Harry Potter i mitt hjertet

God kveld! Kom nesten nettopp hjem fra jobb. Jobbet i bare 2 timer, skikkelig rart i motsetning til 8 som jeg vanligvis jobber!! 

Bernt Halvor, lillebroren min, har vært og kjøpt Harry Potter 1 og 2 på DVD. PÅ TIDE at de var i hus! Jeg er jo en av verdens største Harry Potter-fans – sett alle filmene, lest alle bøkene om og om igjen, gråter som en liten snørrunge når noen dør – helt frelst av hele historien! Gråt som FAEN de siste minuttene av Dødstalismanene del 2, for da visste jeg at dette ville være det siste som ville bli produsert av Harry Potter.. Og det er helt hjerteskjærende å tenke på :(

Men poenget i allefall; Vi har kjøpt 1 og 2 på DVD, for vi hadde de bare på VHS – er en del år siden jeg kjøpte min første Harry Potter-film, skjønner dere. Så nå skal jeg kooose meg med De vises sten før jeg legger meg ♥ Tror jeg må begynne å lese alle på nytt igjen snart, man går aldri lei uansett hvor mange ganger man har lest bøkene!

Har aldri likt Twilight! Har for så vidt aldri gitt det en ordentlig sjangse, men begynte på 1. boka, leste faktisk 100 sider eller noe, men derfra sa det stopp. Til og med Robert Pattinson har uttalt seg; “I’ve been in quite a few movies. But I am sad to say that the best movie I was ever in, my character died. Man, I wish I could be in Harry Potter again.” -Robert Pattinson

Har ikke ord for hvor høyt jeg elsker J.K Rowling for å ha laget en så fantastisk serie ♥

55 kommentarer
    1. Har alle harry potter filmene og blir aldri lei av og se dem om og om igjen men er jo kjempe synd at de har sluttet og lage de! <3 :/
      + synst bloggen din er utrolig bra! <3

    2. Prøv å les bøkene på engelsk – dersom du ikke har gjort det. Det vil komme til å hjelpe deg med å forbedre det engelske vokabularet ditt, og med at du har lest bøkene før og vet handlingen, gjør det at det ikke blir så slitsomt å lese på et annet språk. Og det skader ikke at du allerede elsker bøkene 😉

    3. Nei huff.. Harry potter har aldri klart å få meg interessert 😉 Vet ikke hva det er, men ikke fan av “eventyrfilmer”, selv om jeg må innrømme at twilight gjør meg mo i knærne 😉

    4. Hei! Kan du vær så snill hjelpe meg? Jeg fikk beskjed om at jeg må hente hesten min innen uken er over, og jeg har ingen steder å ha ham. Avliving er det eneste alternativet dersom jeg ikke får satt ham ut på for eller selge ham! Han er en svært liten fjording født i 2004, snill som dagen er lang og som har blitt brukt til barne-og-handicapridning de siste to årene. Vær så snill, jeg må bruke alle midler jeg har – og store blogger er uten tvil blant de! Vær så snill hjelp meg! Interesserte kan ta kontakt med Lizbeth på mail [email protected] eller på mobil 40079416. Som sagt, INNEN UKEN ER OVER. Prisen ligger på 10,000,- men riktig hjem er det aller viktigste. Dette betyr vanvittig mye for meg, tusen hjertelig takk dersom du ønsker å hjelpe! Er du dyreelsker som meg, forstår du nok at avliving er det verst tenkelige å gjøre mot min lille skatt. Vi holder til i Ålesund.

    5. Twilight bøkene er dårlige. Jeg ville ikke se filmen (den første) pga jeg hatet boken. Men nå har jeg satte alle twilight filmene borsett fra det som ikke er kommet ut. De var mye bedre.

    6. Det som er litt rart, er at Robert Pattinson har vært i TO filmer hvor karakteren hans har dødd .. så… Remember Me, er den andre filmen.

    7. Jeg er virkelig blodfan! Kan alt! Haha, har lest både bøkene på norsk og engelsk flere ganger! Sett filmene til jeg kan replikkene utenatt og hørt alle på lydbok over 30 ganger! Hver kveld;D O Harry Potter in my heart forever<33333

    8. Elsker Harry Potter, serriøst!
      Tror jeg har lest alle bøkene minst 5-6 ganger både på norsk og på engelsk.
      Herregud det er så sinnsykt bra!

    9. tenker det på akkurat samme måte! haha
      irriterende at noen sier dte er sån gutte greie men det er jo ikke det .. .:))
      men jeg syntes twilight også er sykt bra da!

    10. Du MÅÅÅÅÅÅ lese dødslekene, opp i flammer og fugl føniks(det er en serie)!!!!!!!!!(overdriving). Men jeg lover deg, du kommer til å elske de. ALLE jeg kjenner som elsker Harry Potter har elsket disse også, den første er snart på kino, så les DØDSLEKENE!

    11. HARRY POTTER ER DET BARE BEST! <3 Men jeg anbefaler virkelig å lese/høre de på lydbok på engelsk, syns historien blir en helt annen og det er jo kjempe god øving. Når jeg så den siste filmen begynte jeg å grine etter ti minutter, fordi jeg begynte å tenke at det var den siste <3<3<3 Og jeg må si meg enig ang. twilligth, det er bare om hvor viktig det er å ha en kjæreste mens hp er om alt <3 kjærlighet,å velge riktig,good vs evil osv <3<3<3

    12. Robert Pattinson dør egentlig veldig ofte i filmene han spiller i. Han dør i the haunted airman, harry potter, remember me, og han er allerede død i twilight liksom.. hehe

    13. Haha, jeg er en sykelig fan hah,kan alt utenatt vet hvor alt står henne og hele pakka:) elsker det! I Will always love hp!

    14. Jeg har alltid elsket Harry Potter! Er en sånn passe fan av Twilight. Men før øyeblikket er det THE HUNGER GAMES det går i! Jeg vet at søsteren din har lest dem (: Filmen til bøkene kommer ut 23. mars ,og jeg lover deg… De bøkene er hvert å lese, Tuva! Jeg syns at de ligger på nivå med Harry Potter. Bare en liten bokanbefaling 😀

    15. Akkurat det samme gjelder meg! Har sett på det siden jeg var liten, og helt siden jeg så film nummer 2(hahah), har jeg grudd meg til det er over, og nå er det det! Hvert år har jeg vært på premieren av filmene, og selvom det er over ser jeg de hele tiden<33 Jeg har faktisk aldri grått så mye på en film som jeg gjorde på den siste filmen, hahah satt i kinosalen og hulka som en idiot... det eneste som er litt kjipt er at vennen mine hater det, skjønner meg ikke på de...

    16. Harry Potter bøkene er så sykt brae!! Blir lei meg når folk sier de liker Twilight bedre enn Harry Potter..

    17. Jeg er HELT enig med deg! Det finnes ikke en bedre historie enn Harry Potter! Jeg har ikke likt twilligth jeg heller, så vi er ganske like der 🙂 Har sett den første filmen, men likte best rulleteksten fordi det var Paramore som sang 😉

    18. Lest de på engelsk? Hvis ikke, gjør det! Opplevelsen blir liksom helt anneledes når man leser ordrett det Rowling har skrevet selv 🙂
      Og hvis du liker andre bøker også, anbefaler jeg virkelig Dødslekene-serien av Suzanne Collins, de er nesten (ikke helt, hahah) like bra som Harry Potter-bøkene ^^

    19. Jeg har det akkurat sånn som deg når det gjelder Harry Potter, gråter på slutten av hver film, uansett om det er første eller siste filmen.. Er så trist å tenke på at det ikke kommer mer nå <3

    20. jeg er stooor fan av Harry Potter!
      utrolig bra historie og jeg lever meg bare sååå mye inn i den. jeg føler og at Harry Potter har vært en del av barndommen min, så jeg gråt en del når jeg så siste fil …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg