No money

Jeg kom faktisk på nivå 4 hvor 5 er det beste. Men franskene er så dårlige i engelsk at de fyller jo opp de laveste nivåene haha.. Har noen fransker i klassen, beklager om det er frekt å si det men de er så utrolig dårlige i engelsk at jeg tror de må ha jukset på placement testen (som vil si at de må sett på sidemannen under testen), de sitter der og ikke forstår noe som helst enda læreren repeterer setningene og bruker forskjellige ord for at alle skal forstå. Men er jo bra de er på språkreise da for å lære! I dag var altså første skoledagen, men den brukte vi mest til å bli kjent med klassen, snakket litt om de forskjellige landene og kulturene vi kommer fra. Kom i en hyggelig klasse med den kjekkeste gutten på hele språkreisen, så det er ikke så dumt det da. Og angående han lifeguarden; jeg finner han ikke på facebook og jeg gidder ikke å ringe for jeg er så dårlig i engelsk, klarer ikke å føre en samtale over telefonen, men møter han nok igjen på stranden. Haha, gutter .. Er så populær vettuuu

Utenom det har dagen min vært utrolig trasig. Vi dro på et kjempestort kjøpesenter med over 200 butikker som heter Florida Mall som er et stykke unna, og jeg var SÅ klar for å svi bort noen tusenlapper. På Forever 21 fant jeg så mye fint at jeg trodde jeg skulle brekke armene, men da jeg kom til kassen ville ikke kortet mitt fungere. Vi gikk til minibank for å ta ut penger, men kom bare opp at kortet mitt ikke var i bruk eller noe. SERIØST! Jeg er i fuckings Florida og alt jeg har er 40 dollar! Det er altså ikke noe galt med banken, men selve bankkortet mitt er ødelagt! Hva faen skal jeg gjøre? Venter nå på at banken i Norge skal åpne sånn at jeg kan ringe og høre hva jeg kan gjøre, den brikken til nettbanken har jeg selvfølgelig hjemme så får ikke overført penger til Therese sitt kort heller. Håper seriøst det ordner seg snarest, for ellers kan jeg like greit sette meg på flyet hjem igjen. 

Therese shoppet som en galing, mens jeg fikk bare kjøpt denne toppen og skjørtet med pengene jeg hadde fra før i pengeboken. Er jo fornøyd med det, men skulle jo shoppe MASSE! Vi har liksom bare 2 shoppingdager igjen, for vi må reise en hel time for å komme til shoppingsentrene. Nå høres jeg ut som en diva drittkjærring, men hvor kjipt er ikke det å være i USA uten penger… 


Men veldig fornøyd med toppen og skjørtet, spesielt sammen :) De er fra en butikk som heter Agaci.


Blid og fornøyd på vei til shopping liksom… Sexy boys in the background 😉 Bruker ikke sminke i denne varmen, men det får bare være. 


Nååå klikker Therese hahahahah! Vi har sånn intern konkurranse hvor vi tar styggest mulig sovebilder av hverandre. 

100 kommentarer
    1. Jeg er i USA paa spraakreise naa, og kortet mitt funket heller ikke.. hadde ikke kort hele den foerste uken. jeg fikk tilsendt nytt kort i posten fordi den magnetiske stripen var oedelagt, og det nye jeg fikk funket. du burde ogsaa proeve aa ta ut penger i SMAA summer i forskjellige minibanker. mitt kort funker bare i enkelte minibanker naar jeg tar ut smaa summer om gangen 🙂 kos deg masse videre! 🙂

    2. Men du trenger jo ikke sånn brikke til nettbanken! Du går inn på nettsiden til nettbanken å finner ut hva appen til engangskodene heter, på sparebank 1 og med iphone heter den bare engangskode! Jeg har kastet min sånn lille dings! prøv det!! Det går med android og 🙂

    3. Hahahahaha xD Therese <3
      Håper det ordner seg for deg Tuva! Utrolig kipt å være i USA uten penger...

    4. Off så kjedelig, hadde følt det på akkurat samme måte som deg om jeg endte opp i USA og var dritklar for shopping for deretter å finne ut at korte hadde fucka seg opp…
      Hehe forresten det bilde av Therese var ganske priceless, måtte le høyt 😀

    5. HAHAHAHAHAAAAAAAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAAH, døde av bildet av Therese!!!! omg

    6. De kan hende du bare har regionsperre på kortet, (sperre som gjør at kortet ikke kan brukes i enkelte land), ring banken å få de til å åpne dn sperra 🙂 jeg fikk fullstendig panikk på mallorca d kortet ikke funka, men så va det bare regionsperre :):)

    7. Sleit med det samme nå sist jeg var i USA. Prøvde maaange minibanker og fant tilslutt noen jeg kunne bruke:) Var ikke noe galt med kortet,men det ble bare ikke akseptert på alle butikkene.

    8. Få foreldrene dine til å overføre!! Det gjorde vi når jeg var på språkreise siden flere kort sluttet å funke!

    9. Du overlever vel uten penger, og skjønner godt at du er frustrert da! Men språkreise er mer enn shopping, ikke sant? Få nye opplevelser og sånn 🙂

    10. Hadde samme problem da jeg var på skoletur i Polen for ikke lenge siden. Da var det chip’en på kortet mitt som ikke fungerte, så jeg fikk altså ikke til å ta ut penger, men på noen butikker funket det å dra kortet isteden for å bruke chip’en. Det var altså bare chip’en(den lille firkanten) som var ødelagt på kortet mitt, sannsynligvis på grunn av avmagnetisering fra telefon. Jeg hadde nemlig hatt kortet mitt og telefonen liggende sammen. Til meg hjalp det å gni på chip’en lenge med fingren. Da funket det etter noen dager. Kanskje du kan prøve det samme? Eller så kan du jo prøve å dra kortet isteden for å bruke chip’en. Håper det ordner seg!

    11. Lurte fortsatt på noe med super tan og håper du kan svare :))
      Skal man ta begge tablettene samtidig før man går i sola?
      Og hvordan fungerer disse i solarium! 🙂

    12. Du kan få noen hjemme til å trykke på engangskoden din, også forteller de deg koden over telefon. Problem solved, så kan du overføre til Therese sitt kort og ta ut penger 🙂

    13. Vist det er noen hjemme som finner brikken. Kan dere snakke på facebook og de kan si koden mens du logger deg inn på nettbanken 🙂

    14. hvor lang tid tok det før du fikk de super tan tablettene i posten? siden jeg reiser til syden på søndag, og har virkelig lyst å bestille dem, men jeg vet ikke hvor lang tid det tar, kan du plis svare på dette ? superviktig <3

    15. Fine bilder, og utrolig kjedelig at ikke kortet fitt fungerte… 🙂
      BTW: når får man vite hvem som er vinneren av Justin Bieber billettene? blir dette før eller ett, er salget begynner for fult?

    16. Kan du og Therese ha en innkjøpsveideo elelr en spørsmålrunde på video, sammen mens dere er på ferie? <3

    17. Du kan jo bare få foreldrene dine til å overføre til Therese sitt kort? De kan ta penger fra din konto og føre over til Therese sin.. Er ikke så veeldig vanskelig 🙂

    18. uff stakkars, må være utrolig kjipt å ikke ha penger!! skjønner godt at du er frustrert, håper det ordner seg! du kan jo evt ringe til de hjemme hos deg og spørre om de kan trykke på knappen til brikken, og lese tallene høyt for deg, slik at du kan overføre penger til thereses kort? digger sovebildet forresten, haha!!

    19. Håper det ordner seg med kortet!
      Jeg elsker og lese bloggen din, leser hver dag flere ganger om dagen<3
      Så vittig med konkurransen, veldig fint bilde av Therese 🙂

    20. Hei.
      Hvis du bruker mastercard kan grensen din være 2000 eller 2500! Jeg og typen min var i canaria i fjor sommer. og plutselig sluttet hans kort å funke også. Men det var bare grensen.. Ordnet seg dagen etter da han ringte banken og ba forstørre grensen 🙂 Men det er bare med mastercard da 🙂
      Ha det fint i US! 🙂

    21. Skjedde med meg også , dem kan IKKE overføre noe som helst gjennom tlf det er strengt og dem nektet eneste du bør gjøre er og låne av foreldrene dine få dem til og sette til Therese å så betaler du dem tilbake med dine penger når du kommer hjem ,
      Fordi dem må sende noe i posten til deg og nytter fint lite når du er i der ;)!

    22. Ååh stakkars deg! Det må være dritergelig å ikke få kjøpt noe. Håper det ordner seg.
      Hahahh fint bilde av Therese må jeg si

    23. Var i miami forrige uke, om kortet ikke fungerer må du trykke debit om det kommer opp når du skal betale:-) hadde samme problem jeg også!

    24. Nordmenn er generelt gode i engelsk uansett hvor “dårlige” man selv tror man er 🙂 Vi var bare folk fra skandinavia på mitt nivå da jeg var i Miami, men det var nivå 7.
      Men dere burde ta bussen til Sawgrass mall! Hvis det fortsatt er der. Outlet-senter for merkeklær, guess, lacoste, nike osv… alt mulig 🙂

    25. Jeg var med EF i malta i fjor, da plutselig funka ikke kortet mitt. Så det var noe med at stripa var blitt avmagnifisert(?), det er vist noe man ikke merker i Norge siden der er det bare chippen som funker. Jeg fikk tilsendt et nytt, men det var blitt avmagnifisert på veien dit(lol). Så foreldrene mine måtte sette over penger på Western Union til meg. Anbefaler det om du ikke får det til å funke, men da burde dem sette over mest mulig om gangen, siden det er en viss grense over hvor mye man må sende over! 🙂

    26. om du ikke får ordnet det med banken i Norge kan jo foreldra dine evt overføre for deg, eller dem i banken kan jo gjøre det 🙂

    27. kortet mitt ville heller ikke funke, men det var i oslo da. men jeg lærte at jeg ikke kunne ta ut penger i vanlige minibanker, men om det var et postkontor så funket det helt fint. så hvis du finner et postkontor der nede, så kan du jo prøve.

    28. Er kanskje ikke bare shopping som blir problemet. Kan hende at det er noen måltider eller aktiviteter som de må dekke selv (husker at Voe skrev noe om det).

    29. E bare å ringe heim å få en av føreldran dine til å si koden til dæ, ves du får mere problema me korte! har æ gjort flere ganga 😛 et anna tips e å ha et krise kort me dæ, bestille et nytt kort ca 2 uke før du drar, så har du 2 i tilfelle det eine skal streiki 😛

    30. Det du KAN gjøre er å ringe til noen hjemme å få dem til å sette over penger med din nettbank 🙂
      Altså ringe, be dem gå inn på pc’n og logge inn på din nettbank (hvis du husker hvor nettbankbrikka di ligger da) også må du gi dem passordet ditt 😉 Også overfører dem til Therese 🙂

    31. Huff! Håper du får fikset det med kortet ditt! Det er ikke no’ moro kan jeg tenke meg. :/
      Fint bilde av Therese forresten! xD
      Kos deg videre! <3

    32. fint outfit! Håper så sykt jeg vinner jb konkurransen,sitter å gråter som faen fordi jeg ikke fikk tak i billet. Er så sykt lei meg nå,har aldri grådd så mye,ingen kan fikse dette,den eneste som kan det er deg.

    33. Be de hjemme lese opp koden som kommer på brikken, så skriver du den bare ned og logger deg inn på nettbanken 🙂

    34. Det du kan gjøre er å ringe noen hjemme som kan lese av brikken din for deg! Det har jeg gjort en gang, da får du iallefall overført 🙂

    35. Hei! Jeg lurte på om du, eller noen lesere, ville ta seg tid til å stemme på min veske jeg har designet i Nelly konkurransen? Vesken er inspirert av lilla blomster, denne sommerens farge ”must” og for å sprite opp og gjøre den røffere har jeg valgt å dekorere med nagler! Håper du vil stemme på meg, hadde betydd utrolig mye!
      Linken: http://designyourhandbag.nelly.com/no/?v=showbag&bag_id=7957
      Tusen takk på forhånd! 🙂

    36. HALLO! Tuva er over 18 år, noe som vil si at hun har sin egen bank ting nå liksom (haha, om dere skjønner) og da har ikke foreldrene hennes tilgang til å overføre penger fra hennes konto, så DEFOR må hun gjøre det selv! er ikke så enkelt likevell!
      og bilde av Therese: PRICELESS! herregud, sitter å pisser meg ut x) tror du leder konkuranssen !

    37. Dere ordner jo dette!! Få noen hjemme i Norge til å overføre penger til Therese sitt kort fra din bank eller fra foreldra dine, så betaler du bare tilbake til foreldra dine når du kommer hjem og ikke har fått brukt ei krone fra ditt eget kort! Håper det løser seg! Kos dere videre søtinger <3

    38. Må være kjipt å være der uten penger ja! I hvert fall ettersom du ikke hadde med deg klær!
      Og du er utrolig pen uten sminke, slik kunne du gått til vanlig også, du er virkelig kjempe pen med “natural look”. Og forresten, Therese leder den interne konkurransen deres! Ha ha.

    39. Åh, elsker Florida mall, var der for ca 1 uke siden, bodde på hotellet som “henger sammen” med kjøpesenteret, Florida er såå fint!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg