Skal kanskje få reggis

Heeei! Nå er jeg hos tannlegen, eller kjeveortoped(?), og venter på at jeg skal inn. Har bestilt time på eget intinativ. Kanskje det blir reggis på meg i nærmeste fremtid, eller kanskje det finnes en lettere løsning på problemet mitt. Jeg har jo helt rette tenner, men har mellomrom som jeg ikke liker. Så det er egentlig bare en “skjønnhetsfeil” som jeg gjerne vil rette opp i, så det kan bli expensive. Men veldig verdt det, man skal jo leve med disse tennene resten av livet, så det at regulering ikke er så veldig pent driter jeg i, det er verdt det! Jeg skal jo bli Hollywoodstjerne, så da må jeg jo ha Hollywoodsmil :) Gir dere oppdatering på hva som skjer etterpå!


Ikke så veldig pent!

66 kommentarer
    1. Jeg tok av reggisen får ikke så lengesiden og jeg er kjempefornøyd med resultatet! Så det er verdt pengene! 🙂

    2. ååh! eg vil ha reggis, eg har så stort mellomrom mellom tennern -.-‘ men det e jo så fette dyrt : / / vet du ka det koste ca for regulering bare oppe?

    3. Da bürde du vente. Jeg tok min når jeg var 14-15, og tennene er allerede gått litt tilbake. (er 21 nå) .. men samme er skjedd med søstra mi.. vedder på at du garantert vil angre XD haha..

    4. du bi å kle det, æ bruke å reggis, men æ bryr mæ fette kje ka andre folk mein om det. å husk at halvparten av ungdommen i norge bruke faktisk reggis 🙂 å æ ska ta av den t sommern, å husk det sluttresultatet blir veldi fint vess du står på og klar det så får du veldi fine tenner 😉
      lykke tell!

    5. Sandra: Hvorfor skulle omtrent alle som har regulering fått den rundt 8. klasse hvis det er normalt at tennene går tilbake da? Det skjer nok ikke med alle :p

    6. Jeg og hadde reggis i 2,5 år, utrolig kjett, men verdt det! Fikk av i fjor og er veldig fornøyd. Bare at det verker sykt når du har stramma, men slutt resultatet blir såå fint! Lykke til 🙂

    7. hadde det i 3 år og 10 måneder..! er såå glad jeg ikke har det lenger, men det var verdt det:) hadde underbitt, og har nå skikkelig bitt og HVITE tenner, haha;D digger bloggen din, fortsett slik<3

    8. Æ har reggis no, og det e ikke verd det ! det e dritvondt, stygt, det sett sæ fast mat og du ser my mindre ut på en måte.. glede mæ t æ ska ta den av ! <3

    9. har hatt regulering men fikk det heldigvis på ganske tidlig, fikk den av 5 dager før konf. Jeg ville anbefalt å hatt på baksiden, da vil den ikke synes og det er like effektivt!

    10. Tro meg, det er verdt pengene og de mnd eller årene du må ha det. Tennene dine blir sååå fine til slutt!! Er så glad jeg hadde det, du kommer til å sitte igjen med et kjempe fint smil hvis du tar det!!

    11. Har hatt reggis i 2 år og skal ta den av om et par mnd og gleder meg syykt:-D Det kreves penger, tid og en høy smerteterskel (er vondt med stramming osv) men de som får den av og ser resultatet blir såå fornøyde!:) Føles kanskje ut som det er teit/barnslig nå men du blir fornøyd:) dessuten er det jo ikke sikkert du må ha den så lenge!
      Masse lykke til:))

    12. Jeg har en venninne som hadde mellomrom mellom fortennene, hun hadde ikke reggis, hun fylte i eller noe sånt. Hun kom på skolen neste dag uten mellomrom. Ble kjeeempefint! Hvis det eneste som plager deg er de små mellomrommene kunne jo dette vært en løsning? Slipper du å ha reggis i et år også. 🙂

    13. Hvis du skal skaffe deg reggis så burde du spørre tannlegen om du kan få hvite klosser. For da syntes den nesten ikke. Jeg hadde det siden jeg tok min ganske sent, i forhold til andre i klassen. Så da skaffet jeg meg hvite klosser 🙂 Er mulig å få andre farger også som rosa, blå, grønn osv.. xD

    14. Eg har reggis no å eg hate den dritten dt e dt værste som finnes OMG glede meg t å få den fjerna
      Dt gjør fette ont å eg må bruke strikk som heile tia sprekk så det piske meg i kjæftn
      For å så d sånn DT E REIN TORTUR DU BURDE IKKE!!!!!!

    15. uff da.. høres ikke noe godt ut.
      hei.. du har en kjempe fin blogg.. Synes det er spennende og lese den.
      Jeg har spørrerunde på bloggen min og jeg lurte på om du kanskje kunne stille meg noen spørsmål.
      Jeg svarer på alt mulig og jeg har akkurat prøvd meg som modell.
      Bli veldig glad hvis du stiller meg noen spørsmål. Svarer på alt

    16. jeg hadde reggis i 10mnd, da jeg tok av var jeg kjempe fornøyd med hvordan tenna mine så ut, men kunne ikke bite sammen. Nå er tenna mine helt ødelagte, og jeg vil ha regulering på nytt:p

    17. jeg er 15 og fikk streng for 6 uker siden, det var så vondt at jeg trodde jeg skulle dø! men det er verdt det, ser allerede forskjell! og det er kun etter 6 uker!! btw, digger deg! <3

    18. Jeg hadde tannregulering i et par år i tenårene – tennene ble veldig fine etterpå, og fikk meg til og med kjæreste mens jeg hadde reggis 😉 Så verden går ikke under på grunn av tannregulering. Det er svært vondt når reguleringen strammes, man kan bare slurpe suppe etterpå, men absolutt verdt det! Lykke til! 🙂

    19. Har regulering nå og det er verdt det! Ja, det er utrolig vondt, men når du har strammet går det over etter noen dager, så du har ikke vondt hele tiden. Jeg har faktisk fått en del positive ting ut av å ha regulering, blant annet mye bedre munnhygiene. Og siden du bare skal få fikset mellomrommene tror jeg ikke du trenger strikk. Er ikke helt sikker, men jeg tror det er for de som har over- eller underbitt 🙂

    20. Heisann 😀 Kult at du kanskje skal få reggis, det har jeg og 🙂 Det eneste som er vondt med reggisen, er stramminga! Men den går bort etter ca. 4-5 dager!

    21. Kan du fortelle litt om hvordan du tok kontakt ogsånn snakket du med tannpleier? Jeg har en fortann som går over den andre, bare en skjønnhetsfeil og kunne tenkt meg regulering. Hva må du betale ? Setter stor pris på svar! 🙂

    22. Hvis du bare har mellomrom vil jeg anbefale å sette inn ekstra “fyll” hos tannlegen 🙂 Kjenner en som gjorde det nettopp, og resultatet ble utrolig naturlig og fint! Absolutt verd å sjekke ut!!

    23. Det er helt klart verdt det! Hadde regulering selv, angrer ikke ett sekund!:D
      Fikk 75% dekka da, siden jeg hadde underbitt… Ikke pent i det hele tatt, men nå har jeg kjempe fine tenner og jeg er utrolig fornøyd!

    24. Det er verdt det – uten tvil! Og det er VIRKELIG ikke så vondt som folk vil ha det til … det er kanskje litt ubehagelig når du får den på og de første gangene du strammer, men ikke noe jeg vil kalle vondt. No worries!

    25. Det har kommet en ny”modell” av regulering. Den er bak tennene og ikke forran så den er ikke så synlig 🙂 jeg har selv hatt reggis på i 3 år å jeg kan ærlig inrømme at jeg er dritt lei 😛

    26. Hei! Jeg hadde større mellomrom enn deg, men for 1 år siden når jeg var 17 år fikk jeg visdomstennene mine som presset mellomrommet mitt helt sammen! Så nå kan man ikke se at jeg noen gang har hatt mellomrom en gang. Anbefaler deg derfor å vente til du har fått visdomstennene hvis du ikke allerede har fått de 🙂

    27. husker “reggistiden” min, i starten hata jeg det og jeg turte såvidt å smile slik folk kunne se det hahah.. det var utrolig vondt noen ganger etter jeg hadde vært å stramma den eller noe sånt no, men nå i ettertid så tenker jeg at det var absolutt verdt det! og det som var veldig gøy da, er at jeg fikk det sånn i.. 6 klasse? så fikk den av rett før jeg begynte på ungdomsskolen, så det var litt artiig 😀
      du har egentlig veldig fine tenner fra før!!

    28. Hei! Selv har jeg stooort mellomrom mellom fortennene, og jeg skal få regulering på fritt initiativ. Skal få hvit, noe som er noe dyrere enn sølv. Totalsummen blir vel noe rund 13 000. Du kan få regulering bak men det koster 30 000, men det er altså bare oppe.
      Jeg må hvertfall først klippe av den “strengen” under tennene oppe, og så ta avstøp og så skal jeg ta det på. Det kan ta litt tid, men når den er på tror jeg du ikke trenger å ha den på mer en 4-6 måneder, det skal hvertfall jeg..

    29. Jeg har tannlegeskrekk, men jeg hadde syke mellomrom mellom fortennene og hjørnetannen min manglet jeg, så jeg ville løse det uten regulering. Jeg fikk fylt det inn med akkurat samme farge som tennene mine (de finner din farge), og nå har jeg ikke det lengre! Det tar kjempekort tid, er ikke noe vondt, og det ser heelt ekte ut! Før smilte jeg ikke med tennene, men nå derimot gjør jeg det hele tiden! Spør om det, det funker kjempebra!

    30. Vi lover deg at Regulering er vondt! Har tannregulering selv, i går var jeg og strammet, kjennes ut som alle tennern skal løsne! Kan ikke spise noe annet en suppe eller sånt! Rå vondt, men det varer bare noen dager så går der over ;))

    31. jeg fikk regulering for noen måneder siden, og da spurte jeg om jeg kunne få hvite klosser, noe jeg fikk.. det er litt dyrere, men man ser det nesten ikke! 🙂 kjempe fornøyd!

    32. sorry for den jeg sendte i stad, du skjøner krive det på en annen blogg. Men til deg skulle jeg skrive lykke til. Men istedenfor sendte jeg lykke til, til den andre jenta. Hvis du skjønner

    33. Du burde velge vanlige klosser, de som er hvite kan se ut som skitt på tennene, noe som ser helt forjævlig ut! :s men ellers synes jeg regulering er helt sykt sjarmerende!! 😀 og hva et vel 1-2 år med reggis, i et 80 år langt liv, eller hva? 🙂 det blir nok veldig verdt det, lykke til om det er det du velger :):)

    34. jeg har reggis nede og skal få oppe om ca 20 dager, men det er ikke alltid at det fikser alt sånn at du får fine tenner.. hvis tennene er skjeve og ikke står rett osv. kommer regulering til å fungere best 🙂 men hadde du penere tenner før du begynte å snuse? har ikke det noe med de å gjøre, siden tennene blir gulere osv med snus?;$
      btw du er en veldig bra blogger<3

    35. Jeg har også mellomrom mellom tennene mine, som jeg virkelig ikke liker. Men jeg har fått beskjed av tannlegen at når visdomstennene mine kommer, vil de presse de andre tennene mine fremover, og mell0mrommet mitt blir derfor borte 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg