldri vært i syden.. Skal kanskje være med venninna mi neste sommer da, gleder meg til det! 🙂

    51. Jeg har vært på Side før, veldig fint der, men de som jobber på markedene og i butikkene maser noe sinnsykt! 🙂

    52. Jeg var i Tyrkia i fjor, men jeg var i Alanya 😉 Var der i august jeg også og da kan det bli rundt 45 grader 🙂

    53. Jeg skal til Side 7 august og reiser hjem 14, kanskje jeg og bestevenninna mi ser deg ? .) Ettersom jeg har sett så ligger hotellet du skal bo på rundt 0,5 km unna det vi skal bo på :))

    54. jeg har vert i side 2 ganger og den ene gangen bodde jeg på side hill , utroli koseligt hotell ikke såveldig langt i fra stranden , men et lite stykke fra byen. heldigvis er det masse resturanger og noen boder/butikker rundt hotellet vis du fatter. 😀 kos deg masse 😀

    55. Har vært i Alanya og i Kemer, og der kunne de tilby båtturer på gamle båter så dere får se de vakre byene fra havet, og til og med bade fra båten. Det burde dere sjekke opp, og ordne det slik at dere ikke kommer på en båt med masse russere. I promise, det er helt forferdelig!
      God tur 🙂

    56. Jeg har vært i side, men ikke akkurat på det hotellet, jeg var på sun city hotel,, en ting må du vite, i side er det veldig masete kelnere og sånnt på gaten , ,som liksom spør, om vi kan gå dit å spise, å om vi sier nei så sier di maybe tomorrow, osv: P

    57. der er det utrolig fint! noen steder kan det være litt dyrt, men ellers kjempe fint! <3
      kos deg masse !

    58. Hei! Er i Side nå, og på min 3, og siste uke. Vær glad dere ikke skal være 3 uker, er utrolig varmt, og august er bl.a den værste måneden. Husk å smør deg utrolig godt den første uka, det gjorde jeg, og jeg ble ikke sengeliggende i flere dager isåfall 🙂 Flotte folk her, og utrolig god service! Gled deg- og god tur!

    59. Skal til syden 10. august jeg også! men ikke til Side, skal til Rhodos 😉 Hvilken flyplass drar du fra? drar du på natta eller dagen? 😛

    60. Ah, herlig! Har aldri vært der, men har hørt at det er en utrolig plass 🙂 Vil til syden et sted jeg og, men må nok vente et år til… -.-

    61. Har hvert i Tyrkia mange ganger, men ikke i Side. Skal til Side i Oktober me fotballen 🙂 Glder meg! Kos deg masse 🙂

    62. Ah ! så utrolig kult ! Der har jeg jo vært : ) Var der da jeg var 11 eller 12 år tror jeg, det er ihvertfall et superbra sted, jeg huska at jeg elska dt hotellet, det er heller ikke langt fra stranda som er ganske så stor, hvertfall som jeg kan huske . Elska kelnerene der også, de var utrolig snille ! Jeg og lillesøstra mi fikk kjærligheter av dem hver dag, de huska til og med navnene våres. Den ene kelneren lærte meg et korttriks for hver gang jeg dansa med han, husker enda disse, faktisk er de ganske avanserte fordi han var en gang en kasinospiller. Er hundre prosent sikker på at du kommer til å trives der !

    63. Var i Alanya for 1 uke siden, og jeg og venninna mi måtte bare oppholde oss i skyggen.. Det var over 50 varmegrader i sola, og det kan godt hende du liker det altså, men for oss var det bare helt pyton å ikke gidde å gjøre noe. Ellers er det veldig fint i Tyrkia 🙂 Men Juli og August er de varmeste månedene, absolutt! 😛

    64. har vært i side 5 ganger på rad, i alanya en gang før det. så, side er en ganske liten, rolig by, men hvis du har lyst å feste: for all del, det er masse muligheter for det også. Som mange andre har sagt, så er gammelbyen veldig fin og det er masse butikker der, helt sykt. Hvis du skal ut på byen, anbefaler jeg og dra på Club Lighthouse, som ligger nede ved havna, du ser det med en gang hvis du skal til gammelbyen og shoppe, altså sentrum. Der kommer du gratis inn, det er masse musikk og masse folk. Går taxier hele tiden og det er IKKE dyrt, så du kan dra dit når du vil, og dra hjem når du vil. En ting til, prut i vei. De begynner som regel på en veldig høy pris, men du kan prute ned over halve prisen! kos deg 😀

    65. Har vært der en gang, herlig! Du bor ikke så langt unna ShantyBeach trorjeg, så hvis du drar dit må du blogge om Ibrahim og co. <3

    66. Var der i sommer 🙂 det er kjempe fint der nede 😀
      Men det er dyrere for Navlepiercing der, enn det er i norge…

    67. Side er verdens vakreste by! Stedet har alt man trenger. Shoppingmuligheter, deilig mat og varmt!
      Jeg har vært i Side 5 ganger. Dra til gamlebyen. Der er det kjempekoselit! Kumköy er også et flott sted. Der er det mye billigere å handle enn det er i gamlebyen. Desuten er Kumköy stedet der det er mest nordmenn. Innkasterene og butikkselgere kan som regel norsk eller svenk. Anbefaler å ta turen til Kumköy på det sterkeste.

    68. Det er kjempe fint i side! jeg var der i slutten av august/begynnelsen av september i fjord. Jeg bodde på side hill, og tror ikke jeg ville bod der igjen. Det er et helt ok hotel da, men sengene er kjempe harde!

    69. har vært i side ja:D kjempe fint sted med gode shoppingmuligheter, og en del klubber og discotek man kan dra på også! Elsket en sånn strandbar som het truva eller noe, guttene/mennene som jobbet der var så søte og snille, anbefales. Kjempe god mat der også om dere drar dit på kvelden, og ellers is og sånn mens du slapper av på stranda:)
      kos deg mye!

    70. Jeg har vært i Side 3 år på rad, og siste gangen var i begynnelsen av juni. En utrolig nydelig plass! Og folkene der er helt skjønne♥ Hvertfall de fleste 🙂 Å maten er nydelig <3 Skal til Alanya 6.august. Er jo bare ca 1 time fra Side, så da skal vi til Side en dag eller fler 🙂 Håper du kommer til å kose deg 😀

    71. Ååh, heldig!! Jeg var i Side tidligere i sommer, andre gangen jeg var der! Det er veldig fint der, og du kan bare glede deg masse! Kjenner også noen som har vært på Side Hill,og de var ganske fornøyde med det!
      Gah, ta meg med deg!!! Jeg vil tilbake 🙁

    72. okei, jeg mener ikke å skuffe deg… men jeg har faktisk vært på akkurat det hotellet der før… og det var faktisk ikke særlig bra. Det ble sagt at det egentlig skulle legges ned året etter jeg var der grunnet mange ting. Men kanskje det er litt forandret, ikke vet jeg. hehe. Side som sted er ihvertfall fint. Hvis man drar 20-30 min litt lenger bort er det også en liten by, mener jeg og huske. Og der er det jo barer og sånt også.
      Kos deg masse ihvertfall! <3 Vi hadde det skikkelig gøy selvom det ikke var så bra hotell

    73. Heldig du er! Jeg vet ikke hvorfor, men jeg ELSKER at du blogger! Ikke lett å forstå hvorfor men…. forresten – elsker utseende dit, og jeg klarer ikke å forstå at noen syntes du ligner på en mann i ansiktet.. Love u girl! stå på!

    74. æ har vært på det der hotellet, veldig fint! men veldig innpåslitne bartendera der, å spess for sånne som e så pen som dæ. å aircondition begynnte å læke sia det ble så varmt :oo åsså har dem veldig mange gode drinka der 😀 tihihi. så må du huske å ikke drikke av kranen på hotellrommet og kule-isen de selger der 🙂 kos deg masse tuva! elske bloggen din! ps; æ drar til alanya når du e dær :-DD tihiihi

    75. Jeg var 2 uker i tyrika i fjor på side hill 🙂 et kjempe koselig hotet med veldig god mat og service! viss du treffer en kelner som heter gøkan, må du virkelig me kjent me han, verdens herligste person 🙂

    76. Var der får 2 år siden 😀 I Side altså.. 😉
      Veldig fint og kjempe varmt.. ! <3
      Missunelig på deg.. Hadde ikke gjort en ting og dra tilbake 😉
      Kos deg masse 🙂

    77. jeg var nettopp i side.. var ikke så mye spennende der.. mye god og billig mat dernede, men ikke de beste partyplassene eller klesbutikker..

    78. Jeg har bodd på Side Hill før! De har riktig nok pusset opp masse siden jeg var der, men det er veldig fint der. Koselige menn som jobber der, og kan ikke huske annet enn at jeg trivdes på det hotellet 🙂

    79. Jeg har det akkuratt som deg! har vært på hytta i mer enn en uke nå, men skal hjem på tirsdag.. åsså på torsdag skal jeg til LONDON! gleder meg syykt 😀 PS: digger bloggen din! synes du er RÅÅ! 😀

    80. Jeg har vært der.. det var utrolig fint, god mat og ja, you name it 🙂 men det var ikke mye å shoppe der for å si det sånn, så var det utrolig dyrt for de minste tingene :/ men ellers, Kjempe fint å reise med familie og lignende 😉

    81. Side er skikkelig flott! Har en av de aller beste strendene i Tyrkia 😀 Annbefaler deg virkelig å dra på paragliding, altså å henge i en sånn stor fallskjerm etter båt. Vannskuter og ridning på stranda er det også flott med der 🙂

    82. Har vært på side hill før, er skikkelig fint der 🙂 Litt lang gå-avstand til gamlebyen, og en ekstremt bratt oppoverbakke fra stranden til hotellet, men ellers supert !

    83. Jeg har vært på det hotelet og det er drit fint der og veldig koslige folk der 🙂
      Du kommer til å kose deg kjempe masse der! 🙂

    84. ååå, det så koselig ut! 🙂 Side er en utrolig koselig og fin by, selv om tyrkerne er litt masete.. jeg var i side for noen år siden, men jeg bodde på et hotell med navn Side resort, tror jeg.. Har også bodd i Alanya to ganger men merker ikke store forskjellen:):)

    85. Jeg kom faktisk hjem fra Side i dag tidlig! Du burde glede deg, Tyrkia er kjempefint! Jeg bodde på et hotell som heter Sunwing Resort. Side er en veldig koselig by, men forbered deg på haugevis av fake klær, vesker osv. og innpåslitne tyrkere! Du må kose deg masse, jeg hadde absolutt ikke lyst til å dra hjem 🙂

    86. en fantastisk plass ( varmt). mne jeg syntes at maten var litt(veldig) tam…
      kalkun med melkesaus
      kylling med melkesaus
      biff med melkesaus. men noe var godt da

    87. Kos deg i Tyrkia da, men du skal vite det at på den tiden du skal vere der er det ote 45-50 grader der, og det vet jeg godt fordi jeg har vert der tre ganger før;)

    88. Skal dit den 31. juli og drar igjen den 7. august eller noe. Så, drar hjem igjen like før du drar opp! hehe. Skal også på Side, men et annet hotell. Gleder meg!!

    89. har bodd på det hotellet før, og det er vanvittig fint og koselig der ! 😀 Så du kommer nok til og kose deg mye, regner jeg med 🙂
      Klem Pia <3

    90. Jeg har vært i Side to ganger før, og det er en liten, men koselig plass 🙂 Er veldig fine strender der! Er vel egentlig ikke noe spesielt du burde besøke, men dere kommer sikkert antageligvis til å dra inn til byen for å spise/shoppe etc. Side er en kjempekoselig liten by 🙂

    91. Har vært i Side ja, kom faktisk hjem får under en uke siden. Gled deg! Må gi deg ett tips, du bør dra på Truva disco en gang, ligger litt utenfår side. Dra på en fredag, da får du måte masse koselige mennesker som jeg vær med på hotellet. Kjempe brae shopping muligheter er det også. KOS DEG !!!

    92. Hei 🙂 dette har kanskje ikke så veldig mye med innlegget ditt å gjøre, men jeg har studert noen bilder av demi lovato og synes at dere er veldig like – riktinok, du er veldig pen <3 Jeg leser bloggen din fast, og har vært fast leser, og liker deg veldig 🙂 Du er en sterk person, og blir for meg sett som ett forbilde. Fortsett den gode jobben du gjør, og stå på vidre. Uansett, jeg kommer alltdi til å lese bloggen din og følge din hverdag! Jeg digger deg 🙂

    93. Jeg var på akkuratt de samme hotellet i fjord ! Det er ett lite, søtt hotell. Folkene som jobber der er veldig kule og koselige 🙂 du burde glede deg ! 😀

    94. vi skal ikke dit, men vi er i syden på samme tid :D:D:D, men vi er på en plass like utenfor kemer, ble dobbelt bokket og måtte skifte til et bedre hotell som ligger 7 km unna sentrum, kjipt men vi får alt inklusivt av mat og lunsj osv på hotellet, men må ta buss/taxi for i 10 min for å komme inn til kemer… hadde egentlig hotell midt i sentrum i kemer..

    95. Samme hotell som jeg har bodd på 😀 Det er kjempebra, og det er skiiiiiikkelig varmt i vannet! Deiliigt<3

    96. Så artie! du må kose deg myeee!!
      Jeg var der i fjor, du burde dra til gamle byen, er kjempe koslig der å mye å se på å masssee shoppings muligheter der :D:D

    97. Du må kose deg!
      Jeg har vært i syden såå mange ganger… Men nå har jeg flyttet
      hit og skal bo 2 til 4 år, blir kjekt! har bodd her 2 år før.. så jeg
      kan si, jeg lengtet ned igjen 🙂

    98. Jeg har vært i Side 7 ganger og bodd på det hotellet 1 gang! De har kjempegod mat der og det er veldig fint der 🙂

    99. Vist dere ikke skal bo i Side sentrum så må dere ta et lite åpent tog (lignende ting) for å komme til side sentrum

    100. Hei !
      Jeg var i Side for to månder siden. Det er kjempe fint der! Gamlebyen er kjempe flott. Strendene er brae. Ikke sånn KJEMPE store bølger. Men noen småe. Å gå strandparaden om kvelden MÅ du prøve! Det er kjempe vakkert. Og en ting til, jeg annbefaler sånn sofa som du sitter i på vannet. Ganske dyrt, men DRIIT gøy. Holdt på å miste pusten fordi jeg lo så mye x D
      Digger bloggen din. Stå på !

    101. har vært i side noen ganger. første gang jeg ankom side var det ekkelt, det lå søppel mitt på veien og overalt. men vi reiste litt rundt og det viste seg at det ca bare var på den plassen vi hadde hotell. alt i alt var det kjempeflott i side:) god tur!

    102. JA jeg har vært i side 3/4 ganger, var seinest i side i mai, faktisk på side hill^^ du burde få med deg managat eller hvordan det skrives, håper du koser deg :D<3

    103. var der for 1 uke siden, ca. 40 – 46 grader.. ambefaler dere å spise på “afrodite” ligger men havnen i byen! <3 bare positive ting å si, bare du er bestemt men selgerene... HUSK ; de prøver baaaare å selge deg ting! de later som de blir såret og lei seg for å få deg til å kjøpe noe... <3 og den tyrkiske isen! herreguuuud, den er som frossen tyggis! (de står i sånne drakter å roper, skriker og rører i sånne metallkjeler med isen oppi.. menn smaken er god altså!) masse jallabutikker, det KRYR av moods of norway kopier.. veeeeldig fristende men igjenn husk; etter 1-3 vasker er det ødelagt og ser ut som en kopptu!
      men ha en god ferie, nyt dagene og kos deg! (PS. hvis dere skal ta tykisk bad, gjør det med en gang dere kommer ned eller så skrubber de vekk brunfargen din! det positive er jo det at du blir kjempebrun om du har vært på tyrkisk bad for de har vasket og skrubbet vekk alle døde hudcaller! og masasjen er heeeelt fantastisk, billig og bra!! spesielt på "tropic steak house" ) Lykke til,håper dette var til hjelp! -jente 13 - bergen <3 (digger bloggen din, håper vi får maaaaasse bilder fra side!!)

    104. Så flott at du fikk sydentur likevel i sommer da! Jeg drar til Side i morgen, er litt spent på hvordan det er der! Da sees vi vel akkurat ikke, siden vi også skal være der i to uker. Men du får kose deg masse i Tyrkia!

    105. Kjøp deg ‘turkish delight’ og eplete! smaker helt utrolig deilig..
      det ligger en skinnfabrikk i side som jeg anbfaler deg at du stikker innom, der har de masse skinnjakker,vesker av skinn og lommebøker,masse fint der!
      styr unna båtturer…

    106. Heldiggriis du!
      Jeg har ikke vert i side, men mine foreldre var der for 2 år siden, og de sier at det var en kjempe herlig tur som også var veldig avslappende!

    107. “Apollo tempelet”, ligger i nærheten i hvert fall, og det er virkelig verdt å se på ruinene etter det som engang var der 🙂 God tur!

    108. Jeg var i Side i mai, det er nydelig mat, litt masete selgere, varmt og mye shopping muligheter. Ha en fin tur og kos deg masse! 🙂

    109. har vært i Side 2 år ! å æ e 18 år, å party live der e ganske så bra!! ble kjent med utrulig masse folk, å æ va ute nesten kvær dag tell klokkaa 6,om morran! så party live der skal du ikke klage på 😉

    110. Har vært i Side maaange ganger, også på hotellet der 🙂
      Har du lyst på litt liv så e det ingen problem å finn det, dra inn te gamlebyn å te Lighthouse. Der e det masse liv og musikk 🙂
      Ta også en båttur te manavgat! Iskaldt vann fra fjellan! 🙂

    111. Hei
      har nettopp kommet hjem fra side
      du bør gå byen fra bussstasjonen i sentrum
      masse rare og fine bygninger og du bør gå inn i en butikk som heter “tyrkiske ullared” som ligger i side sentrum

    112. var på det hotellet for ikke så altfor lenge siden, det er helt herlig der. leilighetene er sykt fine og det er omtrent alltid fint vær der! bassenget er herlig og shopping i gamlebyen er topp 🙂
      kos deg masse!

    113. jeg har vært i side 1 gang før,å skal nå den 11 august,men til et hotell som ble laget i fjor,som heter seaworld resort:)

    114. Du kommer til å storkose deg der nede nå! Kom hjem derifra igår, var rundt 50-60 grader i solsteken, deilig! Men det skulle bli rundt 5-10 grader varmere fordi det ligger en hetebølge over alle sydenlandene. Missunder deg mye som skal dra dit,tyrkia er ett ubeskrivelig vakkert land!

    115. Kom hjem fra Side for bare tre dager siden, favorittplass! Gamlebyen er jo et must når man er der, siden det er mer butikker med utvalg der. De er også litt mer villig til å prute, men prisene er litt dyre i forhold til andre. Hvis du skal ha fake-klær, ikke handle i Gamlebyen. Der er det dyrere for akkurat det samme 🙂

    116. HEI!
      Jeg var i side for noen uker siden. Det er utrolig varmt og deilig, så du blir sikkert kjempebrun. Jeg har et tips om å dra på en utflukt somkalles “smaragdelven”. Det er en dag der du blir hentet av buss og kjørt til et marked, der finner du MASSE!!!! jeg kjøpte en veske der for 7 euro, som var dødsfin og kjempe stor! så drar du til noen svææære tre båter som drar rundt i smaragdelven. Den er helt grønn, kjempe fint. Utrolig herlig dag!
      Et annent tips er å spise på den resturangen vedsiden av “cleopatra cafe” ikke den steak house, men den resturangen oppå de butikkene. kjempefin solnedgang og utroooolig deilig mat. Har aldri spist noe så godt i hele mitt liv jeg. <3kos deg, hhilsen meg! 🙂

    117. har vært der to ganger, men da har vi visstnok vært i leilighet, og sungwing resort&spa hotel.
      det er supert der, burde virkerlig ta turen innom havna! annbefaler helt klart resturangen ”fiesta” 🙂
      ta også turen innom ”tyrkiska ullared”. det er 3 butikker, men den rett ved ruinene, er størst. masse billig fake-klær, som egentlig har ganske god kvalitet. kjøpte en kjole der, den har vært super så langt! vi var der i 2 uker , for 3-4 uker siden. du burde glede deg – virkelig! i gågata på vei ned til havna er det MASSE butikker, tyrkisk is, som er utrolig god og ”kul”, og kebap. nydelig utsikt på havna! men, noe ganger må du bare ignonere selgerene og resturantinnhavererne! det kan bli alt for mye! i august er det veldig varmt der, forbred deg på det!
      God tur! :))

    118. Har vært i side 3 ganger, ligget på et hotell ganske nærme side Hill hvis jeg husker rett da 🙂
      Utrolig fint i side, kjempe koselig by! Du kommer sikkert til å STORtrives.
      Kos deg : ))

    119. Jeg var på hotellet for 3 år siden, men siden det har det blitt pusset opp en del! det eneste jeg husker derifra var at det var langt til stranden, eneste minuset! ellers som jeg husker det var det et veldig fint hotell med mange hyggelige mennesker! rommene er ganske små, og da jeg var der – var det en del kakkerlakker innpå badet! det var det også flere som var plaget med. ellers var veldig billig der! 🙂 ha en god tur 🙂

    120. Det er nydelig der, spesielt stranden 😉 Shopping mulighetene er faktisk veldig bra, men du må passe på- de er skikkelig sleipe! Prut masse, og hvis de nekter, bare si javel, og gå ut, så roper de etter deg, hehe 😉 Sjeldent de vil gå glipp av et salg

    121. har vært i side to ganger! beste og fineste plassen jeg har vært på! har ligget på et hotell ganske nært side hill, og har vært innom der en gang. Råfint 🙂 kos deg så masse!
      men rolig i side .. det ville jeg kanskje ikke ha sagt

    122. jeg kom hjem fra Side i går.. Jeg trivdes dær i allefall!;) Dritgøy å kjøre vannscooter, det må prøves!
      Også må du dra å spise på Fiesta, kjempegod mat

    123. Kom hjem fra Alanya for ikke så lenge siden 🙂 FANTASTISK der ;D En ting jeg vil anbefale dere å ikke gjøre er å kikke i butikker tidlig om morgenen, i tyrkia så tror di at di får ulykke resten av dagen om di ikke får solgt noe til den første kunden som er innom butikken den dagen. Noen av dem tar det sikkelig seriøst og blir sure 😉

    124. Har aldri hvert side, men venninnen min har og har sakt at det er superfint der, så du får kose deg mye.
      Kom akkurat hjem fra syden i dag og det er helt fantastisk. Vi var i MENORCA, så er superfint, så om du skal til sydenland når du blir eldre, bør du ta deg en tur til Menorca 🙂

    125. Har vært i Side hvert år siden jeg var 8 år! Kan anbefale “marias butik” det er en svensk dame som har en butikk litt utenfor selve byen, men veldig fint der også:)

    126. kom hjem fra side for noen dager siden, var også på side hill. utrolig fint hotell!
      kos deg kjempe masse!

    127. Hei! har selv bodd på side hill! Det er et kjempe fint hotell, og de er kjempe snille der! Det tar ca 5 minn å gå derifra til stranda ( bare å gå ned en bakke ), og så anbefaller jeg deg å dra til “side Marked” , eller så er det bare å si Markedet i Sentrum, ved de gamle ruinene! Der er det et endeløst marked med masse klesbutikker, veskebutikker og sko! Også mat da! Og så ligger det rett ved vannet! er helt herlig der! kos deg masse 🙂

    128. Gleed deg !! 😀 eg va i side i mai i år. å det var min første gang i Tyrkia ! Det var heilt fantastik, masse god mat , is og ikkje minst masse masse billige kler å alt sån , så du kommer sikkert til å shoppe ein del 🙂 det er deilige strender 🙂 Men dåk må passe på at dei ikke lure penger av dåk 😉 Ellers er det helt fantastisk me snille folk 🙂 Vi var der en uke og når vi skulle reisa heim så va det så trist å reisa fra hotellet å alle folkå ! Men heldigvis skal eg igjen neste år åg 😉

    129. Kom hjem fra side i natt ! :)) andre gangen jeg i Side. Liker meg utrolig godt der! Hyggelige og morsomme folk det er lett og bli kjent med + god mat og billige priser 😀 Det er jo også kjempe varmt der! Var ikke på samme hotell! Vil tilbake igjen. Gled deg !:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg