Bad girls need to be punished

I have to write this in english because the American leaders want to read it and understand. 

As you know, me and Therese went to Orlando by our own for shopping yesterday when the rest of the group went to Disney World. We didn’t asked the leaders if it was OK, because we was afraid of the answer, so we just did it… Which was very stupid! Orlando is far away (1 hour) and if something happend to us they would have been responsible because we are here with EF. We have to follow the rules, and they are a little bit strict because we are so many young students from different countries travelling together. It was very selfish of us, we should have asked first they would probably have said yes anyway. They want us to have a good time, but it’s not a good situation for them to be in if we were getting into some trouble. 

So today we are grounded, we have to stay at the hotel while the rest of the group went to the Outlet Mall for shopping. It sucks a little bit, but fortunately we finished our shopping yesterday (hehe). It feels like i’m fourteen again, but that’s how it works here. If you do something that’s really bad, you can actually be send home on your parents bill. It’s nothing to do today, it’s raning and cloudy, so we can’t go to the beach either! This sucks really bad, but I hope the Outlet Mall sucks more! 


We are so sorry, Debra, it will not happen again! And I know, my english is not so good!

89 kommentarer
    1. Haha, så jævla kjipt!! kan du lage spørsmplsrunde angånde språkreise når e hjemme? gjerne svar på videoblogg med ho Therese, så får vi alle svar på mye vi lura på 🙂
      Koss dok vidre, jenter! Florida e en syyyyyk plass<3

    2. i forrige innlegg skrev du noe sånt som “fine ting skjer med snille jenter” dere var jo snille da… ;pp jaja, kos dere videre da!

    3. det hørtes litt kjipt ut da, men det var kanskje ikke det verste som kunne skje, haha. Men må dere blogge på engelsk hver dag framover, eller var det bare nå?:-)

    4. Hehe, noen andre som la merke til at innleggene “Alt ordner seg for snille jenter” og”Bad girls need to be punished” er publisert på samme dag? 🙂 Ironi<3

    5. Er det ikke bedre å skrive på norsk og la de på engelsk oversette når du har mange tusen lesere som faktisk er norske? :p

    6. Your english is great! And it is sometimes nice to read without google translate, because i can’t understand norwegian. I have to say, your blog is so nice and you are so pretty!
      -reader from finland

    7. Hahha, stakkar! Jaja, kos dere videre i USA 🙂 Har vært der dere er nå for 2 år siden! Sykt fint 🙂 SAVNER DET, og for å si det sånn, så er Universal-parkene MYE bedre 🙂 <3
      Have fun and STAY happy 🙂

    8. Haha, noen gang slått dere at de kanskje fikk beskjed fra lederne om å skrive de innleggene her på engelsk? Ikke alt google translate oversetter så er kanskje greit for lederne å ha det rett på engelsk 🙂

    9. uansett om du fikk beskjed om å skrive det på engelsk så er jo ikke det noe du må høre på 🙂 Er jo litt vanskelig for oss som er dårligere i engelsk og forstå, og heller ikke de på 10-11 år, synes heller du skal tenke på de leserene du har hele tiden istede for å blogge på engelsk bare fordi du fikk beskjed av og gjøre det av lederne..

    10. herremingud, dere har fått sponset en språkreise og det eneste du gjør er å sitte å klage!! “føler jeg er 14 igjen, får ikke lov til ditt og datt”. Viser bare hvor sykt bortskjemte dere er, nesten flaut

    11. Er jo mye lettere for de fleste å forstå engelsk uansett, enn det er for visse andre å forstå norsk.. 🙂
      Men som en annen også spurte om, skrev ikke du (eller Therese..) at dere fikk lov av en som het Bill?

    12. Huff, jaja! Sånt skjer:) I alle fall så var det bare en dag dere ikke fikk gå ut! Håper dere får en super språkreise videre, og blir skikkelig brune!

    13. Digger bloggen din , og du er ikke alene om det. jeg Suger til og skrive engelsk. men jeg har ikke problemer med og snakke engelsk det er forde at jeg er en amerikaner, jeg synns egentlig det er rart. jeg er ikke god i og skrive engelsk men jeg snakker ganske bra engelsk.
      Hadde satt pris på om du kunne besøke min blogg på Foreevermine.blogg.no? har du besøkt den før?

    14. hahaha, lyver litt da?
      “…. Egentlig er vel ikke det helt normalt å få lov til alene på språkreise, men vi har verdens beste leder, nemlig Bill. Vi spurte om det var greit og han sa sånn “I don’t want to know, I pretend that you are on the beach”. We love you bill ♥”
      Så?
      men kos dere! og slutt å klag!
      men have

    15. Herregud, de har jo lov å klage da? de fikk husarrest når opplegget var å shoppe. Det er jo ikke gøy det! men de skrev jo at de forstår det, og at de var teite ogsånn. så pliis. La de klage litt uten at dere skal sitte å surte.

    16. Lika bloggen din, men når dåkker har fått en så stor sjangse som dettan må dåkker oppfør dåkker og vær takknemlig. Men bra dåkker e blitt straffa og e lei før det, får håpe dåkker lære av det og. Kos dåkker videre, og behave 🙂

    17. jeg lurte på om noen kunne si hva slags størrelse det er best å ha på headeren? hadde blitt utrolig glad for svar 🙂

    18. For dere som skriver at det er bedre at hun skriver norsk fordi nesten alle leserne er norsk, om dere virkelig ikke forstår et kvikk engelsk, så kan dere bruke google translate? haha det er jo bedre at dere translater de få ordene (forhåpentligvis) dere ikke fårstår, enn at de folka må oversette alt, å alikavel ikke forstå. Håper dere koste dere da, selv om dere ikke shoppet, haha!:D

    19. feil: “we was afraid of the answer” riktig: ”we were afraid of the answer”
      He, she, it -> WAS you, we, they -> WERE
      Off, hater at jeg alltid skal rette på engelsken til folk! jaja, hardt å ha en amerikansk mor 🙂
      Men kjipt at dere må sitte på hotellrommet å kjede dere. Kos dere videre hvertfall 😀

    20. Du over her. Tuva har bra engelsk, gå å skryt av den amerikanske moren din et annet sted. 😉 Poenget er at man skjønner det, og du fant en skrivefeil, gratulerer så mye. Kos dere videre, Tuva 🙂

    21. Oi så kijpt da!! Men det er bedre enn å være ute i regnet og det er bra at dere er ferdige med shopping , uansett er outllet mall eller hva der heter det er veldig styggt der og de har ikke fine klær og der bra med litt fri og!!!

    22. Det er letter for oss å forstå engelsk, enn for engelske å forstå norsk!! Så slutt å klag! De fleste her burde forstå engelsk..

    23. Ler meg i hjel om folk som ikke forstår denne engelsken til Tuva? Det finnes mye vanskeligere engelsk, dette var ikke vanskelig å forstå i det minste. Luer på hvor gamle dere er, og om dere i det hele tatt har fulgt med på skolen. Sucks to be you!!

    24. Hei Tuva <3
      Kunne du vær så snill å delt dette innlegget: http://mathene.blogg.no/1342539309_17072012.html ?Det ville betydd veldig mye, det er en sak som jeg bryr meg om fordi jeg har lyst til å hjelpe andre før det går like langt som det gikk med meg. Det ville virkelig betydd alt for meg om du kunne delt det og hjulpet meg med å spre budskapet. Jeg har fått meldinger fra andre bloggere hvor de har takket meg for at jeg har inspirert dem til å si ifra og jeg vil virkelig hjelpe andre som kan trenge det og. Tusen takk <3

    25. kan du skrive litt om super-tan tablettene?? får du sånne flasse-flekker på grunn av de?? får du skjoller av de eller noe sånt? 🙂 mange som kaller det “barbie-dop” og sier at det er farlig! Jeg vil gjerne vite litt mer om det og din erfaring med det!

    26. Ej forsto alt og ej e 13 år :PP så er ikke nokke problem for dei som e gamle nokk til og vere på internett ! 😀 Du skrive sykt bra engelsk Tuva ! 😀

    27. Syntes absolutt ikke at engelsken din er dårlig! Stå på videre. Bortsett fra dette ser det ut som dere har det strålende der borte. Brune har dere også blitt (selv om dere ikke akkurat var bleike fra før av) Misunner dere denne reisen 🙂 Kos dere videre!

    28. karma is a bitch – to innlegg før dette var det; det ordner seg alltid for snille piker, var det ikke?

    29. AH, jeg elsker å se at noen lesere henger seg opp i sånne småting og lager de største diskusjonene om det i kommentarfeltet. Slår aldri feil.
      Kjipt med husarrest men sikkert digg å slappe av litt også. Når kommer dere hjem egentlig? Og er det sånn at dere spiser ute hver dag eller har dere måltider i spisesaler osv. nå og da?
      Håper dere koser dere 🙂

    30. dere trenger ikke å slenge dritt til tuva og therese? de skriver og gjør det de vil, har dere noe i mot det så la vær å kommentere?
      hadde dere vært i den situasjonen som de er nå så hadde sikkert dere gjort det samme.
      det hun mente var jo at hvis de hadde spurt hadde de EF sagt ja, men de tørde ikke å spørre så gikk de bare uten å spørre.
      kos dere videre då Tuva og Therese ♥

    31. du ser ut som en hest i trynet. Therese er så mye penere enn deg. Seriøst, smink deg litt. Du ser jo ut som en retart uten sminke lol 😀

    32. har du røyk på bordet tuva?
      jeg vet at du sikkert ikke bryr deg noe om denne kommentaren, men jeg bryr meg. du er mitt forbildet Tuva!(men du er ikke mitt forbildet hvis du røyker!) Tuva plis var på denne kommentaren ellers så blir jeg helt fortvilt!

    33. du som skrev (du ser ut som en hest i tryne OSV………………..)
      hva faen er vits med det, tror du hun bryr seg om det. hvis du synes hun ser ut som en hest i tryne (NOE SOM HUN ABSOLUTT IKKE GJØR!) hvorfor i faen lese bloggen da???
      herregud, er så sikker på at du ikke ser en dønn shit ut bedre enn tuva!
      serr, waste of time sier jeg bare, stygging!

    34. Hva så om Tuva har røyk på bordet? Det er jo åpenbart at hun er avhengig av nikotin, og siden hun skrev at snusen var helt ”ok”, tar jeg det som at den kanskje ikke var av det beste slaget. Kanskje hun heller kjøpte røyk?
      Og forresten; hva vet vi, kanskje det bare er en boks med pastiller?

    35. Thumbs down for the behavior, but thumbs up for your English Tuva. I thought it was well-written most of it is perfect. Seems like a commensurate punishment, the rules are designed for your protection after all.
      Refreshing that you take responsibility and didn’t try the ‘no hablo ingles’ excuse that’s so common, haha.
      Have a good day Tuva!

    36. ta nu å skjerp dokker, ka så om dem ikke fikk lov eller om dem fikk? angår jo ikke dokker smartheads.

    37. herregud andrea gundersen!!
      hun er topp blogger og er et forbildet for mange!
      og hun røyker! røyking blir man syk av. pappaen til bestevennina mi røyka og han DØDE av det!
      det er greit om hun gjør det et pr ganger, men tenk om hun gjør det til daglig?? det vet ikke du noen ting som helst om!
      hun er min rollemodell, jeg vil bli som henne, men jeg vil ikke bli som henne hvis hun røyker!

    38. Så pen!
      Sånn EGENTLIG så bør alle som leser denne bloggen forstå hvorfor hun måtte skrive det på engelsk og ikke MINST, forstå hva hun skrev! Det er seriøst ikke meningen at 8-9åringer skal lese alt dette (ikke vondt ment eller noe, men du bruker litt ironi og sånt som noen kansje ikke fårstår) 😛 Og om dere er eldre enn det, og fortsatt ikke forstår det, så bør dere muligens begynne å tenke litt fremover og faktisk bry dere om at det er noen her i verden som bryr seg, og faktisk prøver å lære dere noe! Jeg blir bare så frustrert..

    39. Synne n: jeg har ikke sagt at hun ikke gjør det daglig. Men det tviler jeg på… Hun er fortsatt en normal 18-åring, uansett om hun er toppblogger eller ikke. Og mange på hennes alder røyker/snuser/drikker… Hva så? La jenta leve!
      Og, hvis det har noe å si, jeg blir 15 år på søndag, og har røyka i ett år, men har akkurat gått over til snus. Bestemora mi har røyka i over 70 år, 50 røyk om dagen, sterk rullings. Hun er ikke død

    40. røyk? ka faen, tenke du med hode elle,veit du kor farlig det e!!!!!!!!!!!! bestefar døde nettopp av kreft pga røyken som spredde til lungekreft. vil ikke at det skal skje flere!!!!!!!!!!!!!!!1

    41. Enig med Synne N, Du skjønner ikke noe andrea gundersen!!!! Røyking er JÆVELIG farlig men jeg vedder nok på at du er en liten jente som ikke skjønner hvor farlig det er!!!!! Så hold den jævla kjeften din igjen!!!!!:@

    42. Jeg vet godt hvor farlig det er 🙂 Du trenger ikke være stygg i munnen, lille venn.. Hvorfor bryr det dere om Tuva røyker eller ikke? Hun er mest sannsynlig eldre enn dere, og klarer godt å passe på seg selv. Diskusjonen avslutter her

    43. å herregud Andrea gundersen!
      hvis du er 15 år og har røyka i et år, da er du utrolig dum!
      jeg skjønner ikke at det skal være kult å røyke på din alder!
      du er bare en ungdom, du skal ikke røyke! jeg vet ikke om du har sett at på pakkningen til røyken at “RØYKING DREPER” eller “STOFFET SKADER DEG OG DINE OMGIVELSER”.
      derfor skjønner jeg ikke hvorfor du eller tuva(?) røyker, når dere vet at det er helseskadelig, ikke bare for deg men for alle andre rundt deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg