Flyttet ut hjemmefra

Hallo, travel dame på tur. Foreldrene mine synes jeg er blitt så stor og ansvarsfull, så jeg ble pent nødt til å flytte for meg selv (Heven på ræva og hode ut). Dro faktisk rett fra flyplassen og til den nye leiligheten, hvor jeg kun hadde en madrass og alle klærne mine liggende i søppelsekker. Siste uken har jeg kun drevet med innflytning og innredning i nyleiligheten som jeg er flyttet i sammen med Mariell. Dere husker Mariell? Om ikke skal jeg få tatt et bildet av henne senere når hun kommer hjem fra jobb. Vi har heller ikke kjøpt internett enda…. så må bruke mobilnettet. Noen som føler seg spandabel? Leiligheten er midt i sentrum, så jeg frykter mye fyll og galskap fremover (tuller nå, dere kjenner jo meg, trening og kosthold er det som gjelder, med mindre Karen kommer på besøk.. Hun har faktisk bodd her nesten hele uken, tror hun har fått for seg at hun bor her hun òg). 


Drillen jeg fikk i 18årsgave har kommet godt med! Føler meg skikkelig handy, har montert alt av egne møbler selv!!


Mens Mariell derimot fikk Joakim til å komme på besøk for å montere hyllene hennes, han fikk en burger for det haha! 


Leiligeten er ikke kjempestor og det er heller ikke rommet mitt. Hadde tenkt å kjøpe et stort og fint klesskap, men fant ut at det ikke er kjempesmart med tanke på at jeg garantert ikke skal bo her i flere år. Skal visst være veldig stress å skru fra et klesskap når man skal flytte igjen, så jeg har laget meg et veldig genialt kurvsystem (som ikke er ferdig enda) inntil videre. Leiligheten er enda et stort innflyttningsprosjekt, så bilder kommer når ting er på plass. 

Meg, Charlotte og Karen før vi dro ut på onsdag:


Vi var litt babe og kjørte skinn alle tre ;);)

Nå skal jeg og Karen på butikken å kjøpe middag, og Karen har akkurat fått lønning så hun er klar for litt shopping. Jeg prøver å la være!! Nå må jo pengene mine gå til mat og interiør.. Voksenlivet.

64 kommentarer
    1. hva sier fosterforeldrene dine til at du drikker? 🙂 Gjør kanskje ikke så mye nå siden du er 18, men du drakk vel før du ble 18? 🙂

    2. wææ, stilig! Gratulerer med innflyttingen og lykke til videre med alt som må gjøres i den nye leiligheten, hehe 🙂
      – Digger deg! 🙂

    3. gleder meg til jeg flytter ut, jeg gleder meg til å innrede, haha 🙂 gleder meg til å se hvordan det ser ut 🙂

    4. Åh så digg det må være å flytte for seg selv! gleder meg, virker skikkelig koselig, hvertfall i starten 🙂 tror du at du kanskje kan legge ut flere bilder av flyttingen? 😀 <3

    5. kjeme fin blogg du er drit pen og bare elsker bloggen din den er sååå fin se min blogg er ikke så stor da får og si det sånn er 9 snart 10 om 2 månter grublis

    6. Hyggelig å høre fra deg igjen, Tuva. Leser igrunn ingen blogger, men din sjekker jeg daglig 🙂 Gleder meg til mer blogging fra deg og håper vi får se flere bilder av leiligheten din/deres.
      Er den Mariell du flyttet sammen med, den samme som Tcmn snakker om? 🙂 bare lurer 🙂

    7. Gleder meg til å se kordn det blir : ) Du kan jo prøve å henge opp sånne ”gardiner” .. Litt pene : ) Sånn at man ikke bare ser masse klær, kan fort se rotat ut.. ^_^

    8. Det er hærlig å flytte hjemmefra, jeg får min leilighet nå onsdag, å jeg kan nesten ikke vente! men hvor har du kjøp den klesstanga fra? den var jo genial. å det hadde vært toppers om du kunne legge ut flere bilder fra leiligheten din når du ble ferdig 😀

    9. Langt innlegg i en ledig stund her:PENSUM
      Om proporsjoner og fokus: Det var fristende å skrive en kommentar -fra meg, gammalmann i foreldregenerasjon- ettersom det her står litt om flytting til egen bolig. -min blogg-info er begrenset, jeg leser endel “stikkprøver” av ulike slag fra tid til annen. Dels av yrkesmessig interesse, og ren nysjerrighet. Så også også litt av den bloggen her; av interesse for utviklingstendenser blant norsk ungdom, omfanget av såkalte rosablogger der EGO og kles/kosmetikk- kjøp er selve livet og verden -for “millioner” laaangt over det vanlige voksne har mulighet til engang å fantasere om, med sin ordinære arbeidslønn på normal arb tid. Med aktuelle fastutgifter som følger med å bo selvstendig: mat, husleie, strøm, HUSLÅN /STUDIELÅN og andre lån. Mange har tilmed barn & familieansvar i ung alder. (jaja jeg skriver gamlingspråk som er mitt eget) Reelle sparemuligheter for flesteparten etter faste utgifter/lån er nær null.( i vårt land som er ca verdens beste/rikeste ) iallefall til svært langt opp i alder.
      Kort bakgrunn fra -70/-80åra: Min første egne bolig som ny i full jobb -22år gml 1977- var en hybel ca 4 års tidsrom =ca 10kvm (møblert med enkel seng, lite bord, kommode + 2stoler) + felles tekjøkken ca 6kvm + wc/dusj 4kvm.(delt med en skoleelev) Husleie var tilsv 17 netto timelønner 400kr inkl strøm idag tilsv 2400kr På den tid hadde jeg også et billån nøktern bruktbilstandard.. (Min egen yrkeserfaring er fra mange år både i næringsliv/ byggebransje og fra psyk helsevern barn/unge. ca 50/50 i tidsforløp.
      Så til din blogg: Jeg undres uten å se etter mange svar her hvordan din realitets-orientering er eller vil være etter en tid, når/hvis du blir ansvarlig for dine egne totale utgifter ved å bo/leve. Inkl relevant utdanniing/full jobb. -ja det er vanlig å skifte litt på jobber /utdanning i løpet av et liv. Det er slik jeg kan se med litt hurtigblikk borimot vanvittige mengder nye klær /sko/utstyr du omtaler som ditt/kjøpt. Selv om endel muligens er spandert/sponset ikke vet jeg , og det overstiger igrunn min forstand å forstå hvordan noen -dertil i så ung alder- er i stand til å anskaffe og faktisk ønske seg slike mengder.
      Jeg undres også (utenfra sett) over hvordan mange -særlig jenter- tross et svært vakkert ytre -og helt normalt proporsjonert -tildels sanseløst vakkert ytre- kjøper seg et påfallende syntetisk utseende -kirurgisk- til applaus fra andre blogglesere. eks: silikon. Jeg skriver påfallende fordi dette er så åpenbart plastic/uekte, og faktisk en reell “nedtur eksteriørmessig”. Noen fotos av deg + kommentarer viser dette ganske tydelig. Dette mener jeg som faktisk ikke er noen jan thomas- karakter, ikke er religøst eller politisk motivert for kommentaren, eller kvinnehatertype Stalltips er likevel; get rid of this plastic fantastic.
      Jeg håper for din egen del at du justerer ditt solsystem/referansesystem på en måte som gjør overgangen til egenforsørging utenfor forbruks/gjeldsfeller NAV osv håndterbar. Men dette angår også mange andre. Ta deg gjerne en tur for å se mer av “the real world”, helst bakom blogger, glamour og hyper-materialisme . Hva er det som har betydning i livet osv osv. Ja jeg ønsker at du Tuva -om jeg får bruke fornavn – fikser et bra og sjøl-bærende voksenliv.
      Lykke til:-)
      hilsen jan

    10. Hvor kjøpte du garderobestanga? De har liknende på Jula, men har sluttet å selge den, så lurer på hvor din er fra ? 🙂

    11. deilig å flytte for seg selv da. mamma blei skikkelig sjokkert når jeg sa at du blei bedt om å flytte ut i en alder av 18. menmen, familier er forskjellig. lykke til!

    12. du kan henge opp en gardinstang med forheng over “kleskapet” ditt, da slipper du å se på et halvryddig kleskap hele tiden 🙂 dte har jeg på rommet mitt,det funker

    13. KOR ER garderobestanga frå?
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      GARDEROBESTANGA
      svar verså snill ! 🙂
      super genial 🙂

    14. Eg fann ein slik type garderobestang på butikken Elfe (Danmarksplass i Bergen) på 2,5 m (fins også på 5m o.l., kan skjærast av med baufil) til litt over 200 kr + feste i tak/vegg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg