Et uhell kommer sjeldent alene

I går tok jeg ingen bilder så låner av Therese, men skal være flink å ta masse bilder i dag! Har fått overført penger til Therese sitt kort, så da kan jeg endelig få pustet lettet ut, men et uhell kommer sjeldent alene. I går var det Lema som var veldig uheldig. Jeg, Therese og Lema dro på Taco Bell for å spise. Vi fant oss bord og la fra oss tingene våre før vi gikk til kassen for å hente maten når den var ferdig. Vi spiste og koset oss, men da vi skulle til å gå var pengeboken til Lema bortevekk. Vi leitet overalt, i søpla til og med, men den var ingen sted å finne så den måtte ha blitt stjelt a en av de andre kundene som var der og spiste, men som selvfølgelig hadde stukket av allerede. Vi ringte polititet for å anmelde hendelsen, selv om Lema antagelig aldri vil se igjen pengeboken sin så er i allefall å ringe politet den rette tingen å gjøre. Hun har fått sperret kortet sitt og fått overført pengene sine til noen andre, men de 300 dollarene (rundt 2000 kr) hun hadde i cash får hun aldri igjen, som selvfølgelig er utrolig kjipt! 

Heretter skal jeg aldri legge fra meg pengebok, kamera eller NOEN andre verdisaker utenfor synsvidde, er så utrolig kjipt å miste slike ting, spesielt på ferie! Etter at Lema fikk anmeldt hendelsen kjørte den snille polititmannen oss tilbake til hotellet, og snakket med en av de Amerikanske lærerne, Lindsay. Haha, dere skulle sett det vettskremte trynet hennes da hun så oss stående der med en politimann, hun trodde vi hadde blitt tatt for å drikke alkohol. Utrolig strengt her i USA, selv om jeg er 18 år og føler “jeg kan gjøre som jeg vil, for det kan jeg jo hjemme i Norge”, så tørr jeg ikke ta sjangsen på å få kjøpt meg en drink eller noe (som selvfølgelig er ulovlig både i lovverket her i USA og på språkreisen). Man blir plutselig 14 år igjen her, haha!


Haha, så har vi opplevd det òg! Ikke mye behagelig å være arrestert altså, setene var laget av kjempehard plastikk. Vi spurte hvorfor, og grunnene var at det ikke var mulig å gjømme drugs og fordi mange av de arresterte blir så redde at de pisser på seg, så det er mye enkelere å vaske plastikkseter. Haha!


Snill og søt politimann!

Men nå er klokka snart 11 på dagen her, så skal få med meg sovedyret vedsiden av meg på stranden. Vi snakkes! 

37 kommentarer

Siste innlegg