Glad i farger


Ja, jeg vet jeg har hår på lårene og jeg LIKER DET! Hadde det plaget meg hadde jeg fjernet hårene. Er det forresten mange av dere som fjerner hårene på lårene? Det har egentlig aldri falt meg inn å gjøre det. 


// Bik Bok

Favorittshortsene i sommer. Bare litt glad i farger? Jeg har faktisk utrolig få svarte/mørke plagg i klesskapet. Synd jeg ikke får brukt shortsene så mye, bare overskyet og drittvær her i Tromsø. Får ikke brukt de i Florida heller, for skal nemlig ha tom koffert med meg. Eller skal bare ha med det antrekket jeg reiser i + et skift. Skal nemlig svi bort alle pengene mine der :)  

Tror jeg har konsentrasjonsvansker, klarer ikke å fokusere på det jeg egentlig skal gjøre, som å svare på spørsmålene deres angående silikon. Utsetter det hele tiden, tror jeg gruer meg litt til å poste noe så “personlig”. Trodde det skulle bli mye enklere. Er redd for hvordan jeg skal formulere svarene, vil jo ikke oppfordre noen til å ta silikon. Finnes mange lett påvirkelige mennesker som kanskje blir å tenke “Skulle ha fikset på puppene mine jeg og, og nå fikk jeg bare enda mer lyst”. Skjønner? Fikk litt kalde føtter nå. 

110 kommentarer
    1. Var det ikke du som skulle fjerne piercingen i navelen fordi du syns det var for fjortiss?? 🙂 eller tar jeg feil?

    2. Jeg fjerner hårene. Jeg tror det er noe man selv må finne ut av om man vil gjøre det. Om det ikke plager deg, har du jo ingen grunner for å fjerne det:)

    3. Fjerner kun hårene på leggene, har aldri falt meg inn å fjerne de på lårene :p veldig fine shortser! Gleder meg til svarene om silikon kommer, men jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig for deg å svare på noe så personlig 🙂

    4. Jeg fjerner av og til, men det plager meg ikke akkurat å ha hårene der, så lenge de er “naturlige”. Hvis man barberer ofte, blir de jo stive og stikkende. Mye bedre å bare la de være der, er jo ikke sånn at man legger spesielt godt merke til det!

    5. jeg barberer lårene, fordi jeg syntes det ser litt dumt ut å ha hår på lårene og helt glattbarberte legger.

    6. japp jeg fjerner hårene pga jeg fikk stygge kommentarer på dem. men du trenger ikke å gjøre det vist det ikke plager deg 🙂

    7. Jeg fjerner ikke hårene på lårene, men på leggene gjør jeg det… Det blir dobbelt så mye jobb, og siden det er mange som har hår der, har jeg det også 🙂 Blir liksom ikke så “loner” hahahah

    8. jeg fjerner på lårene også 🙂 for meg går lårene og leggene for det samme.. enig i en tidligere kommentar her, at det ser litt dumt ut å ha glattbarberte legger, og hårete lår:p haha

    9. Hei Tuva! Jeg epilerer vekk hårene mine på lårene med samme epilator som du bruker. Liker ikke å ha hår der, syns ikke det ser så fint ut, + det er så deilig med helt glatte lår. 🙂

    10. Jeg fjerner ikke hårene fordi jeg er redd for stivere hår og mindre myke lår. Jeg var så dum at jeg barberte de den første tiden jeg barberte meg, så nå hater jeg lårene mine. Fikk veldig “nuppete” hud på lårene. Hater å gå i shorts, men vil som sagt ikke fjerne de for da blir det enda verre. Det plager meg ganske mye, siden jeg har så mye hår. Men det er fint å se at det er andre som også lar være å fjerne de:)
      Veldig stilige shortser!

    11. For meg er det like naturlig å fjerne hårene på lårene som på leggene. Liker mye bedre at bena er helt glatte, men dette er jo opp til hver enkelt 😉

    12. Jeg fjerner håret som er på lårene ja. Synes det er stygt med hår der, og det er bedre for kjæresten også :-* Hihi

    13. Har ALDRI barbert hår på leggene! Kjenner ingen som gjør det heller, det blir jo bare ekkelt å ha stikkende hår på lårene! Forstår ikke at noen gidder å barbere der, blir for dumt!!

    14. haha, jeg fjerner over hele kroppen, synest det er ekkelt. Ikke vondt ment, haha. Har ikke noe i mot personer som ikke gjøre det, men begynner man såå må man fortsette.. :))

    15. jeg har alltid blitt fortalt at jeg aldri må fjerne hårene på lårene for da kommer de bare ut mørke og stive og gjør at jeg må bare fortsette å fjerne de, så å ikke fjerne hårene på lårene er et godt råd ! Og det ser jo ikke veldig fint ut, heller. med mørke stive hår på lårene, da er det bedre å bare ha de som de er !

    16. Synes det er fint med jenter som har på lårene jeg, er en naturlig look liksom. Det er mer enn nok med å barbere leggene.. 🙂
      /Gutt20

    17. Syns ikke akkurat det er særlig pent med så tydelig med hår :p men om du ikke bryr deg så samma det, men tror ikke er særlig pent å se på :p

    18. Jeg barberer lårene når det passer meg egentlig.
      Jeg skjønner at det er vanskelig å legge ut svarene ang. silikon 🙂 Men husk at personer selv må ta ansvar for sine egne handlinger, selv lettpåvirkelige mennesker. Og man må vel være 18+ for å ta silikon, og da kan vel folk flest tenke litt selv? 🙂 Digger deg Tuva, stå på 😀

    19. fy faen like sånn folk me hår på lårene;) om sommeren lyser de bare som faen og det er vel fint!
      den der magen din<333

    20. du kan jo ta med shortsene til florida, de tar jo ikke noe plass 😉 og nei, jeg fjerner hårene bare til litt over knærne

    21. Jeg fjerner bare hår på leggene og ikke låra! Fordi de på låra vises ikke så mye når jeg er brun, og de er nokså myke. Pluss at hvis jeg begynner og fjerne dem på låra begynner de og bli mørke og stikkende ( IKKE BRA! )

    22. Jeg barberer lårene mine når jeg vil. Ikke for å være frekk eller noe mot noen, men jeg syns det er mindre pent å ha glattbarberte legger og hår på lårene. Syns det er veldig pent med glattbarberte ben! 🙂
      Jeg har barbert mine mange ganger, og jeg har ikke fått mørke stive hår. Mine blir bare lyse, naturlige! Uansett hvor mange ganger jeg barberer de.
      Fine shortser forresten!

    23. Jeg fjerner hårene også lar jeg dem vokse ut, i fire eller fem uker også gjør jeg det igjen 😛

    24. jeg barberer lårene innimellom når jeg syns de er litt for hårete, men på langt nær så ofte som jeg barberer leggene

    25. jeg barberer faktisk aldri lårene mine, det er liksom ikke helt poeng i det! Det er jo leggene som framhever mest når man går i kjole, shorts osv 🙂

    26. Selv fjerner jeg hårene på lårene. Men i Brasil ser de på det som fint med lyse hår på en solbrun hud, de kaller det gulldråper eller noe lignende, og de barberer heller ikke leggene sine.

    27. nei det blir litt drøyt, har du ikke noe igjen, vi barberer jo bort det som finnes av hår! jeg gjør det ihf ikke 🙂

    28. Jeg bruker epilator, men bare på leggene og knærne, jeg synes det gjør så utrolig vondt å epilere lårene at jeg ikke orker 🙂

    29. Jeg fjerner hår fra lårene. Synes det ser rart ut med glatte legger og hårete lår, men det er min mening.. Håper du kommer til å svare på silikon spørsmålene, og ikke minst legge ut før og etter bilder! Synes det er veldig interessant å lese om med tanke på at vi er jevnaldrene, og jeg vil ikke si du oppfordrer til å ta silikon av den grunn. Du har skrevet tidligere at selvtillit og kroppsbilde er bakgrunnen for at du ønsket å ta bryst implantater, derfor vil jeg tro du føler deg mye bedre nå, og det har du jo all rett til å gjøre! Man skal være stolt av puppene sine, uansett om de er naturlig eller om man har valgt å fikse på dem. Selv synes jeg overhodet ikke at det å ta silikon er galt, så jeg ser ikke at det er en negativ påvirkning på noen måte 🙂

    30. haah, det at hårene på lårene blir stivere og mørkere om man barberer de er bare tull ;p er bare å la de vokse ut litt det, så blir de som de var.
      og ja, jeg barberer lårene, synes det ser finere ut, og som noen over kommenterte; at d ser rart ut med glattbarberte legger og hårete lår ;p mykere å ta på også. haha

    31. Jeg fjerner hårene på lårene en gang i blant, bare fordi det ser mye bedre ut og er deiligere (synes jeg). Håret på lårene plaget meg litt siden de var så.. lange?, men det må man nesten vurdere selv. Er ikke sikkert jeg hadde gjort det om man knapt la merke til dem. Velg selv!

    32. Jaa, jeg gjør det! Skal også til florida-reiser i morgen. God tur!
      Og ikke tenk over det med silikon, er alltid lett påvirkelige mennesker, men skjønner selvfølgelig at det er litt vanskelig for deg.

    33. Åh, jeg irriterer meg sykt over bloggere, spesielt “kjente” bloggere, som snakker om at de er så redde for å påvirke feil. Redde for å være et dårlig forbilde, redde for ditt og datt. Jeg vet dere får mye pepper for alskens greier dere gjør, og sånn vil det ALLTID være. Ofte leser jeg ting dere selv tar opp i innlegg, som dere har fått slengt dritt for, og jeg blir sånn whaaat? Det er liksom ting jeg aldri tenkte på, eller røyken jeg ikke så på bildet, eller hårene jeg ikke så under armen. Skjønner? Folk får med seg alt, også henger folk seg på etter å ha lest litt i kommentarfeltet. Jeg skjønner det er tungt å ha så mange øyne på seg hele tiden, og så mange som maser om det og det hele tiden. Men faktum er at dere/du selv har utsatt dere for det. Ingen av dere visste hvor dere ville havne da dere laget konto på blogg.no, men sånn er det nå i dag. Ikke for å holde noen preken, og det er ment konstruktivt, for å sette ting i et annet lys. Selv om det er press fra alle kanter, ikke gjør ditt, ikke gjør datt, vær deg selv, vær et godt forbilde osvosvosv. Så mener jeg at du gjør AKKURAT som du vil. Lever du ikke opp til det samfunnet forventer av deg, eller hører etter såkalte uskrevne regler, normer – so be it. Jeg synes det er helt forskrudd at du er redd for å snakke om puppene dine! WTF. Om noen for real legger seg under kniven for å presse inn silikon fordi DU har gjort det, så er det faen noe feil i hodene deres. Det er ikke noe bloggere, eller andre personer generelt, kan ha i hodet når de er ute å lever livet sitt. Jeg synes samfunnet er blitt helt vanvittig vittig! Lindsay Lohan var og er sikkert forbilde for veldig mange flere, enn du eller fotballfrue eller VOE er for fjortiser her i lille Norge. Jeg mener, sett ting i perspektiv. Hvorfor i helvette må du leve etter de “reglene” som blir satt til deg? Såklart skal du ikke legge ut i det lange og det breie om fordelene av operasjonen, eller av å drikke, eller røyke osvosv. Men u get my point? Ting må jo såklart holdes innenfor visse grenser, men det blir så feil å skylde på at du er redd å påvirke andre?? DA reagerer jeg, DA har ting gått litt for langt her…

    34. Jeg barberer lårene mine. Har hørt dette om at dersom du barberer deg der, vil du få svarte, harde hår … men det er bare tull! Jeg synest ikke de vokser noe fort, og når de kommer ut er de like ”hvite” og myke 🙂 Men dette er noe du må bestemme selv om du vil fjerne de eller ikke. Elsker bloggen din 🙂

    35. jeg fjerner ikke- ser ingen grunn til det. Syns det er noe helt annet med hårene på leggene. Herregud,
      det er ikke sant at nesten alle fjerner hårene på lårene

    36. Fjerner hårene på lårene av og til, når det har vokst heelt ut igjen, så de blir aldri stive og svarte, siden jeg ikke gjør det så veldig ofte. Nå når jeg skal til tyrkia, så tar jeg og barberer dem vekk den dagen jeg reiser, også lar jeg det være begge ukene jeg er der. Kan ikke huske sist jeg barberte dem, så det blir bare på litt sånn “spesielle” anledninger, om du kan si det slik 🙂
      Fine shortser forresten, har tenkt leenge på å kjøpe noen selv!

    37. JA, jeg fjerner hårene på lårene. Syns kroppshår er ekkelt, så tar alt, haha. Men for all del, du trenger ikke shave lårene dine viss du føler deg komfortabel sånn 🙂
      Og angående det at du er redd for å påvirke folk til å ville ta silikon.. man må jo vere 18 år før man kan ta plastisk kirugi i Norge, og som 18 åring burde man ha vett nok til å tenke selv, og ikke la seg påvirke av alt og alle. Er man 18 år må man ta egne valg og stå for dem. Dessuten koster det litt å ta silikon, så det er jo noe man må tenke på en stund, og gjerne bruke litt tid på å spare til. Slapp av, Tuva, du kommer sikkert til å skrive det fra en god vinkel 🙂 Gleder meg til å lese!!

    38. Skulle ikke du ta ut piercingen? Personlig synes jeg du er fin med alt. Ja, jeg barberer heller ikke de? De er jo såå lyse, så hvorfor skal jeg? 🙂

    39. jeg fjerner hårene på lårene mine. Jeg har så mørke hår, så det ser ut som om jeg har ‘mannehår’ der:(

    40. Jeg fjerner heller ikke hår på lårene:) Føler ikke at det er noe vits når det nesten ikke synes, og har ikke fått noen kommentarer fra gutter på det. Kjenner ikke noen som gjør det heller:)

    41. jeg skulle egentlig få alle di der shortsene men det var kun den ”peach” som di hadde i min størrelse 🙁 men jeg digger at di er highwaste 🙂

    42. Jeg fjerner hårene på låra. Har gjort det helt siden jeg merket hvor stygt det var å plutselig ha helt glatte legger som gikk over til skog nermest. Man blir lettere brun over hele beina om man fjernet alt, og NEI!!! man får ikke svarte stikkende hår, det er bare bullshit. Men gjør som du selv vil, du er fin uansett!:)

    43. jeg barberer leggene og lårene 🙂 det blir absolutt ikke hardt og svart når det vokser ut heller! men man legger jo nesten ikke merke til om folk barberer lårene eller ikke 😀 så er egentlig akkurat det samme, kommer ann på hva man selv synes er fint.

    44. jeg fjerner hår på lårene:) men samme det, du har fin mage forresten! jeg ser frem til silikonsvarene, og jeg synes du er veldig modig som tørr å dele slikt med så mange:)

    45. Jeg fjerner håra fra lårene:) Syns de er lange, heldigvis blonde da! men syns det er mye bedre glatte og fine, dessuten går det mye raskere enn leggene, så det er lite stress. Og noen sa at hårene blir tykkere/mørkere. Det er feil. Hår oppfattes mørkere og tykkere fordi man kutter av toppen av håret (når man barberer), og da vil rotdelen av håret vokse opp og oppfattes som tykkere og mørkere siden den nederste delen av hårstrået er generelt tykkere og mørkere. Hvis man er lei av mørke/tykke stubber, kan man rett og slett bare ta en runde med “voks”, og da vil håret gro helt på nytt og du vil få naturlig balanse igjen:P

    46. freshe shortsa!
      Neij, kafaen? kunne aldri falle mæ inn, leggan ska være glatt, men låran? neeeh.. 🙂

    47. jeg fjerner hårene på lårene, men skulle ønske jeg aldri begynte med det! mye bedre å ikke gjøre det, for det er jo helt vanlig å ha på lårene….

    48. Fjerner ALLTID hårene på lårene og syns virkelig dette er et MUST! Men, dette er meg da! Er jo ikke sikkert alle gjør dette, men for meg blir det helt naturlig å fjerne dem akkurat som med leggene..

    49. Jeg har faktisk ikke hørt om at folk fjerner håret på lårene i mine straks 18 år i live… Jaja, hver sin stil, men legger ikke merke til det på verken meg selv eller andre så de får nå bare være! Må være litt stress å barbere så mye da.

    50. Skjønner egentlig ikke vitsen med de som kun fjerner hår på leggene og ikke lårene, det ser jo helt dumt ut? om du har DE synlige og laaange hårene på lårene og ingenting på leggene så ser det jo helt rart ut, haha.. men folk gjør jo som dem vil 🙂

    51. svar snart på spørsmålsrunden om silikon daa 😀 mange spente lesere. og du sier jo klart og tydlig at du ikke vil oppfordre noen til å ta det 🙂

    52. Jeg barberer lårene også. Skjønner liksom ikke poenget med å ha glatte legger om man har hårete lår? Og Mari: Da er det jo bare å la det vokse ut igjen? I begynnelsen er de stive, men når de vokser ut blir de jo som før 🙂

    53. Haha, nei, jeg har aldri shavet lårene!
      Veldig kule shortser, trur du kler de kjempegodt! 😉
      Gleder meg til å se svarene om silikon, lurer ganske mye på forskjellige ting, så det blir interresant å lese om.

    54. Jeg hadde hår på lårene før, men så etterhvert så begynt jeg og fjerne de. Og er glad for det, men man bestemmer selvfølgelig helt selv 🙂
      -fin blogg!

    55. Fjerner hår på lårene om sommeren jeg, rett og slett fordi mine blir statiske og da kjennes det ut som om insekter kryper på lårene når jeg soler meg osv. Sinnsykt plagsomt. Og så synes jeg i tillegg det er finere. Det at hårene blir tjukkere og stikker er bare en liten myte tror jeg. Har myke hår på både legger og lår, og ingen av plassene har det blitt mørke og stikkende hår fordi jeg har barbert dem vekk tidligere.

    56. Jeg fjerner dem fordi jeg blir helt gal av hår. Anbefaler alle andre til å gjøre det også, så lenge de har lange eller synlige hår! Kjempefine shortser!:-)

    57. Nope! har aldri fjernet de, fordi de ikke er synlige nok for meg 🙂 det er jo ikke dine heller, så hvorfor ha stikkete sorte/brune hår når du kan ha myke og nesten usynlige?

    58. YES 100 kommentaren. minner meg egentlig om geita mi den ene grønne shortsen, siden hun spiste grønt gress. :((((( <3333 XDDDD :PPP :(((

    59. Fjerner ikke hår på lårene 🙂 De blir så lyse om sommeren og synes nesten ikke.. syns jo det er fint med helt glatte ben men det er ikke noe styggere med hår på lårene og glatte legger som mange andre her sier. Fjernet hårene en gang på lårene og de vokste ut igjen mørke.. nå som de er blitt lyse igjen gidder jeg virkelig ikke fjerne dem igjen 🙂

    60. Jeg er så heldig at hårene mine ikke blir svarte av barbering, så jeg fjerner bare hårene på låret av og til. Hvis jeg skal noe spesielt fjerner jeg de kanskje, men jeg gidder ikke gjøre det så ofte. Når de vokser ut igjen lyse og ganske myke gjør det jo ingenting at de er der heller! 🙂

    61. Herregud da :p man ser jo knapt håra på lårene.. Er ikke vits i barbere låra da?! Jeg barberer leggene bare. Vil ikke ende opp å ha mørke og stive hår på låra 😛

    62. Syns hårfjerning på lårene er sykt LOL, det provoserer meg faktisk at noen tror folk er så jævla interessert i deres utseende at de legger merke til fuckings hår på LÅRET! Ta dere sammen ass…

    63. ELSKER BLONDE HÅR PÅ LÅRA TIL ANDRE OM DE HAR FIN SOLBRUN HUD!!! HERRESVERRE! ER DET FINESTE MED HÅR PÅ BEINA!
      Dessverre, er jeg bleik som ett helvette og har svarte hår på låra så mine må bort.. 🙁

    64. Synes ikke det gjør noenting om man har hår på lårene, men fjerner mine av og til ettersom de er så mørke :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg