Operere bort arret

Nå har jeg gått en stund uten navelpiercingen, og funnet ut at jeg trives best uten. Har hatt det siden jeg var 14 år – altså i 4 år, og har på en måte vokst ifra det. Synes det er litt fjortis, synes rett og slett det ser mye bedre ut uten, så lenge man har en trent mage – noe jeg har om ikke lenge :) 

Men arret ser ikke særlig pent ut. Som dere ser har jeg redigert bort arret på bildet til høyre. Vet fotballfrue har skrevet om det samme, og at hun har planer om å operere arret bort, på et vis? Noen som har peiling på hva en slik operasjon koster, og kanskje har gjort det selv? Regner med den ikke er så vanskelig å gjennomføre.

49 kommentarer
    1. synes navlepiercing er fint jeg! men du kledde faktisk bedre å gå uten. Ser i allefall slik ut på bildene her! Magen din er jo helt rå! 😀 Vet dessverre ingen ting om operasjonen, men ta kontakt med klinikken du i så fall skal gjøre det på. De har nok svar på alt 🙂

    2. Du er så nydelig, og har såpass fin mage, så jeg synes virkelig du burde være fornøyd, alt opp til deg! 🙂 Du er nydelig uansett du! ..

    3. jeg vet at Linni meister gjorde det.. hun gjorde det på tv-programmet sitt! 🙂 men jeg vet desverre ikke hvor mye det koseter eller hvor du kan gjøre det..

    4. Linni Meister gjorde det ikke, hun opererte navlen sin pga hun ikke likte den etter fødsel, og at hun ville ha piercing igjen.
      Det er ikke noen klinikk som gjør det, er legen din. Hun skjærer på en måte opp i hullet du har der det ikke er grodd, så det gror sammen igjen, om du skjønner? Koster sikkert bare tiden hun bruker og redskapene, tipper sånn 400-500 kanskje? En vanlig legetime koster jo rundt 300 eller noe, og det er jo ikke store “inngrepet”. 🙂

    5. Hvis du skal operere det bort vil du jo også få arr fra operasjonen da. Men jeg ville anbefale deg og gå til en lege som også oppererer bort føflekker og slikt,(kosmetisk kirurg) for de syr på en spesiell måte som gjør at arret blir minst mulig.Jeg har i allefall operert bort en føflekk i ansiktet, og det arret synes ikke, hvis du ikke vet at det er der 🙂 Usikker på pris, men det er ikke dyrt.

    6. operere* operasjon*
      og wow, du sier du trener mye og sånn, men magen din har ingen muskler, ikke en dritt.
      du synes det er fjortis? se på deg selv, hele deg er fjortis, og måten du bretter tightsen på.
      du har ikke fin rumpe heller, den henger rett og slett

    7. Har arr selv, fordi min grodde ut og datt til slutt ut. Men tror ikke jeg skal gidde å styre med å gjøre noe med det, for når den veltrente kroppen er på plass, kommer jeg ikke til å bry meg noe om det arret, for da tar liksom helheten over 🙂

    8. Du var finere uten synes jeg 🙂
      Det finnes noen produkter som hjelper til å få arret mindre synlig tror jeg, du kan høre på et apotek eller noe.

    9. du kan fjerne arr med laseropprasjon, det koster ganske masse, men tror kanskje at du kan få det dekket hvis du går til fastlege å får resept eller noe. 🙂
      pluss at det finnes masse produkter som lover å fjerne arr, har prøvd forskjellige kremer og sånt men det fungerte ikke når jeg prøvde det på et arr i alle fall. 😉

    10. Det er bedre å ha et lite arr enn et stor arr som du får av en operasjon så jeg ville beholdt arter fra percingen istedet for å ha et stort arr pga å ha operert bort det lille arret fra percingen^^

    11. Jeg vet Linnie Meister har gjennomført samme operasjon.
      Henne forteller at operasjonen gikk utrolig bra og at det ikke var noe problem!
      Her en en link til episoden der henne gjennomførte operasjonen, da hun har en egen serie kalt “Linni”:
      http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=3005
      Du kommer til tv2 sin hjemmeside også er det en oversikt over episodene, du trykker da på den episoden det står: “Operasjonen” på. Vis du ikke får sett episoden er dette fordi du ikke har abonnent for tv2. Men du kan sikket søke opp episoden på youtube.
      Håper dette var til hjelp, og lykke til!

    12. tror det var sånn at du “kuttet” arret opp litt, og når det da er ferskt vil det gro igjen av seg selv eller noe.. 🙂

    13. Uansett størrelse på arret, så er det en laseroperasjon. Det har en venninne av meg utført på armen, på grunn av selvskading. Hun måtte opp i 20.000 for noen arr fra albuen og ned. Vet ikke hvor mye mindre ett så lite arr vil koste.

    14. åh,herregud,du har en jævla fin mage!!!!!heldige deg<3<3 hvis du vil,kan du jo ta vekk arret,men jeg tror de gjør det med laser,eller noe sånt,men jeg vet dessverre ikke hvor mye det koster,for det kommer jo ann på!!

    15. jeg tror det kan ende opp med å koste ganske mye, siden det er på en måte plastisk operasjon.
      Du kan jo google litt rundt, se på klinikker som gjør det!
      Du er kjempepen, Tuva! Du virker som en ordentlig jente 😉
      Håper du finner ut av det da:)

    16. Hei!
      jeg har laget meg en ny blogg den handler om alt fra tips til ting du gjør i hverdagen,det hadde vært kjempe koselig med en kommentar av deg.
      -Ha en god påske videre !<3
      mvh-Alexandra
      men du kan du lage et treningsprogramm?
      når skal du og therese til florida,jeg skal dit i juli 😉

    17. kjempehyggelig å si at du synes det er fjortis, tenk på alle de million andre som har det og leser det, woho selvtillitsboooost. tulla. -.- frekkas.

    18. hahahhaha, jeg døde når jeg leste kommentaren lenger opp! fyfaen, noe som heter sjalusi! Kroppen din, er helt sykt. magemuskler har du, fjortis er du ikke. Det har du vokst opp ifra. herregud, hvor barnslig går det ann å bli? – Uansett, vet dessverre ikke hvordan man fjerner det, men forsvinner det ikke etter en lang tid? ikke vet jeg. Men man legger ikke så stor merke til den da. 🙂

    19. Altså, jeg vil ikke være frekk eller noe fordi jeg leser bloggen din hver eneste bidige dag og du inspirerer meg osv men nå har du plutselig begynt å kalle alt for “fjortis” sorry meg, det kan være du bare mener deg selv. men jeg mener, jeg skal få navlepiercing til bursdagen min og jeg har ønsket meg dette driit lenge, men nå som jeg tror at folk kommer til å kalle meg for fjortis så har jeg lite lyst lengre.. og jeg har omtrent nettop blogget om “kjekke gutter” også kaller du det også for fjortis.
      Jeg har tidligere hatt dårlig selvtillit pga folk kalte meg en veslevoksen fjortis osv da jeg gikk i 7ende faktisk. Folk som ikke kjente meg. og jeg håper på at du ikke er en sånn person.
      Jeg vet hvor irriterende det er å få sånne kommentarer på bloggen, men det måtte bare komme ut. Bare ikke ta deg nært av dette her visst du blir irritert. jeg vet at topp bloggere er helt vanlige personer og at man ikke må forvente så jævla masse av dere, men igjen: det måtte bare komme ut

    20. Hahahah, det er så latterlig med de som kommenterer at du ikke har fin kropp. Vedder på at de veier over 100 kg selv og er fulle av kviser. Du er nydelig Tuva, med en kropp de fleste ville drept for 🙂

    21. Jeg har tatt percing i navlen 4 ganger, fordi det har blitt betennelse og slik. Jeg har ett stort stygt arr. Jeg vurderer å dra til legen for å få noen råd 🙂

    22. Anonym: Jeg vil påstå at det er viktigere å ha kunnskap om ting som at alle har muskler, enn å vite hvor mange p-er det er i operasjon 😉

    23. Hvor har du kjøpt alle piercingene dine? 🙂
      Jeg har selv piercing, men vet liksom ikke helt hvor jeg får kjøpt. Hvilken lengde hadde/har du på stangen?

    24. vet at søsteren min har lagt oppå hud på et gammelt arr, så jeg spurte henne hvor mye det kostet men hun husket ikke, men kan heller sende deg en mail når jeg vet hvor mye hun betalte 🙂

    25. du har så fin kropp! <3 når du er 14 år går det an å trene bort fettet på magen da? og på lårene ? eller må man vente? og så lurer jeg på om du bruker vanlig bh under sportsbh eller om du kjenner noen som gjør det, jeg gjør det fordi det er behagligest. Hva synest du ? 🙂

    26. jeg tok også piercing i navelen da jeg var 14, og jeg er nå 23.. tok min ut for snart 6 år siden, å den har ikke grodd… Etter to svangerskap er akkurat den hud”flikken” blidd strekkt.. og det gjorde jækli vondt når magen var på sitt største.. Så kunne også tenkt meg å fjernet det, om det er mulig…. uten at det etterlates et stygt arr.. Men tenker man må gjøre det hos plastisk kirurg for å få det fint! og det får man neppe dekt.. :/!?

    27. Du trenger ikke ta en dyr operasjon for å fjerne arret, alt du trenger er en liten rift i hullet. Så gror det av seg selv. Har piercing selv og dette ble jeg fortalt av hun som tok piercingen på meg. Altså, om du lager et lite sår i hullet, gror alt av seg selv. Kjenner noen som har gjort det og man ser ikke noen tegn til at personen har hatt piercing.

    28. ja, det var et fryktelig arr, huff huff. kanskje du vil se mitt etter magesekkoperasjon? det går fra mellomgulvet til navlen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg