Sikkerhet på nett

Pleier dere å tenke over nettsikkerhet, og hvor viktig det egentlig er? Skal innrømme at jeg tenker svært lite over det. Det er noe man bør tenke på, det vil spare oss for mange problemer på nett. 

Jeg er som dere vet en av fem ambassaførbloggere for Internet Explorer denne måneden, og har funnet ut hvor god sikkerhet Internet Explorer har. Du kan sjekke selv hvor høy sikkerhet din egen nettleser har HER. Testen er laget i samarbeid med en rekke forskere og organisasjoner for nettsikkerhet. Fikk noen overraskelser når jeg sjekket sikkerheten til de forskjellige nettleserne mine, dere burde sjekke selv! Men Internet Explorer scoret fullt med 4 av 4 mulige poeng. 

Hvis du også vil være trygg på nettet kan du selv laste ned Internet Explorer HER!

 

 

//Reklame

34 kommentarer
    1. Vet at det her ikke har nokka me det her innlegge å gjøre XD men kan ikke du ordne sånn innlegg me favoritta. Favoritt kjole, favoritt bukse, genser, bikini, smykke osv 🙂 det hadde vært veldig artig.

    2. hahaha snakk om å tipse oss om en nettleser du ikke en gang har da, hm. jaja håper det fikser seg med hackinga!

    3. Bruker du denne nettleseren selv?
      Regner med du gjør det, du ville vel ikke reklamert for noe du ikke mener er bra. Men jeg lurer.

    4. Hah, jeg bruker google chrome 19 og det scorer bare 2.5 XD
      Men jeg får ikke til og instalere et nytt siden jeg allerede har internett explorer, men en gammel verson

    5. Du har ikke blogget på mange dager, noe som er helt ok! Men at du da skal blogge om et sponset innlegg som du faktisk får penger for, blir for dumt !

    6. Jeg har allerede gjort det, og ja. Du har helt rett.. Nettsikkerhet er viktig! Jeg kan også innrømme at jeg ikke er så flink til å tenke på sikkerheten. Jeg bruker mest Google Chrome, Opera eller Internet Explorer. Det er bra at du, som er en så bra blogger, tar opp noe så viktig (ikke bare for å vise reklame, men det er faktisk viktig for at du skal ha lesere!).

    7. Har Google Chrome, får ikke til å laste ned den nye ;/
      Men et spm: Hvordan klarer du å få så fine og faste lår? Kan du lage et innlegg om det, eller en video av treningene du gjør til lårene, og vertfall på innsiden av lårene?
      -Emilie.D

    8. Herregud altså, kjenner jeg blir litt oppgitt av deg og Therese. En av dere har jo kopiert den andres innlegg slik at dere har skrevet om IE-sikkerheten helt likt!
      Når man er toppblogger (noe du var i alle fall), burde man kanskje finne på sitt eget innhold. Dessuten, jeg kjører Google Chrome og jeg har ingen problemer med hacking osv, bruker vettet på nettet og er forsiktig med hvem som får vite mine passord!
      Goooood …

    9. Vet du at du opptrer feil med tanke på presseetikken? Ikke noe vondt ment, men er du klar over det selv? At når du tar betalt for at det du skriver skal få redaksjonell omtale? Jeg regner med du ikke hadde skrevet om dette hvis du ikke hadde fått betalt og dette er feil. Selv om du opplyser at det er reklame, så er ikke det godt nok. Leserne vet ikke hva de får når du har fått betalt for å skrive om det. For det blir fort vanskeligere å skrive negativt om produktet da?

    10. Hei 🙂
      Lurer på om den nye nettleseeren er så mye bedre og sikrere som alle skal ha det til? 🙂
      Ps. Sendte deg forresten mail på facebook..Kaller meg brunetta brunette 🙂

    11. Hei, kan du oppdatere litt mere, jeg kommer til samme innlegg hver dag.. Digger bloggen din btw.
      klem Siri♥

    12. Blogger du like masse så Terese (tcmn) blir du bedre en henne.låver!!!!!!
      Du ha 1ny leser .(-;dritbra blogg

    13. no må du blogge snart. håpe du snart kan skrive litt om silikon du har tatt. e alltid spennanes å læse om sånt 🙂

    14. Only idiots uses IE, it’s one of the most insecure browsers out there, and it is outdated, you should use Google Chrome, Mozilla Firefox or Apple Safari if you really want to be safe and have support for all the new technologies the internet has to offer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg