For 5 kg siden


Så jeg sånn ut :( Satt og så gjennom iPhonebildene i går da jeg kom over dette bildet. Bildet er tatt rundt Mai – etter flere måneder med rutinert trening og greit kosthold. Nesten fire (så og si treningsfrie) måneder senere, en USA-tur, mye fastfood, alkohol og kos, veier jeg faktisk hele 5 kg mer! 

Jeg har vært klar over at jeg har gått litt opp, men var ikke klar over at det var så mange kilo før jeg veide meg her om dagen når jeg var hjemme på Kvaløya. Har nemlig ikke vekt her i leiligheten. Ekkelt å tenke på at alle 5 kiloene bare er fett, ingen muskler. Har aldri vært opphengt i vekta før, men tallet har aldri vært så høyt før, så da ble jeg litt sånn “shiiiit ass”. Fettprosenten må ned igjen, er nemlig ikke akseptabelt i mitt hodet når magen begynner å henge over buksekanten når jeg har på meg mine strammeste bukser (som satt fint før) og armene som har samlet opp så mye fett at man ikke kan se musklene under. MEN jeg gråter ikke av den grunn! I will be back soon ;) Jeg er min egen største konkurrent, perfeksjonist til tusen når det gjelder min egen kropp, så dette fikser jeg lett. 


Så nå sitter jeg på skolen og koser meg med en Herbalife-shake :) Flinke meg som er på skolen selv om jeg syk! 

110 kommentarer
    1. så nesten skummelt tynn ut på det øverste bildet så tror ikke de 5 kiloene skader deg akkurat 😛
      Sier ikke at du var farlig tynn altså, men tror du skjønner 😛

    2. Du er nydelig! spesiellt på det bilde øverst, men du er jo også helt sykt fin nå og da 😛 Men du er en stor inspirasjon som tar kontroll over sin egen kropp!<3 du er et av mine forbilder!<3

    3. Synes du er nydelig som du er, og du ser ikke feit ut!!
      Hva vvil egentig de 5 kg si, jeg ser ingen forskjell
      Hvor mye veier du nå, siden de 5 kg er så mye?

    4. 5 kilo er ikke mye i det hele tatt kjære deg.. Hvis det er så ille så er det fort gjort å gå ned de kiloene igjen hvis du går tilbake til rutinert (?) trening og har et sunt kosthold. 😉

    5. alle de 5 kiloene er jo ikke fett da, litt av det er jo silikonen og… hvis det hjeler å tenke på 🙂

    6. herregud du bør ikke syte over å ha gått opp 5 kilo på BLOGGEN! det er veldig mange unge jenter som leser bloggen din 😉 OG du som har såååååå fin kropp klager over det.. hva tror du andre tenker når de ikke har like vakker kropp som deg?????

    7. Husk at du er et forbilde for mange unge jenter! Du har en helt normal kropp slik den er nå, de fem kiloene gjorde deg ingenting negativt. Tenk på alle de som leser bloggen din, som kanskje veier ti kilo mer enn deg, hvordan føler de seg nå? Du skal få blogge om det du vil, men dette blir litt for dumt, det virker egentlig som at du bare vil at folk skal kommentere at du har fin kropp, og at de fem kiloene ikke synes, og de kommentarene har du jo også fått. Tenk litt på hva du legger ut, om du vil det eller ei er du et forbilde for mange unge jenter!

    8. Hey Tuva!
      Jeg har litt det samme problemet som deg, var russ i år og etter det har kroppen min ikke blitt den samme igjen. Har trent mye og spist sunt, men det hjelper ikke. Funker Herballife bra? Hvordan gjør du det, bytter du kun ut to måltider? Håper på svar! 😀

    9. Veldig unødvendig bilde og innlegg… skjønner at du vill vise frem kroppen din. Ærligtalt sikkert 50% av resten av leserne dine veier my mer enn deg + de 5 kg. Jeg som er 170cm veier 58kg, og ikke har en flat mage…føler meg dårlig av å se på deg nå…Du burde tenke litt lengre enn å legge ut undertøysbilder!’
      Synes treningsinnlegg er interessane, men hvor mye du veier og hvor flat mage du har interesserer meg minimalt.

    10. jeg blir så sur over de folka som kommenterer at bilde og innlegget var unødvendig.. er da faen meg ikke tuva sin feil at hun har en nydelig kropp og ikke du?! skal ikke hun få legge ut bilder av seg selv bare fordi DU er feit?! hun JOBBER for å få en slik kropp, og jeg ble veldig motivert og hadde lyst til å kaste meg på treninga selv. hvis du er så misfornøyd med din egen kropp kan du heller gjøre noe med det istedet for å skrive dritt og klage på de som er finere enn deg..

    11. lool, ikke unødvendig innlegg i det heletatt, skulle ønske jeg hadde sånn innstilling til trening som deg! Kan du være så snill og legge ut en ordentlig treningsplan for å komme i form? for å virkelig få bort det som henger over buksekanten liksom.. Væær så snill! håper du svarer!

    12. kan du legge ut tips til øvelser til mage ,rompe lår og armer ? (a) hadde vært kjempe snilt, jeg sliter med det..
      😀
      jeg trener på treningssenter

    13. Tuva! Kan ikke du si litt om hva du spiste på dietten og hvordan du la opp treningen din? 🙂

    14. Hvor mye veier du nå?:-)
      Jeg ønsker nemlig også å finne motivasjon til å få den kroppen du hadde for 5 kg siden, og da hadde det vært greit å vite hvordan jeg ligger ann på vekten;)
      Håper du tar deg tid til å svare!

    15. Bedre med den kroppen du har nå. Slik du så ut på bildet der er ikke pent, tviler på at du vil ha en kropp spm likner en 11-årings i en alder av 18 😛

    16. å dette var motiverende!! Kan du pliis legge ut treningsprogram? Jeg vil så gjerne ha finere rumpe,lår og mage! Pluss litt muskler under huden da seff! Er ganske lik deg i kroppen tuva, så tror det vil passe perfekt. det hadde hjulpet meg og sikkert flere andre mye!

    17. Dette er slik man ikke sier på en blogg synes nå jeg. Jeg eelsker treningsinnleggene dine, men når jeg sitter her med yndlingsbuksa mi på som er virkelig stram og magen henger litt utenfor og du skriver akkurat det du skriver her, da føler man seg ikke mye vel.

    18. Du trenger absolutt ikke å gå mer ned, den kroppen på bildet er en kjempe flott kropp 😀 Liker veldig godt bloggen din Tuva 🙂 Nydelig header du har nå!

    19. Vet at du får masse kritikk på hver eneste ting du skriver om trening, som at det er “feil” at du skriver om det siden du er tynnere enn andre og klager over at du må slanke deg.( Synes ikke selv at du klager, men er ofte at folk får sånne kommentarer) Selv syns jeg at du bare motiverer mer, og jeg blir glad av å lese om noen som er så flink til å følge målene sine som det virker som du er! Lurte på om du kanskje kunne skrive ett innlegg om trenings tips, og vist du drikker proteinpuler eller noe, tips om det?

    20. Sku ikke mer til for å hente fram motivasjon min en det her! Også regne æ bare med du gir dæ faen i di negative kommentaran, du tar kontroll over kroppen din for å føle dæ vel så hvis dem ikke føle sæ bra sjøl så får dem nu heller gjøre det samme som dæ en å sitte på ræva å klage 😉

    21. Takk for den Tuva.. koselig å høre for de som faktisk har LITT mage.
      Jeg pleier ikke å være den som tar meg nær av sånne ting.. men reagerte faktisk litt på det bildet..vet ikke hvorfor.
      Uansett så er du kul, Tuva! 😉

    22. jeg har faktisk gått opp 5 kg på to uker(!!) sjæl. Spiser jo opp til 3000kcal hver dag. Blir så søtsugen av kjedelig skole! Men bmi’en min er fortsatt undervektig. Så det er vel bare bra.. bare jeg ikke fortsetter å gå opp hehe. Jeg synes du ser veldig fin ut Tuva! Livet er til for å nytes:)

    23. Du ska faen ikkje klage over at du har lagt på dæ 5 kilo, før all del du trængte di 5 kiloan!! æ syns du har en fin kropp nu sånn som den e!! 😉

    24. Kommer du til å endre på kostholdet for å gå ned i vekt? Eller bare trene? 🙂 Håper du ikke kutter ned for mye og blir syk 🙁

    25. Det hær e syyykt! Æ drømte at æ møtte dæ i natt!! 😀 Åsså sprang æ mot dæ å ga dæ en DIGER klem— Å du va sminkefri, også flirte du så mye .. å æ såm e så smart trudde d va ækte når æ våkna….. WOW! HEARTBROKEN! Æ vil møteeee dæ!!!!!!!! <3 Bloggfavoritt og peneste!
      Æ kommer ifra Narvik 😀

    26. skjønner hva du mener! haater når jeg går på vekta etter en stund og ser at jeg har gått opp i vekt. har faktisk ikke gått på vekta siden før sommerferien for jeg bare klarer ikke å se hvor mye jeg har lagt på meg siden det! Prøver å begynne å trene igjen da, men innstillingen er ikke helt på topp 🙂

    27. du som er så tynn kan ikke ha hatt noe annet enn godt av de 5 kiloene 🙂
      Tenk på de om veier mere enn det igjen og leser dette her.. Det går ikke på vekt kjære deg, alle er like nydelige uansett. Og den som leser dette kan være en av de som trekkes lett ned av å lese sånt !

    28. Tuva er ikke alt for tynn. Hun er helt fin, 5 kg mer eller mindre. Må ikke være så sjalu da! Sleng heller dritt til Sophie Elise, er hun som trenger å få høre kritikk for utseende.

    29. Du skal være fornøyd med at du har en flott slank kropp. Du har såpass mange lesere at du må tenke deg til at slike innlegg faktisk kan rakke ned på selvtilliten til andre jenter. Jeg har alltid vært lubben, og jeg har veldig lav forbrenning, og det sliter jeg veldig med med tanke på at jeg ikke klarer å gå ned i vekt. Jeg vet at jeg ikke er alene om det, men du bør tenke litt på det før du skriver at du ikke takler at magen henger utenfor buksekanten.

    30. Syns treningsinleggene dine og matinleggene dine er både interessante og bra lesestoff, men dette var latterlig. GIRL, PLEASE. På det øverste bildet ser du nesten sykt tynn ut, og vel, det ser ikke akkurat ut som 5 kg har skadet deg så mye, du ser bedre ut nå. Man trenger heller ikke vere så spinkel som du er på bildet her for å vere markert, på bildet har du en fettprosent på kanskje 15-16? dessuten, tenk litt på hva enkelte av leserne dine kan føle når du skriver at du syns det er ekkelt å veie 5 kg mer. Jeg er sikkert 15-20 kg tyngre enn deg (riktignok 10 cm høyere også men), ikke at jeg tar meg nær av at du skriver slikt, for jeg er fornøyd med meg selv, men andre kan nok gjøre det.
      Vær det sunne, motiverende, flinke og spreke forbildet, ikke vær hun jenta som syter over vekten sin når hun er SMASHiNG og KJEMPETYNN 😉 håper å ikke se lignende inlegg her fremover. Suss!

    31. VELDIG motiverende for oss som faktisk er litt kraftig at du legger ut bilde av deg selv der du selv påstår at du er “feit” Takk, det sier bare at de som er kraftigere enn det er feit 🙂 det var snilt sagt!

    32. Hei! Du kunne ikke tenke deg å lage ett innlegg hvor du forteller om hvordan du begynte å trene for å miste noen kilo og bygge opp muskler og sånn? Litt sånn “nybegynner-guide” om du skjønner? 🙂

    33. Hvis Herbalife skal fungere som ett fullverdig måltid må du ta noen piller i tillegg, som foresten smaker kjempeekkelt! Jeg og flere på jobb brukte det, men nå bruker vi figuactive i stedet, fordi det er et fullverdig måltid og kan brukes som måltidserstatter. ikke at det er å anbefale, men da ved du! Jeg drikker de hver morgen, for å slippe å spise frokost (noe som oftes må tvinges ned om morgenene), så det er veldig greit. Men da syns jeg igjen det er viktig å spise ett lite mellommåltid par-tre timer senere 🙂 Evt. ny shake. Ingen av disse shakene holder særlig lenge og det er viktig å huske! Det er jo ganske kalorifattig og gjerne mye fiber, så det er lurt å variere måltidet litt for å regulere mage.

    34. Hvis du mener at du er feit fordi du har gått opp 5kg, så håper jeg ikke at du er et forbilde for noen stakkars små jenter.. Håper virkelig du bruker en stor dose ironi i den setningen;)

    35. Først legger ut et sånn bilde av deg selv, som er drømmekroppen til tusenvis av mange unge jenter og sikkert gutter. og du synes at det er VERDENS undergang at du har gått opp 5 kg!!
      Mange er faktisk mye yngre enn deg og veier MYE mere enn deg til og med etter du har gått opp 5 kg!!! Hvordan tror du det føles for disse personene da??
      Du burde virkelig tenke over litt hva du skriver fordi du er på topplisten og er forbildet til mange!
      Du påvirker GARANTERT selvbildet til maaaaange!! Det er nemlig ikke ALLE som er like tynn som deg, så at du synes det er VERDENS UNDERGANG at du har gått opp 5 kg kan du faktisk påvirke selbildet til mange som sagt!!

    36. Vet du at du påvirker selbildet til VELDIG mange når du legger ut et “sånt” bilde, og skriver at du har lagt på deg 5kg og er “feit”!??
      Unskyld meg altså, men det finnes faktisk folk som prøver så hardt de kan for å gå ned i vekt, de spiser ikke, de prøver å slanke seg og de er barn!! barn skal ikke slanke seg!!! Skjønner du ikke det!!???
      Du bürde virkelig tenke litt over hvilke bilder du legger ut på bloggen din og hva du skriver!!
      Du er faktisk forbildet til mange unge jenter, og hvordab tror du de tenker om seg selv nå, når de sitter her og veier mellom 50-80 kg eller mer og er fra 10-15 år og du sitter der og sier du er feit når du sikkert veier 30-40 kilo eller noe……!!

    37. Fint for oss som uansett hva vi gjør har litt hengende utfor buksekanten. Just sayin’. Jeg har en kronisk skade som gjør at med mindre jeg faktisk sulter meg, vil jeg aldri få en kropp som ligner på din, verken for fem kilo siden eller ti kilo ekstra. Syns du skal tenke på hvilket signal du sender ut til alle de veldig unge jentene der ute som sliter med at de ikke er tynne, for jeg kan garentere deg at det er en minimal brøkdel av leserne dine som ser ut slik du gjør, og en enda, enda større del som ville kuttet av en arm for å se slik ut. Jeg er voksen og har til en viss grad innsett at jeg aldri kommer til å være slank. Det er det ikke sikkert alle unge jenter har, for noen, uansett hvor riktig de spiser og hvor mye de trener vi likke bli tynn. Det er noe dypt inne som svir litt ekstra når friske, unge, tynne jenter som deg klager og 99% av alle jenters drømmekropp. For å si det slik, jeg hadde lett byttet kropp med deg om du så hadde lagt på deg 20 kg til. Tenk litt på det.

    38. Hei du! 😉 Liker bloggen til veldig godt, men når du legger ut sånne innlegg som dette, liksom bare at det er litt fett som henger utenfor buksekanten, eller litt fett som henger ned fra armene… tenk på de jentene der ute, som faktisk liker bloggen din, men misunner deg helt sykt.. som kanskje er overvektige det er bare å rakke enda mer ned på selvtilliten dems… og du vil vel ikke gjøre det? alså jeg er yngre enn deg, men jeg har eller kommer ikke til å få den kroppen der.. Leste katrine sin innlegg også, og er helt enig! jeg har litt fett over buksekanten og litt fett på armene, så du synes det er ille det.. kan liksom ikke være akseptert i ditt hodet og sier at det satt fint før.. jeg sitter og leser dette, og du trykker ned selvtilliten min til og med…

    39. hahahha unnskyld meg, jeg vet ikke om dette er tagisk ellerkomisk men altså du har jo gjort forandringer som å tatt silikon som veier litt ikke sant?

    40. 5 kilo siden ? Get over your self…….. Prøv og vei 140 kilo du 🙂 Så kan du heller få lov og klage .. jajaja vi vet den men du kan jo gjøre noe med det selv da.. VEL det har jeg da prøvd på i flere år.. Men nei… Så slutt med den forbanna klagingen. grett du vil se bra ut. men jeg ville DØØDDDDD for den kroppen der, om det var 5 eller 10 kilo mer… herremildemoses ! Fjortiser… syns du e helt sikkert finere med dem 5 kiloene eg..

    41. erru’ morsom eller?
      fem kilo? det er ingenting. du hadde bra kropp i mai og fem kilo til på den skranglekassa der er ikke et problem. Jenter som deg er grunnen til at andre #jenter# får spiseforstyrrelser, aner du den makten du har som toppblogger, folk følger etter deg og vil gjøre det du vil og gjør.
      FEM KILO ER DU SERRIØS. skam deg.

    42. Synes ikke Tuva fortjener alt det dere slenger til henne i kommentarfeltet. Hun ser jo sykt bra ut bilde for 5kg siden! Nei, hun er ikke feit nå og det tror jeg hun vet, men jeg vet selv at det er en utrolig kjip tanke å vite hvor mye man har “tapt seg”. Har selv lagt på meg 5kg siden i mai, men nå blir det skjerpings, stå på 🙂

    43. enig med mange over her..du er jo ikke feit, så hvorfor stresse så med de 5 kiloene? du har en kropp mange misunner deg for sånn som du er nå! du burde være stolt av sånn du ser ut, er ikke pent å være for tynn heller..

    44. alle har nydelig kropp unasett hvordan de ser ut <3 synes du er litt for tynn men ikke at det er stykt

    45. Tuva har faktisk ikke sagt at hun er feit i det innlegget her?!
      Poenget hennes var nok bare at hun har gått opp fem kilo og for HENNE er det tydeligvis mye! så respekter det! og til dere som sier at hun kaller andre for feite når hun skrev dette innlegget, hallo-.-! hvis dere synes det er så ille, så finnes det faktisk noe som kalles for trening….. just sayin

    46. Syns du er mye penere og sexyere 😉 på bildene fra Florida enn det bildet der. Tror neppe de 5 kilene er bare fett. og 5 er uansett bare et tall. for alt du vet kan 1,5 eller 2 av de 5 være vann osv 🙂

    47. Ikke for å rakke ned på deg eller no, du er sikkert en flott jente, men når det gjelder innstillingen til kroppen din? Herregud da jente, se på deg selv!!! Mange jenter ville drept for den kroppen, og når du legger ivei om at du har lagt på deg hele 5 KILO!! Hva tror de jentene som faktisk ER overvektige tenker om seg selv da?! Virkelig, jeg syns du skal tenke gjennom hva du sier før du legger det ut så hele verden kan se det- VERTFALL når det gjelder “de 5 kiloene for mye”!! SKJERP DEG!

    48. ser du har lite kunnskap om rening og kosthold her, så tenkte bare å innformere deg om at de kiloene du har lagt på deg mest sannsynlig ikke bare er fett.. men også fordi du har mistet en god del muskelmasse(du vet sikkert at muskler er tyngre enn fett). Men om du har trent styrke før det bilde du har her, så burde du øke vekta på manualene og synke antal rep, for du har veldig umarkante muskler her.. om det er litt strammere/markante uskler du øsnker.. hilsen PT.

    49. Etter min mening har du finere kropp nå 🙂 De fem kiloene er nok for det meste muskler. Husk at muskler veier mer en fett.

    50. Æ syns detta innlegge va no å ta litt hardt i. Du har ingenting å klage over. Æ kan ikkje se fett på kroppen din på detta bilde. Du kan jo bytte kropp med min..

    51. Ser du hva du selv skriver? Blir så utrolig irritert over slike innlegg. Du ønsker ikke å si til leserne dine hva du spiser i løpet av en dag. Men å legge ut bilde av deg selv å si du ikke er fornøyd med kroppen din, herregud .. Nå ble jeg rett og slett skuffet. Mange jenter sliter med selvbilde, du har muligheten til å være med på å hjelpe de med å reise hodet mot skyene. Med dette innlegget gjorde du så absolutt IKKE det. Du har en så stor påvirkningskraft på ungdommen, bruk det til noe fornuftig…
      TENK

    52. Koffer svara ikkje du på kommentaran folkl lægg ut te dæ? Du e no fan ikkje feit eller du eie fan ikkje flæsk eller fett på kroppen din. Det hær e det man kalle fjortis. Åsså lægg man jo som regel ikkje ut et bilde som man ikkje lik. Så eg trur bere du vil vise dæ frem;)
      Bloggen e drit bra, men det hær innlægge likte æ fan ikkje. Fan ikkje rart folk føle præss.

    53. Ble rett og slett deppa av å les det her, Tuva. Virke som om du e oppmerksomhetsyk. Æ e kraftig av vannproblema i kroppen min, og har blitt mobba for det i 8 år, siden æ fikk det symptomet. æ spise sunt, å trene ganske my å. Men at du la ut det her mista æ motivasjon av. Det at du klage på den fine kroppen din e bare drøyt. Æ synes du kunna spart dæ for det bildet det å egentlig, mista sjøltillitta som æ itj hadd. Æ mista en del respekt for dæ akkurat no. Du e en utrolig pen og flott jente Tuva, og du blogge kjempebra! Men det her ble litt for drøyt. Unnskyld..

    54. Åh, hjelp..! På det første bildet trodde jeg HELT SERIØST at du hadde lagt ut et bilde av en men anoreksia eller noe! Og når jeg leste under bildet hvor du skrev “Så jeg sånn ut :(” så trodde jeg først du tull, men når jeg skjønte at du ikke gjorde det trodde jeg isåfall at du var lei deg for at du kunne la deg selv være SÅ tynn (på en negativ måte), men neida… 5 kilo er ikke mye, og spør du meg så bør du legge på deg 5 kilo til, for det der var rett og slett skummelt tynn!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg