Sovemedisin

ÅGUD! Har prøvd sånn… dritlenge å laste opp bilder. Tok bare sånn dritlang tid da, så er sånn passe dritlei blogsoft. 

Har vært på SATS i dag, som jeg nevnte før jeg dro tror jeg. Var først på HighPulse – som var drittbra! Så skulle jentene absolutt på Pilates, og jeg tenkte “Okei da, skal gi det èn sjangse til.. Alle hollywood-kjendiser er ho helt Pilates/Yoga-freaks, så noe bra må det jo være” Så jeg gikk inn der, med åpent sinn. De første 5 minuttene var som ganske forventet dødskjedelige. “Bare oppvarmingen dette, Tuva. Blir bedre”, tenkte jeg, fremdeles med åpent sinn. Men det ble det altså ikke. Gjesp på gjesp kom sigende, og jeg så meg faktisk nødt til å forlate stedet før gjespingen tok overhånd. Litt småfrekt å forlate en time, men vil tro det hadde tatt seg verre ut om jeg hadde sovnet. Enig der, ja?

Kan noen fortelle meg HVA som er så bra/gøy med Pilates/Yoga? 


Etter skolen dro jeg og Mariell på besøk til Joakim for å spise middag, sånn for å være grei med han. 


Vi stod selvsagt for matlagingen, vi tenkte det var tryggest. Kjøleskapet og fryseren hans ville ikke akkurat fungert som et frieribrev. Grandis og muggen rømme <3


Tilfeldig? Don´t think so..


Søta mi


Tøffen

Rydde, dusje, spise, så er det natt. God natt pusikatter ♥

32 kommentarer
    1. Hei! Et dumt spm. men lurer på om du har vurdert å selge den blåe canada goose jakken din? Fargen spirit fins ikke i str xs/s noen steder :/ Kan kjøpe den evt. bytte mot en trillium (rød) som er brukt to ganger eller en helt ny expedition (rød). Har enda lappene på seg!

    2. hehe, om du ikke liker pilates, og ikke kjenner det jævlig godt i kroppen, så gjør du det nok feil. det skal noen timer til før du mestrer teknikken, men etter å ha drevet med pilates en god stund, merket jeg store forskjeller på kjernemuskulaturen, og det er viktig.

    3. maren: jeg vet det at jeg gjør det feil og ikke kan teknikken, men poenget mitt er at jeg synes det er gørrkjedelig :p hadde store vanskeligheter med å klare og følge tempoet til instruktøren, det gikk så s-a-k-t-e

    4. Hele poenget med yoga er jo avslapping 🙂 Pilates er mer for å få sterke, lange og smidige muskler. Du kan jo prøve piloxing, selv om jeg ikke helt skjønner konseptet.

    5. Yoga/Pilates hjelper mot f.eks. sinne. Det gir deg ro i sinnet og sjel. Så det er ikke akkurat Zumba.

    6. først må jeg bare si at jeg elsker bloggen din ,, jeg leser den hver dag å er en stor fan <3 jeg tenkte kansje du kunne gi noen bloggtips om hvordan man kan bli en like god blogger som deg ??
      også lurte jeg på om du versåsnill kunne ta en tur innom bloggen min ? det ville jeg satt stoooor pris på <3

    7. Kan du være så snill å ta flere treningsbilder, eventuelt lage en videoblogg der du pumper jern? Du er den største inspirasjonskilden min! :))

    8. Syns også det er kjedelig.. Men slitsomt og utrolig bra trening hvis man får det til! Men det er viktig at instruktøren er flink til og forklare.

    9. Var på pilates i går, og det var veldig avslappende, men også litt tungt innimellom. Hvis du er en person som fort ler i pinlige situasjoner, vil jeg IKKE anbefale pilates. “Treneren” snakker i en kanskje-litt-for avslappende stemme, og noen av bevegelsene er litt merkelige.. men alt i alt var det veldig avslappende og det er jo god trening 😉

    10. for det første er det veldig stor forskjell på yoga og pilates. Også noe som er utrolig viktig er treneren. Hvis pilates treneren er kjedelig og ikke noe særlig flink blir det fort GØRRkjedelig, men om du har den rette treneren kan jeg loove deg at du kommer til å like det. Det er tung trening og man kjenner det spesielt godt i de store musklene og kjernen. Etter jeg begynte aktivt med pilates har jeg merket STOR forskjell på magemusklene mine.
      Men som sagt så har det så utroooolig mye å si hvordan treneren er. Om pilates treneren er kjedelig blir fort timen også kjedelig.

    11. Det som er gøy med pilates er hvordan kroppen føles etterpå. Du får trent små, men viktige muskler som du ikke kan trene med f.eks. en maskin i et vanlig treningsstudio. Teknikken er vanskelig, men kommer etterhvert, og du lærer da fort å få bedre kontroll over kroppen din. Du kjenner plutselig muskler du aldri før har kjent. Jeg og synes det kan være kjedelig, men det gir såpass resultater at det er verdt det (i alle fall som danser).
      Når det gjelder yoga, tror jeg det er noe for deg (med tanke på at du er interessert i mykhet). Du får mykt opp kroppen din rett og slett. Og så er jo både yoga og pilates veldig avslappende 🙂

    12. Hei 🙂 så du nevnte Yoga. Jeg går på Yoga, BIKRAM YOGA. Det er en spesiell yoga type der man gjør en fast “rutine” i et rom med 41Grader.. Sykt Chill ! Alt foregår på engelsk så det skal være likt i alle land. Det er ikke mange byer som har det. Men burde sjekke det ut. Stor byer har det.
      man forbrenner like mange calorier under en yoga økt som om man løper 1 mil 🙂
      CHILL!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg