Tynnest er ikke nødvendigvis det fineste

Får ofte spørsmål om vekt, kosthold og trening – utseendet generelt. Dere spør om tips til hvordan jeg trener magen, hvordan jeg holder meg så slank – ja, det meste. Vel.. Synes det er skikkelig vanskelig å svare dere på alle disse spørsmålene, for jeg er virkelig ikke ekspert, og så er det selvfølgelig veldig individuelt. Skal fortelle dere hvordan jeg trener en annen dag, men akkurat i dag skal jeg snakke om vekt. Tenkte det var et passe tidspunkt å ta det opp på siden jeg etterpå skal vise dere litt mer lettkledde bilder, og jeg ser at jeg har blitt veldig tynn i forhold til det jeg har vært, så vil ikke at dere skal tro at det er sånn jeg ser ut til “vanlig”. 

Altså, når det er sommer er jeg veldig mye ute og da glemmer jeg litt av å spise så mye som jeg burde. Til vanlig – altså på vinteren, høsten og våren, er jeg mye mer hjemme, og da spiser jeg mye mer. Og i tillegg trener jeg til vanlig, noe jeg ikke gidder gjøre om sommeren siden jeg uansett er i så mye aktivitet (treningen gjør at jeg veier mer) . Så i løpet av noen måneder har jeg gått ned noen kilo – helt ubevisst.

Når det er sagt, så skal jeg legge på meg de kiloene igjen – for trivdes veldig godt med den vekta jeg hadde. Til dere som er nysgjerrige, så ligger vekta mi til vanlig på rundt 54 kg, mens nå er den faktisk helt nede på 49 kg. Jeg er ikke verdens høyeste da, er 1,64 høy, men synes for det om det er litt lite. Sier ikke at jeg er unaturlig tynn nå, men når jeg ser på bildene fra i dag ser jeg at jeg må legge på meg litt.  


I mine øyne er Beyonce absolutt en av verdens vakreste.

Håper ingen tolker dette innlegget feil, ville egentlig bare informere dere om at å være tynnest mulig ikke nødvendigvis er det fineste – spør dere meg 🙂 

91 kommentarer
    1. synes det er veldig fint det du skriver 🙂 synes også at kroppen din er helt nydelig både som 49kg og 54kg 🙂

    2. Syns du hadde helt syyykt fine bein på de bildan på forrige innlegg!! Så æ syns nu hvertfall ikke at du treng å legge på dæ 🙂 Du har forresten også verdens fineste hår.

    3. Helt enig med deg. Tynnest er ikke alltid finest ! Men lurer på en ting.. siden du bare er 164 cm høy.. hvor høy er da Therese? hehe.. 🙂

    4. Bra skrevet! 🙂 synes du har fin kropp jeg, men nå har jeg ikke akkurat sett så mange bikiini bilder av deg, men regner med det er en fin kropp siden du trener osv 🙂
      Håper du skjønte hva jeg mente, følte jeg forklarte det så rart, haha 😛
      – Frolandsjenta

    5. Skal du legge ut bilder av vekt tapet ditt å legge ut?:) i såfall idag?:) utrolig bra skrevet,du er virkelig et bra forbilde:D

    6. Det er lett å si for en person som faktisk er tynn… Er ikke lett å tenke at du er perfekt, når du selv vet at du ikke er det.

    7. Kjempebra at du skriver et slikt innlegg, og at du som har helt normal og fin kropp, altså ikke for tynn, også vil legge på deg når du har gått ned noen kilo. Jeg er selv normal og har en del muskler i magen (1.60 høy og 50 kg), men er fortsatt redd for å legge på meg. Det at du skriver dette innlegget synes jeg derfor at er veldig bra, og hjelper meg med å få bort tankene om at jeg burde bli tynnere 🙂

    8. Jeg syns også det er veldig fint med former og det hele. Men hva med oss som faktisk er tynn av natur, og ikke klarer å legge på oss.. Vil du kalle oss “ikke fine”?

    9. heei! hvilke html koder bruker du? eller hvordan har du fått det designet du bruker? 🙂 bra blogg! liker innleggene dine og du har mange bra poeng!

    10. bra skrevet! jeg synes du har døds fin kropp, i tillegg er du gyldenbrun :)… jeg synes beyonce er helt utrolig vakker! hun synger veldig bra live også! hun er et stoooort forbilde hos meg 🙂

    11. Utrolig bra at du skriver et sånnt innlegg. Du er et forbilde for mange unge jenter, og det er da viktig å få ut at det ikke er om å gjøre å være tynnest og at tynnest ikke alltid er det fineste.
      Beyonce har den perfekte kroppen med kvinnelige former og er akkurat passe tynn. Det er mange som er flau over formene sine, og det er noe jeg ikke helt skjønner, for det er jo kjempefint! 🙂

    12. Du burde tenke på de som ikke klarer å legge på seg, og som er født tynne og som ikke får gjort noe med det.

    13. helt enig, og bra skrevet!
      jeg pleier og gå sykt ned i vekt på vinteren jeg. ifjor vinter veide jeg 45 kg, når jeg er 1.63, noe som er altfor lite. men nå har jeg heldigvis gått opp igjen. man ser også forskjell på bilder, og det er ikke noe fint og være altfor tynn heller. syns det er kjempe bra at du trives med vekta di! første gang jeg har hørt ei jente si det! 🙂

    14. Jeg er ikke fornøyd med kroppen min i det hele tatt,men det er sikkert mange som sier jeg ser normal ut,men alle jentene i klassen min(nesten alle) er tynne.Men uansett,så er du en av de peneste jentene jeg vet 😉

    15. HELT enig! Hun er så smashing. Sykt at “Fotballfrue” sin mann uttalte i sin tid at hun var for feit.. Heia kurver! 🙂

    16. åh! jeg såå enig med deg! endelig kom det noe veldig fornuftig ut på bloggen din! Jeg sier alltid selv at det ikke er noe fint å være super tynn, jeg synes det er finest å være normal.

    17. Du skriver det at du ble så tynn ved at du spiser lite, noe som da vil inspirere bloggleserne dine til og spise mindre for og oppnå det de vil – og være tynn

    18. veldig bra forklart! Enig med at Beyonce er kjempe pen!!
      Det som mange jenter i denne alderen gjør er å “sammenligne” seg med andre jenter, “og hun er så tynn!” “sånn vil jeg se ut” osv. Alle har forskjellig kroppsbygging, jeg er nesten like høy som deg (litt lavere) og veier mer enn deg. Det kan komme av at jeg har annerledes kroppsbygging og kanskje har mer muskler…man vet aldri.
      Om sommeren går man gjerne ned i vekt pga at man svetter og varmen gjør at du drikker mer enn man spiser, jeg har passet på å spise etter at jeg har hatt spise forstyrelser i en stund, så jeg gikk jo ned i vekt, men har klart å få vekta tilbake.
      Jeg syns det er så utrolig bra at su skriver om dette (virker kanskje litt rart at jeg som er yngre enn deg, kommer med denne kommentaren…men syns det er så utrolig bra) Digger bloggen din! <3

    19. Grunnen til at du legger på deg når du trener, er fordi da bygger du muskler, og muskler veier mer enn fett ;))

    20. Jeg er 1,75 høy og veier 60 kg. Selv syntes jeg det er alt for mye. Og jeg har en venninne som er noen cm lavere og hun veier 55.. Kunne ønske jeg var henne.. Men av og til ønsker jeg ikke det, desverre har jeg en fæl uvane å sammenligne meg med alle, jaffal de som er tynnere og da er jo jeg tjukk..

    21. Jeg syns du har en fantastisk fin kropp,fordi du ser at du har litt muskler i beina, armene o.s.v. Selvom du er tynn,ser du veltrent ut 😀

    22. Utrolig bra tema du tar opp, og ikke minst hvordan du faktisk klarer å formulere det – på en måte som alle kan forstå.
      Synes selv du har en nydelig kropp, og det at du har et sliket bilde på degselv(Som faktisk stemmer med virkeligheten) er veldig bra, og du ser jo at kroppen din og faktisk med de 5 kiloene på deg igjen, KUN ville vært sunt, og etter all fornuft.
      du er nydelig, og det viktigste er å føle seg vel i sin egen kropp, og klare å ta vare på den og faktisk få i seg rikelig mat. – samme hvordan man ser ut.
      utrolig bra blogg, det har jeg sakt før – og vil alltid si.
      forsatt god sommer, Tuva. 🙂

    23. syns du er helt fin jeg, Tuva. 😉 en vakker jente!
      ettersom at du er tynn, har du noe i mot overvektige, eller eller litt kraftige folk?

    24. uff, det kommer så masse slemme kommentarer fra sjalue folk hele tiden. Det skal jo ikke egentlig være nødvendig for deg å forklare hvorfor du er tynnere enn vanlig, akkurat som om hvis noen som er tjukk, så skal man ikke trenge å forklare om man legger på seg noen eksta kilo..

    25. Samme her ! Nesten alle i klassen klager på at de er for tykke, men jeg syns jeg er for tynn! De fleste i klassen veier 40+++
      Mens jeg er nede på 35 eller 36!!

    26. Haha vi har akkurat samme problemet! Jeg er også 164 høy, og 54 kilo til vanlig, men nå ligger jeg på rundt 49-50. Og jeg ser også at det er litt for tynt. Men jeg så faktisk på strandbildene av deg som du la ut idag/igår(?) at du var blitt tynnere! No offence, men du burde legge på deg ja! Men altså, du sier det jo selv også så regner med det er greit at jeg sier det 😀 Stå på Tuva! Leser bloggen din hver dag, skal bli flinkere på å kommentere!! 😉

    27. Veldig bra skrevet! Jeg har litt ekstra fett på magen jeg da, men i det siste har jeg mistet 5 kilo uten at jeg aner hvorfor.. men synes også at tynnest ikke aboslutt trenger å være så fint å best hele tiden! Noen dager er jeg veldig fornøyd med kroppen min, har hofter, bra rumpe, store pupper, og ser ikke “tjukk” ut i armer og ben heller.. er ganske normal egentlig:) tusen takk for et bra innlegg!

    28. ja herregud du er alt for tynn! du burde spise deg feit.. ka du trur therese føler seg når du skriver sånt her?

    29. Trodde ikke noen klarte å finne noe å misforstå her men joda.. Har hun sagt at hun har noe i mot feite/overvektige folk? Har hun sagt at det å være tynn ikke er pent? noen av dere må bare grave å prøve å vri om på alt hun skriver… Ta dere sammen! Men nok om det.
      Synes dette er et flott innlegg! 🙂 Ha den kroppen du føler deg mest tilfreds med du, synes du ser bra ut hele tiden.

    30. hei 🙂 er helt enig! før veide jeg kjeeempe lite, så jeg fikk hjelp og nå er jeg ganske fornøyd 🙂 men vil enda veie over 50 da 😀

    31. Veldig bra skrevet.
      Du er undervektig nå, i forhold til BMI… du burde legge på deg. Du var finere før <3

    32. jeg er 11 1/2 år og jeg veier 28, er det normalt eller?
      alle i klassen min er mye høyere en meg.
      og jeg prøver å legge på meg, men kommer
      ikke opp i vekt, og det plager meg. men jeg føler at de
      som er helt normale, som skriver komentarer her mobber de
      som er veldig tynn, på en måte….

    33. Jeg syntes ikke du burde si at tuva er for tynn, hun er helt passe.
      Jeg synes at det egentlig er litt frekt å si at noen er for tynn,
      det er som å si at noen er for tjukk.
      Håper at noen forstår..!

    34. Jeg forstår:)
      Jeg har ofte blitt kaldt for tynn.
      Og når jeg sier dt til dem at dt faktisk er likt som og kalle noen tykk, tar de det ikke seriøst.
      Men jeg skiter i det:)Viss jeg ikke føler meg fornøyd med meg selv sier jeg til meg selv ” du er pen du er vakker” osv:)
      Det er ofte tanken som teller:)
      Kanskje et tips:)

    35. BMI-en hennes sier at hun er undervektig for øyeblikket.
      Mener selvfølgelig ikke å fornærme henne, hun er helt nydelig uansett. Mener bare at det er bra at hun har tenkt å legge på seg, så hun blir normalvektig. 😀

    36. ehm, jeg er 168 cm og veier 53 kg, er det for mye? jeg føler meg bare så utrolig feit og er så redd for å vise frem kroppen min og det er ikke så enkelt det når jeg er i en periode når folk baaare tenker på kroppene til folk.. jeg haater å gå i bikini når vi er å bader med folk fra trinnet.. spesielt folk som er eldre!:( vet ikke hva jeg skal gjøre…

    37. Kanskje du ikke tar til deg hver og enkelt komentar, men jeg vil bare si at dette innlegget hjelper mange. Det kan jeg nesten garantere. Å høre det fra en toppblogger at å være tynn ikke nødvendigs er det beste, får nok mange unge jenter til å tenke over hvor viktig det er med et godt forhold til sin egen kropp. Jeg ser på kroppen min på ganske samme måte som det du gjør – etter mitt inntrykk, og når du da skriver om det i ditt eget tilfelle viser at du er på god vei.
      Stå på! Nå får jeg bare enda mer lyst til lese bloggen din, merkelig nok 🙂 Tusen takk!

    38. et random spørsmål: har du lagt merke til at de plankene til høyre er litt rare i forhånd til de til venstre, altså på headern ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg