Gleder meg til å bli mamma

Jeg vet jeg ikke er den eneste, men jeg føler meg ganske alene om å glede meg til å bli mamma?! Spør jeg venninner om de gleder seg til å få barn, er svaret ofte “Nei, ikke faen! Skal ikke ha unge/skal ikke ha unge før æ e minst 30”.

Noe dere kanskje ikke visste om meg, er at jeg er utrolig glad i unger. Å få unge er selvsagt krevende og tungt til tider, spesielt i ung alder, men jeg gleder meg enormt mye til den dagen hvor en graviditetstest viser positiv. Kunne faktisk tenkt meg og blitt mamma NÅ, men av hensiktsmessige årsaker og mange mangler i livet velger jeg selvsagt å vente. Første man trenger er kanskje noen å få unge med, og som dere vet er jeg en mannehater og forever alone. I tillegg er det så mye jeg har lyst til å oppleve først, opplevelser man ikke kan oppleve med en unge hengende på slep, haha. Men hadde jeg ved et “uhell” blitt gravid nå, tror jeg ikke at jeg ville vært i stand til å ta abort, tror jeg! Jeg er ikke imot abort, men det avhenger selfølgelig veldig av hvordan situasjon man er i, spør du meg.

Jeg tror mye av grunnen til at jeg ser så frem til å bli mamma, er at jeg har mistet min egen. Det har påvirket meg veldig til å ville føre generasjonen videre og være en mamma selv. Synes det er veldig fint å tenke på, jeg vet jeg ville blitt en god mor, hehe ♥ Men som sagt, etter planen blir det nok (dessverre) noen år til det skjer!


Synes gamle barnebilder passet inn i dette innlegget. Kan poste flere om noen synes det er morsomt å se?

– Flere som gleder seg til å bli mamma?  

107 kommentarer
    1. Gleder meg sykt il å bli mamma!
      Jeg vil ha barn når jeg er rundt 20 år!
      Jeg bare ELSKER barn..
      Ja, du kan godt legge ut flere barnebilder!! 😀

    2. Jeg har alltid hatt et ønske om å bli mor, helt siden jeg var 16 år. Prøvde ikke å bli gravid da selvfølgelig, men det var noe jeg hadde veldig lyst til, og jeg kan ikke tenke meg å leve hele livet mitt uten å få barn. Nå er jeg 21 og jeg og kjæresten venter en gutt i juli 🙂 Det blir utrolig gøy. Det er deilig å føle seg “klar” for det liksom. Kjenner så mange som gruer seg når de finner ut at de skal ha barn, men jeg gleder meg bare noe enormt. Føler jeg har mye å gi et barn, hehe 🙂

    3. Joda, jeg gleder meg til å bli mamma, men jeg vet hvert fall at jeg skal vente 10 år. Men man vet jo aldri hva som skjer, hehe. Jeg vet også at jeg hadde blitt en suuuper mamma med masse kjærlighet å gi 😀

    4. hahaha, når jeg først leste overskriften tenkte jeg at du kanskje var gravid..
      Men det var et veldig bra innlegg, er litt enig at jeg gleder meg til og få en liten søt baby! 😀

    5. jeg husker jeg gjorde det på barneskolen, jeg dro på kremmer’n og kjøpte billigsmukker osv, haha. jeg vil ha unger, men først skal jeg leve livet fullt ut, så jeg tenker ikke så mye på det nå 😉

    6. Jeg er bare 15 år,og jeg er så utrolig babysyk ! Har vært det helt siden jeg var liten og lekte med dukker, hehe.. Så nei,du er ikke aleine om å glede deg til å bli mamma ! 😀

    7. jeg gleder meg og 😀 jeg er like gammel som deg, blir 18 i år, men blir alenemor før jeg blir 18… skal få en jente i juli 😀

    8. Jeg gleder meg også kjempe mye til å bli mamma. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg kunne hoppet noen år frem i tid, slik at jeg var ferdig utdannet med hus, mann og barn!! Jeg har en kjæreste nå, som jeg har hatt i snart to år, og ser for meg at det er han jeg skal få barn med, jeg vet det høres dumt ut for en jente på 17 år, meen.. Jeg leser bloggen din fast, og kjenner meg igjen i flere av tingene du skriver, morro:)

    9. jaaa 😀
      æ e 17, å æ ælska unga.. men æ venta sefølgeli te æ e rundt 20 🙂
      syns de e så søt…

    10. jeg har ikke tenkt så mye over det, men jeg gleder meg selvfølgelig til å bli mamma en gang i fremtiden, når jeg er i 30-årene, men kunne aldri tenke meg å bli gravid nå! men jeg har ett parr venninner som faktisk er gravid, haha, så jeg gleder meg veldig til de får baby, jeg elsker barn! bestevenninna mi gleder seg også veldig til å bli mor, hun snakker nesten ikke om annet haha.

    11. Jeg gleder meg også utrolig mye til å bli mamma, kunne godt blitt det nå, men jeg vil oppleve ting først også!

    12. Veldig mange jenter ønsker å bli mamma… mens veldig mange også ikke gjør det.
      Jeg er en av de som ønsker å bli mamma! Fyller snart 20, har samboer og hund. Kunne egentlig bare kjørt på nå, haha. Men det er ikke det beste tidspunktet med tanke på utdanningen min (vil studere litt ihvertfall ett år først) og økonomien. (vi leier fortsatt leilighet, men vil helst kjøpe noe ordnetlig før vi blir flere)
      Så kanskje neste sommer en gang 😀 Ser veldig fram til det! Er vel ikke noe problem å ta med baby til varmere land?! ønsker bla. å feriere i California, Hellas og Thailand. Baby eller ikke, det går ann! 🙂

    13. jeg kjenner meg igjen i det du skriver at alle venninnene mine ikke vil! jeg gleder meg kjempemasse og om jeg blir gravid nå vil jeg nok ikke bli lei meg eller noe, jeg hadde jo væt redd for å si ifra til mamma men jeg hadde vært glad!

    14. Skjønner hva du mener! Kunne gjerne blitt mor nå selv, bare at jeg er 13 år, haha! Så jeg skal selvfølgelig vente en god del år!
      Jeg gleder meg også til å bli mamma, den dagen det skjer!

    15. kan du skrive om hvorfor du er i forsterhjem? liksom årsakene til det? pg hvor moren og faren din er nå?

    16. Å ta abort er en helt grusom opplevelse. Jeg syns ikke det gjorde vondt, men det er grusomt. Akkurat der og da tenkte jeg at jeg faktisk drepte et liv, jeg tok et liv som nå ville vært 2 år nå i februar.
      Jeg angrer, det gjør jeg. Men det er ikke noe jeg kan gjøre noe med nå, jeg gjorde et valg der og da, men hadde jeg valgt nå ville jeg ikke gjort det. Og jeg blir aldri å gjøre det igjen!

    17. Jeg synes så synd på deg som har mistet foreldrene dine. Jeg visste det ikke før men jeg søkte det opp på google å der fant jeg et langt innlegg om hvordan du mistet foreldrene dine.
      Jeg kan ikke forestille meg hvor vondt du sikkert har hatt det!
      Men jeg er glad for at du likevel lever livet og du virker utrolig positiv til alt!
      Du er et stort forbilde for meg og jeg elsker bloggen din! <3

    18. fy søren, nå ble jeg utrolig sjokkert! bare ved å lese overskriften, trodde jeg du var gravid! :p haha!
      Jeg gleder meg også utrolig mye til den dagen graviditetstesten viser positiv, og til jeg skal bringe et barn til verden sammen med en jeg elsker. For en fantastisk følelse! Men siden jeg bare er 18 år, er det litt for tidlig, så jeg velger å vente jeg også! hehe.

    19. Enig med deg, vil bli gravid NÅ! 😀 Haha, men skal selvfølgelig vente (er bare 15 år) til utdanning og opplevelser er unnagjort. Jeg og noen jenter i klassen min, skal få låne en datababy å ha en uke hver. Det gleder jeg meg til! Hvis du ikke har sett en datababy før, så kan du søke på youtube. Er helt lik en baby!

    20. Har utrolig lyst på en unge NÅ. Drømmer tilogmed om dem om natten xD
      Og vennene mine er dødslei av å høre meg mase om at jeg gleder meg til å få unger. Er bare 15 nå, så skal vente til jeg er 19 minst, alt etter hvordan det passer..
      Digger bloggen din, og kjenner meg skikkelig igjen i det meste du sier føler jeg..:)

    21. Åh, Tuva, du er så fin! Jeg tenker på akkurat samme måte. Jeg føler at det haster litt, fordi mamma er syk, og jeg ve tikke hvor lenge jeg har henne her. Men samtidig er jeg bare 17, og må finne en å gifte meg med og få meg en grei jobb før det skjer. Håper bare det skjer litt kvikt!

    22. Åhh, jeg gleder meg også utrolig mye, selvom jeg bare er fjorten år… Av og til så planlegger jeg til og med ting jeg skal si til barna mine og sånt, HAHA. Også f.eks når jeg ser sånne babyklær etc. på butikker så tenker jeg på hva jeg ville kjøpt til babyen min. Hahahaah herreguuud, nå hører jeg sikkert helt… rar ut.

    23. Gleder meg veldig mye! Men er LITT for ung akkurat nå.. heheh 🙂 Jeg synest 30 år er litt for gammelt til å begynde og få unger egentlig :s, synst man skal bli ferdig med unger før man er 30( ikke det att jeg har noe i mot dem som gjør de da).. jeg skal værtfall det :)) + du kan gjerne legge ut flere bilder fra da du var liten 😉 kjekt og se!

    24. jeg har det på akkurat samme måten, skulle gjerne hatt et småtroll nå! Men i en alder av 17 så er det ikke så lurt, skal hvertfall bli ferdig med utdanningen først, å ha flyttet inn i et eget hus 🙂

    25. Herregud, jeg er akkurat lik! Noen ganger tenker jeg, “Ånei, jeg er singel, jeg må jo snart se til å finne meg noen..!” Fordi jeg vil liksom ha vært i lag med faren i noen år før vi får barn.. Jeg vil jo ta en utdanning først, men det er ikke fordi jeg har så veeldig lysst til å studere, men fordi jeg vet det blir lettere med et barn om man har utdanning og jobb:) Jeg kan sitte å tenke på babynavn osv i evigheter:)

    26. Ja, jeg har sett frem til å bli mamma helt siden jeg var veldig liten. Venninnene mine er ikke glad i barn i det hele tatt, og mange av dem vil aldri ha barn. De synes jeg er merkelig. Men det å få barn må jo være det beste i verden 🙂

    27. Jeg og gleder meg, men går i 9.klasse så det kommer nok til å bli en del år til jeg blir mamma. =)

    28. Hei Tuva 🙂
      På det forje innlegget du postet om punktvipper og vanlige, hva heter merke, kan ikke se de på den rosa pakkningen! Og bilde du postet, er det med punktvipper eller vanlige, og bruker du maskara over igjen ?
      <3

    29. ”Jeg tror mye av grunnen til at jeg ser så frem til å bli mamma, er at jeg har mistet min egen.” Høh? har du mistet moren din? :O

    30. Heei Tuva! 🙂
      Jeg har det på samme måte som deg! Jeg elsker barn og gleder meg til å få unge! Om jeg kunne valgt ville jeg aller helst blitt mamma nå, men jeg må nok vente en stund til. Jeg har hatt lyst på unge siden jeg var 12 år og nå er jeg 14 år. Hver sommer siden jeg var 10 år har jeg passet en liten jente som heter Karine. Det var herlig! Passet hun hele sommeren hver dag fra kl. 12.00 til sent på kvelden. Var ikke opptatt av å tjene meg penger, gjorde det fordi det er noe jeg liker! Også har jeg en lillesøster på 9 år, hun passet jeg hele tiden når hun var liten, passer hun også nå når hun er er litt eldre. Det har hjelpt foreldrene mine mye. Spesielt når vi ikke har besteforeldre osv som kan passe oss. Ps. du blir nok en fantastisk mamma, Tuva! 🙂 <3

    31. Du er en utrolig herlig og bra person Tuva! beundrer deg, du har oppnåd ganske mye i livet og tenk deg hva du kan oppnå etterhvert. Er innom bloggen din hver dag og følger opp det du skriver, du gjør alt riktig i følge mine tanker 🙂 du er en super jente!
      Vedder på at du er super flink i mamma rollen, jeg synes også du er super sterk som har mistet både moren din og faren din! gjør meg på en måte stolt, ser opp til deg! synes det er utrolig sterkt! Med Vennlig Hilsen Anette 🙂

    32. Jeg var selv babysyk fra jeg var ca. 17 år. Har vært glad i barn hele livet, og følt at det å bli mamma ville være en stor del av livet mitt.
      Jeg traff samboeren min da vi var 17. Vi flyttet sammen da vi var 19, og når vi ble 20 fikk vi vårt første barn sammen. Nå, 3 år senere har vi enda et barn sammen, og har det veldig fint.
      Det å få barn er utrolig givende, og gir så uendelig med glede.
      Men samtidig skal det sies at livet for en uforutsigbar omveltning, og plutselig er det barnet som kommer først, og ikke lenger deg selv. En utfordring både for kjæresteforholde og oss personlig.
      Ville aldri vært foruten barna, og vi er glad for valget vi tok ved å bli foreldre i ung alder. Vi er begge igang med utdanning samtidig som vi har små.
      Jeg synes personlig det viktigste før man planlegger familie er et trygt og stabilt forhold, hjem og økonomi. Det var mine egne krav. Vi skulle bo for oss selv, og ha en “plan” for fremtiden.
      Det er klart babyer og småbarn er veldig søte, men så er det viktig å huske på at de skal vokse opp til å bli store mennesker en dag de og. Man bør så langt man klarer vente til de rette forholdene er på plass. Videre derfra får det være opp til hver enkelt om man ønsker å bli foreldre i 20-30-40 åra. Ingen fasit på det.
      Kos deg med barnedrømmen noen år til. Tiden går fort, før du vet ord av det er du igang med utdannelse eller jobber, bor sammen kjæreste og har en liten en på vei. Og når du kommer dit – så er deet helt fantastisk, selv om det er en livsreise med både gleder og utfordringer.

    33. og ang hva man må gjøre før man får baby kommer deet veldig ann på hva man ønsker å gjøre, og hvilke begrensninger man setter seg selv.
      Det er mye man kan ta med små barn på, bare det er godt planlagt på forhånd.
      Men det er såklart enklere og friere å reise på eks backpack tur uten små.
      Og hvis man føler for å leve ut før man får barn er det og veldig lurt.
      Vi er alle forskjellige, det er viktig å føle seg klar. Noen er unge, noen er godt voksne.
      Jeg har aldri vært opptatt av å reise verden rundt, ei heller byliv ol. så jeg føler ikke jeg har gått glipp av noe selv, dog mange andre er uenige.
      Jeg gleder meg til å oppleve reising og resten av livet med min lille familie, samtidig som jeg synes det er fint at mine nære venninner gjør det de ønsker, og venter med barn om det er det som passer de best!

    34. det er godt å se at noen faktisk blogger om å ha lyst til å bli mor! selv gleder jeg meg kjempemasse. det er bare noe magisk med det hele. å vite at noe vokser inni deg, en liten baby! sikkert den beste følelsen i verden. klarer nesten ikke å vente til jeg blir gravid, hihi! 😀

    35. Eg g glede meg kjempemykje til å bli mamma! Eg er faktisk så heldig å ha ein fantastisk kjæreste som eg kan sjå for meg med ein liten fantastisk baby i armane. Det einaste problemet er at eg er 16 år gammal og går første året på vidaregåande. Bur på hybel gjer eg og, så ein baby passer ikkje akkurat inn no for tida, men å som eg gleder meg til dagen kjem!

    36. Jeg er utrolig glad i barn og jeg gleder meg masse til å bli mamma! Men jeg skal ikke bli mamma minst før jeg er 25 eller over, pågrunn av at jeg vil oppleve ting først, finne meg den riktige mannen jeg kan gifte meg med og ikke minst more meg mens jeg er ung. Visst jeg hadde blitt gravid nå i en alder av 16 år, så hadde jeg tatt abort, fordi det ødelegger hele ungdomstiden din og man får ikke mora seg med venner uten å passe på ungen, noe som kan bli for slitsomt for meg.

    37. Tenker akkurat som deg egentlig! gleder meg noe sykt til å bli mamma og få en nydelig baby, men er nok litt tidlig enda 😮 🙂
      Jeg er sikker på at du blir ei fantastisk mor! <3

    38. Helt enig. Livets største glede er å få barn. Vil også ha barn med det samme. Er man en barneelsker, har ikke alder så myyyye å si for når man får det. 😉

    39. selv om jeg er bare 15 år så gleder jeg meg sykt mye til å få barn, det har jeg gjort siden jeg var 10 år.. Håper at jeg blir en ong mor selv om det er tungt osv til tider.. har kanskje lyst å få barn når jeg er mellom 18 og 22 🙂
      Håper på å se flere barne bilder, du var super søt! 🙂

    40. “spesielt i ung alder” .. jeg syntes at det er bedre og bli “ungmor” i stede for og få barn når man er 32. tenk da, når du er 15, så er moren din 47′ ukult..
      og tenk på de mødrene som er over 35 da, enda værre..
      “Å få unge er selvsagt krevende og tungt til tider, spesielt i ung alder” ,det er enda mere krenvende og tungt når man gamel og har så mye mindre energi. kan ingen si seg et gram enig?

    41. Jaa 😀 Gleder meg kjempe mye! Er veldig glad i barn, og hadde det vert opp til meg kunne jeg blitt mamma NÅ! 😀

    42. Jeg ER mamma! Og d er absolutt d beste som har skjedd meg! For tiden venter jeg på at testen ska vise positivt igjen, altså nr 2. Klarer ikke vente…. Med barn har alt en mening! Livet har plutselig en mening! Gled deg!! Men nyyyt tiden du er alene:) Før du vet ordet av d er tiden forbi…. Lykke til! 🙂
      Hilsen en lykkelig mamma

    43. Jeg er ferdig med å glede meg til å bli mamma. Ble mamma i en alder av 17 og angrer ikke ett sekund på valget jeg tok 🙂 Det å være mamma kan ikke beskrives, det finnes ikke noen bedre følelse enn å vite at du har en liten som er avhengig av deg, som trenger deg, og som du skal passe på 🙂
      Nå er Thea Celin (datteren min) hele 3 måneder blitt, og jeg blir bare lykkeligere og lykkeligere for hver dag som går.

    44. Tenker det samme som deg, har kjempelyst å bli mamma, NÅ. Men jeg er 17 år gammel, og jeg er laaaangt ifra der i livet som jeg vil være før jeg får unger. Jeg har hverken kjæreste, jobb, hus, penger eller utdannelse, – eller som du også sier, opplevd tingene jeg vil. Men åå, hvor koselig det hadde vært med bebis.. 🙁 er en på skolen som er et år eldre som er gravid nå, og jeg er såå missunnelig…. Uff, men vi får nok bare vente, Tuva:)

    45. Tenker det samme som deg, har kjempelyst å bli mamma, NÅ. Men jeg er 17 år gammel, og jeg er laaaangt ifra der i livet som jeg vil være før jeg får unger. Jeg har hverken kjæreste, jobb, hus, penger eller utdannelse, – eller som du også sier, opplevd tingene jeg vil. Men åå, hvor koselig det hadde vært med bebis.. 🙁 er en på skolen som er et år eldre som er gravid nå, og jeg er såå missunnelig…. Uff, men vi får nok bare vente, Tuva:)

    46. Gleder meg sykt til å bli mamma! Har veldig lyst på det nå, men, som du selv skrev, så venter jeg av hensiktsmessige grunner. Skolen bl.a.
      Eg og kjæresten min har allerede begynt å finne navn vi liker. Og vi er bare 16 og 17 år gamle! Hihi ^^
      Du er en fantastisk blogger! Og eg er fast leser <3

    47. Tja, det tror jeg. aller mest gleder jeg meg til å flytte ut! Men det høres koselig ut å være mor.
      Når jeg leste overskriften her var første tanke; WTF!? ER HUN GRAVID?! men ble lettet av du du bare gledet deg til dett. ;D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg