A4

Nå har jeg så vondt i musklene at det gjør bare vondt verre og skrive på tastaturet. Har vært på trening, og det føles så utrolig godt! I tillegg har jeg fått meg ny, flink og engasjert treningsvenn som gjør treningen enda morsommere og motiverende å gjennomføre. Marte, som dere kanskje husker(?), er tidligere langrennsløper, så treningsgleden er på topp hos begge. I tillegg har jeg akkurat oppdatert treningslista med sanger som får meg til å løpe vekk all sminken. Kan dele den med dere om dere ønsker :) 


Etter treningsøkten og 2 kg svette. Alltid like fin 😉

Føler egentlig bare at tiden er inne for å legge bloggkarrieren på hylla, føler ikke at jeg har noe mer å komme med, spesielt ikke når jeg ser hvor mange flinke bloggere som fortjener min plass og oppmerksomhet. Jeg tenker sånn; Enten må jeg skjerpe meg, eller så må jeg slutte. Jeg vil det første, men samtidig klarer jeg aldri holde ord. Livet mitt er så A4 som det går ann å få det, eneste som opptar tiden min er skolen og trening. Og festing i helgene for å drikke bort “sorgene” over hvor kjedelig jeg synes at livet mitt er. Høres ganske dramatisk ut, haha. Nå skal jeg hjem til familien min og få litt kjærlighet. Har litt hjemlengsel, mye tøffere og bo alene enn jeg trodde. 


Shorts og vest fra Bik Bok, t-shorte fra en Vintage-butikk. 

118 kommentarer
    1. ja, legg ut lista :)) sliter litt med treningsmotivajon så det bli nok braa!
      -håper virkelig du ikke slutter! 🙁 har fulgt deg kjempelenge og synes du er veldig flink, Tuva!

    2. NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

    3. vil ikke at du skal slutte :(jeg syntes ikke du skriver A4, og har heller aldri syntes det! du er en flink blogger når du vil tuva 🙂 stå på!!

    4. Ikkje slutt! Du er den beste bloggeren i Norge!!! Det er heilt greit at du blogger 1-3 gange i uka, bare du ikkje slutter! Dagen min blir lyst opp når du blogger! <3 Du er best!!

    5. kan du skrive/vise åssen du trene til vanelig? du er har en syyyyk kropp!!! 😀 IKKE SLUTT Å BLOGG :O

    6. Syns ikke du burde legge opp, blogg når du føler for det, fordi du er kjempe flink når du først blogger! Har fulgt med på bloggen din nesten siden du startet 🙂

    7. jeg håper på at du skjerper deg og fortsetter,men frytkter egentlig at du slutter etter denne daffe bloggtiden du har hadt i det siste..

    8. vææær så snill å ikke slutt! du e den beste bloggern æ vet uten tvil, og har fulgt deg så lenge 🙁 selv om du ikke blogger så ofte, så gjør det ikke noe. blir like glad hver gang du blogger uansett. og e en grunn til at du beholder plassen din selv om du ikke blogger så ofte som alle andre. Du må absolutt ikke føler at du ikke fortjener plassen din, fordi det gjør du <3 stå på!
      <3<3<3

    9. jeg vil ikke at du skal slutte, du er forbildet mitt! samme hvor lite du blogger. også er det jo så spennende nå som du akkurat har flyttet ut! stå på!

    10. Værsåsnill og ikke slutt. Det er BARE rosabloggere nesten, og vi trenger flere som deg og Martine Egeland (explode.blogg.no). Blogg når du selv føler for det, de som alltid klager får bare være glad for at du faktisk blogger!

    11. Nå har jeg lest bloggen din ganske lenge, helt siden før du og Therese lagde må-gjøre videoer sammen og greier, hehe..
      Jeg syns du burde blogge, det er helt greit at det finnes andre gode bloggere på blogg.no,men du må vite at du er den eneste som har et normalt liv, ikke stygt ment, men du er den eneste som kan legge ut at du er på hytta med familien din, legge ut bilder av deg selv derifra med ullundertøy, vise at du spiser potetgull utav posen alene, og drikke brus. Den eneste som legger ut daffe bilder av deg selv uten at du har gjort minst 10 ting på photoshop osv for å se bra ut allikavel, du er det beste forbildet på blogg.no topplisten, du er ikke noe overklasse wannabe idet heletatt. Topplista trenger deg!!
      Bare blogg om småting, og store ting, bare blogg!! Det trengs sånne som deg. Du er deg selv tvers igjennom og folk merker at du ikke er falsk, det er verdt mye.

    12. Ikke slutt eller legg bloggen på hylla. Blogg akuratt når det passer deg og du føler for det. Ikke føl at du “tar opp plassen” til andre bloggere som fortjener det mer enn deg, de leserne som følger deg, følger deg for det er din blogg de vil lese! ;-D

    13. Denne tiden du ikke har blogget så mye har jeg virkelig savnet deg i hverdagen! Du har gitt meg utrolig mye inspirasjon:) Jeg har fulgt deg leeenge, og jeg vet at du er en utrolig flink blogger. Om du virkelig føler for å slutte synes jeg du burde gjøre det, så kan du jo kanskje se og vurdere om du en gang kommer tilbake:) Uansett hva du gjør så vil jeg at du skal vite at du er en fantastisk person som har gitt meg mye inspirasjon! Lykke til videre, Tuva! <3

    14. Dette er jo trossalt ditt valg hvis du vil slutte, siden det er DIN blogg! Men jeg håper virkelig ikke at du slutter! Jeg har vært fast leser hos deg i noen år nå, og jeg elsker bloggen din, og deg som person. Men jeg vil bare at du skal vite at jeg ser opp til deg, og jeg håper bloggen din vil vare <3

    15. Neeeeeii! Ikke slutt å blogg da, er inne på bloggen din og sjekker om du blogger hver dag. Er bedre at du blogger sånn som nå, enn at du ikke blogger i det hele tatt! Tenk hvordan du skal klare å betale leia der du bor hvis du ikke har bloggen, du kan ikke kjøpe så mye som du gjør nå hvis du ikke blogger. STÅ PÅ, TUVA! <3

    16. Tuva ,Ikke slutt å blogg! Du gir meg så mye inspirasjon, og jeg tror alle vil bli ganske deppa hvis du slutter…

    17. del lista! trenger det virkelig bra treningsmusikk for å komme i gang med treningen etter ferien (ehehe)

    18. Ikke slutt å blogg. Du er for meg en sinnsykt bra treningsmotivatør. Ja, selv om jeg er gutt er du det. Du kan heller bare ikke blogge så mye, men bare blogge når du har lyst og føler for det. Kanskje du kan bare blogge om trening. Digger deg, Tuva.

    19. Jeg ser at du ikke blogger like mye som du gjorde før men ikke slutt!!! Prøv hardt og gjøre det bedre, for du greier det! 🙂

    20. det er ikke ofte jeg kommenterer, men nå føler jeg at jeg må i tilfelle du slutter. Jeg har fulgt deg en god stund nå å kan med hånden på hjertet si at du skriver bedre enn mange av de andre bloggene jeg følger. Og jeg håper virkelig du ikke slutter å blogge, men det er jo ditt liv! håper du fortsetter værtfall 😀

    21. ikke slutt! du får ikke lov! sånn serr! ikke slutt! neeeeeeei! blæææh, da blir eg sur, lei , oppgitt! digger deg! :((

    22. IKKE slutt å bloggg! Har vært fast leser siden.. alltid. Elsker bloggen din og leser den all the time. Hvis du slutter å blogge er det ikke noe balanse i bloggverdenen! Lover deg at du kommer til å angre hvis du slutter.. du vil vel ikke skuffe alle de søte leserne dine? <3 Og i tillegg er du snart på toppen av topplista i norge, du vil vel ikke gå glipp av førsteplassen?:D Synes du er en av de få som fortjener å være på topplista, helt seriøst.
      Før jeg begynte å lese bloggen din slet jeg masse med selvtillit og ville bare at livet skulle bli over. Jeg snuste, røyket å drakk for å glemme livet for en stund, noe som er litt trist når jeg tross alt bare er 14.. men når jeg hadde lest bloggen din fikk jeg bedre selvtillit fordi du viste meg (og helt sikker mange andre) at alt er mulig selv om ikke livet er perfekt. Du har seriøst hjulpet meg masse med bloggen din! slutter du å blogge kommer du til å skuffe mange som meg! Ikke noe press ellernoe selv om det høres veldig sånn ut, for du må jo bestemme selv, det er jo din blogg hahah<3 men ville bare at du skulle vite at du har hjulpet meg masse masse!
      og forresten, gidder du å legge ut den spillelisten?<3

    23. Ikke slutt Tuva! Digger “A4” livet ditt! Hehe. Du innspirer meg og eg digger deg rett og slett! :-* hihi

    24. Du kan blogge om trening og kosthold, kroppen din er ett prakt eksempel på PERFEKT! og det gir meg motivasjon, stå på!

    25. Ja takk, til lista 😀 Ikke slutt å blogge, vær så snill, du er ett forbilde, og tro meg du fortjener plassen på topplista! Dessuten er det spennende å lese bloggen din, selv om du mener du har ett “A4-liv” 😉

    26. Hei! vet ikke om du tar deg tid til å lese kommentarer men det håper jeg fordi du svarer iallefall ikke på mail. Nå er det snart to uker siden jeg betalte for sandalene, og posten bruker virkelig ikke så lang tid. Så Tuva har du i det hele tatt sendt pakken eller er det posten som roter?

    27. Ikke slutt! Bedre med litt enn ingenting. Du er en så søt, pen og flink blogger som jeg har fulgt lenge. Hadde vært veldig trist om du hadde sluttet! Stå på! 🙂

    28. kan du vær så snill å skrive om hva som motiverer deg? sliter så sykt med motivasjonen! og et spørsmål til; har du fått kroppen du ønsker eller er det fortsatt noe du vil jobbe opp til ?

    29. ikke slutt!
      ikke slutt!
      ikke slutt!
      ikke slutt!
      de gangene du blogger, blogger du utrolig bra! Eg gleder meg alltid til du oppdaterer bloggen din. Du får liksom leserene dine til å vente i spenning! Fortsett å blogg, du er en bra blogger! klem fra ingvild ♥

    30. Du må virkelig ikke slutte! Du e den mest normale personen på topplista, definitivt. Og det e det vi liker. Alle e blond og bruker et tonn med sminke, mens du tørr å vise deg som du e å være akkurat deg sjøl! Folk elsker å lese om trening som du bedriver mye av tida di med, og æ syns det e kjempeartig å se festbilder! Elsker det 😀 plis ikke slutt baby <3 du e verdens beste blogger spør du meg. Ta deg omså heller en litt lengere pause!
      Og hvis du finner ut at du ska slutte, hvertfall ikke slett bloggen. Så kommer du nol tilbake engang sånn som annais gjorde 🙂

    31. Ikke slutt!!!! Du har den beste bloggen og jeg klikker meg alltid inn på deg først!
      Hvis du slutter må du jo skaffe deg en annen jobb som gjør at du får mindre tid til skole og trening! Tenk deg om, er ikke å blogge drømmejobben?? Du kan ligge hjemme å chille og samtidig tjene masse masse peng! Mye mer enn å for eksempel jobbe på burgerman eller hva det nå enn het.

    32. Du er så ekte du Tuva! Og har gått igjennom så masse i livet ditt, det er kanskje det som gjør deg så ekte!! Du er så tøff, du driter i hva andre synes om deg og du tar ikke deg selv høytidelig! Og du trener, men du spiser normalt og beviser at man ikke trenger være så fanatisk. DET er en blogger vi trenger! Yngre jenter trenger en slik person å se opp til! Ja herregud, eldre også haha jeg er i 20 årene! Det er liksom noe spesielt med deg! Jeg selv er egentlig mest interessert i utenlandske blogger, men er den en blogg jeg alltid må sjekke så er det din.
      Du er så vakker du Tuva! På så mange måter!
      Du velger jo så klart om du vil slutte selv, det er jo ditt valg.
      Men kan jo si at det virker ut som om det er mange som ser opp til deg og ikke bryr seg om at du er helt fotballfrue hehe, selv om hun er jo veldig flink, men litt a4 for meg! Det er ikke nødvendig å være sånn.. Mye bedre å se deg, svett og sliten etter en trening, enn å se noen som er nødt å sminke seg og føle at enn må ta på seg en maske, for å vise seg frem. Jeg selv er sånn, så det er godt å klikke innom bloggen din, selv om du er urettferdig pen hele tiden..

    33. IKKE_SLUTT_DRITER_I_OM_DU_BLOGGER_LITE_BARE_DU_BLOGGER_AV_OG_TIL
      Ikke din feil at du har bedre bloggen enn mange når du blogger :)) eller jo fordi det er jo du som blogger, men uansett. Naturtalent og kulere jente skal man lete lenge etter. KEEP GOING PLEASE

    34. Så flink du er, da! 😀 Jeg syns du burde ta deg en pause 🙂 Legge bort bloggen fullstendig, og komme tilbake om noen måneder. Ikke tenk på verken blogg, kamera eller noe annet. Kun DEG SELV 🙂 Så skal du nok enten se at du savner bloggen, eller at livet er bedre uten =)
      ♥ Lizbethosnes.com – Hverdag, mote og livet med en spiseforstyrrelse

    35. Haha livet ditt høres akkurat ut som mitt.. Men håper ikke du slutter!
      Kan du legge ut lista? Jeg trenger desperat nye sanger selv! 🙂

    36. Har aldri kommentert bloggen din før Tuva, men læst den i åver 2 år. Du har inspirert mæ lenge å æ ser faktisk opp te dæ sellom du bare e 2 år eldre! Du e så ekte å ærli om ting å æ digga sånne persona. Åsså e du utruli pen å kroppen din e fantastisk! Håpa du oppdater bloggen din inni mellom å ikke slutta heilt:) ”Tuvaw.blogg.no” kommer alltid te å vær det første æ skriv inn av bloggnavn. Lykke te vidre Tuva! 🙂

    37. Det er mange som vil du ikke skal slutte å blogge, inkl. meg. Og det burde si endel. Du har mange tusen lesere, og du får penger for å blogge. Legger du ut et par uintr. innlegg nå og da så får du jo mange penger for det. Det bør vel være verdt å skjerpe seg, siden du får mange penger. Du kan vel ikke ha så mye penger at du heller vil slutte å blogge enn å få penger for det. Dessuten er det mange som vil ha deg her.

    38. ALDRI slutt å blogg.. spennende når du skriver litt om trening og resultat.. er faktisk motiverende å lese bloggen din, og ikke minst ditt a4 liv;)

    39. start en treningsblogg 😉 ikke om kordan trene riktig, spise riktig og sånn type “fitness-blogg”, men om kordan DU finn treningsmotivasjon, treningsmusikk, tips og triks, og kordan det e å trene etter å ha tatt silikon 🙂 lag bloggen til at den passe for det DU driv med i hverdagen!

    40. Neeei ikke slutt :(( Du har den beste bloggen, bloggen som er mest interessang å les 🙂 Bedre med litt blogging enn at du slutter 😉 Stå på Tuva! :))

    41. Gjerne legg ut lista! Og jeg er veldig interisert hvis du kunne fortalt litt om hvordan du trener, hva du trener, hvor ofte og slike ting? Blir så inspirert !
      Håper du ikke bestemmer deg for å slutte 😉 selv om du mener du ikke har noe intresant liv, så er det nok å bare se bilder av deg, du er så pen. hehe det hørtest skikkelig creepy ut, men du skjønner vel

    42. Syntes du syter litt over å flytte hjemmefra, du er 18 år. Jeg flyttet selv på hybel til en by 3-4 timer unna familien og vennene mine da jeg var 15 år, å var borte mesteparten av året da, å bor enda på hybel i år, går ingen busser hjem til familien min, så blir borte fra mandag- fredag og flere av helgene. Slik har det vært siden jeg var 15, savner jo familien, men er ikke så tungt. selv om jeg bodde 3-4 timer unna i fjor, nå bor jeg bare 1,5 timer unna. Men er ikke vanskelig.

    43. når du først begynnte blogge tenkte jeg for meg selv,hun der må være modell, eller kommer til å bli det i det minste.hadde jeg vært deg hadde jeg fortsatt for tror du kan komme langt! seriøst<3

    44. Håper virkelig ikke du slutter å blogge! Selvom livet ditt kanskje er veldig A4, så er du til stor inspirasjon, og blitt ett forbilde for mange jenter der ute. Du er på den plassen på topplisten for en grunn!

    45. Du e nødt og legge ut treningslista.. <3 Jeg må oppdatere min liste til imorgen fordi da skal eg løpe coopertest! -.- Hahha

    46. Nej du får ikke lov til å slutte Tuva! Det ville vert synn! Du kan jo ta en pause til å tenke. Hvis det e vanskelig å finne inspiration, kan du vurdere at du blogger om trenningen din! 🙂

    47. Nei ikke slutt å blogg! Hva med å gjøre den om til en treningsblogg?
      Blir så motivert av å se på det

    48. Å neei du, du får faen ikke lov å slutte! har vært fast leser så sykt lenge nå, elsker både stilen, utrseende og livsttilen din, og elsker å lese bloggen! du måå ikke slutte, da blir jeg dønn lei meg! jeg driter i om du blogger det samme hver dag, syns alltid det er like spennende og gøy å lese, selv om det bare skulle være noen værdagslige ting.
      pliiiiiiiiis, ikke slutt 🙁
      :(((((((((((((((((((((((

    49. Jeg har alltid hatt lyst til å si dette til deg. Du har et helt utrolig fint hår, jeg har aldri sett finere hår, og så mye volum! Elsker det!
      Klemmer fra Bergen By <3

    50. Tuva du får IKKE lov til å slutt!! Du er den eneste “ekte” bloggeren på blogg.no som er ærlig og er deg selv uansett! Du/blogen din har faktisk hjulpet meg gjennom en del og det hadde vert veldig synd om du sluttet :/ Men selvfølgelig er dette DIN valg, for jeg skjønner litt hva du mener. Og btw, selvom jeg ikke kommentere, så må du vite at jeg leser bloggen din hveeerdag uansett om du ikke blogger (lol). Også må du vite at du er den eneste bloggeren jeg liker å lage design til:) U the best, love you <3

    51. Ho kommer ikke til å slutte, bare la bloggen stå død som ho alltid gjør og tjene penger på den. Verre en nav-folk vett;)

    52. Frida; litt sjalu eller?
      Tuva: Jeg er ei jente på 27 år, og jeg kan si at til å være så ung som du er..
      Så skriver du utrolig gøyalt. Du er ironisk og festlig.
      Det er nettopp dette som gjør deg til en unik blogger i mine øyne.
      Fortsett med ironi, selvironi og tøysete innlegg.
      Og skriv gjerne om TRENINGEN din. Det hadde vært gøy!
      STÅ PÅ, frk. Tuva!
      Klem fra S

    53. kan ikkje du begynde å blogge meir om trening? er kjempe motivasjon! kan du dele treningslista her også? 😀 gjerne ett eget innlegg med spotify liste osv 😀

    54. Tenkte akkurat over hvor bra bloggen din har blitt i det siste, og hvor ofte du blogger! Jeg synes ikke du burde slutte!
      Har du forresten en liste med styrkesanger også? hadde vært utrolig gøy om du la den ut isåfall, siden jeg likte veldig godt løpelisten din 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg