Flaks i uflaks

Haha, er det mulig å være så vimsete?? Trøtt og sliten kom vi inn på flytoget, og tenkte at nå skal det bli deilig å slappe av med musikk i ørene. Men hvor faen er veska mi?? Dørene på toget lukker seg, og jeg tenker bare “Jaja, da er livet over. Ha det bra Macbook og kamera, håper deres nye eiere tar godt vare på dere”. Jeg var sikker på at jeg hadde satt fra meg veska på togstasjonen, og at jeg aldri ville se den igjen. Men flaks i uflaks, hadde jeg satt den fra meg på Elixia. Vi var innom Elixia, Lene’s tidligere arbeidsplass, hvor jeg satt meg ned i massasjestolen halvsovende mens Lene snakket med sine gamle kollegaer. Plutselig var vi på vei ut døren, og i all hast glemte jeg veska mi. Heldigvis stod veska der forsatt når vi ringte og etterlyste den, så en av de snille ansatte der sendte den avgårde i posten med det samme. GLEDE!! Så med andre ord har jeg ikke kamera eller PC i et par dager, men det ordner seg alltid med iPhonen, så vi alle overlever vel det? Får selvfølgelig låne kameraet og PCen til Therese litt også da. 

Så nå er jeg hjemme da. Selv om jeg hele tiden klager hvor kjedelig de daglige rutinene er, så er det alltid godt å komme hjem til de også. Energinivået var på bunnen når jeg plantet rumpa i sofaen her hjemme i går, etter ei helg med litt for lite søvn og dårlig inntak av mat. Men Marte kom på døra og var en lifesaver, tror hun hadde savnet meg på trening i helgen. Vi lagde oss et deilig måltid bestående av kalkunfileèt, ris og salat – så dro vi på trening. Formen var ikke helt på topp etter helga, så de tyngste løftene ble plutselig veldig tunge. Men motivasjonen og treningsgleden er alltid der, så det ble likevel ei bra rygg/bicepsøkt :)


To fornøyde jenter etter ei bra treningsøkt. Det er utrolig motiverende og morsomt å trene sammen med ei venninne som har samme mål. Marte er tidligere langrennsløper og er helt nybegynner når det kommer til treningssenter og vekter, og jeg skal ikke påstå at jeg har all verden med erfaring, så vi lærer og motiveres mye av hverandre. Hun har forresten begynt å blogge igjen, dere kan lese bloggen hennes HEEER!


Hadde det veldig gøy med iPhonen inne på doen etterpå :)


Kommer seeeg! 


Kveldsmaten: Laks, ris og grønnsaker. NAM! Glad for at jeg faktisk ElSKER fisk!

I dag skal jeg være flink å få ryddet og vasket rommet mitt, så skal dere få sett bilder senere. Som sagt vet jeg at det kan bli litt mye fokus på trening og kosthold her på bloggen, men skal prøve og variere litt, vet jo at ikke alle interesserer seg for det. Jeg er jo fortsatt en såkalt “rosablogger” haha :)

32 kommentarer
    1. ho hadde perfect kvinnekropp ho langrennsjenta,,, lene,, ser direkte fæl ut når ho e deffa å du e blitt hekta på trening,,,dvs tuva…. pass på ik bli noe særlig større no,,,d vil ik gutta like ialfall om d e di du vil ha……en mosjonert kropp som veninna di hadde e perfect!,,, men ho har vært langrennløper sir du….da vet ho mer en dæ om trening kan æ love!!!!!!,,, du vil ik ha hengende skinn i en alder av 25 …*? hvisd du slutte trene? håpe du forstår at å gå langrenn el jogge e beste treninga…litt styrke må tel da:) håpe du ser at du kan bli lei av å holde d gående 6 gang i uken……take care

    2. Jeg kan virkelig ikke fatte hvordan du kan ville dette. Det er så langt ifra feminint som det går an å bli, det er ikke noe pent! Litt muskler er fint, men om noen mnd kommer du til å se så stygg ut at fy. Du går fra å ha en awesome deilig jentekropp, til å fylle på med silikon i de søte små puppene dine, til å fille bli en bøs, ekkel dame. Tenker du ikke på hvor ekkelt det vil se ut med silikon i puppene når du ikke lenger har noe fett igjen på magen/brystet? Bare.. æsj, æsj æsj.
      Men selvfølgelig, dette er min mening, og det er ikke den du skal gå etter. Jeg syns det er fint at du har satt deg et mål om noe, det er fantastisk bra gjort av deg! Men jeg syns det målet heller skulle vært å blitt en bedre blogger. Dette er ikke bare bloggen din, dette er JOBBEN din, og når du ikke blogger på en hel dag, så blir det som at en annsatt ikke møter på på jobb. Blogg.no skulle ha fjernet deg og Therese fra topplisten for lenge siden, også skulle du fått deg en ordentlig jobb der du måtte slite ræva av deg. Dere to har alt en jente kan ønske seg, penger, penger, penger!! Syns dere skal være litt takknemlige.

    3. Helt ærlig så har du en perfekt kropp nå, og det er litt synd at du velger å erstatte den med en mer “mandig” kropp. Lene har en forferdelig kropp, kjæresten min sa det selv at hun rett og slett ser ekkel ut. Hun har et nydelig ansikt, men kroppen hennes minner mer om en manns enn en kvinnekropp. Selvfølgelig, liker man det så er det jo bare bra, men det er bare…det ser ikke bra ut. Det er forskjell på være fit og trent, og å være mandig. Håper ikke du kaster bort den perfekte kroppen du har nå og bygger like store muskler som Lene, det ville vært synd.

    4. skjønner ikke hva de over her snakker om, jeg synes det er kjempe fint med litt muskler! såklart er det ikke sunt hvis man overtrener, men så lenge man spiser sunt og ikke overdriver er det jo bare plusspluss! 😀 elsker at du skriver om trening osv, får så mye motivasjon av det ! 😀

    5. Hei:) Bare lurte på om du kunne svart på hvordan det er å trene med silikonimplantater! Vurderer det selv, men føler det er ubehagelig å trene med de med hensyn til at jeg trener 6 dager i uka:-)

    6. Lykke til med å se ut som en mann a! HAHAHHA. hvis du er heldig får du deg en jente 😉
      puppene er ikke akkurat til nytte nå, med den mannekroppen du driver å bygger. god luck.

    7. Hei! Kan du legge ut programmet ditt? sett og reps. hvor mange kg løfter du i feks benk, knebøy og mark? Jeg trener 3 ganger i uka, har nettopp bynt med et ryp program.. og har trent opp en del muskler. Og på nyåret skal jeg prøve å få ned fettprosenten, i håp om at musklene skal synes bedre. Hadde vært fint om da la ut hvilke mål du har, og hvilke program. Vil evt prøve noe nytt! Har bare trent i 2 år da. Så jeg er ganske ny, men har satt mine mål, som jeg skal prøve så godt jeg kan å holde! HÅPER du skriver litt mer om hva og hvordan du trener 🙂

    8. så fin du er Tuva!!
      beundrer hvor flink du er til å trene! stå på:)
      skriv gjerne ett innlegg om hvordan en 14 åring kan trene.. har ikke noe treningssenter i nærheten!

    9. Se ut som en MANN? e dåkker fette idiot? dåkk veit at alle dem som deltar på konkurransa, etc. har tømt se førr alt av fett og vann i kroppen førr vis musklan sine, og vil vis kor hadrt dem har jobba førr da? Det e jo ingen som går å ser sånn ut 24/7! En god trent jentekropp.. ja, da e sånn alle jente faktisk sku sett ut. Finnes jo grense på kor masse muskla jente ska ha ja. men å kom her å sei at feks ei bikini fitness jente ser ut som en mann, e jo helt idiotisk. dem har jo førr faen helt perfekt kropp. Sunn og trent, e sånn da ska vær. Så dåkker andre som syns da e så stygt, ta heller å sjekk fakta, e stor forskjell på bikini fitness og bodybuilder!! ta heller å kom dåkker på treningstudioe og ta tell fornuft, enn å sett å snakk om teng dåkker ikke har peiling på. Førr ei jente på jobb jævla hardt førr at musklan faktisk ska vises i da heile å da store.

    10. Liker kjempegodt at du har begynt å blogge om dette Tuva! Trening og kosthold intreserer meg veldig, og jeg likte bloggen din godt før, men nå liker jeg den enda mer! Og de som sier at det er stygt med muskler osv, at man ser mandig ut bare man løfter vekter?? Hadde det bare vært på enkelt å bygge muskler for oss jenter altså! Syntes det er både respekt og sexy når en kvinne har muskler. Mye bedre å kunne si at “se dette har jeg jobbet hardt for!” i stedet for å være født slank, kunne spise det man vil, det er ikke så mye å skryte av 😉 Stå på Tuva, gleder meg til å følge med på de videre resultatene!

    11. Kan du få til en spørsmålsrunde snart? Tror det er mange som har en del spørsmål de vil ha svar på 🙂

    12. Åh, det er så bra at du blogger om trening og kosthold!! Får veldig mye motivasjon av det 🙂 Men kunne du tenke deg å legge ut kostholdet ditt?

    13. Eg elskar at du fokuserar på kosthold og trening på bloggen. Spesielt veldig kult å sjå formbiletar! Du har nokre fantastiske biceps!

    14. Elsker at du skriver om trening og kosthold og slikt! Kunne du ha lagt ut et treningsprogram og hvordan man burde spise om man vil få en “strammere” kropp? har liksom mye celulitter osv… vil ha det bort!

    15. Du gjør meg skikkelig motivert ved å se dine resultater, spesielt på armene! kunne du lagt ut noe om hva du gjør når du trener, hvilke øvelser osv.. Hadde vært supert:) spesielt hvordan du har fått det resultatet på aarmene, jeg er imponert!

    16. Du har kjempefin kropp, Tuva! Ikke bry deg hvis noen sier noe negativt, det er sant som sier at alle har hver sin smak, og jeg digger i alle fall at du har begynt å trene og ta enda mer vare på kroppen din! 😀
      Jeg elsker bloggen din, og har lest den i… to år nå? Oj, tiden går fort! Du har forandret deg ganske mye siden jeg begynte å lese bloggen din, til det bedre syns jeg da! 🙂 Det jeg lurte på var, nå som du har begynt å trene, om du kunne ha laget et innlegg med tips til oss nybegynnere? Liksom, hva du anbefaler å gjøre, hvor ofte man burde trene, hva man burde spise (alt avhengig av hva man vil oppnå), og tegn å se etter på kroppen som kan være lurt å vite? Det hadde i alle fall jeg, og sikkert mange andre, satt utrolig stor pris på! 😀 Du kunne jo ha hatt en spørsmålsrunde bare om trening, og så svart på dem? Du vet nok en ting eller to mer om kosthold og trening enn mange av oss lesere, i alle fall etter denne helgen. Og ikke minst; Lykke til med treningen Tuva, og alt! Elsker bloggen din, stå på! 😀

    17. Hei! Eg lurte på om du kunne legge mer bilder ut av treningen m.a før og etter bilder og litt diverse? 🙂

    18. Skjønner meg ikke på disse folka over her som liker “tynnfeite” kropper fremfor sterke, stramme og sunne kropper! Stå på Tuva, elsker trening selv og var flink å hoplde meg til Jamie Eason-program i noen uker, men nå er jeg blitt kraftig syk + har et tonn med prosjekter, vanskelig å finne tid til trening OG holde et bra kosthold i dager som disse når man bare vil trøstespise..
      Fisk, ris og grønnsaker er kjempegodt! Leser du bloggen til siljemariela og fitnessnora? (siljemariela.com og fitnessnora.blogg.no), de har masse trening/oppskrifter, elsker å ta inspirasjon derfra. 🙂

    19. Liker veldig godt at du har begynt å blogge så mye om trening! Veldig god motivasjon for andre, hvertfall meg!!:D

    20. Liker bloggen din veldig godt! Du er kjempeflink med bloggingen! Lurer forresten på om du har noe fast treningsprogram du forholder deg til ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg