Svar på spm om epilator

Hva er det? – Det er en maskin (uten blader, det er ikke en barberhøvel) som fungerer slik at den napper ut hårene. Kan brukes på legger, under armene, bikinilinjen og egentlig alle plasser hvor du har uønsket hår. Etter kort tid blir hårene mykere og veksten mindre. Det er på samme måte som å vokse, bare at jeg personlig synes det er mye enklere og raskere med epilator – OG et stort pluss er at man trenger ikke vente til hårene har vokst godt ut (som man må med voksing), for epilatoren klarer å ta hår som er 0.5mm kort (veldig små). 

Hvor lenge har du hatt den, og er den like bra? – Har hatt den i ca. akkurat 1 år, og den er faktisk enda like bra!

Må man bruke noe form for gelè/skum når man bruker den? – Med i pakken fulgte det med en vanlig Gilette barberskum, sånn man bruker når man barberer leggene helt vanlig, men personlig synes jeg det funker helt fint med vanlig såpe. Leggene skal altså ikke være tørre når man bruker epilatoren.

Må man bytte ut blader ofte? – Nei, for det er ingen blader på epilatoren som på en barberhøvel. Den napper ut hårene, akkurat som en pinsett.

Hvordan blir huden etter at du har brukt den? – Min ble litt rød før, men ikke nå lengre, for nå er hårene mine blitt såpass myke at epilatoren drar de mye lettere ut enn før. 

Hvor my koster den? – Min er veldig dyr, den koster hele 1799 kr (fikk den sponset.. men kan fortelle dere det at det er den mest nyttige sponsorgaven jeg noensinne har fått), men du finner mange rimeligere på for eksempel Elkjøp fra 399 kr og oppover. Det er absolutt ei investering, det lover jeg dere! Her kan dere se utvalget til Elkjøp.

Hvor lang tid tar det før hårene vokser ut igjen? – Tror det er litt inviduelt hvor lang tid det tar før hårene vokser ut igjen, for mener jeg å ha lest at det skal ta 2-3 uker, men det stemmer i allefall ikke på meg. Jeg må gå over leggene ca. 1 gang i uken, noe jeg uansett er veldig fornøyd med med tanke på den grusomme hårveksten jeg har. Men etter en uke er det altså bare kjempesmå nupper som er kommet ut! 

Tåler den vann? – Det gjør den. Bruker den alltid i dusjen!

Gjør det vondt? – Ja, det gjør faktisk helt grusomt vondt i begynnelsen. De 1-2-3-4 første gangene er helt grusomme, her må man virkelig lide for skjønnheten – men det er verdt det! De 2 første gangene var det så vondt at jeg ikke klarte å fullføre begge leggene samtidig, måtte ta en pause mellom hver. Hvor vondt det gjør avhenger nok også av hvor stor hårvekst du har og hvor tykke hår du har – sånn som jeg, jeg har veldig tykke, harde og svarte hår, mens andre er så heldige å ha lyse og tynne. 

Jeg har epilator, men sliter med at ikke alt hår forsvinner skikkelig.. Har kanskje noe med at det gjør så vondt at jeg ikke klarer å gjøre det skikkelig? Har du noen tips til at det ikke skal gjøre så vondt? – Jeg har dessverre ingen tips mot at det skal gjøre mindre vondt, for på meg gjorde det HELT JÆVLIG vondt de første gangene, som jeg nevnte over. Men når man er kommet over de første gangene synes jeg ikke det gjør noe særlig vondt. Så du har kanskje ikke gjort det så mange ganger? Og bruker du høvel også, i ny og ned? Det må du ikke gjøre, for da kutter du av hårene, hårene blir harde igjen og du er tilbake fra start. Jeg har brukt epilatoren 1 år i strekk, høvelen min har ikke vært i nærheten av leggene mine på et helt år, og det vil en høvel aldri være igjen heller.

For at du skal få med alle hårene, må du gjerne gå over leggene flere ganger, det gjør jeg. Du må ikke dra den fort over leggene, dra den sakte, ellers rekker ikke epilatoren å få med seg alle hårene.


Det følger med en lader til min epilator, så jeg slipper på å tenke på batterier. Følger også med forskjellige greier (haha, vet ikke hva jeg skal kalle det) som man putter på på toppen der (har ingen “greier” på, på bildet). Dårlig forklaring. 

– Fikk jeg med alle spørsmålene?

34 kommentarer
    1. har akkurat den samme epilatoren, men har alltid syntes det har gjort så vondt og da har jeg tatt noen runder med barberhøvelen innimellom. Skjønte det ikke var så lurt, så da får jeg lide litt mere o kun fortsette med epilatoren. 🙂 liker sånne innlegg, tuva!

    2. Bra svart!
      Men vet du om det finnes en video noe sted om hvordan man bruker den? Hadde tenkt å spørre om du kunne lage, men de er kanskje ikke så veldig gøy å vise hvordan du epilerer leggene ? 😛

    3. Har akkorat samme epilator selv. Epilatoren kan brukes på BÅDE tørr og våt hud, så det du skriver om at leggene ikke skal være tørre, er helt feil. Jeg har også lest at man skal aldri bruke den uten ett av dekslene på. Man tar bare av dekselet for å rense bort hårene som legger seg inni.

    4. Har akkurat den samme jeg også. Bruker den aldri, i og med at den er så dyr. Aldri prøvd den heller, så nå er den storesøsteren sin :p Tenker hver gang at jeg skal prøve og spør storesøster hver gang “gjør det vondt?” og hun svarer, “neida, bare de første gangene” og hun har brukt også veldig lenge, over et år faktisk, så hun er vel vant med det. Men jeg gidder rett og slett ikke å skade meg selv for “skjønnheten” eller, kanskje “skade” ikke er det rette ordet, men gidder ikke å la meg lide for “skjønnheten”, den betyr ikke så mye for meg uansett :p

    5. Hvor vondt gjør det for deg nå da, når du har brukt den lenge? Og siden den drar ut hårene som en pinsett, kan man klemstre huden, om du skjønner? Sånn at den drar med seg huden og ikke bare hårene? Supert om du svarer, kunne tenke meg en sånn 🙂

    6. Jeg hadde epilator før, akkuratt den som du har. Men det var såå utrolig vondt, jeg klarte det ikke. Så jeg kjøpte meg sånn laser som jeg bruker. Silk´n sense til 1999 funker for meg! Og det er smertefritt :3

    7. Det kommer helt ann på hvilken epilator det er om leggene skal være tørre eller ikke, den jeg har kan man ikke ha noe som helst slags fett eller produkt på bena når man bruker den, bare til informasjon 🙂

    8. Har vært innom tanken på å kjøpe en sånn en, tror kanskje jeg skal gjøre det etter å ha lest dette 🙂 Mine hår spesielt nederst på leggene er mørke og er nok litt tykkelse på de, og det vokser fort! Helt sykt, så en sånn der hadde nok vært smart:) Får bare pine meg igjennom de første gangene..

    9. Jeg er helt lik deg Tuva jeg har svarte tykke hår og jeg er så sinnsykt lei av høvelen og skummen at jeg tror jeg må kjøpe meg en selvom det var en ekstremt stiv pris… men jeg skal vell bruke den mye så det er vell verdt pengene:-)

    10. Lurer på en ting, jeg brukte epilator i flere år, men har nå byttet tilbake til å shave fordi leggene mine ikke ble like myke som ved shaving og jeg fikk inngrodde hår osv…hva er dine erfaringer med dette?

    11. Bra svart!
      Jeg trenger hjelp, for dette problemet plager meg veldig…
      Hvis man har litt hår på overleppa(noe som jeg har), virker den epilatoren der på de hårene også? Vokser de saktere ut igjen? Eller blir hårene lengere hvis du bruker epilatoren?
      Får den hårene på overleppa til å slutte å vokse? Det hadde vært supert om epilatoren hadde fått hårene til å slutte å vokse! 🙂 Plis svar meg på dette spørsmålet…
      PS: Digger bloggen din!

    12. jeg har også en epilator, og jeg har ikke brukt den så mange ganger.. det gjør ganske vondt, men det er vel fordi jeg er en nybegynner. Men forrige gang jeg brukte den fikk jeg mange røde nupper/små prikker hvis du skjønner.. har du også opplevd det? er det bare noe som er i starten? de var borte dagen etterpå, akkurat som at jeg “sov dem bort”.. vil de bli borte etterhvert som jeg bruker den ofte?

    13. Kan du værså snill å svare på dette spørsmålet!
      1. kan man bruke den på armene? jeg sliter veldig med mye og svarte hår der! Blir de bedre da liksom? sånn mykere ogsånt? 🙂
      2. hvis jeg kjøper en til rundt 500 kr, funker den like bra da? eller vil den liksom ikke nappe ut hårene ordentlig?
      håper veldig at du kan svare på dette 🙂 elsker bloggen din!!

    14. Tips for at det ikke skal gjøre så vondt er å ta ispose på føttene først ! Da blir man ” lammet “.

    15. hvordan tar du bort hårene som kommer inni epilatoren, hvor blir de hårene av? håper på svar for dette lurer jeg og mamma på,

    16. Når begynte du med å barbere leggene ( hvor gammel var du )
      Eller er det noen som vet når det er lurt å begynne??

    17. Har den på bildet bare uten barberhøvel altsp typen før, og det gjør noe helt forferdelig vondt, epilerte under armene og veiviseren i stad 😛 men regner med at etterhvert så går det her smooth! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg