Blir ikke reggis på meg.. MEN

Kjeveortopeden sjekket tennene mine i sånn 1 minutt, før han sa “Nei, du får ikke regulering”. Han forklarte at tennene mine oppe og nede satt perfekt sammen, så om han skulle puttet inn en regulering for å skyve frem tennene mine oppe, ville ikke de da stemme overens med de nede, skjønner? Så regulering er ikke et alternativ for meg.. MEN han forklarte at han kunne bygge på tennene mine, slik at mellomrommet ble borte. Litt vanskelig å forklare, han brukte et fagspråk jeg ikke klarer å gjenta, men han fortalte at Carola har gjennomgått det samme. Så det er noe jeg er ganske sikker på at jeg blir å gjøre! 


Koster 4000 kr per tann, og jeg må ta 2 eller 4 tenner ser det ut som. Blir spennede å se hvordan det blir!

Om jeg ikke tar helt feil har Carola slipet ned sine egne tenner for så bygget på, slik at de ser perfekt ut. 

– Noen som har gjort dette selv? Fortell meg!! 

64 kommentarer
    1. Tannlegen holder på å bygge på to av tennene mine, skal ha kroner på de, vet ikke om det er det samme! 🙂 Men jeg gjør det jo av helt andre grunner, må jo gjøre det fordi jeg klarte å tryne på sykkelen å slå ut fortennene mine 🙁
      Du får ha lykke til, kommer sikkert til å bli utrolig fint! 🙂

    2. wow, det var dyrt;o men blir sikkert verdt det! bra du ikkje treng reggis da, hadde det i to år, et reint helvette -.-

    3. Knskje en ide å slutte me snusinga først eller? Det ødelegg nu jævli mye på tennern;))) viss du ikke har slutta da 🙂

    4. Kanskje det hete fasetter? Har ei tann som æ skal gjøre nåkka med som plage mæ grenseløs. Det ligg akkuat det samme på 4000-5000. Ka hete han mannen du va hos? Kanskje æ også skal dra dit da!:D

    5. er født med en liten tann som er mye mindre enn alle de andre tennene mine, og tannlegen bygde på den. så jeg har en falsk tann som ser og kjennes helt vanlig ut. er IKKE noe vondt, man bare ligger der mens tannlegen tar et slags laserlys på tennene dine og du kjenner ingenting som sagt 🙂
      lykke til <3

    6. Venninnen min har gjort dt før,og nå er tennene hennes perfekte! skikkelig misunnelig på hun… <3<3 BTW:elsker bloggen din!<3<3

    7. Du har jo flotte tenner! Har selv fått lagt på en tann(begge sier) siden jeg beit av meg deler av tanna.. Å jeg må ha det slik at det er nok beskyttelse på den. Men husk du må bytte dem i løpet.av livet for samme pris!

    8. Heldig som slipper regulering !
      Jeg hadde regulering i 7 mnd. var helt forferdelig men var virkelig verdt det :))

    9. jeg har gjort det, tok bare de fire fremste tennene liksom 🙂 ble kjempe fornøyd!! er verdt prisen 🙂

    10. Til de som klager på at hun må slutte å snuse fordi det ødelegger tennene, så er det helt feil. Snus sliter ikke på tennene i det hele tatt. Det eneste det gjør på tennene er å fjerne plakken. Det sliter på tannkjøttet, ikke noe annet. Dette er tannleger som har forklart, og jeg har også spurt min egen tannlege. Så spar oss og pass på dine egne tenner 😉
      “Tennene vil ikke bevege seg pga snus og du vil ikke få gule tenner. Tannkjøttet kan trekke seg tilbake og bli irritert, som reaksjon på snus.” Thank you.

    11. Det var litt dyrt, hehe, hvis du skal ha sånn påbygg på tennene, må du betale det selv? Eller betaler fosterforeldrene dine det? 🙂

    12. Koster ca 25 000 – 30 000 for reggis, så er jo billigere 🙂 Er forresten helt jævlig å ha regulering, så tror dette er bedre …

    13. pappan min har bygd på tennene , og han fikk kjempe vondt. anbefaler deg ikke å gjøre det. Du får nye tenner men de tåler ingen ting, i allefall vis det er poselen. :O

    14. Gud så overfladisk!! teit å lese om. Du har jo et sjarmerende smil!
      Trenger vel ikke betale 16000 kr for å fikse en slik liten “skjønnhetsfeil”? da har du i såfall for mye penger. Og det er drøy blogging.

    15. Jeg har gjort det! Har to tenner som ikke vokser, og så passe idiotisk ut når jeg smilte :p to flak i midten, så ingenting vedsiden av dem nesten. Var ikke noe vondt heller, hun ”pussa” på de små, også limte hun på to fasetter 🙂 Fornøyd, men de første ukene var jeg liiiivredd for å miste dem! haha, så spiste knapt, fordi var redd de skulle falle av.

    16. Jeg har bygd på to av tennene mine, og skal bygge på to til. Resultatet ble veldig fint, og det så helt naturlig ut, men allerede etter to uker falt det av en bit fra en av tennene jeg bygde på, dette fikk jeg ordnet hos tannlegen. Og en uke senere falt det av en til bit fra den samme tanna.. Det er jo ikke sikkert at det samme kommer til å skje med deg og dine tenner da, men tenkte at det kunne være fint å vite at slikt også kan skje 🙂

    17. jeg har både hatt regulering to ganger OG bygd på tennene mine 🙂 Tannleger er superflinke når det kommer til å bygge på, jeg er kjempetakknemlig for at de kunne gjøre det med mine tenner! Jeg mangler masse tenner, så det så bare rart ut før de bygde dem på 🙂

    18. regulering vil koste, en bit over 20.000 så jeg tror nok dette er et bedre alternativ, prismessig 😉 var hos kjeveortoped for å sjekke det samme selv, da tennene mine sto helt “perfekt” plassert i forhold til hverandre, sa han at hvis vi skulle flytte på noe, så måtte vi flytte på alt.

    19. Dette må du ikke finne på å gjøre, det han vil er å sette på skallfasetter på tenne dine og det lønner seg ikke i det hele tatt!!! Du kommer til uten unntak å ha problemer med det senere og siden min tante er norges fremste kjeveortoped vet jeg hva jeg snakker om. Detter er noe som de fleste tannleger ikke anbefaler til unge voksne og DEFINITIVT ikke til personer under 18. Skallfasetter ville jeg lest meg grundig opp først. HUSK at noe av reguleringen vil bli dekket av staten, selv har jeg hatt regulering i 4 år. Verdi av 100.000 pga. mye problemer, men moren min endte opp med å betale 8.000. Dette er av andre grunner, men det er ikke mye som skal til for at dette kommer til å se ypperlig ut med regulering. Skallfasetter er for de mest BEHOV, noe du ikke har, du har ikke syreskadede tenner. Dette er et Hollywood fenomen som IKKE blir anbefalt av de fleste tannlegene. Hvis du lurer på noe ville jeg kontaktet KRISTIN AANDERUD-LARSEN på tulinløkka tannlege senter. De har faktisk peiling og kan sakene siden. Bare ta en telefon og du får svart på alt. Håper du ikke velger den “lette” veien, det vil ikke være lett om noen år.
      Jeg skriver dette som ren opplysning. Kun fakta.
      MVH Victoria

    20. Må le av de som sier at det er billigere med tannregulering. For det første, så får hun IKKE det, tydeligvis – og for det andre så er det vel faen ikke noe billigere. Jeg har hatt regulering, og det endte opp i 25- 30.000 kr. Så nei, det er ikke billigere med det. Og i tillegg så har hun jo ikke det valget engang, så hvorfor ta tiden til å skrive det i det hele tatt?

    21. Det kan jo bli riktig så bra, da! =)
      Klem fra Lizbethosnes.com – Behind the scenes.. Her skriver jeg mange innlegg daglig om min glade hverdag med mote, skjønnhet, shopping, vennskap, tanker, meninger, bloggtips, bokomtaler – og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa. Min blogg er min terapi, min hobby og min lidenskap. Lizbethosnes.com! Jeg har forresten en spørsmålsrunde gående NÅ 🙂

    22. Det var litt dumt… for det du skal ta nå er uutriooolig dyrt !! en av vennene mine har gjort det, hun heter Kine. Hun ble ikke fornøyd. og hun betalte 1o.ooo ! :/

    23. Jeg vet om ei som hadde sånn Kurt Nilsen-mellomrom mellom fortennene, og hun fikk det mellomrommet fylt 🙂 ser veldig naturlig ut!
      Husk på at tennene dine er noe du skal ha resten av livet ditt, forstår godt om du vil bruke et par tusen på de 🙂

    24. Har gjort akkurat det samme. Tennene ble slipet litt ned og deretter bygget på med et sterkt stoff som varer lenge. Tettet igjen tre mellomrom og fikk perfekte tenner! Tok 40 min og uten smerter, i stedet for flere år med regulering! Anbefales! men gå til en tannlege som har gjort det før og som du vet har erfaring for jeg har sett venninner som har fått det mislykket!!!

    25. Jeg har sånn påbyggning, og det funker helt fint! Akkurat nå har jeg sånn midlertidig som kommer til å falle av etterhvert, men når jeg blir 18 får jeg ordentlig som kommer til å vare lengre. Mine ble ikke slipet ned, men det gjør de sikkert når jeg får de ordenlige på! 🙂

    26. Jeg knuste over halve fortanna mi i en ulykke, og da bygde de på resten. Ser veldig bra ut, og er helt umulig å se at den ikke er ekte. Dette betalte jeg ikke noe for, men skjønner deg og de som velger å betale for det – det ser jo som sagt veldig bra ut 🙂 Tok heller ikke lang tid.

    27. Haha gled deg! Jeg har gjort det selv og det er VONDT! Men det er verdt det altså 🙂 jeg ble nesten 100 % fornøyd. Jeg skal gjøre det på nytt da. For å bli helt fornøyd :p

    28. Ja, jeg har gjort det med to tenner. Det ble selvfølgelig mye finere, men vet ikke om det er verdt det… Det er fordi det har “brekt av” mange ganger :S Så jeg har gjort det 4 ganger, fordi det ikke holdt godt nok! Den ene gangene skjedde det fordi jeg spiste knekkebrød, en annen fordi jeg brukte tanntråd, en annen fordi jeg spiste pizza og en annen gang var det plustelig bare ødelagt, uten at jeg visste hvorfor. Håper ikke jeg skremte deg helt nå, for en venninne av meg har også gjort det, og det ble kjempefint, og hun har ikke hatt noen problemer med det etterpå.

    29. e har bygt på tenna etter å hatt tannregulering bake. Da betalte e ikke for å bygge på siden e va under 18:p å d ser heilt naturli ut, så filte e tenna etterpå:)

    30. Jeg klarte å knuse biter av fremtennene mine da vi var på båttur.
      Vi fikk fikset det hos en tannlege.
      Først var jeg litt misfornøyd, siden jeg akkurat hadde fått strengen av og slipt fremtennene litt “jevnere”, og de var ikke så like jevne som før. Men nå som jeg har vent meg til dem er jeg veldig fornøyd. Kan selvsagt se litt forskjell om en går tett opp i speilet, men kan leve med det 😀

    31. Ser det er mange som skriver at de har bygget på tennene sine. Det er ikke nødvendigvid det samme som å sette på skallfasetter som Carola har gjort. Fasetter krever at en del av din naturlige tann blir slipt ned og så festes en ferdig modellert tanndel over der igjen, så det ser ut som om det alltid har vært din egen tann. F.eks noen kjendiser har jo fasetter over alle sine naturlige tenner for å få et så “perfekt” smil som mulig, er jo derfor mange av dem har sykt hvite tenner, ekte tenner kan som regel ikke blekes så hvite. Å bygge på kan jo bety å f.eks. fikse på mindre skjønnhetsfeil eller hakk/manglende kanter på en tann ved at det pensles på plastemalje. Jeg har selv gjort dette, det koster ikke mye, kanskje 1500 for kanter på tre tenner kanskje. Men det slites ned med tiden, så jeg fyller på en gang i året ca.

    32. Hei jeg har fått gjort akkurat dette selv, eller først hadde jeg regulering også fikk jeg slike fasetter / bro. Siden jeg manglet 2 tenner fikk jeg laget en bro på 5 tenner og en som er helt for se selv. De brukte over 6 uker for å få dette perfekt. Jeg slapp å betale noe selv siden jeg er født med LGS betalte staten dette. Jeg er kjempefornøyd og har fått kjempe mye skryt for tennene mine nå 🙂 er superfornøyd og fikk dette gjort hos en spesialist på Haukeland sykehus i Bergen, 🙂

    33. Akkuratt det samme skjede med meg, må bygge på tennnene.. Men skal ikke gjøre det før jeg blir voksen, siden tennnene er ikke 100 % ferdig utviklet /holdt jeg på å si), så jeg venter litt 🙂

    34. Jeg har ikke gjort det, enda. Jeg skal bygge på de snart. Men trodde ikke det var 4000kr for en tann?

    35. Helt uforståelig at Carola ville sette på porselen på sine tenner. Hun hadde kjempefine tenner naturlig..

    36. Våre priser for tannbehandling er veldig høye. En stund siden leste jeg en artikkel om tannturisme og bestemte meg for å prøve det. Jeg reiste med mannen min til Medicover i Warszawa. Hele logistikk var på deres side. De bestilte billetter, hentet oss fra flyplassen og ordnet overnatting. Tjenester på høyeste nivå. I en stund vil jeg reise med barn for en vurdering. Vi vil besøke hovedstaden i anledning. Hyggelig og nyttig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg